שלושה סרג'נטים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שלושה סרג'נטים
Sergeants 3
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על הרומן "גונגה דין"
בימוי ג'ון סטרג'ס עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי פרנק סינטרה
תסריט ויליאם ברנט
עריכה פריס ובסטר עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים פרנק סינטרה
פיטר לופורד
דין מרטין
סמי דייוויס ג'וניור
מוזיקה בילי מיי עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום וינטון הוך עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה יונייטד ארטיסטס
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 10 בפברואר 1962
משך הקרנה 112 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט קומדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות 4,300,000 דולר
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שלושה סרג'נטיםאנגלית: sergeants 3) הוא מערבון קומי אמריקאי משנת 1962 בבימויו של ג'ון סטארג'ס עם פרנק סינטרה, דין מרטין, פיטר לופורד, סמי דייוויס ג'וניור וג'ואי בישופ (חבורת ה-ראט פאק) בתפקידים הראשיים.

זה רימייק של הסרט גונגה דין (1939) אלא שהעלילה הועברה מהודו ומלחמה נגד קנאים הודים למערב ארצות הברית ומלחמת נגד קנאים אינדיאנים. שני הסרטים מבוססים על הפואמה "גונגה דין" של רודיארד קיפלינג.

חלק גדול של הסרט צולם בקניון ברייס במדינת יוטה. בסרט גם מופיעים שלושת בניו של בינג קרוסבי - פיליפ, דניס ולינדסי בתפקידים קטנים כחיילים.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השנה 1873 - מייק (פרנק סינטרה), צ'יפ (דין מרטין) ולארי (פיטר לופורד) הם סרג'נטים ביחידת פרשים של צבא ארצות הברית. הם מוצבים במערב ארצות הברית בשטח שנשלט על ידי אינדיאנים ונמצאים במלחמה ארוכה נגדם.

הם נשלחים לעיירה קטנה שהותקפה על ידי האינדיאנים. בדרך מסתפח אליהם ג'ונה ויליאמס (סמי דייוויס ג'וניור), עבד משוחרר שרוכב על פרדה ובידו חצוצרה. הוא רוצה להסתפח לפרשים ומייק מסרב אך צ'יפ משכנע אותו שירשה לו.

העיירה שוממת, האנשים "נעלמו" ונשארו מספר אינדיאנים. לפתע הם מותקפים מכל הצדדים באינדיאנים יורי חיצים. לאחר קרב קשה הם מניסים אותם לאחר שגרמו להם לאבדות כבדות.

הם מגיעים לבסיס ושם פוקד עליהם הקולונל ויליאמס, לחזור לעיירה ולהתבסס בה ולחכות להתקפה. לארי מבקש להשתחרר מהצבא ולשאת את בחירה ליבו אמיליה. (רוטה לי) במקומו מצרף הקולונל את הסר'גנט מייג'ור בוסוול (ג'ואי בישופ) שהם לא אוהבים. בנשף שנערך לפני יציאתם הם מחדירים סם משכר לכוסו של בוסוול והוא מנוטרל. הם מבקשים מלארי לדחות את נישואיו ומייק מחתים אותו על טופס הצטרפות לצבא.

צ'יפ רוצה למצוא את מנהיג האינדיאנים, וואטנקה. ג'ונה מכיר את המקום שהם מתכנסים. מייק כולא את צ'יפ אך ג'ונה משחרר אותו בעזרתה של הפרדה שהורסת את מתקן הכלא. צ'יפ, ג'ונה והאנדיאני קאלב יוצאים לעבר המערה של האינדיאנים.

הם חוזים במפקד וואטנקה (מייקל פייט) נואם בפני האינדיאנים על רצונו לגרש את האדם הלבן ולהחזיר את השלטון לאינדיאנים. האינדיאנים מתחילים ב"ריקוד רוחות" סביב המנהיג. צ'יפ יוצא ומתעמת עם וואטנקה וג'ונה מתחמק לבסיס ומזעיק את מייק ולארי. הם מגיעים, נכנסים למערה ונכבלים.

הקולונל מארגן את הצבא להתקפה. השלושה מצליחים להשתחרר וצופים בטור הגדול של הצבא שצועד לעבר מארב מתוכנן של מאות אינדיאנים.

ג'ונה שנפצע מחץ בכתפו מצליח להגיע לראש הצוק ולחצצר את תרועת האזהרה. הקולנול קולט זאת, מפזר את הטור ומתחיל בהתקפה על האינדיאנים עם פרשים ותותחים והם נסוגים לאחר אבדות כבדות.

בסוף מקבלים שלושת הסרג'נים תעודת הצטיינות וג'ונה מצטרף לצבא בדרגת טוראי.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
פרנק סינטרה מייק מרי סר'גנט ראשון
דין מרטין צ'יפ דיל סרג'נט
פיטר לופורד לארי בארט סרג'נט
סמי דייוויס ג'וניור ג'ונה ויליאמס עבד משוחרר
ג'ואי בישופ רוג'ר בוסוול סרג'נט מייג'ור
רותה לי אמליה פארנט אשתו של לארי
דיק סימונס קולונל קולינגווד מפקד הפרשים
מייקל פייט וואטנקה מפקד האינדיאנים
ארמנד אלזמורה קאלב אינדיאני

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]