מיסטר באנגל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך מחפש מקורות
רובו של ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, וככל הנראה, הקיימים אינם מספקים.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
ערך מחפש מקורות
רובו של ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, וככל הנראה, הקיימים אינם מספקים.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
מיסטר באנגל
Mr. Bungle
מקום הקמה יוריקה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות קליפורניה, ארצות הברית
תקופת הפעילות מ-198420002020
סוגה מטאל אוונגרדי, רוק ניסיוני, ת'ראש מטאל, פאנק (Funk) מטאל
חברת תקליטים האחים וורנר
סלאש רקורדס
http://mrbungle.com
פרופיל ב-IMDb
חברים
מייק פאטון
טריי ספרואנס
טרבור דאן
סקוט איאן
דייב לומברדו
חברים לשעבר
דני חפץ
קלינטון מק'קינון
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מיסטר באנגלאנגלית: Mr. Bungle) היה הרכב מוזיקלי אוונגרדי וניסיוני שהוקם בקליפורניה, ארצות הברית ב-1985 התפרק ב-2000 ושב לפעילות בשנת 2020. ההרכב הוקם כאשר חבריו עוד היו תלמידים בתיכון. שם ההרכב נלקח מדמות מסרט חינוכי לילדים.

מיסטר באנגל הוציאו כ-4 קלטות דמו בין אמצע לסוף שנות ה-80 עד אשר הוחתמו על ידי חברת התקליטים וורנר ברוס והוציאו כשלושה אלבומי סטודיו נוספים בין השנים 1991-1999. ההרכב שילב בין ז'אנרים מוזיקליים שונים, לעיתים קרובות באופן מופגן וקיצוני. ההרכב ניגן בין השאר בסגנונות הבי מטאל, ת'ראש מטאל, רוק, רוק מתקדם, פאנק (Funk), מוזיקה תעשייתית, סקא, ג'אז, מוזיקה קלאסית מודרנית, רוקבילי, בוסה נובה וכן מוזיקה מתוך משחקי מחשב ומסדרות אנימציה. ההרכב היה ידוע בשל ההופעות החיות הכאוטיות שלו בהן נהגו חבריו להתחפש במגוון תחפושות, לרקוד על הבמה ולשבור את כלי הנגינה שלהם.

בשנת 2020 ההרכב הוציא את אלבומו הרביעי The Raging Wrath Of The Easter Bunny Demo; ברובו אלבום ת'ראש מטאל המבוסס על דמו משנת 1986 שלהקלטתו הצטרפו ללהקה סקוט איאן מלהקת אנתרקס ודייב לומברדו לשעבר מסלייר וחבר בכמה מהפרויקטים של סולן הלהקה מייק פאטון.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

זמן הפעילות המרבית של מיסטר בנגל הייתה באותה תקופה כאשר פיית' נו מור החלו להתפרסם, כאשר בשתי הלהקות הסולן היה מייק פאטון, אך למרות זאת באותה תקופה זהות חברי מיסטר בנגל נשמרה בסוד כאשר עלו להופעות עם מסכות.

אלבומה הרשמי הראשון של הלהקה, Mr. Bungle, הוקלט שנה לאחר שהסולן מייק פאטון הצטרף אל פיית' נו מור בהפקתו של ג'ון זורן. השיר "Quote Unquote" מתוך האלבום נקרא במקור "Travolta" אך השם שונה לאחר איום בתביעה מצד השחקן ג'ון טרבולטה, והוחלף ל-"Quote Unquote", שמה של הביוגרפיה הלא רשמית של טרבולטה. כחלק מקידום האלבום, הלהקה הוציאה קצף לאמבטיה למכירה בחנויות.

האלבום השני, Disco Volante, נחשב לקשה ביותר להאזנה, עם גישה ניסיונית מאוד ושינויים קיצוניים בסגנון המוזיקלי. באלבום ישנו "שיר סודי" שנקרא The Secret Song המגיע מיד אחרי Carry Stress in the Jaw. השיר הוקלט ללא ידיעתו של הבסיסט טרבור דאן, אך דאן מצא עותק של השיר וכתשובה הוסיף את קולותיו של סבא סימפסון לשיר. כדי להוסיף עוד מימד לסודיותו של השיר, מידע על ההקלטה המחודשת נשמר מפאטון עד לפני שהאלבום יצא לאור. בגרסת התקליט של האלבום, השיר מגיע עם סיום השיר "Carry Stress in the Jaw".

באלבום השלישי, California נקטה הלהקה בגישה סולידית יותר ומעברי הסגנון היו פחות מורגשים. זהו אלבומה המצליח ביותר של הלהקה.

הלהקה הייתה ידועה בהופעותיה המזעזעות לעיתים, שהתנהלו כאשר מייק פאטון עטה מסכה המשמשת ל-BDSM, טרבור דאן לבוש בשמלה כחולה, ושניהם מעוטרים בזנבות חזיר ומבצעים הד באנגינג בפראות.

האלבום השלישי, California, היה אמור לצאת ב-1998, אך חברת התקליטים "האחים וורנר" העדיפה להוציא קודם לכן את האלבום בעל השם הדומה Californication של הלהקה "רד הוט צ'ילי פפרז". סולנה של רד הוט צ'ילי פפרז, אנתוני קידיס, האשים את מייק פאטון בחיקוי של סגנונה של הלהקה במסגרת פיית' נו מור. על רקע שתי פרשיות אלה נוצר סכסוך עמוק בין קידיס לפאטון ולמיסטר באנגל. מיסטר באנגל ביצעה גרסאות כיסוי גרועות במתכוון לשירים של רד הוט צ'ילי פפרז בהופעותיה. מאידך מנעה רד הוט צ'ילי פפרז ממיסטר באנגל את השתתפותה במספר פסטיבלים באירופה שבהם לפפרז, כלהקה שמבצעת את המופע המרכזי, הייתה המילה האחרונה בקשר לזהות הלהקות שיופיעו לצידה.

בעבר חברי הלהקה הכחישו פעמים אחדות אפשרות לאיחוד של מיסטר באנגל. פאטון הצהיר שהוא לא ישוב ללהקה. כיום פאטון הוא סולן הלהקות פנטומאס, טומהוק ופיפינג טום, שנחשבות אף הן ללהקות ניסיוניות (במיוחד פנטומאס). שאר חברי מיסטר באנגל הקימו, עוד לפני שהלהקה התפרקה, את להקת Secret Chiefs 3, והוציאו תחת שם זה ארבעה אלבומים.

אך על אף זאת בשנת 2020 שבו לפעילות כלהקה עם אלבום הת'ראש מטאל The Raging Wrath Of The Easter Bunny Demo (שהוא מבוסס על דמו שלהם משנת 1986).

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי דמו

  • The Raging Wrath of the Easter Bunny 1986
  • Bowel of Chiley 1987
  • Goddammit I Love America 1988
  • OU818 1989

אלבומי סטודיו

  • 1991 Mr. Bungle (יצא גם בפורמט קלטת, תקליט וPicture Disc מוגבל למספר עותקים מסוים)
  • Disco Volante 1995 (יצא גם בפורמט קלטת ותקליט נדיר שהכיל גם תקליט "7 של הSecret Cheifs Trio)
  • 1999 California (יצא גם בפורמט קלטת)
  • The Raging Wrath Of The Easter Bunny Demo 2020

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מיסטר באנגל בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]