ניק וויצ'יץ'

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ניק וויצ'יץ'
Nick Vujicic
לידה 4 בדצמבר 1982 (בן 41)
בריסביין, אוסטרליה
מדינה אוסטרליה עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום מגורים קליפורניה, ארצות הברית
כינויים נוספים ניק
השכלה
  • אוניברסיטת גריפית'
  • McAllen High School
  • Runcorn State High School עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2004 עריכת הנתון בוויקינתונים
השקפה דתית אוונגליזם עריכת הנתון בוויקינתונים
בן זוג קני מיהרה
מספר צאצאים 4 עריכת הנתון בוויקינתונים
nickvujicic.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ניקולס ג'יימס וויצ'יץ' אנגלית: Nicholas James "Nick" Vujicic;‏ נולד ב-4 בדצמבר 1982) הוא מרצה ונואם מוטיבציה אוסטרלי, בין היתר מטיף להעלאת מוטיבציה בקרב ילדים ובני נוער. נולד ללא ידיים וכן עם מום ברגליים, עקב הפרעה נדירה המכונה אמיליה-טטרה. למרות זאת הוא נאבק בנכותו, בגיל שבע עשרה הקים את עמותת "החיים ללא גפיים". לאחר שסיים את לימודיו באוניברסיטה החל במסעותיו כמרצה להעלאת מוטיבציה, וכיום הוא מרצה בקביעות בנושאים כמו נכות, תקווה, ומציאת משמעות לחיים.

ילדותו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניק הוא הבכור למשפחה ממוצא סרבי. הוא נולד בבריסביין שבאוסטרליה עם הפרעה נדירה בשם אמיליה-טטרה. הוא נולד ללא גפיים עליונות כלל, אבל עם שתי רגליים קטנות, לאחת מהן יש שתי אצבעות.

ההתבגרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

חייו היו חיים מלאי קשיים. בזמנו נאסר עליו על פי החוק ללמוד בבית ספר מהזרם המרכזי בגלל הנכות הפיזית שלו, על אף שלא הייתה לו כל הפרעה מנטלית או שכלית. במהלך לימודיו, החוקים שונו, וניק היה לאחד מהנכים הראשונים ששולבו בבית ספר מהזרם המרכזי. הוא למד לכתוב בעזרת שתי אצבעות ברגל שמאל שלו, בעזרת מכשיר מיוחד שבעזרתו הוא אוחז בכלי הכתיבה. הוא גם למד להשתמש במחשב, לזרוק כדורי טניס, לתופף על ידי דוושות, להסתרק, לצחצח את שיניו, לענות לטלפון, להתגלח ולשתות בעצמו כוס מים. את פעולות אלה הוא מציג בנאומיו.

הפרסום[עריכת קוד מקור | עריכה]

כילד, ניק היה קורבן להתעללות בבית ספרו, ותהליך השתלבותו היה קשה משל כל ילד אחר[דרוש מקור]. בגיל 8 החל לשקול התאבדות, בהמשך לזה בהזדמנות מסוימת כשהיה בן 10, ניסה להטביע את עצמו במים בגובה עשרה ס"מ, אך התחרט מתוך אהבה להוריו וידיעה שמעשה זה יצער אותם עוד יותר. בתקופה זו בהיותו ילד התפלל לאלוהים "שיצמחו לו ידיים ורגליים", נקודת המפנה בחייו הייתה כאשר אמו הראתה לו מאמר בעיתון על אדם שהתמודד עם נכות חמורה, כוון זה הוביל אותו להבין שהוא לא האדם היחיד שמתמודד עם קשיים ברמה כזו, וכי בכל מצב נתון ותחת כל מגבלה באפשרותו לנהל חיים תקינים. עם הזמן הוא החל להבין כי הישגיו ושמחת חייו יהוו השראה לרבים ויציגו לאנשים את קשייהם דרך השקפה בה עם כל מצב קיימת אפשרות להתמודד. ככל שחלף הזמן, התאמץ והשיג דברים גדולים יותר. בכיתה ז' נבחר למועצת התלמידים בבית ספרו. כשהיה בן שבע עשרה החל להרצות על מצבו והשקפת עולמו, בסופו של דבר הקים ארגון ללא מטרות רווח בשם "החיים ללא גפיים". בשנת 2005 היה מועמד לתואר "Young Australian of the Year",ובעברית, "הצעיר האוסטרלי של השנה".

הקריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניק סיים את לימודיו באוניברסיטת גריפית' בגיל 21 עם תואר כפול בחשבונאות ותכנון פיננסי. הוא החל את מסעותיו כנואם לפיתוח מוטיבציה, תוך התמקדות בנושאים שמעניינים את בני הנוער של היום. הוא מרצה גם במגזר העסקי. עד כה הרצה בפני שלושה מיליון בני אדם, ביותר מ-24 מדינות בחמש יבשות (אפריקה, אסיה, אוסטרליה, דרום אמריקה וצפון אמריקה).

הוא מופיע בתוכניות טלוויזיה, כתב ספר, וכן הופיע בסרט קצר.

ניק הוציא לאור DVD ובו הוא מרצה על חיים של ייעוד והגשמה, רוב ה-DVD צולם בשנת 2005, ובו סרט תיעודי קצר על חייו בביתו, כיצד הוא עושה דברים רגילים ללא ידיים ובלי תנועות פשוטות שאנשים יכולים לעשות בקלות. החלק השני של ה-DVD צולם בכנסייה המקומית שלו בבריסביין, והיה אחד מנאומי המוטיבציה הראשונים שלו. בנוסף הוא הפיץ קליפ מוזיקלי בשם "Something More", שניתן לראותו בYouTube.

בשנת 2010 הוציא את ספרו אהבה ללא גבולות המתאר את החיפוש שלו אחר בת זוג והתמודדות במערכת יחסים למרות הנכות שלו, ולאחריו הוציא לאור עוד ספרים העוסקים בהתמודדות היומיומית.

כיום הוא מתגורר בקליפורניה, בפברואר 2012 נישא לארוסתו קני מיהרה. לניק וקני 2 בנים, ובדצמבר 2017 נולדו להם שתי בנות תאומות.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ניק וויצ'יץ' בוויקישיתוף