שכחו אותי בבית 2

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שכחו אותי בבית 2
Home Alone 2: Lost in New York
בימוי כריס קולומבוס עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ג'ון יוז עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט ג'ון יוז עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה ראג'ה גוסנל עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים מקולי קלקין, ג'ו פשי, דניאל שטרן
מוזיקה ג'ון ויליאמס
צילום ג'ולי מקט עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה גרייט אוקס הפקות, פוקס המאה ה-20 עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פוקס המאה ה-20
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 20 בנובמבר 1992
משך הקרנה 120 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט קומדיה, סרט לכל המשפחה, סרט חג המולד, סרט בלשי עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב כ-18 מיליון דולר
הכנסות כ-359 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו homealone2
סרט קודם שכחו אותי בבית
סרט הבא שכחו אותי בבית 3
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שכחו אותי בבית 2אנגלית: Home Alone 2: Lost in New York; בתרגום חופשי לעברית: לבד בבית 2: אבוד בניו יורק) הוא סרט המשך ל"שכחו אותי בבית". את הסרט כתב והפיק ג'ון יוז וביים כריס קולומבוס.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

משפחת מקאליסטר יוצאת לחופשת חג המולד בפלורידה, למורת רוחו של קווין. קווין (מגולם על ידי מקולי קלקין) הולך לאיבוד בדרך למטוס, ועולה בטעות על מטוס לניו יורק. רק אחרי הנחיתה בפלורידה מגלה המשפחה שהילד חסר, ואמו של קווין מנסה ליצור איתו קשר. בינתיים בניו יורק, קווין מצליח לשכור סוויטה במלון פלאזה על ידי הטעיית צוות המלון, באמצעות כרטיס האשראי של אביו. הוא אינו יודע שמארב והארי, צמד הגנבים שלכד בסרט הקודם, ברחו מהכלא והם מסתובבים כעת חופשי בניו יורק, ומתכננים לשדוד חנות צעצועים גדולה.

קווין נוסע בלימוזינה בניו יורק לאותה חנות צעצועים שמארב והארי מתכננים לשדוד. לאחר שיחה עם מנהל החנות, מר דנקן, מבין קווין שכל הכסף שהחנות תרוויח בערב חג המולד יועבר לבית חולים לילדים בניו יורק. קווין מחליט לתרום 20 דולר לבית החולים ובתמורה מר דנקן מעניק לו שתי יונים מפלסטיק ומסביר לו כי עליו לשמור את אחת היונים ולתת את השנייה לאדם אחר כסמל לחברות נצחית.

קווין יוצא מהחנות, וצמד הפושעים מבחינים בו ומנסים לתפוס אותו, אך ללא הצלחה. הוא חוזר למלון כדי לגלות שמנהל המלון גילה שהכרטיס שהשתמש בו גנוב. קווין בורח מהמלון, אך נתפס על ידי הארי ומארב, אשר מספרים לו על תוכניתם לשדוד את חנות הצעצועים. קווין מצליח לברוח גם מהם אל הפארק, בו הוא פוגש אישה חסרת בית מכוסה ביונים שפגש קודם לכן. בתחילה האישה נראית לקווין מפחידה אך עד מהרה הם מתיידדים והיא מספרת לו שאהובה עזב אותה בצעירותה, ומאז היא איבדה אמון באנשים וחיה בודדה. בהמשך הסרט קווין מגלה שדודו גר באזור ומחליט לבקר אותו, אך בהמשך מגלה כי ביתו של דודו נמצא בשיפוץ ולכן עומד ריק. הוריו של קווין מגלים בהמשך כי הוא בניו יורק בעקבות גילוי כרטיס האשראי של אביו, ובעקבות כך הם מנסים לאתר אותו בבית המלון בו שהה אך מגלים שהוא ברח. קייט, אמו של קווין, יוצאת לחפש אותו ברחבי העיר ללא הועיל. קווין מסתובב על יד בית החולים שהכסף מהחנות אמור לעבור אליו. קווין מרחם על הילדים, בידיעה שהכסף ייגנב על ידי מארב והארי, ומחליט להסגיר אותם למשטרה, ומטמין מלכודות מבעוד מועד בביתו הריק של דודו.

בינתיים מארב והארי מסתתרים בחנות הצעצועים, ובעת הסגירה, יוצאים לשדוד את הקופות. קווין מפעיל את האזעקה, מצלם אותם ובורח, וכך מאלץ את הגנבים לרדוף אחריו עד לבית דודו. הגנבים נופלים במלכודות השונות ולבסוף קווין עוזב את הבית, והגנבים עוקבים אחריו. קווין מחייג למשטרה מטלפון ציבורי ומדווח כי הגנבים נמצאים בסנטרל פארק. תוך כדי בריחה קווין מחליק ונופל. מארב והארי תופסים את קווין, גוררים אותו אל תוך הפארק ועומדים לירות בו, אך האישה שפגש קווין בפארק מופיעה לפתע ושופכת מזון ליונים על צמד הגנבים שנדבק לגופם בעקבות הלכלוך והשמן מהמלכודות. היונים עפות ומכסות אותם על מנת לאכול את המזון בזמן שקווין בורח. השוטרים מגיעים ומוצאים את הארי ומארב והם נעצרים.

בסוף הסרט קווין חוזר למלון, ובבוקר ויוצא אל האישה שבפארק, ומביא לה את היונים שקיבל מדנקן, מנהל החנות.

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קווין מקאליסטר (מקולי קלקין) - ילד צעיר וכוכב הסרט.
  • הארי ליים (ג'ו פשי) - אחד מהגנבים. שותפו הוא מרב מרצ'נטס.
  • מרב מרצ'נטס (דניאל שטרן) (אנ') - אחד מהגנבים. שותפו הוא הארי ליים.
  • קייט מקאליסטר (קתרין אוהרה) - אמו של קווין מקאליסטר, העושה הכול כדי להגיע אל בנה שאבד.
  • פיטר מקאליסטר (ג'ון הרד) (אנ') - אביו של קווין מקאליסטר.

פרט לאלו, בסרט מופיעה הופעת אורח בת מספר שניות של דונלד טראמפ בתפקיד עצמו, שהיה באותו הזמן הבעלים של מלון פלאזה בניו-יורק, בו צולם הסרט.

מהלך זה עורר תגובות רבות לאחר שטראמפ נבחר לנשיאות ארצות הברית בבחירות לנשיאות ב-2016.

ביוני 2021 קלקין צייץ בטוויטר ציוץ הקורא להסיר את טראמפ מהסרט[1].

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט קיבל ביקורות חיוביות ובאתר IMDb קיבל דירוג של 6.9. בעקבות הצלחת הסרט, הופק סרט נוסף לטרילוגיית הסרטים, "שכחו אותי בבית 3", אשר ספג ביקורות שליליות מצד המבקרים, בסרט זה רוב השחקנים משני הסרטים הראשונים הוחלפו, וכן השחקן הראשי מקולי קאלקין שהוחלף בילד אלכס ד. לינז.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ מקולי קאלקין: להסיר את טראמפ מ"שכחו אותי בבית 2", באתר כאן-תאגיד השידור הישראלי