קלי קלרקסון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קלי קלרקסון
Kelly Clarkson
קלרקסון, 2013
קלרקסון, 2013
לידה 24 באפריל 1982 (בת 41)
ארצות הבריתארצות הברית פורט וורת', טקסס, ארצות הברית
שם לידה Kelly Brianne Clarkson עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2002
מקום לימודים Burleson High School עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה פופ, פופ רוק, רוק, קאנטרי
סוג קול סופרן עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים תקליטי RCA
BMG, Atlantic Records
בן או בת זוג Brandon Blackstock (20132020) עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
www.kellyclarksonweb.com
פרופיל ב-IMDb
חתימה חתימה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קלי בריאן קלרקסוןאנגלית: Kelly Brianne Clarkson; נולדה ב-24 באפריל 1982) היא זמרת, שחקנית ומנחת טלוויזיה אמריקאית, זוכת העונה הראשונה של "אמריקן איידול".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קלרקסון, 2005

קלרקסון נולדה בפורט וורת', טקסס שבארצות הברית. לה אח ואחות הגדולים ממנה. כשהייתה בת 6, התגרשו הוריה של קלרקסון. אחיה עבר לגור עם אביה, אחותה עברה לגור עם דודתה והיא נשארה עם אמה. הן עברו מספר פעמים מקום מגורים אך לבסוף התיישבו בבורלסון, ואמה של קלרקסון נישאה שוב.

בתיכון הופיעה קלרקסון במחזות זמר כמו "אנני אוקלי אשת לפידות", "שבע כלות לשבעה אחים" ו"בריגדון". בתקופה זו החליטה קלרקסון כי היא רוצה לפתח קריירת שירה. לפני הפריצה הגדולה של קלרקסון היא עבדה בעבר בחנות ספרים, הייתה מוכרת כרטיסים בגן חיות, סדרנית בקולנוע, מלצרית, מכרה שואבי אבק ליום ועוד. היא עברה ללוס אנג'לס בניסיון לפרוץ לתעשיית המוזיקה, היא קיבלה 2 הצעות לאלבום אך דחתה אותם בשל בקשותיהם להם לא הסכימה כמו להוריד במשקלה ובחירת סגנון שירה.

ב-2002, לקראת עליית תוכנית המציאות המוזיקלית "אמריקן איידול", רשמה אותה חברה למיונים לתוכנית. התוכנית קיבלה את קלרקסון והיא זכתה במקום הראשון והפכה בן רגע לכוכבת פופ מצליחה.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קלי קלרקסון, 2006

ב-15 באפריל 2003 יצא אלבומה הראשון, Thankful. האלבום כלל שירי פופ ובלדות, שלא סטו במידה רבה מהמוזיקה ששרה במהלך התחרות.

כ-3 מיליון עותקים מהאלבום נמכרו ברחבי העולם, ובארצות הברית הוא השיג תואר של "פלטינה כפולה". הסינגלים הידועים מאלבום זה הם השירים "A Moment Like This" (השיר איתו ניצחה בתוכנית) ו-"Miss Independent". לפני כן, ביצעה את השיר "I Surrender", של סלין דיון במסגרת תוכנית הטלוויזיה "אמריקן איידול". ביוני 2003 השתתפה קלרקסון, ביחד עם זוכה המקום השני בתוכנית, ג׳סטין גאריני, בסרט שנקרא "מג׳סטין לקלי". הסרט קיבל ביקורות שליליות ואף נכשל.[1] באותה תקופה גילמה קלרקסון את ברנדה לי בסדרה חלום אמריקני למשך שני פרקים.

ב-25 בדצמבר 2003, השתתפה קלרקסון בתחרות "וורלד איידול" שהתקיימה בלונדון. בתחרות השתתפו זוכי העונה הראשונה של התוכנית ממספר מדינות. קלרקסון הגיעה למקום השני, והזוכה היה קורט נילסן, זוכה האיידול הנורווגי.

