סבבה (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סבבה
מבוסס על ספיחס עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי צבי שיסל
הופק בידי רפי אדר
דני דימבורט
תסריט בועז דוידזון
צבי שיסל
עריכה ברוריה דוידזון
שחקנים ראשיים צחי נוי
יוסף שילוח
דבורה בקון
משה איש כסית
שמוליק אומני
מוזיקה חוזה פדייה עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום אדם גרינברג
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 1 ביולי 1983 ישראלישראל
26 באוגוסט 1983 גרמניה המערביתגרמניה המערבית
משך הקרנה 80 דקות
שפת הסרט עברית
סוגה סרט קומדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות 605 מיליון שקל ישן
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סבבה הוא סרט קומדיה ישראלי משנת 1983 בבימויו של צבי שיסל על פי תסריט שכתב עם בועז דוידזון.

הסרט הוא ספין אוף ספציפי של דמותם של יהודה'לה, רס"ר שמש, ורס"ר פלכטר מ"ספיחס". הסרט אינו נחשב באופן רשמי חלק מסדרת סרטי אסקימו לימון, אך יש המתייחסים אליו כאל "אסקימו לימון 4.5", כאשר הסרט יצא בין "ספיחס" (אסקימו לימון 4) לבין "רומן זעיר" (אסקימו לימון 5).

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יהודה'לה (צחי נוי) נשאר בבסיס הטירונות לבעלי כושר מוגבל, ונרמז שבנצי ומומו, שלא מופעים בסרט זה כלל, נשלחו לטירונות קרבית. במרכז העלילה עומד תמרון בין שני בסיסי טירונות: "עציוני" ו"סבבה" שעליו מופקדים רס"ר שמש (יוסף שילוח) ורס"ר פלכטר (משה איש כסית). הטירונים בשני הבסיסים עוברים אימונים קשים לקראת התמרון, בו צריך למצוא את דגל החטיבה. בכל השנים שעברו, בהם נערך התמרון המסורתי, תמיד ניצח מחנה "עציוני" את "סבבה". התחרות נערכת בפיקוח אלוף הפיקוד.

הנספח הצבאי השווייצרי (צבי שיסל) וסגניתו (סיביל ראוך), בלונדינית נחשקת, מתארחים לביקור בבסיס "סבבה" ועקב כך ,יוצאים איתם לתמרון מול עציוני. במהלך התחרות חוטפים חיילי פלוגת "סבבה" את רס"ר גת (שמוליק אומני) מהפלוגה המתחרה כדי להוציא ממנו את מיקומו של הדגל.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורת והכנסות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט זכה לביקורות חיוביות בארץ בין השאר הודות לעלילה שלא התבססה על סדרת סרטי "אסקימו לימון" ואף העצימה את הדמויות הנשיות בסרט, באמצעות שחקניות מוכשרות שהציגו תפקידי אופי.

בישראל נמכרו 320 אלף כרטיסים ובגרמניה המערבית נמכרו 285 אלף כרטיסים. בסך הכל, הכניס הסרט 605 מיליון שקלים (שקל ישן) מסביב לעולם ובישראל יחד, מה שהפך את הסרט למכניס ביותר לשנת 1983.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]