מיילס קנדי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מיילס קנדי
Myles Kennedy
קנדי, 2017
קנדי, 2017
לידה 27 בנובמבר 1969 (בן 54)
ארצות הבריתארצות הברית בוסטון, מסצ'וסטס, ארצות הברית
שם לידה מיילס ריצ'רד בס
שם במה מיילס קנדי
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1988
מקום לימודים תיכון מיד, Spokane Falls Community College עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק מוזיקאי, זמר-יוצר, מלחין, גיטריסט
סוגה רוק, בלוז, רוק כבד, הבי מטאל, ג'אז
סוג קול טנור עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה שירה, גיטרה
חברת תקליטים Epic, Wind-up, Universal Republic, Roadrunner, Napalm
שיתופי פעולה בולטים אלטר ברידג', סלאש
myleskennedy.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מיילס ריצ'רד בס אנגלית: Myles Richard Bass; נולד ב-27 בנובמבר 1969), המוכר בשם הבמה מיילס קנדי (Myles Kennedy), הוא מוזיקאי, זמר-יוצר וגיטריסט אמריקאי, אשר ידוע בעיקר בתור הזמר והגיטריסט של להקת ההבי מטאל אלטר ברידג', והזמר של פרויקט הסולו של גיטריסט גאנז אנד רוזס סלאש, הידוע גם בשם "סלאש מארח את מיילס קנדי והקונספירטורס".

קנדי שיתף פעולה עם אמנים רבים אחרים במהלך השנים, ובשנת 2018 יצא אלבום הסולו הראשון של קנדי הנקרא "Year of the Tiger".

קנדי זכה בתואר "זמר השנה" של מגזין "Loudwire" שלוש פעמים ברציפות[1].

השנים המוקדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיילס ריצ'רד בס נולד בבוסטון, מסצ'וסטס שבארצות הברית, למשפחה נוצרית-מדעית אדוקה. כילד, עבר קנדי יחד עם משפחתו לספוקיין, וושינגטון שם התגורר בחווה. כאשר קנדי היה בן 4, אביו ריצ'רד בס הלך לעולמו ואימו נישאה בשנית. משפחתו אימצה את שם משפחתו של אביו החורג, קנדי. כבר בגיל צעיר החל להביע עניין במוזיקה - בגיל 10 החל לנגן בחצוצרה וכבר בגיל 13 הקים להקת גיטרת אוויר עם חבריו. מאוחר יותר עבר קנדי לגיטרה אמיתית והושפע רבות מנגינתו של ג'ימי פייג'.

את יכולתו השירה שלו גילה קנדי באמצעות האזנה לתקליטים של סטיבי וונדר ומרווין גיי שהיו שייכים להוריו. קנדי אף ציין שסגנון השירה שלו הושפע רבות משירתו של רוברט פלאנט, סולן להקת לד זפלין. בנערותו החל לנגן גיטרה בלהקת בית הספר וחצוצרה בתזמורת הצועדת של בית הספר ובזמנו הפנוי ניגן בלהקת הבי מטאל מקומית שהקים עם חבריו. עם סיום לימודיו בתיכון, קנדי החל ללמוד בקולג' של ספוקיין שם למד מוזיקת ג'אז.

קריירה מוזיקלית[עריכת קוד מקור | עריכה]

1990–1995: Cosmic Dust ו-Citizen Swing[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם סיום לימודיו בתיכון, החל קנדי ללמוד בקורס מוזיקת ג'אז בקולג' שבעירו ספוקיין. בעזרת הכישורים והטכניקה שרכש בקורס, החל קנדי לנגן גיטרה בהרכב ג'אז בשם Cosmic Dust Fusion Band. היכולת הטכנית של קנדי על הגיטרה והידע התאורטי שלו בג'אז, גרמו לקנדי להיות גיטריסט מוכר ומכובד מאוד בקרב קהילת המוזיקאים המקומית. אלבום הבכורה של Cosmic Dust הופץ בשנת 1991 בשם "Journey" והניב ביקורות חיוביות.