ב-30 בנובמבר 2004 יצא אלבומה השני, Breakaway, עליו עבדה עם דוקטור לוק, מקס מרטין, בן מודי (יוצא להקת אוונסנס) ודייוויד הודג׳ס. האלבום, בעל הצליל הרוקיסטי יותר, פנה גם לקהלים מבוגרים יותר שלא צפו באמריקן איידול, והוא מכר כ-11 מיליון עותקים ברחבי העולם והשיג את התואר "אלבום פלטינה" במדינות רבות בעולם. קלרקסון לקחה חלק בכתיבת האלבום ומספר אמנים ידועים נוספים כתבו שיר לאלבום (ביניהם אבריל לאבין שכתבה את שיר הנושא, שאף הפך לשיר הנושא של הסרט יומני הנסיכה 2). האלבום הוציא מספר סינגלים מצליחים, ביניהם: "Behind These Hazel Eyes", "Since U Been Gone" ו-"Because of You" (שיר השנה של גלגלצ לשנת 2006[2]).

ב-2006, זכתה קלרקסון בשני פרסי גראמי בקטגוריות: "הופעת השנה של זמרת פופ" ו"אלבום הפופ של השנה". בנוסף באותה שנה, היא הפכה לזמרת עם מספר ההשמעות ברדיו הרב ביותר באוסטרליה. ב-2006, יצאה קלרקסון לסיבוב הופעות באירופה, שהיה אמור להסתיים בישראל,[3] אך במהלך הופעה בפריז, צרפת, החלה לחלות וההופעה בוטלה.[4]

לאחר שהתאוששה ויצאה לסיבוב הופעות נוסף בארצות הברית החלה לעבוד על האלבום השלישי שלה. האלבום, My December, יצא ב-26 ביוני 2007 ועם זאת, תקופת הפקת האלבום לא עברה על קלרקסון בקלות. אחרי האלבום הקודם, קלרקסון שאפה ללכת לכיוון רוקיסטי יותר וכן להתחיל לכתוב את כל האלבום בעצמה בעודה מסרבת ללכת בכיוון שקלייב דייוויס וחברת התקליטים הציעו לה, שכן דיווחים אלו הוכחשו בסופו של דבר.[5] אך עם זאת, סימנים למחלוקת התגלעו כאשר קלרקסון הודתה כי היה לה נמאס מזה ש"רואים בה בובה של חברת הפקה" מאחר שיצאה מאמריקן איידול ולכן "רצתה לתת את מה שיש לה להגיד"[6] (סיימון קאוול אמר בתגובה בריאיון למגזין אנטרטיינמנט וויקלי כי אכן הוא מסכים עם העניין ש"קלרקסון איננה בובה ושהיא אכן עצמאית לעשות על העולה ברוחה" ואף שיבח אותה והוסיף כי "היא תישאר לפחות לעוד 30 שנה עם כל השאפתנות והאומץ שהיא מגלה בדרכה שלה"[7]), סימן נוסף התגלה כאשר היא פיטרה את מנהל שלה, ג׳ף קווטינץ, לאחר שסיבוב ההופעות שהיה אמור לקדם את האלבום בוטל בעקבות כמות נמוכה של מכירת כרטיסים[8][9] והוחלף בנרבל בלקסטוק, בעלה לשעבר של ריבה מקנטייר, כשלאחר מכן שיחזרה קלרקסון את סיבוב ההופעות.[10] לאחר מכן חשפה קלרקסון בריאיון למגזין אל שדייוויס הציע לה 10 מיליון דולר בתמורה לכך שתמחוק חמישה שירים מהאלבום בתמורה לשירים שדייוויס יציע שיהיו ידידותיים לרדיו, כולל "Black Hole" שנכלל בסופו של דבר באלבומה של לינדזי לוהאן, A Little More Personal (Raw). קלרקסון סירבה לכך והגיבה בצורה הבאה:[11]

לדעת דיוויס, אני יכולה לשיר, אך כנראה לא אהיה טובה בכתיבה. מבחינתו נשים לא יכולות להיות טובות בשני הדברים. לא איבדתי את המזג שלי בגלל זה. זה מניע אותי עוד יותר לעשות את זה. אם אתה חושב שאתה יכול לדכא אותי, נהדר. אני רק אעבוד קשה יותר

המקור באנגלית
I am a good singer, so I can't possibly be a good writer. Women can't possibly be good at two things. I haven't lost my temper about it. It only drives me more. If your thing is to bring me down, cool. I'll just work harder
קלי קלרקסון, Elle magazine

