משין גאן קלי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ורג "משין גאן קלי" בארנס
George "Machine Gun Kelly" Barnes
לידה 18 ביולי 1895
ממפיס, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 18 ביולי 1954 (בגיל 59)
קנזס, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה George Kelly Barnes עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום קבורה Cottondale עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה
  • אוניברסיטת המדינה של מיסיסיפי
  • Central High School עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1920–1933 (כ־13 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ורג קלי בארנסאנגלית: George Kelly Barnes;‏ 18 ביולי 1895 – 18 ביולי 1954), הידוע בכינויו "משין גאן קלי" (Machine Gun Kelly, "קלי המקלע"), היה גנגסטר אמריקאי בתקופת היובש בארצות הברית. כינויו ניתן לו בשל נשקו האהוב, תת מקלע מסוג תומפסון. פשעו המפורסם ביותר היה חטיפתו של איל הנפט ואיש העסקים צ'ארלס אורטשל ביולי 1933, אשר בעטיו הוא וחבורתו הרוויחו כ-200,000 דולר דמי כופר. חקירת ה-FBI בנושא איפשרה בסופו של דבר את מעצרו של קלי בעיר ממפיס, במדינת טנסי ב-26 בספטמבר 1933. בין יתר פשעיו נכללו מסחר בלתי חוקי באלכוהול ושוד מזוין.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך שנות ה-20 וה-30 של המאה ה-20, בתקופת היובש, קלי עבד כמבריח בלתי חוקי של אלכוהול, עבור עצמו ועבור אחרים. כעבור זמן קצר והיתקלויות ספורות עם כוחות שיטור מקומיים בעיר ממפיס, הוא החליט לעזוב את העיר ולנוע מערבה עם חברתו החדשה. על מנת להגן על משפחתו ולברוח ביתר קלות מכוחות השיטור המקומיים, הוא שינה את שמו לג'ורג ר. קלי. הוא המשיך לבצע פשעים קטנים והברחה בלתי חוקית של אלכוהול. ב-1928 הוא נעצר בטלסה, במדינת אוקלהומה, בשעה שניסה להבריח אלכוהול לתוך שמורה אינדיאנית. הוא נידון לשלוש שנות מאסר בבית הכלא לווינוורת' במדינת קנזס, והחל מרצה עונשו ב-11 בפברואר 1928. על פי הדיווחים הוא היה אסיר למופת ולפיכך שוחרר בשחרור מוקדם. זמן קצר לאחר מכן, קלי נשא לאישה את קאתרין תורן, אשר רכשה עבורו את תת-המקלע הראשון שלו, ואף טרחה רבות לפרסם את שמו בחוגי הפשע השונים. בין היתר, היא נודעה כמי שחילקה לפושעים שונים כמזכרת את תוף (מחסנית) מכונת היריה שלו. יתר על כן, על פי היסטוריונים שונים היא זו שיזמה מעשי שוד בנק שונים.

מותו[עריכת קוד מקור | עריכה]

משין גאן קלי ריצה עוד 21 שנות מאסר בהם השתתף בעבודות כלא ולאחר מכן הועבר בשנת 1951 לליווינוורת'. ב-18 ביולי 1954, שהיה יום הולדתו ה-59, נפטר קלי מהתקף לב. קלי נקבר בקוטונדייל שבטקסס.

בתרבות הפופולרית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הראפר ושחקן הקולנוע קולסון בייקר אימץ את הכינוי Machine Gun Kelly כשם במה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא משין גאן קלי בוויקישיתוף