לאחר שחרור האלבום "Journey", עזב קנדי את ההרכב לטובת פרויקט חדש שבעתיד תהפוך ללהקתו Citizen Swing. בלהקה זו לראשונה, הפך קנדי גם לזמר בנוסף להיותו הגיטריסט. קנדי תיאר את הלהקה כשילוב של סגנונות מוזיקליים רבים ומגוונים: פאנק, מוזיקת נשמה, רית'ם אנד בלוז, בלוז ורוק, מעין "סטיבי וונדר פוגש את סטיבי ריי וון". בשנת 1993 יצא אלבומם הראשון של Citizen Swing הנקרא "Cure Me With the Groove". באלבום זה שימש קנדי כזמר וגיטריסט מוביל ובנוסף, שימש כאחד ממפיקי האלבום. אלבומם השני והאחרון "Deep Down" יצא בשנת 1995 ובאותה שנה הלהקה התפרקה. עד ליום זה נחשבים שלושת האלבומים "Journey",‏ "Cure Me With the Groove" ו-"Deep Down" לאלבומים נדירים מאוד והם מעוררים ביקוש רב בקרב מעריצים רבים.

1996–2002: The Mayfield Four[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר פירוק להקת Citizen Swing, החל קנדי ללמד גיטרה בחנות מקומית בשם Rock City Music. באוגוסט 1996 הקים קנדי יחד עם שלושת חברי ילדותו את להקת הרוק The Mayfield Four. הלהקה חתמה חוזה הקלטות עם Epic Records ובשנת 1998 הוציאה את אלבומה הראשון, "Fallout". האלבום קיבל ביקורות חיוביות אך נכשל כלכלית.

בשנת 2001 הופיע קנדי בסרט הדרמה "רוק סטאר" בכיכובם של מארק וולברג וג'ניפר אניסטון. שם קנדי מגלם מעריץ של הלהקה הבדיונית "Steel Dragon" אותו מעלים להופיע עם חברי הלהקה. בסרט קנדי הוא היחידי שהשתמשו בקולו האמיתי כאשר דמותו בסרט שרה.

ביוני של אותה שנה, יצא אלבומם השני והאחרון של The Mayfield Four בשם "Second Skin". קנדי ציין כי אלבום זה הוא "בין האלבומים הכי אישיים שהוא עשה".

למרות הפופולריות של האלבום הראשון "Fallout", הלהקה מעולם לא פרצה לתודעה הציבורית מה שהוביל לפירוקה בשנת 2002.

הזמנה לאודישן ללהקת Velvet Revolver[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר פירוק The Mayfield Four קנדי החל לאבד את שמיעתו (טנטון) ובעקבות זאת הוא נכנס לדיכאון. בעקבות זאת קנדי סירב להצעתו של סלאש, גיטריסט גאנז אנד רוזס לשעבר באותה תקופה, להיבחן לתפקיד הזמר בלהקתו החדשה Velvet Revolver.

2003-עד היום: Alter Bridge[עריכת קוד מקור | עריכה]

קנדי (במרכז) עם חבריו ללהקת אלטר ברידג'

קנדי מוכר ביותר בתור סולן להקת אלטר ברידג'. עם פירוק להקת קריד, חברי הלהקה לשעבר מארק טרמונטי, סקוט פיליפס ובריאן מארשל הקימו להקה חדשה וחיפשו זמר חדש. טרמונטי יצר קשר עם קנדי וביקש ממנו להיות סולן הלהקה. אלבום הבכורה "One Day Remains" יצא ב-2004 וזכה במעמד של אלבום זהב. באלבום זה סיפק קנדי רק את השירה. זהו האלבום היחידי עד "World on Fire" של סלאש שיצא ב-2014 שבו מיילס לא ניגן גיטרה.

לאחר סיבוב הופעות מצליח, יצא בשנת 2007 אלבומם השני "Blackbird". אלבום זה קיבל ביקורות חיוביות מאוד. בניגוד לאלבומם הקודם, בו טרמונטי כתב את מרבית השירים וניגן גיטרה לבדו, קנדי החל לכתוב גם הוא שירים רבים ואף הצטרף בנגינה על גיטרה לצד טרמונטי. סולו הגיטרה בשיר הנושא באלבום, בו קנדי וטרמונטי ניגנו ביחד, נחשב לבין הסולואי הגיטרה הטובים ביותר בכל הזמנים.

בשנת 2010, לאחר הפסקה שהלהקה לקחה ב-2009, הוציאה את אלבומם השלישי "AB III". אלבום זה נחשב לאלבום האפל ביותר של הלהקה, זאת מאחר קנדי החל לכתוב את מילות השירים באלבום על בסיס חוויות אישיות שעבר. קנדי מחשיב את האלבום הזה לאלבום האישי ביותר שלו מאז "Second Skin". לאחר הפסקה נוספת שהלהקה לקחה, יצא האלבום הרביעי "Fortress" בשנת 2013 והאלבום החמישי של הלהקה "The Last Hero" יצא בשנת 2016. בשנת 2019 הוציאה הלהקה את אלבומה השישי "Walk the Sky".