קלרקסון קיבלה תמיכה מצד גורמים רבים בנושא[11] ועם זאת קאוול התמתן בתמיכתו בקלרקסון ומעבר לבקשתו לסיים את הסכסוך, הוסיף ואמר כי "קלייב הוא הבוס ובתור אב שני, תפקידו לייעץ".[12] שבועות ספורים לאחר יציאת האלבום, פרסמה קלרקסון באתר הרשמי שלה כי "דברים יצאו מפרופורציה וכמו בכל משפחה, גם לנו יש חילוקי דעות ואי הסכמות, אך אנו מכבדים את הדעות אחד של השני. לקלייב יש הרבה כבוד והערכה כלפיי והסכים כי אוציא את האלבום ולא עמד בדרכי. אני מבקשת סליחה על איך שהדברים התגלגלו. אין לי שום כוונות לפגוע באף אחד ואני מאוד אוהבת מוזיקה ואת האנשים שעבדו איתי עד עכשיו ואשמח מאוד לעבוד עימם גם בעתיד."[13][14]

הסינגל הראשון מתוכו היה "Never Again", שכתבה קלרקסון ב-2005 על אהבה נכזבת. הסינגל הגיע למקום השמיני במצעד האמריקאי ועם זאת לא הצליח לשחזר את ההצלחה של הסינגלים מהאלבום הקודם. אותו דבר, גם הסינגלים שלאחריו, "Sober" (שהגיע למקום ה-93 באותו מצעד), "One Minute" (שהגיע במצעד האוסטרלי למקום ה-36) ו-"Don't Waste Your Time" (שיצא באירופה והגיע למקומות נמוכים בגרמניה וסלובקיה). האלבום עצמו הגיע למקום השני במצעד המכירות האמריקאי, הקנדי והבריטי והגיע למעמד פלטינה ואף הגיע למקום החמישי במצעד האלבומים של שנת 2007 בארצות הברית למרות הביקורות המעורבות עליו.[15] במקביל, ב-7 ביולי 2007, השתתפה באחד משורת הקונצרטים לייב ארת' שהתקיים בניו יורק.

ב-10 במרץ 2009, הוציאה קלרקסון את אלבומה הרביעי All I Ever Wanted, בו היא חזרה לשתף פעולה עם אותו צוות מהאלבום השני (ביניהם דוקטור לוק, מקס מרטין ודייוויד הודג׳נס). הסינגל הראשון "My Life Would Suck Without You" הגיע למקום הראשון בארצות הברית לאחר שעלה מהמקום ה-97 אליו נכנס. הסינגל השני, "I Do Not Hook Up", אותו כתבה ביחד עם קייטי פרי, הגיע למקום ה-20 בעוד שבקנדה הגיע למקום השני. הסינגל השלישי, "Already Gone", אותו כתבה עם ריאן טדר, הוביל את קלרקסון למחלוקת נוספת, זאת בעקבות העובדה כי טדר סימפל בשיר את המנגינה של "Halo",[16] זאת לאחר שעבד עליו עם ביונסה והחליט לשכפל את הנוסחה אצל קלרקסון, מה שגרר ביקורות שלפיהן "קלרקסון גנבה שיר מביונסה"[17]. בעקבות הביקורות קלרקסון התעקשה להסיר את השיר מהאלבום ואף למנוע ממנו לצאת כסינגל מתוך כבוד לביונסה, אך זה היה מאוחר מדי[17]. טדר בתגובה כתב באתר המייספייס שלו כי מדובר ב"שני שירים שונים והביקורות אינן הוגנות".[18] המחלוקת ביניהם נמשכה לתוך 2010, כשקלרקסון ציינה כי "היא לא אוהבת לעבוד עם אנשים שעובדים עם כולם כדי לא לצאת כשיבוט של זמרים אחרים ובטח שלא לשיר את השירים שלהם בלי רשותם".[19] טדר לעומתה אינו רואה בכך שום רע מאחר שאהב יותר את השיר של קלרקסון ואף ציין כי הוא עובד איתה על חומר חדש לאלבום החמישי.[20] הסינגל הגיע למקום ה-13 בארצות הברית. הסינגלים האחרים "All I Ever Wanted" ו-"Cry" לא נחלו הצלחה כמו קודמיהם. האלבום עצמו הגיע למקום הראשון בארצות הברית והפך לאלבומה השני שמגיע למעמד זה.

