מלון ריץ (מדריד)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מלון ריץ
Hotel Ritz
מידע כללי
סוג בית מלון, מונומנט עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום Jerónimos עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ספרד עריכת הנתון בוויקינתונים
הקמה ובנייה
תקופת הבנייה ?–1910
תאריך פתיחה רשמי 1910 עריכת הנתון בוויקינתונים
אדריכל שארל מווס, Luis de Landecho, Francisco Urcola Lazcanotegui עריכת הנתון בוויקינתונים
קואורדינטות 40°24′56″N 3°41′34″W / 40.4156°N 3.69281°W / 40.4156; -3.69281
האתר הרשמי
(למפת מדריד רגילה)
 
מלון ריץ
מלון ריץ
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
הכניסה הראשית של המלון

מלון ריץ (מדריד)ספרדית: Hotel Ritz Madrid) הוא מלון יוקרה בעל 5 כוכבים הנמצא בפלאסה דה לה ליאלטאד (Plaza de la Lealtad) מספר 5, ברובע רטירו במדריד, ספרד. המלון ממוקם באזור הנקרא "משולש הזהב" של התרבות, מול מוזיאון הפראדו ובסמיכות לגלריות נוספות הכוללות את מוזיאון תיסן בורנמיסה ומוזיאון ריינה סופיה. פארק בואן רטירו וגנים בוטניים נוספים נמצאים אף הם בקרבתו. חזית המלון רשומה כמונומנט לאומי והוא יושב בתוך גנים עם מסעדה.

המלון חגג 100 שנים להיווסדו באוקטובר 2010 ועבר שיפוץ ב-2013. הוא נבנה על ידי אלפונסו השלושה עשר, מלך ספרד בשנת 1910 על מנת לשמש מלון מלכותי.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המלון נבנה על פי בקשתו של אלפונסו השלושה עשר ונפתח ב-2 באוקטובר 1910. המלך חזר מסיבוב באירופה במהלכו הבין שלחצר הספרדי חסר בית מלון עם מספיק יוקרה לאצולה האירופית ולאורחים רמי מעלה. הרעיון שלו היה לבנות מלון בדומה למלון ריץ בלונדון ולמלון ריץ בפריז. המלך בעצמו הקנה שטח למלון והמלונאי המפורסם סזאר ריץ שוכנע להוביל את הפרויקט.

האתר הנבחר היה פעם אזור בן שכן ההיפודרום סירקוס והגנים של תיאטרון טיבולי הישן והיה בבעלות של הגנים של בואן רטירו במדריד. הפתיחה הרשמית ב-2 באוקטובר 1910, הייתה בנוכחות המלך אלפונסו השלושה עשר, שרים וראש העיר של מדריד. המלון הפך במהרה לאחד ממוקדי חיי התרבות של העיר.

הבעלים הקודמים של המלון, בלמונד (Belmond), מכרו את המלון לקבוצת מנדרין-אוריאנטל (Mandarin Oriental) במאי 2015 תמורת 148 מיליון דולר. הבעלים החדשים הודיעו שבכוונתם לערוך שיפוץ נוסף למלון בעלות 103 מיליון דולר עד 2017.

אורחים מפורסמים[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך ההיסטוריה של המלון אורחים מפורסמים רבים שהו בו בהם: ארנסט המינגוויי, רנייה השלישי, נסיך מונקו ואשתו גרייס קלי, שחגגו את ירח הדבש שלהם באחת הסוויטות. אורחים מפורסמים אחרים כללו את אווה גרדנר, מישל פייפר, מדונה וג'יימס סטיוארט, שהורשה להיכנס רק לאחר שהראה את דרגות הקולונל שלו בצבא ארצות הברית.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מלון ריץ בוויקישיתוף