מייקל סטולברג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מייקל סטולברג
Michael Stuhlbarg
לידה 5 ביולי 1968 (בן 55)
לונג ביץ', קליפורניה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1992 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מייקל סטולברגאנגלית: Michael S. Stuhlbarg; נולד ב-5 ביוני 1968) הוא שחקן קולנוע ותיאטרון יהודי-אמריקאי. השחקן הראשי בקומדיה השחורה של האחים כהן "יהודי טוב", על תפקידו בסרט היה מועמד לפרס גלובוס הזהב.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטולברג נולד בלונג ביץ', למשפחה שהייתה חברה בקהילה הרפורמית המקומית. למד משחק בבית הספר ג'וליארד, תיאטרון באוניברסיטת לונדון ובאוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס. לאחר סיום לימודיו הופיע במספר מחזות בהם "מסע ארוך אל תוך הלילה" מאת יוג'ין או'ניל ו-"איש הכריות" עליו זכה בשבחים וב"פרס דרמה דסק". השתתף בדרמה "אזור אפור", שבמרכזה סיפורו של ניסיון המרד היחיד באושוויץ שיזמה מנהיגות אמיצה של אסירים יהודים שסירבו לצעוד בהכנעה לתאי הגזים. בסרט גילם אסיר יהודי בשם כהן.

בשנת 2008 גילם את מר ברוק בדרמת הנעורים "אחרי בית ספר" בכיכובו של עזרא מילר. בגיל 41 זכה בתפקיד הראשי בקומדיה השחורה האחים כהן "יהודי טוב". בשל הופעתו המרשימה בסרט היה סטולברג מועמד לפרס גלובוס הזהב לשחקן הטוב ביותר בסרט קומי או מוזיקלי. ב-2010 התפרסם סטולברג בתפקיד המאפינר היהודי ארנולד רוטשטיין בסדרה "אימפריית הפשע". ב-2015 השתתף בסרט "שובר את הכלים", בסרטו של דון צ'ידל "לפני כולם" ובסרטו של דני בויל "סטיב ג'ובס", והתארח בסדרת הדגל של אמזון "טרנספרנט".

בשנת 2016 שיחק בסרט גיבורי-על מבית מארוול קומיקס, "דוקטור סטריינג'" לצידם של בנדיקט קמברבאץ', צ'ואיטל אג'יופור וטילדה סווינטון. באותה שנה שיחק לצד ג'סיקה צ'סטיין וג'ון לית'גו בסרט המתח "מיס סלואן" בבימויו של ג'ון מאדן. באותה שנה שיחק בדרמת המסתורין "המפגש" לצד איימי אדמס, ג'רמי רנר ופורסט ויטאקר.

בשנת 2017 הופיע בסרטים "קרא לי בשמך", "צורת המים" ו"העיתון". בשנת 2018 שיחק במיני-סדרה "המגדלים הגבוהים", ועל תפקידו היה מועמד לפרס אמי לשחקן המשנה הטוב ביותר במיני-סדרה לשנה זו.

בשנת 2019 שיחק במיני-סדרת הדרמה הבריטית "בגידה", בתור רואו, סוכן מבצעי במשרד האמריקאי לשירותים אסטרטגיים בלונדון, הפקה משותפת של ערוץ 4 ונטפליקס.

בשנת 2020 שיחק בסדרת הטלוויזיה של רשת Showtime "כבודו" המבוססת על סדרת ישראלית באותו שם שיצרו רוני ניניו ושלמה משיח, את ראש משפחת הפשע ג'ימי בקסטר.

בשנת 2021 שיחק בסדרה "דופסיק", ובשנת 2022 שיחק בתור דייוויד רודולף במיני-סדרה של רשת HBO Max "המדרגות"; אשר מבוססת על סרט תעודה משנת 2004 באותו השם. בשנה זו שיחק גם בסרט האימה העצמאי "עצמות והכל "(אנ').

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מייקל סטולברג בוויקישיתוף