ריצ'ארד וסוד הספרים האבודים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ריצ'ארד וסוד הספרים האבודים
The Pagemaster
בימוי ג'ו ג'ונסטון (לייב-אקשן)
מוריס האנט (אנימציה)
הופק בידי דייוויד קירשר
פול גארטז
תסריט דייוויד קירשר
דייוויד קאסקי
שחקנים ראשיים מקולי קאלקין
כריסטופר לויד
אד בגלי הבן
מל האריס
מדבבים וופי גולדברג
פטריק סטיוארט
פרנק ולקר
לנרד נימוי
ג'ים קאמינגס
פיל הארטמן
מוזיקה ג'יימס הורנר עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום אלכסנדר גרוזינסקי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה פוקס המאה ה-20, Turner Entertainment עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פוקס המאה ה-20
טרנר הפקות
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 23 בנובמבר 1994 (ארצות הברית)
משך הקרנה 76 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט פנטזיה, סרט קומדיה, סרט הרפתקאות, סרט לכל המשפחה, מלודרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 34 מיליון דולר
הכנסות 13.7 מיליון דולר (ארצות הברית)
הכנסות באתר מוג'ו pagemaster
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ריצ'ארד וסוד הספרים האבודיםאנגלית: The Pagemaster) הוא סרט הנפשה אמריקאי שיצא ב-23 בנובמבר 1994.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ריצ'רד טיילר הוא ילד בן 10 אשר פוחד מכל דבר. הוריו התומכים ניסו לעזור לו אך ללא הצלחה. יום אחד ריצ'רד נשלח לקנות קופסת מסמרים בשביל בית העץ. אולם ריצ'רד נתקל בסערת גשמים ולקח מקלט בספריה. שם הוא פוגש את מר דיואי, ספרן אשר חושב שריצ'רד מחפש ספר מיוחד מאוד ונותן לו כרטיס מנוי לספריה. כאשר מחפש טלפון ציבורי, מוצא ריצ'רד רוטונדה אשר מצוירת עליה כל מיני גיבורי סיפורים. הוא מחליק מטיפות מי הגשם ונופל. כאשר קם ריצ'רד מגלה שהתמונות מטפטפות והן מובילות אותו אל הציורים. שם הוא פוגש את הספרן, שומר הספרים והמילים הכתובות. ריצ'רד שואל אותו מה הכיוון ליציאה והספרן שולח אותו לאזור דמיוני ואומר לו שכדי למצוא את דרכו הביתה, הוא יצטרך לעבור שלושה עולמות: אימה, הרפתקה ודמיון. בדרך ריצ'רד מתחבר עם שלושה ספרים מדברים: הרפתקן, ספר הרפתקאות דמוי פיראט, פנטזיה, ספר פנטזיה דמוי פיה אכפתית ואימים, ספר אימה פחדן. השלושה הסכימו להתלוות אל ריצ'רד בתנאי שייקח אותם איתו בהשאלה. ביחד הם פוגשים דמויות מסיפורים קלאסיים, בעולם האימה הם פוגשים את ד"ר ג'קיל אשר הופך למר הייד, מתגברים עליו ועוברים לעולם ההרפתקה, שם הם פוגשים את רב החובל אחאב ואת הלוויתן מובי דיק. ריצ'רד נחטף אל ההיספניולה ופוגש שם את לונג ג'ון סילבר. הפיראטים הגיעו לאי המטמון וגילו שיש שם רק מטבע זהב אחד. ובעזרתם של פנטזיה ואימים הפיראטים הובסו. סילבר ניסה לשכנע את ריצ'רד לבוא עימו אבל נכנע כאשר ריצ'אר סילק אותו עם החרב.

בעולם הפנטזיה, ריצארד מגלה את סימן היציאה בפסגת ההר. אולם, דרקון התעורר ועיכב אותם. ריצ'רד ניסה להילחם בו עם חרב ומגן, אולם הדרקון תפס אותו ובלע אותו. ריצארד חיפש בספרים פתרון והשתמש באפון הפלא מהספר "ג'ק ואפון הפלא" כדי לצאת מבטנו של הדרקון. הוא טיפס למעלה עם הספרים אל היציאה. שם הם נכנסו אל חדר חשוך שם הספרן חיכה להם. ריצ'רד סיפר לספר על הסכנות שהם עברו, אולם הספרן הסביר לו שהמסע נועד למצוא את האומץ שנמצא בתוכו ובירך אותו. ד"ר ג'קיל, רב החובל אחאב, לונג ג'ון סילבר והדרקון הופיעו וברכו את ריצ'רד על אומץ הלב שלו. הספרן החזיר את ריצ'רד ואת הספרים אל העולם האמיתי.

כאשר ריצ'רד התעורר, הוא מצא את הרפתקן, פנטזיה ואימים לידו בתור ספרים אמיתיים. מר דיואי מצא אותו ואף על פי שהחוק אומר לקחת שני ספרים בלבד, הרשה לו לקחת את שלושת הספרים "רק הפעם". ריצ'רד חזר הביתה כילד גיבור ואמיץ, וישן בבית העץ שלו עם הספרים.

שחקנים ומדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדבבים בעברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]