ב-21 באוקטובר 2011, הוציאה קלרקסון את אלבומה החמישי Stronger, לאחר דחיות חוזרות ונשנות על אף שסיימה להקליט את כל השירים עוד בפברואר באותה שנה בזמן שיצאה לסיבוב הופעות שבו קידמה את אלבומה הקודם. באלבום זה היא עבדה עם מפיקים חדשים, ביניהם הווארד בנסון. בשונה מקודמיו, האלבום הכיל נגיעות של R&B וקאנטרי (שכן סגנון זה השתלב עוד באלבומה הראשון) וכן הכיל גם את סגנון הפופ-רוק המסורתי של קלרקסון. באלבום זה היא התעסקה בנושאים כמו שיברון לב, נקמה, סלחנות והעצמה בתור מטאפורה ליחסיה האישיים עם כל מי שהייתה איתו ביחסים עד לאותה תקופה. האלבום קיבל שבחים רבים בביקורות, שאף ציינו כי קלרקסון מאוד השתפרה ביכולות הווקאליות שלה על אף חוסר המקצועיות שבו.[21][22][23][24] סינגל הבכורה, "Mr. Know It All", שאף פותח את האלבום, הגיע למקום העשירי בארצות הברית בעוד שבאוסטרליה, דרום קוריאה ומצעד המבוגרים האמריקאי הגיע למקום הראשון. הסינגל השני "(Stronger (What Doesn't Kill You" הצליח מאוד בארצות הברית ואף הגיע למקום הראשון במצעד האמריקאי והצליח גם בבלגיה, קנדה, דנמרק, פולין, סלובקיה וסלובניה והגיע למעמד פלטינה מרובעת בארצות הברית עצמה ואף הגיע שם למקום השביעי במצעד השנתי לשנת 2012. הסינגל השלישי, "Dark Side" הגיע למקום ה-42 בארצות הברית ולא שיחזר את ההצלחה של קודמיו. האלבום עצמו הגיע למקום השני במצעד המכירות האמריקאי בעוד שבדרום קוריאה הגיע למקום הראשון. באותה שנה הוציאה מיני-אלבום בשם The Smoakstack Sessions. מיני אלבום שני בסדרה יצא שנה לאחר מכן ולאחריו הוציאה ב-16 בנובמבר 2012, אלבום אוסף אשר מאגד את הסינגלים מחמשת האלבומים כולל שלושה סינגלים בשם "Catch My Breath", "Don't Rush" ו-"People Like Us". אלבום האוסף הגיע למקום ה-11 בארצות הברית והגיע למעמד זהב בעוד שבבריטניה הגיע למקום ה-18 ובאוסטרליה למקום ה-20 כשבשתיהן הגיע למעמד פלטינה. בתקופת אירוסיה לברנדון בלקסטוק, הוציאה שיר בשם "Tie it Up" שלא נכלל באף אלבום, אך לא הצליח להגיע לעשרת הגדולים במצעדים האמריקאיים על אף שהגיע למקום השלישי בדרום קוריאה.

ב-25 באוקטובר 2013, הקליטה אלבום חג מולד בשם "Wrapped in red" אשר הופק בידי גרג אוסטין, איתו עבדה על אלבומה החמישי. האלבום כלל גרסאות כיסוי לשירי חג מולד קלאסיים ואף שירים מקוריים של קלרקסון עצמה ולכן האלבום נחשב כאלבומה השישי באופן רשמי. סגנונו המוזיקלי הכיל ג׳אז, קאנטרי וסול - סגנונות בהם קלרקסון התעניינה לשיר זמן רב,[25][26] מה שהעיד על התרחקותה מסגנון הפופ-רוק שאפיין אותה בחמשת אלבומיה הרגילים. האלבום הגיע למקום השלישי במצעד המכירות האמריקאי בעוד שבמצעד החגים האמריקאי הגיע למקום הראשון. לאחר יציאת האלבום והסינגלים מתוכו, "Underneath the Tree" (שהגיע למקום ה-31 בארצות הברית ולמקום הראשון בקנדה ובמצעד המבוגרים האמריקאי) ושיר הנושא של האלבום (שהגיע למקום השני במצעד המבוגרים האמריקאי ולחמישי במצעד החגים), נכנסה קלרקסון להריון עם בתה הבכורה, ריבר רוז, אשר נולדה בספטמבר 2014. כמו כן, במהלך חגי המולד בשנים 2014 ו-2016 קיימה מופעי צדקה אשר במהלכם שרה את שירי האלבום.