קריירת סולו ושיתופי פעולה בולטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שיתוף פעולה עם חברי "לד זפלין"[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2008 הוזמן קנדי לחזרה עם חברי להקת "לד זפלין"- ג'ימי פייג', ג'ון פול ג'ונס וג'ייסון בונהם (בנו של ג'ון בונהם).

קריירת סולו[עריכת קוד מקור | עריכה]

כבר בשנת 2009, החל קנדי לעבוד על אלבום סולו. האלבום הוקלט ונערך והיה מוכן לשחרור אך קנדי החליט לגנוז אותו ולהתחיל מהתחלה.

לבסוף, בשנת 2018, יצא אלבום הסולו הראשון שלו "Year of the Tiger" אשר מספר על מות אביו מנקודת מבטו של קנדי עצמו. אלבום זה שונה מאוד מבחינה סגנונית מהאלבומים של אלטר ברידג' וסלאש. האלבום הוא בסגנון בלוז אמריקנה וקנדי מנגן בו בגיטרה אקוסטית, מנדולינה, בנג'ו ובבס.

בשנת 2020, בעקבות התפרצות מגפת הקורונה, הפסיק קנדי להופיע לאחר שנים על גבי שנים של סיבובי הופעות. בתקופה זו, כתב קנדי את מה שעתיד להיות אלבומו השני, The Ides of March. קנדי התאחד שנית עם חבר ילדותו, זיה אודין, מתופף להקתו הקודמת The Mayfield Four, ויחד נסעו ברכב לפלורידה על מנת להקליט את האלבום. האלבום יצא בשנת 2021.

2010-עד היום: שיתוף פעולה עם סלאש[עריכת קוד מקור | עריכה]

קנדי (משמאל) מופיע עם סלאש ב-2015

בשנת 2010, הוזמן קנדי להשתתף בהקלטות אלבום הסולו של סלאש, "Slash" ולבצע את השירים "Back From Cali" ו- "Starlight". בנוסף, מאותה שנה החל קנדי לשמש כזמר הבלעדי בהופעות של סלאש. בשנת 2012 שוחרר האלבום השני של סלאש, Apocalyptic Love, בו קנדי משמש כזמר היחידי. אלבום זה הוא גם האלבום הראשון של "סלאש מארח את מיילס קנדי והקונספירטורס".באותה שנה הוכנסו גאנז אנד רוזס להיכל התהילה של הרוק אנד רול. סולן גאנז אנד רוזס, אקסל רוז סירב לקבל את הפרס יחד עם סלאש (אליו הצטרפו דאף מק'אגן, סטיבן אדלר, מאט סורום וגילבי קלארק) ולכן לא הגיע לטקס. בסופו של דבר, קנדי הופיע עם גאנז נ' רוזס, וקיבל יחד איתם את הפרס באותו טקס. בשנת 2014 יצא אלבומם השני "World on Fire". הלהקה לקחה הפסקה בסוף 2015 עם חזרתו של סלאש לגאנז אנד רוזס. בשנת 2018 הלהקה חזרה לפעילות ושחררה את אלבומם השלישי "Living the Dream". בשנת 2022 הוציאה הלהקה את האלבום "4".

ב-9 ביולי 2019 הלהקה הופיעה לראשונה בישראל במסגרת Living The Dream Tour (הופעה זו הייתה הופעתו הראשונה של קנדי בישראל).[2]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קנדי נשוי לסלינה ולהם כלב. הם חיים בספוקיין, וושינגטון. קנדי מגדיר את עצמו כאתאיסט.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

Cosmic Dust

  • (Journey (1991

Citizen Swing

  • (Cure Me With the Groove (1993
  • (Deep Down (1995

The Mayfield Four

  • (Fallout (1998
  • (Second Skin (2001

Alter Bridge

  • (One Day Remains (2004
  • (Blackbird (2007
  • (AB III (2010
  • (Fortress (2013
  • (The Last Hero (2016
  • (2019) Walk The Sky

Slash Featuring Myles Kennedy And The Conspiratos

  • (Apocalyptic Love (2012
  • (World on Fire (2014
  • (Living The Dream (2018
  • (2022) 4

Solo

  • (Year of the Tiger (2018
  • The Ides of March (2021)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מיילס קנדי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]