קושארי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קושארי
كشرى
מנת קושארי עם תוספות אופייניות
מנת קושארי עם תוספות אופייניות
מאכלים
סוג מנה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוצא מצרים עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך יצירה המאה ה־18 עריכת הנתון בוויקינתונים
מרכיבים עיקריים אורז, גרגרי חומוס, בצל מטוגן, רוטב עגבניות, מקרוני, עדשים, ורמיצ'לי עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קושארי ערבית מצרית: كشرى; באנגלית: Kushari או Koshary) היא מנה פופולרית מהמטבח המצרי, המכילה אורז, עדשים מקרוני  אטריות וספגטי מעורבים יחד ומוגש עם רוטב עגבניות מוחמץ המכונה סלסה, רוטב חריף המכונה שאטה, ורוטב שום עם חומץ המכונה דאה. היא מוגשת עם עם גרגרי חומוס ובצל מטוגן.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]


המנה נולדה באמצע המאה ה-19, כשמצרים הייתה מרכז רב תרבותי והכלכלה המצרית פרחה. בני המעמדות הנמוכים, שעד אז בקושי היו להם מצרכים בסיסיים - לפתע מצאו את עצמם עם מגוון מוצרים ושפע ולפי האגדה כך המנה נוצרה מערבוב של כל מה שהיה להם במזווה, הימצאות הפסטה היא תוצאה ושפעה של הכיבוש האיטלקי. בתחילת הדרך המנה נמכרה בעגלה עם סוס שהסתובבה ברחבי העיר והיום היא נפוצה במזנונים בעיקר כמנת פועלים, במסעדות פשוטות ועממיות.


גרסאות שונות של קושארי

  • קושרי של אלכסנדריה: שונה מאוד מהמתכון הידוע מכיוון שהוא משתנה מבחינה חזותית וטעמו, תהליך הבישול כולל עדשים ואורז צהוב, ומשמש גם קארי וכמון באורז מה שהופך אותם לצבע אחיד, הוא כולל ביצים קשות או מקושקשות או ביצים מטוגנות בסמנה או חמאה. לתבשיל מוסיפים עגבניות מוחמצות במקום הרוטב הרגיל ומגישים לצד צ'יפס.
  • מדינות המפרץ ותימן: המנה זוכה שם לפופולריות בשנים האחרונות, כאשר בהן יש התאמות ושינויים לכל מדינה או אזור. השונות כוללת הוספת ירקות בגריל ושינוי סוג האורז לאורז בסמאטי מבושל לבן או צהוב. כמו כן משתמשים בצורות אחרות של פסטה. המנה יכולה גם להכיל עוף מה שהופך אותו דומה יותר לכבסה Kabsa كبسة או כבוס של ערב הסעודית או בחריין.
ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קושארי בוויקישיתוף
ערך זה הוא קצרמר בנושא מצרים ובנושא מזון. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.