ב-27 בפברואר 2015, הוציאה קלרקסון את אלבומה השביעי "Piece By Piece", אשר הכיל סגנונות פופ שונים כגון אלקטרו פופ, EDM ופופ תזמורת. קלרקסון חזרה לעבוד על האלבום עם אוסטין, ג׳ייסון הלברט (שעבד איתה עוד מהאלבום השלישי) וכריס דיסטפנו (שעבד איתה באלבום הקודם) ואף החלה לעבוד עם ג׳סי שאטקין. מעבר לכתיבתה העצמאית, היא קיבלה שירים מסיה, מת׳יו קומה (שעבד עם זד באותה תקופה), בוני מק׳קי (שעבדה עם קייטי פרי בעברה), דייוויד ג׳וסט, ג׳סטין טראנטר ויוצא להקת קוברה סטארשיפ, ריילנד בלקינטון. האלבום נכתב והופק בהשראת האלבום הקודם והפסקולים מהסרטים משחקי פיתוי ואהבה זה כל הסיפור (אליו תרמה בעבר את "The Trouble With Love is" מאלבומה הראשון) מאחר שקלרקסון רצתה לבנות את האלבום כמו סיפור המרכיב את כל צדדיה האישיים, שעל כן, כשמו של האלבום כן הוא.[27] האלבום קיבל שבחים בביקורות, בייחוד קולה של קלרקסון, מגמה שעוד החלה באלבומה החמישי.[28] סינגל הבכורה "Heartbeat Song" הגיע למקום ה-21 בארצות הברית אך עם זאת נחל הצלחה בפולין ובמצעד הדאנס האמריקאי (כשבהם הגיע למקום הראשון) ואף הגיע לעשרת הגדולים במדינות רבות כמו קנדה, הולנד, איסלנד, דרום אפריקה ובריטניה (שם הגיע למקום השביעי). הסינגל השני, "Invincible", לא הגיע לעשרת הגדולים באף מצעד שכיכב בו (מלבד במצעד הדאנס האמריקאי בו הגיע למקום השני) ואילו הסינגל השלישי, הנושא את שם האלבום, הגיע למקום השמיני בארצות הברית ואף יצאה לו גרסה מיוחדת (הנקראת גרסת איידול), איתו הופיעה בעונה ה-15 של אמריקן איידול. האלבום עצמו הגיע למקום הראשון במצעד המכירות האמריקאי ואף זכה לשלוש מועמדויות בגראמי (שכן, "Heartbeat Song" ושיר הנושא זכו למועמדויות משלהם) ואף קיבל מהדורת רמיקסים. כמו כן אלבום זה היה האלבום האחרון אותו הקליטה קלרקסון תחת RCA Records כשלאחריו הסתיים החוזה אותו קיבלה כשזכתה באמריקן איידול. שנה לאחר מכן חתמה עם חברת אטלנטיק. כמו כן, קלרקסון השתתפה באלבום המיקסטייפ לפסקול של המחזמר המילטון כשבו הקליטה את גרסתה לשיר "It's Quiet Uptown"[29] ואף השתתפה בדואט עם הזמר אלו בלאק "Love Goes On" שנכלל בפסקול של הסרט "הבקתה".[30] בנוסף, הקליטה גרסה משלה לשיר "Never Enough" מתוך הסרט האמן הגדול מכולם כשיצאה מהדורה מיוחדת של שירי הסרט.[31][32] ב-11 במאי 2017, הכריזה קלרקסון כי תצטרף רשמית לצוות המנטורים של התוכנית The Voice כשבעבר שימשה כיועצת בעונה השנייה ובעונה ה-13 (כשלאחריה מונתה למנטורית עד העונה ה-21, וגם בעונה ה-23).[33]

