סהלין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סהלין
לידה 11 במאי 1976 (בת 47)
Söderhamns församling, שוודיה עריכת הנתון בוויקינתונים
שם במה Anna Sahlene עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות שוודיה, אסטוניה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1999 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מוזיקת פופ עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת שוודית עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג Jimmy Wahlsteen (2010–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים Lily Wahlsteen עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אנה ססיליה סהליןשוודית: Anna Cecilia Sahlin; נולדה ב-11 במאי 1976) היא זמרת ושחקנית שוודית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סהלין נולדה במחוז יבלבורג כבכורה מבין שבעה ילדים, מגיל צעיר למדה לנגן על מספר כלי נגינה, בגיל תשע היא שיחקה בסרט "הילדים מרחוב הרעשנים" המבוסס על הספר באותו שם מאת אסטריד לינדגרן ולאחר מכן שיחקה גם בסרט ההמשך.

בגיל שמונה עשרה היא עברה לסטוקהולם על מנת לפתח את קריירת המוזיקה שלה והייתה חברה מספר שנים במקהלת גוספל, היא הייתה זמרת ליווי של שרלוט נילסן במהלך אירוויזיון 1999 שלבסוף ניצחה בתחרות וזמרת ליווי של השיר המלטזי באירוויזיון 2000, בשנת 2000 היא הוציאה את אלבומה הראשון "הקול הקטן"

אירוויזיון 2002[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2002 השתתפה באסטוניה בתחרות ה-"Eurolaul", קדם האירוויזיון האסטוני עם שירה "לברוח" וזכתה במקום הראשון, שייצגה את אסטוניה בתחרות שבנוסף הייתה באותה שנה המדינה המארחת הגיעה למקום השלישי עם 111 נקודות.

אחרי אירוויזיון 2002[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2003, 2004 ו-2009 השתתפה במלודיפסטיבלן בניסיון לייצג את שוודיה בתחרות האירוויזיון, ב-2005 לקחה חלק בדיבוב השוודי לסרט רובוטס, ב-2007 השתתפה בתוכנית "Let's Dance", המקבילה השוודית של "רוקדים עם כוכבים" באותה שנה שיחקה בתפקיד הראשי במחזמר פוטלוס המבוסס על הסרט באותו שם, ב-2008 הציגה את הניקוד האסטוני באירוויזיון.

ב-2010 לקחה חלק ביחד עם מספר אומנים בסינגל שהופק לתמיכה בארגון הצדקה "SOS Children's Villages", באותה שנה הופיע באירוע שנערך בשגרירות השוודית בוושינגטון די. סי..

ב-2016 חזרה לאירוויזיון בתור זמרת הליווי של השיר האוסטרלי ״Sound of Silence" שבוצע על ידי דאמי אים וכן, תהיה צפויה לחזור גם לתחרות ב-2019 בתור זמרת הליווי של השיר הבריטי ״Bigger than Us" שיבוצע על ידי מייקל רייס[1].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סהלין בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Emily Herbert, Estonia: Sahlene Returns to Eurovision as Backing Singer for the United Kingdom, Eurovoix, ‏2019-02-25 (באנגלית)