מייר וינינגהם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מייר וינינגהם
לידה 16 במאי 1959 (בת 64)
פיניקס, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Mary Megan Winningham עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1976 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים תיכון צ'טסוורת' עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג
פרסים והוקרה פרס אמי לשחקנית הטובה ביותר במיני סדרה או בסרט טלוויזיה (1998) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מרי מייגן (מייר) וינינגהםאנגלית: Mary Megan (Mare) Winningham; נולדה ב-16 במאי 1959); היא שחקנית קולנוע וזמרת אמריקאית-יהודייה, זכתה פעמיים בפרס אמי, ובמועמדות לפרס גלובוס הזהב; היא קיבלה מועמדות לפרס אוסקר לשחקנית המשנה הטובה ביותר ב-1995 על משחקה בסרט "ג'ורג'יה אחותי".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

וינינגהם נולדה בפיניקס, אריזונה וגדלה בנורת'רידג', קליפורניה. אביה של וינינגהם הוא מנהל מחלקת לימודי הפסיכולוגיה ב'אוניברסיטת מדינת קליפורניה' ואימה היא מורה לאנגלית ויועצת ב'תיכון מונרו' שבלוס אנג'לס. לוינינגהם שלושה אחים ואחות אחת.

וינינגהם למדה במספר מוסדות מקומיים, בהם לקחה מספר שיעורי דרמה; וינינגהם אף המשיכה לימודיה בתחום זה בקורס קיץ שהתקיים ב'אוניברסיטת מדינת קליפורניה', שם עבד אביה. באותה תקופה היא אימצה את הכינוי "מייר" (Mare). כשהבחינה בכישרון המשחק של בתה, רשמה אותה אימה ל'תיכון צ'אטוורת', במגמת הדרמה. בעת לימודיה בתיכון שיחקה וניניגהם במחזה "The Sound of Music".

נישואיה הראשונים של וינינגהם היו ב-1981 לשחקן זוכה פרס אמי אדולפו מרטינז, והגיעו לקיצם שנה לאחר מכן. ב-1982 נישאה וינינגהם ליועץ טכני בתחום הטלוויזיה בשם ויליאם מייפל; הזוג התגרש ב-1996. למייפל ולוינינגהם נולדו חמישה ילדים. ב-2008 התחתנה וינינגהם בפעם השלישית, עם מנהלה האישי - ג'ייסון טרוסו.

למרות שגדלה כנוצרית קתולית, לקחה וינינגהם חלק בשיעוריו של הרב ניל ויינברג ב-2001 ב'אוניברסיטה היהודית' בלוס אנג'לס, וב-2003 היא אף התגיירה. כיום שייכת וינינגהם לסניף מקומי של זרם היהדות הקונסרבטיבית בלוס אנג'לס .

קריירת משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

את קריירת המשחק שלה החלה וינינגהם במספר הופעות בסדרות מקומיות בין היתר "סטארסקי והאץ'" ו"שוטרת". ב-1980 זכתה וינינגהם בפרס אמי כשהופיעה בסדרת הדרמה "Amber Waves". ב-1983 שיחקה במיני-סידרה "ציפורים מתות בסתר" וב-1984 גילמה וינינגהם את דמותה של הסופרת הלן קלר בדרמה "הלן קלר: הנס ממשיך". ב-1988 גילמה את ג'ולי בסרט המייל הקסום. ב-1989 שיחקה וינינגהם בקומדיית הפשע "טרנר והוץ'", וגילמה שם את הווטרינרית אמלי קארסון.

ב-1994 השתתפה וינינגהם במערבון הביוגרפי "וואייט ארפ" בתור בת לווייתו של איש החוק האמריקאי ואייט ארפ (בגילומו של קווין קוסטנר). ב-1995 שיחקה בדרמה המוזיקלית "ג'ורג'יה אחותי", לסרט לוהקה וינינגהם על ידי חברתה, ויוצרת הפרויקט, שחקנית הקולנוע ג'ניפר ג'ייסון לי; את תסריט הסרט כתבה אימה של לי ברברה טרנר. בסרט הופיעה וינינגהם בתור ג'ורג'יה פלוד, זמרת מצליחה ואחותה של סיידי (ג'ניפר ג'ייסון לי), מי שהייתה מאוד רוצה להיות כזו. ב-1997 שיחקה במותחן הפסיכולוגי "יום רע ברחוב" בכיכוב צ'ארלי שין.

ב-1997 הופיעה וינינגהם בסרט הטלוויזיה של רשת TNT, "ג'ורג' וולאס" בתור לורלין וולאס, המושלת של מדינת אלבמה ואשתו של מושל המדינה לשעבר ג'ורג' וולאס (גארי סיניז). על תפקידה בסרט זכתה וינינגהם בפרס אמי בפעם השנייה לשחקנית משנה במיני-סדרה או סרט לשנת 1998. ב-1999 כיכבה בתור צ'נדי הפנר במיני-סדרת הדרמה של רשת CBS‏ "Too Rich: The Secret Life of Doris Duke" בכיכובה של לורן באקול בתור דוריס דיוק.

בשנת 2003 שיחקה בסדרת הדרמה "האחווה של פולין, ניו המפשייר", שיצר דייוויד אי קלי לרשת CBS. בשנת 2009 שיחקה וינינגהם בתפקיד משני בדרמה "אחים", וגילמה שם את אלסי קאהיל, אימם של סאם (טובי מגווייר), חייל אמריקאי שנעלם באפגניסטן, ושל טומי (ג'ייק ג'ילנהול) אחיו הצעיר.

בשנת 2013 התארחה בעונה השלישית של הסדרה אימה אמריקאית: הכישוף תפקידה בסדרה כלל סצנת גילוי עריות ועורר מחלוקות רבות בקרב מבקרי הטלוויזיה האמריקאים. ב-2018 שיחקה בסרט "השחף", אשר מבוסס על המחזה "השחף", ובסרט "הגנגסטר המקורי" בכיכובו של ג'פרי רייט. ב-2019 שיחקה בסרט "פרשת המים". בשנת 2020 שיחק בסרטו של פול גרינגראס "חדשות העולם הגדול" לצידו של טום הנקס.

בשנת 2022 קיבלה מועמדות לפרס טוני לשחקנית הטובה ביותר עבור תפקידה במחזמר "Girl from the North Country" שהוצג בתיאטרון בלסקו בברודוויי מאת המחזאי האירי קונור מק'פרסון (אנ'). באותה שנה שיחקה בסרט הדרמה הקנדי "All My Puny Sorrows" שם גילמה את לוטי וון רייזן, אם המשפחה.

קריירת שירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתור זמרת מקצועית הוציאה וינינגהם ארבעה אלבומים:

  • What Might Be - 1992
  • 1998- Lonesomers
  • Refuge Rock Sublime -2007
  • 2014- What's Left Behina

אלבומה השלישי של וינינגהם עוסק בעיקרו בהתגיירותה ובו אפשר למצוא שירים כמו "What Would David Do" ,"A Convert Jig", "Etz Haim" ו"O Moses".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מייר וינינגהם בוויקישיתוף