ב-27 באוקטובר 2017, הוציאה קלארקסון את אלבומה השמיני (והראשון תחת אטלנטיק) "Meaning of Life". אלבום זה הכיל סגנונות כמו נשמה ו-R&B ואף סימל את התרחקותה הרשמית מסגנון הפופ-רוק. אלבום זה קיבל השראה מאמניות כמו וויטני יוסטון, ארית׳ה פרנקלין ומריה קארי - אמניות שהשפיעו רבות על הקריירה של קלרקסון עוד מתחילת הקריירה שלה, שכן זה "אלבום החלומות" שעוד רצתה להקליט מאז הייתה בחטיבת הביניים.[34] קלרקסון עבדה על האלבום עם אותו צוות שהחלה לעבוד עוד מאז האלבום החמישי, אשר כלל בתוכו את שאטקין מהאלבום הקודם ואף החלה לעבוד עם ג׳יימס מוריסון. האלבום קיבל שבחים רבים בביקורות, שהיללו את סגנונו האחיד וכן את בחירתה של קלארקסון בסגנון ה-R&B.[35][36][37] הסינגל הראשון מתוכו "Love So Soft" הגיע למקום הראשון במצעד הדאנס האמריקאי בעוד שבניו זילנד הגיע למקום השלישי ובקנדה למקום העשירי בעוד שבשאר העולם לא נחל הצלחה. לאחריו הגיעו הסינגלים "I Don't Think About You" ו-"Heat" (שהגיע למקום הראשון במצעד הדאנס האמריקאי). בנובמבר 2019 הכריזה קלרקסון על סדרת הופעות בלאס וגאס בתיאטרון זאפוס. טכנית, הסיבוב היה אמור להתקיים בין אפריל לספטמבר 2020, אך נדחה לשנה לאחר מכן בשל מגפת הקורונה.[38][39]

ב-19 באפריל 2020 הוציאה סינגל בשם "I Dare You", הסינגל מבוצע בדואטים בחמש שפות: ערבית (עם הזמרת פאוזיה), צרפתית (עם הזמרת זאז), גרמנית (עם הצמד גלספרלינספיל), ספרדית (עם הזמר בלאס קנטו) ועברית (עם הזמרת מאיה בוסקילה), הסינגל אף כלל גרסת סולו של קלרקסון. באותו השנה, קבלה כוכב בשדרת הכוכבים בהוליווד.[40]

במקביל לקריירה המוזיקלית, בפברואר 2016 חתמה קלרקסון חוזה עם הוצאת הספרים הרפר קולינס דרכם הוציאה ב-4 באוקטובר באותר שנה את ספר הילדים "ריבר רוס ושיר הערש הקסום". הספר נכתב בהשראת שיר ערש אותו הייתה שרה לבתה,[41] שאף כללה אותו בתוך הספר. לקראת חג המולד בשנת 2017, יצא ספר ההמשך "ריבר רוס וחג המולד הקסום" בו היא כללה שיר מקורי אותו כתבה ושרה בעצמה.[42] כמו כן, דיבבה בסרט "הכוכב" ביחד עם אופרה ווינפרי, טיילר פרי וסטיבן יאון, שכן זהו דיבוב ראשון עבורה.[43] מאז הספיקה לדבב בספיישל חג המולד של בית: הרפתקאות עם טיפ ואו בתפקיד עצמה[44] ואת מוקסי בסרט אגלי דולס, אליו תרמה את השיר "Broken & Beautiful".[45][46] דיבוב נוסף שביצעה היה דלתה דאון, מנהיגת ארץ הטרולים בסרט "טרולים מסביב לעולם".[47] במקביל, ב-9 בספטמבר 2019, החלה לשדר תוכנית אירוח על שמה.[48] ב-18 ביוני 2020, הוכרז כי קלארקסון תקבל כוכב משלה בשדרת הכוכבים במהלך 2021.[49] באוגוסט 2020 החליפה לתקופה את סיימון קאוול כשופטת בתוכנית המציאות America's Got Talent עקב פציעתו.[50] ב-14 באוקטובר הנחתה את טקס פרסי המוזיקה של בילבורד 2020.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוקטובר 2013 נישאה קלרקסון לברנדון בלקסטוק. לבן זוגה בן ובת מנישואים קודמים. בספטמבר 2014 נולדה לזוג בת, ריבר רוז בלקסטוק.[51] באפריל 2016 נולד לזוג בן. ביוני 2020 החליטו השניים להתגרש.[52]

