שחקן מספר אחת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שחקן מספר אחת
Ready Player One
מידע כללי
מאת ארנסט קליין
שפת המקור אנגלית
סוגה סייברפאנק
נושא משחקי תפקידים המוניים ברשת, 1980s in video gaming, מציאות וירטואלית, מטאברס עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום התרחשות אוהיו עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה Crown Publishing Group, AST עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הוצאה 2011
מספר עמודים 394
הוצאה בעברית
הוצאה עם עובד
תאריך 2014
תרגום דידי חנוך
פרסים
  • פרס אלכס (2012)
  • פרס פרומתאוס (2012) עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה
הספר הבא שחקן מספר שתיים עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
מסת"ב מסת"ב 978-965-13-2445-1
הספרייה הלאומית 003732720
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שחקן מספר אחתאנגלית: Ready Player One) הוא ספר מסוגת הסייברפאנק מאת ארנסט קליין שיצא לאור באוגוסט 2011. הספר מתאר עתיד דיסוטופי בשנת 2045, כאשר העולם סובל ממשברים רבים ידי אדם כגון מחסור בנפט, זיהום, פיצוץ אוכלוסין ואבטלה. רוב האוכלוסייה מצטופפת בערים גדולות ומשתמשת בעולם מציאות מדומה בשם "אואזיס" כדי לברוח מהמציאות. כאשר ממציא האואזיס נפטר הוא משאיר אחריו צוואה שמורישה את כל רכושו העצום לראשון שימצא "Easter egg" שהחביא בתוך העולם הווירטואלי. הספר מכיל אזכורים רבים לתרבות שנות השמונים בעיקר סרטי קאלט, מוזיקה, משחקי ארקייד, אטארי וגיבורי תרבות של התקופה.

ב-2012 הספר זכה ב"פרס אלכס" לנערים מתבגרים ובפרס פרומטיאוס. את האודיובוק מקריין ויל ויטון, שמוזכר בספר עצמו. סרט המבוסס על הספר בבימויו של סטיבן ספילברג יצא לאקרנים ב-2018.

ספר ההמשך שחקן מספר שתיים יצא בנובמבר 2020 באנגלית ועדיין לא תורגם.

Easter egg[עריכת קוד מקור | עריכה]

כמה חודשים לאחר הוצאת הספר, פרסם קליין סרטון בו הוא חושף שבין דפי הספר נמצא Easter egg בדמות כתובת אינטרנט המובילה לסדרה של משחקי מחשב. הפרס הראשון עבור מי שיצליח להשיג את התוצאה הגבוהה ביותר היא דלוריאן DMC-12 מאובזרת בדומה לזו המתוארת בספרו. השלב הראשון (בדומה לשער הראשון בספר) היה משחק אטארי 2600 בשם Stacks. את השער השני היה ניתן לעבור על ידי משחק פייסבוק שנכתב במיוחד על ידי ריצ'רד גאריוט, אחד מאבות המייסדים של משחקי RPG ויוצר סדרת המשחקים Ultima. התחרות על השער השלישי נערכה באוגוסט 2012. הזוכה יהיה הראשון שיצליח לשבור את שיא העולם באחד מכמה משחקי ארקייד ואטארי לפי בחירת המתמודד. הזוכה קריג קווין שבר את שיא העולם במשחק Joust וקיבל את הדלוריאן בתוכנית הטלוויזיה X-Play.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]