ריפו! האופרה התורשתית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ריפ! האופרה התורשתית
Repo! The Genetic Opera
בימוי דארן לי בוסמן עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי Yoshiki, אורן קאולס, מארק בורג, Peter Block עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט טרנס זדוניך, דארן סמית' עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים אלקסה וגה
ביל מוזלי
ניווק אוגרה
שרה פאוור
פריס הילטון
אנתוני הד
שרה ברייטמן
פאול סורבינו
טרנס זדוניך עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה טרנס זדוניך עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום ג'וזף ווייט עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה סרטי טוויסטד, מארק בורג, אורן קאולס עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה ליונס גייט אנטרטיינמנט עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 2008 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 98 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט פוסט-אפוקליפטי, סרט אימה, סרט דיסטופי, מדע בדיוני קומי, סרט מוזיקלי, קומדיית אימה, biopunk עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות באתר מוג'ו repogeneticopera
www.repo-opera.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ריפו! האופרה התורשתיתאנגלית: Repo! The Genetic Opera) הוא סרט רוק מוזיקלי בבימויו של דארן לין באונסמן, במאי סרטי המסור, המבוסס על המחזמר בעל אותו השם שנכתב על ידי דארן סמית' וטרנס זדוניך. הסרט, שיצא לאקרנים ב-7 בנובמבר 2008, זכה להקרנות מצומצמות במספר ערים בארצות הברית. גרסת ה DVD מתוכננת ל-20 בינואר 2009.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הסרט מתרחשת בעתיד הקרוב, בשנת 2056, בתקופה שבה מגפה קשה של כשל איברים משתוללת. בעקבות המגפה, מתפתחות השתלות איברים מלאכותיים בגופם של בני האדם.

מתוך הכאוס והבלבול שיוצרת המגפה, קמה חברת GeneCo בבעלותו של רוטי לארגו, שמספקת שירותי השתלות איברים הכוללים תוכנית תשלומים, לאנשים שאין בידם את האמצעים לשלם בעבור בניתוחים החיוניים. אולם, אנשים שאינם עומדים בתשלומים משלמים מחיר יקר - מתנקש בבעלותם של GeneCo, שנקרא "איש הריפו" (Repo Man), נשלח להחזיר את האיברים מהאנשים הללו ללא רחמים.

הסיפור מתמקד בכמה קווי עלילה, ובסיפורה המרכזי של שיילו וואלאס, בתו של איש הריפו ניית'ן וואלאס, בפרט. שיילו חולה במחלת דם גנטית חשוכת מרפא, שגרמה גם למותה של אמה, מרני. ניית'ן, שמסתיר מבתו את העובדה שהוא איש ריפו, מגונן עליה על ידי כליאתה בבית.

בנוסף, מסופר גם סיפורם של ילדיו של רוטי, אמבר סוויט, פאבי לארגו ולואיג'י לארגו, שנלחמים על הירושה.

כל קווי העלילה הללו מתחברים באמצעות סיפורה של בליינד מג, זמרת האופרה שראייתה הוחזרה לה על ידי GeneCo, שעומדת בפני השעות האחרונות של חייה. היא לא עומדת בתשלומיה לGeneCo ולכן ניית'ן, איש הריפו, נשלח לחסלה אחרי הופעתה האחרונה באופרה של GeneCo, האופרה התורשתית (באנגלית: The Genetic Opera).

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שיילו וואלאס (שחקנית: אלקסה וגה) - בתו של ניית'ן וואלאס, איש הריפו. חולה במחלת דם גנטית חשוכת מרפא, שפגעה גם באמה המנוחה. שיילו מוחזקת בביתה כלואה ומחויבת בלקיחת תרופות לבל תתמוטט.

ניית'ן וואלאס (שחקן: אנתוני סטיוארט הד) - אביה של שיילו, נסחט על ידי רוטי לארגו על מנת שישרת את ג'ינקו בכישורי הרופא-מנתח שלו כריפו-מן.

בליינד מג/מגדלנה דפו (שחקנית: שרה ברייטמן) זמרת האופרה המפורסמת והמצליחה בעולם. כפופה לחוזה בעלות על ידי ג'ינקו. נולדה עיוורת וג'ינקו אפשרו לה ראיה על ידי השתלת קרניות דיגיטליות. החוזה עם ג'ינקו מכריח אותה לשיר, כאשר היא חושבת להפסיק את שירותיה היא מועמדת לעיקול עיניה המושתלות.

אמבר סוויט/כרמלה לארגו (שחקנית: פריס הילטון) - זמרת אופרה כושלת ובתו המכורה לניתוחים של רוטי לארגו, בעל חברת GeneCo. עקב התמכרותה לניתוחים החלה לצרוך זיידראט לא חוקי אצל גרייברובר. סוחרת בגופה על מנת להשיג את הסם, ומתכננת להחליף את מג לאחר שיעוקלו עיניה.

פאבי לארגו (שחקן: Ogre, סולן להקת סקיני פאפי) - בנו של רוטי לארגו, גונב פני נשים ועונד אותם כמסיכה. דמותו מכילה פרופיל של אנס, נרקיסיסט ורודף שמלות.

לואיג'י לארגו (שחקן: ביל מוזלי) - בנו השני של רוטי לארגו. רוצח אלים וולגארי, חמום מוח ומסוכן.

גרייברובר (שחקן: טרנס זדוניך) - סוחר סם הזיידרייט, אותו הוא מוציא מגופות בני אדם. סוחר בזיידראט ברחובות, ומוכר אותו למרבה במחיר. משמש גם כמספר-מתערב בסיפור.

רוטי לארגו (שחקן: פול סורבינו) - בעל חברת GeneCo. מתבשר על ימים ספורים לחייו. מחליט שאת החברה לא יוריש לאף אחד מילדיו המבישים, ושם את עינו על שיילו כמועמדת פוטנציאלית.

מושגים עיקריים בסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

GeneCo - חברת הענק שמספקת השתלות איברים ותוכנית תשלומים נוחה.

אנשי הריפו - מתנקשים בבעלותה של חברת GeneCo שנשלחים להחזיר איברים מאנשים שלא עומדים בתשלומיהם.

זיידרייט - משכך כאבים חזק וממכר שניתן לסובלים מכאבי הניתוחים. הגרייברובר מוכר גרסאות זולות של הסם, שאותן הוא מוציא מגופות בני אדם.

פסקול[עריכת קוד מקור | עריכה]

יש 64 שירים בסרט, כשחלקם נחתכו בשל בעיות זמן. השירים נעים בין מגוון רחב של סגנונות, כגון רוק, מוזיקה אלקטרונית, פאנק ואפילו מוזיקה קלאסית. ב-30 בספטמבר 2008 יצא אלבום עם 20 שירים מהסרט באופן דיגיטלי. מתוכנן לצאת גם אלבום שיכיל את כל 64 השירים, שיצא במקביל לגרסת הDVD של הסרט.

חלק משירי הפסקול הולחנו והופקו על ידי ג'וסף בישארה.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהקרנה פרטית שנערכה למספר מבקרים בתאריך 4 במרץ בשנת 2008, התקבלו ביקורות חיוביות ואוהדות. גם בהקרנות נוספות שנערכו בפסטיבלי פנטזיה למיניהם, התגובה הייתה אוהדת וחיובית. אולם, לפי האתר RottenTomatoes, נראה כי רוב הביקורות כלפי הסרט היו שליליות. אך, ראוי גם לציין שהביקורות בפורומים של האתר RottenTomatoes היו חיוביות מאוד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]