קלרקסון ידועה כתומכת במפלגה הדמוקרטית ואף הוזמנה לשיר ביחד עם ביונסה בפני ברק אובמה בזמן השבעתו השנייה בינואר 2013.[53]

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אולפן[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומים אחרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי וידאו[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיבובי הופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 2003: Kelly Clarkson in Concert
  • 2004: Independent Tour
  • 2005-2006: Breakaway World Tour
  • 2007-2008: My December Tour
  • 2008: 2 Worlds 2 Voices Tour
  • 2009: Kelly Clarkson: Live in Concert
  • 2009-2010: All I Ever Wanted Tour
  • 2012: Stronger Tour
  • 2012: 2012 Summer Tour
  • 2013: 12th Annual Honda Civic Tour

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרס קטגוריה עבודה מועמדת תוצאה מקור
2024 פרס גראמי אלבום הפופ הווקאלי הטוב ביותר Chemistry מועמדות [54]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קלי קלרקסון בוויקישיתוף


הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ From Justin To Kelly (2003) (באנגלית), נבדק ב-2020-06-25
  2. ^ שיר השנה, באתר glz.co.il
  3. ^ קלרקסון אין איזראל, באתר חדשות 13
  4. ^ איילה צורף, הזמרת קלי קלרקסון לא תגיע - פרטנר תפסיד מיליוני שקלים, באתר הארץ, 23 במרץ 2006
  5. ^ Kelly to Clive: Shove It!, TMZ (באנגלית)
  6. ^ Kelly Clarkson - ELLE, web.archive.org, ‏2007-06-09
  7. ^ הכתבה איננה קיימת יותר ברשת. יש לקוות שהועלתה לארכיון באמצעות אתר טיים מאשין.
  8. ^ Kelly Clarkson Fires Manager | Usmagazine.com, web.archive.org, ‏2007-07-16
  9. ^ Kelly Clarkson postpones tour, EW.com (באנגלית)
  10. ^ Kelly Clarkson Tour Shelved – For Now, PEOPLE.com (באנגלית)
  11. ^ 1 2 Kelly Clarkson - ELLE, web.archive.org, ‏2008-09-27
  12. ^ Daniel Kilkelly, Cowell advises Clarkson to end feud, Digital Spy, ‏2007-07-14 (באנגלית)
  13. ^ Kelly Clarkson Speaks Out on Clive Davis 'Feud', PEOPLE.com (באנגלית)
  14. ^ KELLY CLARKSON /// Special Announcement, web.archive.org, ‏2007-09-26
  15. ^ Gil Kaufman, Kelly Clarkson's My December: Rumors Aside, LP Isn't A Radical Departure, MTV News (באנגלית)
  16. ^ James Montgomery, Think Kelly Clarkson's 'Already Gone' Sounds Like Beyonce's 'Halo?' So Does Kelly..., MTV News (באנגלית)
  17. ^ 1 2 https://www.cbc.ca/news/arts/american-idyll-1.826468
  18. ^ Ryan Tedder responds to Kelly Clarkson/Beyonce controversy: 'Hurtful and absurd', EW.com (באנגלית)
  19. ^ Celebrity News, Gossip, Showbiz & Rumours - Daily Star, www.dailystar.co.uk
  20. ^ Tedder, Clarkson and the “Halo” effect, The Denver Post, ‏2010-05-21 (באנגלית)
  21. ^ Jody Rosen, Jody Rosen, Stronger, Rolling Stone, ‏2011-10-25 (באנגלית)
  22. ^ Stronger by Kelly Clarkson (באנגלית), נבדק ב-2020-06-23
  23. ^ https://www.washingtonpost.com/blogs/click-track/post/album-review-kelly-clarkson-stronger/2011/10/21/gIQAZkzt3L_blog.html
  24. ^ Kelly Clarkson: Stronger, Music (באנגלית)
  25. ^ Kelly Clarkson in the Red Zone With "Wrapped in Red": The Billboard Cover Story, Billboard, ‏2013-10-18
  26. ^ Kelly Clarkson Is 'Wrapped in Red' for Holiday Album, web.archive.org, ‏2014-01-26
