תהילה (סרט, 2009)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תהילה
Fame
כרזת הסרט "תהילה"
כרזת הסרט "תהילה"
מבוסס על תהילה עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי קווין טנחרוין עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי מארק קנטון
גארי לוצ'י
טום רוזנברג
ריצ'רד וויט
תסריט אליסון בארנט עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה מירון קרשטיין עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים נטורי נאוטון
קולינס פין
קיי פאנבייקר
אשר בוק
קרינגטון פאיין
וולטר פרז
מוזיקה מרק אישם עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום סקוט קוון עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה יונייטד ארטיסטס, לייקשור אנטרטיינמנט עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פורום הונגריה, Lucky Red Distribuzione, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 25 בספטמבר 2009, ארצות הברית
משך הקרנה 122 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט מוזיקלי, סרט נעורים, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב $18,000,000
הכנסות $77,184,633
הכנסות באתר מוג'ו fame09
www.generationfame.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תהילהאנגלית: Fame) הוא סרט אמריקאי מוזיקלי שיצא בשנת 2009. הסרט הוא גרסה מחודשת לסרט משנת 1980 בעל אותו שם. הסרט עוקב אחר חבורת צעירים שהתקבלו לבית הספר לאומניות המשחק והריקוד למשך ארבע שנות לימודיהם.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

התלמידים מגלים שמוריהם ציפו מהם לדעת הכול כבר לפני. גברת קראפט מודאגת מהריקוד של קווין ומתרשמת במהירות מאליס. בכיתת המשחק, ג'ני מרגישה שאינה יכולה להשתחרר כמו האחרים. בכיתת המוזיקה, אדון קרנקטון נותן לוויקטור הערות בזמן שדניס מנגנת בצורה מושלמת. לאחר שכולם רוצים להוכיח את כישרונם הם מבצעים ריקוד ושירה בקפיטריה. באמצע כל הבלגאן דניס בורחת מהרעש ומתיידדת עם מאליק. היא מספרת לו שהוריה חושבים שזה בית ספר מהאליטה הגבוהה ואם ידעו מה היא עושה יוציאו אותה ממנו. אימו קשת היום של מאליק מגלה כי בנה לומד בבית הספר. למרות אי תמיכתה הוא ממשיך ללמוד שם.

שנה שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת השנה השנייה תלמידי כיתת הריקוד מבצעים ריקוד וכשמגיע תורו של קווין הוא לא מצליח. ויקטור לא משתלב עם סגנון המוזיקה של מר קרנקטון ומשלב מוזיקה משלו. מאליק מבצע מונולוג על אחותו שמתה. לאחר שהוא מסרב לענות על שאלות נוספות הוא עוזב את השיעור בסערה. דניס שנמצאת בדיכאון מנגנת בפסנתר ומתחילה לשיר כשהיא חושבת שהיא לבד אך לבסוף מגלה שמאליק צפה בה. מאליק וויקטור משכנעים אותה להשתתף באלבומם המשותף שמתוכנן לצאת והיא מסכימה בתנאי שאביה לא יגלה. ניל חובב הקולנוע מגלה התקדמות בתחומו בעזרתה של ג'וי. מרקו יוצא עם ג'ני לדייט. הם אוכלים במסעדה של אביו שם הוא משתכנע לשיר לפניה. במסיבה שנערכת מאליק משמיע את השיר שלהם ומקבל התלהבות מהקהל.

שנה שלישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

השנה השלישית נפתחת כשג'וי לא מצליחה לקבל תפקידים. ניל נפגש עם מפיק כדי לעבוד על סרט קצר שכתב בעצמו. מרקו וג'ני יוצאים יחד למסיבה שם ג'ני פוגשת את אנדי, בוגר של האוניברסיטה שנחשב לשחקן מוכר. אנדי מבטיח לארגן לה תפקיד ולוקח ממנה מספר טלפון ומרקו שרואה זאת עוזב. ג'ני מבקשת סליחה ואומרת שלא תיצור קשר עם אנדי יותר. מאליק, ויקטור ודניס נפגשים עם מנהל חברת הקלטות שאומר להם שהם טובים אך הוא מעוניין להעסיק רק את דניס. ג'וי מספרת לניל וג'ני שקיבלה עבודה ב"רחוב סומסום". התלמידים יוצאים לשתות עם גברת רואן המורה לפיתוח קול וגורמים לה לשיר. ג'ני נפגשת עם אנדי בכל מקרה ווא מנסה לנצל אותה, היא בורחת ומספרת למרקו. מרקו רב איתה על שהלכה לשם והשניים נפרדים. ניל מגלה שהמפיק שלו שיקר והוא נעלם לו עם הכסף.

שנה רביעית[עריכת קוד מקור | עריכה]

השנה הרביעית נפתחת כשקווין מבקש מגברת קראפט לכתוב לו מכתב המלצה והיא טוענת שאינה יכולה כי אינו מוכשר מספיק. בעקבות שיחה זו קווין מנסה להתאבד אך ניצל על ידי ג'ני וג'וי. אליס עוזבת את ויקטור ופורשת מהלימודים כדי לצאת לסיבוב הופעות בינלאומי. ג'וי נאלצת לפוש מהלימודים בגלל שהיא עובדת כל הזמן ברחוב סומסום וציוניה ירדו. ויקטור, מאליק ודניס עורכים הופעה במועדון, הוריה של דניס מופיעים ואביה מתעצבן אך לבסוף מקשיב לה. ג'ני מבקשת סליחה ממרקו והשניים משלימים. לפני טקס הסיום ג'ני נושאת נאום על הצלחה. קווין מספר לג'וי שהוא חוזר לעיר מולדתו ללמד שם ריקוד. כל הדמויות מסיימות את לימודיהם בטקס מהיב חוץ מאליס וג'וי.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]