נער זאב: אבל זה כואב!

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נער זאב: אבל זה כואב!
Adventures of a wimpy werewolf
עטיפת הספר בעברית
עטיפת הספר בעברית
מידע כללי
מאת טים קולינס
איורים טים קולינס
שפת המקור אנגלית
תורגם לשפות עברית
סוגה נוער
פנטזיה
רומנטיקה
דרמה
הוצאה
תאריך הוצאה 2012 (ישראל)
2011 (עולמית)
מספר עמודים 220
הוצאה בעברית
הוצאה הוצאת "אגם"
תרגום הרפתקאותיו של אדם זאב חנאן
סדרה
סדרת ספרים ערפד חנאן
ספר קודם ערפד חנאן כותב יומן: כל הזמן
הספר הבא ערפד חנאן: נקמה זה כאן
קישורים חיצוניים
הספרייה הלאומית 003435675

נער זאב: אבל זה כואב! הוא רומן לנוער שנכתב על ידי טים קולינס. זהו הרומן השלישי בסדרת ערפד חנאן. עלילת הספר כתובה דרך נקודת המבט של הדמות הראשית, לוק תורפ, אדם זאב מתבגר מחונן ודחוי חברתית.

עלילת הספר[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחרי ליל בלהות, לוק תורפ מתעורר מבולבל, ומגלה שהחדר שלו בולגן בזמן שישן, אך מופתע מכיוון שלא מצא סימנים לפריצה. לאחר מכן, לוק מספר שהיה לו סיוט בו הוא אכל את הדודים שלו. בשבועות הבאים, לוק מספר לקוראים על שינויים מוזרים שקורים לו: פרווה מתחילה לצמוח לו על כל הגוף, הגוף שלו גודל ומתכווץ, העיניים שלו משנות את צבען והוא מתחיל לתעב חתולים ודוורים. בפרק הזמן הזה, לוק סובל מהתעללויות מטייסון וכנופייתו, ובמקביל, מנזיפות על ידי מר לנדיס. ערב אחד, לוק נזכר שיום אחד תקף אותו כלב ענקי וחושש מכך שנדבק בכלבת. לאחר יומיים, לוק מספר על כך שבזמן שניסה לחזור למבחן במתמטיקה, אינסטינקט במוחו הורה לו לצאת לרוץ ביער לונאר. בשיעור מדעים, לוק שם לב שצומח לו זנב. לאחר ריצה נוספת ביער לונאר, לוק מספר על כך שגבר מסתורי בשם ראיין סאבאג' ניגש אליו וטען שהוא יכול לעזור לו, אבל הוא דחה את הצעת העזרה של ראיין. לאחר תקריות נוספות, לוק מבין שהוא חייב לקבל עזרה מראיין. לוק מגיע לאחוזת לונאר, אך מתחרט על כך כשהוא מתחיל לחשוב שראיין הוא רוצח סדרתי. ראיין כובל את לוק באזיקים, ומעמת אותו עם האמת – שהוא אדם זאב.

במשך כל החודש, לוק מספר שראיין מלמד אותו בהדרגה על ההיסטוריה של אנשי הזאב, איך לשלוט בטרנספורמציית הזאב שלו ואיך לצוד כבשים. לאחר מכאן, לוק וראיין מארגנים מסיבת השתנות לכבוד הירח המלא. במסיבה, לוק מתיידד עם חלק מחברי הקבוצה, ובתוכם קלואי, שמספרת לו את סיפורה. כמה ימים לאחר מכן לוק מספר על כך שראיין הודיע על החלטתו לתקוף קובן ערפדים שגר על אי מרוחק, ועל חוסר רצונו להשתתף בכך. לאחר מכן, רייאן מצליח לשכנע את לוק לחזור לאימונים על מנת להילחם בערפדים, במקביל, קלואי מנסה לשכנע אותו להימנע מהמלחמה, ומצליחה בכך. בימים הבאים, לוק מספר על הניסיונות שלו ושל קלואי למשוך אליהם את שאר חברי הלהקה, ואת כישלונם בכך.

