ראאד אל-עטאר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ראאד אל-עטאר
رائد العطار
תמונה זו מוצגת בוויקיפדיה בשימוש הוגן.
נשמח להחליפה בתמונה חופשית.
לידה 1974
נהרג 21 באוגוסט 2014 (בגיל 40 בערך)
רפיח, רצועת עזה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הרשות הפלסטינית
כינוי אבו אַיְמַן
השתייכות חמאס
תפקידים בשירות
מפקד חטיבת רפיח
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ראאד אל-עטארערבית: رائد العطار; כונה "אבו אַיְמַן") (197421 באוגוסט 2014) היה מפקד בכיר בחמאס, וחבר המועצה הצבאית העליונה של הארגון. תפקידו היה מפקד חטיבת רפיח בגדודי עז א-דין אל-קסאם (הזרוע הצבאית). התגורר בעיר עזה, ונהרג ברפיח על ידי צה"ל בתקיפה אווירית במהלך מבצע צוק איתן. אל-עטאר היה ממתכנני אירוע החטיפה של גלעד שליט בשנת 2006, וכן אחראי להחזקתו בשבי. כמו כן, שלח חוליות טרור מעזה לסיני על מנת שירו רקטות מסיני לעבר אילת ועקבה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-18 באוקטובר 2011, יום שחרורו של גלעד שליט צולם אל-עטאר ביחד עם רמטכ"ל ומפקד חמאס ברצועת עזה אחמד ג'עברי, כאשר שניהם אוחזים בו[1].

ב-14 בנובמבר 2012, עם תחילתו של מבצע עמוד ענן ביצע צה"ל סיכול ממוקד בג'עברי, באמצעות ירי מדויק מכלי טיס של חיל האוויר. אל-עטאר אמנם ישב לצד ג'עברי במכוניתו, אך לא נפגע[2].

לאחר חיסולו של ג'עברי מונה מרוואן עיסא למפקד הזרוע הצבאית של חמאס במקומו. המינוי נחשב כמפתיע, משום שהציפייה הייתה שמי שייכנס לנעליו של ג'עברי יהיה אל-עטאר, שהיה המקורב ביותר לג'עברי. בהמשך התברר כי מצרים התנגדה למינויו של אל-עטאר, בטענה שהאיש היה מעורב ביולי 2012 בחיסול 16 חיילים מצרים בסיני. לדברי גורם ביטחוני ישראלי בכיר, מינוי של אל-עטאר היה גורם לפיצוץ ביחסים בין חמאס לשלטון האחים המוסלמים במצרים, ואילו מינויו של עיסא נועד לרצות את המצרים ולזכות בנקודות זכות[3].

בהמשכו של מבצע עמוד ענן צה"ל הפציץ את ביתו בדרום הרצועה, אך אל-עטאר לא שהה שם.

במהלך מבצע צוק איתן דווח כי צה"ל הפציץ את ביתו, אך הוא שוב לא שהה בבית באותה עת[4]. ב-21 באוגוסט 2014 הצליח צה"ל לחסלו בהפצצה ממוקדת של חיל האוויר[5].

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אל-עטאר היה נשוי ואב לשני בנים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]