  27. ^ A Conversation With Kelly Clarkson About Creativity and Her Future Country Album - Speakeasy - WSJ, web.archive.org, ‏2015-03-05
  28. ^ Piece by Piece by Kelly Clarkson (באנגלית), נבדק ב-2020-06-25
  29. ^ Kelly Clarkson, The Roots Share First 2 Compelling Covers Off 'The Hamilton Mixtape': Listen, Billboard, ‏2016-11-04
  30. ^ Tim McGraw, Kelly Clarkson, Lady Antebellum, Skillet and More Contribute New Songs to 'The Shack' Soundtrack, Billboard, ‏2017-01-27
  31. ^ The Greatest Showman: Reimagined, 2018-11-16, נבדק ב-2020-06-25
  32. ^ All-star line-up to feature on The Greatest Showman - Reimagined, www.officialcharts.com (באנגלית)
  33. ^ Kelly Clarkson Joins ‘The Voice’ Season 14 as Coach (EXCLUSIVE) | Variety, web.archive.org, ‏2017-05-11
  34. ^ Kelly Clarkson on Her Soul Album: 'I've Wanted to Make This Record Since I Was in Junior High', EW.com (באנגלית)
  35. ^ Review: Kelly Clarkson's Meaning of Life, Spin, ‏2017-11-08
  36. ^ Daniel Montgomery, Daniel Montgomery, Kelly Clarkson ‘Meaning of Life’ reviews: She embraces R&B on her ‘euphorically liberated’ new album, GoldDerby, ‏2017-10-30 (באנגלית)
  37. ^ Meaning of Life by Kelly Clarkson (באנגלית), נבדק ב-2020-06-25
  38. ^ Matthew Seeman, Kelly Clarkson postpones Las Vegas residency to 2021, KSNV, ‏2020-05-01
  39. ^ Kelly Clarkson's 2020 'Invincible' Shows At Las Vegas’ Zappos Theater: Exclusive, Billboard, ‏2019-11-01
  40. ^ ענבל חננאל, לא רק גל גדות: כך מקבלים כוכב בשדרת הכוכבים של הוליווד, במדור "פנאי פלוס" באתר ynet‏, 30 בספטמבר 2022
  41. ^ River Rose - Kelly Clarkson, web.archive.org, ‏2016-02-10
  42. ^ River Rose and the Magical Christmas - Kelly Clarkson - Hardcover, HarperCollins Publishers: World-Leading Book Publisher (באנגלית)
  43. ^ Sony - Studios' 2017 Forecast: Big Bets, Franchise Fears and Executive Intrigue, The Hollywood Reporter (באנגלית)
  44. ^ "Kelly Clarkson Gets Animated in 'DreamWorks Home For the Holidays' Christmas Special (Exclusive)". Entertainment Tonight (באנגלית). נבדק ב-2020-06-25.
  45. ^ Kelly Clarkson Joins 'UglyDolls' Voice Cast, The Hollywood Reporter (באנגלית)
  46. ^ Kelly Clarkson's 'Broken & Beautiful' From 'Ugly Dolls' Soundtrack: Listen, Billboard, ‏2019-03-27
  47. ^ Amanda N'Duka,Anthony D'Alessandro, Amanda N'Duka, Anthony D'Alessandro, Kelly Clarkson Joins ‘Trolls 2’ & Will Perform Original Song, Deadline, ‏2018-10-04 (באנגלית)
  48. ^ Kelly Clarkson officially launching a daytime talk show, EW.com (באנגלית)
  49. ^ Kelly Clarkson to receive a star on the Hollywood Walk of Fame - Music News - ABC News Radio, abcnewsradioonline.com (באנגלית)
  50. ^ Simon Cowell thanks Kelly Clarkson for replacing him on America's Got Talent after he broke his back, Sky News (באנגלית)
  51. ^ קרן בר לב, ‏בייבי איידול: הבת של קלי קלארקסון מוזיקלית, באתר ‏מאקו‏, 8 בספטמבר 2014
  52. ^ ׳דורשת לאכוף את הסכם הממון׳: קלי קלרקסון וברנדון בלקסטוק מתגרשים לאחר 7 שנות נישואים, באתר hebrewnews.com (באנגלית)
  53. ^ Gil Kaufman, Beyonce, Kelly Clarkson To Perform At President Obama's Second Inauguration, MTV News (באנגלית)
  54. ^ 2024 GRAMMY Nominations: See The Full Winners & Nominees List | GRAMMY.com, grammy.com


קלי קלרקסון - פרסים