לאחר מסע השכנוע הכושל של לוק וקלואי, רייאן מזמן את לוק לאימונים נוספים שמתבררים כעונש על כך שלוק העז להתמודד נגדו; רייאן מספר לו שהוא נישל את קלואי מהחברות בלהקה ומזהיר אותו שלא לדבר איתה יותר. יומיים לאחר מכן, קלואי נפגשת עם לוק ומספרת לו שהיא עולה שלב בתוכנית שלה ושהיא מתכוונת להזמין ערפד בשם נייג'ל שהיא הכירה פעם במטרה שיעזור להם נגד רייאן. לוק וקלואי יוצרים קשר עם נייג'ל, אך מצליחים רק לסבך את מצב העניינים כשהם מגלים שולאד, מנהיג הקובן של נייג'ל, הכריז מלחמה כוללת בין אנשי הזאב לערפדים. לאחר מכן, לוק וקלואי נוסעים לפונדק דרכים בסאותפול, שם הם נפגשים עם נייג'ל וממשיכים לעבוד על תוכנית למניעת המלחמה בין להקת לונאר לבין קובן הירטה.

ליל המלחמה מגיע, ולוק מספר שנייג'ל הקריא שיר שכתב, קלואי ניגנה את הפזמון שלה והוא עצמו הקריא נאום שהוא כתב; אך למרות זאת הם רק החמירו את המצב. לוק מתאר מהסירה של נייג'ל את הלילה הראשון והשני של המלחמה. לוק ונייג'ל מתכננים תוכנית כיצד למנוע מהזאבים והערפדים להילחם: בזמן שנייג'ל יפזר את צמחי חונק-הזאב בצד של הזאבים, לוק יפזר שום בצד של הערפדים ולאחר מכן השניים יכריזו על הכוונות האמיתיות של שני הצדדים. לוק, קלואי ונייג'ל מצליחים להוכיח שהמסמכים של רייאן מזויפים, ושהוא זייף אותם על מנת להילחם בולאד, אותו הוא הכיר עוד מימי נעוריו. קלואי מחליטה לנשל את רייאן ממנהיגות הלהקה ואת ולאד ממנהיגות הקובן ולמנות במקומם את לוק ונייג'ל, בהתאמה. הדבר הראשון שלוק ונייג'ל עושים בתור מנהיגים, הוא לחתום על הסכם שלום. הספר נגמר כשלוק משפץ את אחוזת לונאר יחד עם קלואי ומקבל את תוצאות הבגרויות שלו.

הדמויות העיקריות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • לוק תורפאדם זאב מתבגר מחונן ודחוי חברתית. במהלך הספר הוא מגלה שהוא אדם זאב, מתיידד עם קלואי ונייג'ל ונאלץ להתמודד מול המזימה של רייאן
  • קלואי ספארו – אשת זאב שמתיידדת עם לוק. לוק עוזר לה להפיל את רייאן מהמנהיגות
  • רייאן סאבאג' – האנטגוניסט הראשי של הספר. מנהיג להקת לונאר. נמצא ביריבות מתמדת עם ולאד קרפתיאן ואף רוקם מזימה על מנת לפגוע בו
  • ולאד קרפתיאן - האנטגוניסט המשני של הספר. מנהיג קובן הירטה. נמצא ביריבות מתמדת עם רייאן סאבאג'. אכזרי ונחוש להרוג את רייאן
  • נייג'ל מאלט - ערפד שעוזר ללוק וקלואי להפיל מהמנהיגות את ראיין, ובמקביל מנסה לעשות אותו דבר לולאד
  • להקת לונאר – להקת אנשי הזאב של יער לונאר, נאמנים לרייאן, עד שהם מבינים שהוא שיקר להם
  • מר לנדיס – מנהל בית הספר של לוק, קפדן ואדיש
  • טייסון – הנער הפופולרי בבית ספר של לוק, מרבה להציק ולהתעלל בו

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]