סוזן קאר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף סוזאן קאר)
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגמת, לצד חוסר הבנה בנושא.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגמת, לצד חוסר הבנה בנושא.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
סוזן קאר
Susan Kare
לידה 5 בפברואר 1954 (בת 70)
אית'קה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
יצירות ידועות Athens עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה מדליית AIGA עריכת הנתון בוויקינתונים
kare.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סוזן קאר (אנגלית: Susan Kare; נולדה ב-5 בפברואר 1954) היא אמנית ומעצבת גרפית שיצרה את האלמנטים הגרפיים של הממשק המשתמש של מקינטוש אפל בשנות ה-80.

היא הייתה אחת מהעובדים המקוריים שהקימו את חברת נקסט, שהוקמה על ידי סטיבס ג'ובס, לאחר שעזב את אפל בשנת 1985, והייתה מנהלת אמנותית.[1]

ראשית חייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קאר נולדה באית'קה, ניו יורק, והיא אחותו של מהנדס החלל והתעופה גורדן קאר. היא למדה בבית הספר האריתון וסיימה בשנת 1971. קאר קיבלה את התואר הראשון שלה באומנות ממאונט הוליק קולג' בשנת 1975, לאחר מכן קיבלה את תואר הדוקטור מאוניברסיטת ניו יורק בשנת 1978.[2]מאוחר יותר, קאר עברה לסן פרנסיסקו ועבדה במוזיאון לאומנות. היא נשואה ויש לה שלושה ילדים.[3]

עבודתה באפל[עריכת קוד מקור | עריכה]

קאר הצטרפה לחברת אפל לאחר שקיבלה שיחת טלפון מחברתה מהתיכון, אנדי הירתזפלד, בשנות השמונים המוקדמות. היא התחילה לעבוד באפל בשנת 1982, והייתה חלק מצוות העיצוב של חברת אפל מקינטוש המקורית. היא התקבלה לעבודה בקבוצת התוכנה במקינטוש על מנת לעצב את הפונטים והגרפיקה של ממשק המשתמש. על כרטיסי הביקור שלה נכתב "HI Macintosh Artist". מאוחר יותר היא עבדה כמנהלת אמנותית בשירותי האמנות של אפל, היא עבדה עבור מנהל הארגון, טום סויטר.

היא המעצבת של גופנים, אייקונים, וחומרי שיווק מקוריים רבים למערכת ההפעלה של מקינטוש. אפשר עדיין לראות את עבודותיה הראשוניות פורצות הדרך בכלי גרפיקה במחשב, ובעזרים אחרים, בעיקר LASSO ,GRABBER ודלי הציור.

קאר נחשבת לאחד החלוצים הראשונים באומנות הפיקסל, עבודותיה המשמעותיות ביותר שניתן לזהותן כאשר עבדה באפל היו: גופן שיקגו (ממשק הגופן הדומיננטי ביותר ב-classic mac os, כמו כן, הגופן שהשתמשו בו בארבעת הדורות של האייפוד בממשק אפל), גופן GENeVA ז'נבה, הגופן האחיד, מונקו MONaco, Clarus the Dogcow והמאק השמח (המחשב המחייך שמברך את משתמשי מאק כאשר הם מפעילים את המכשירים שלהם), כמו כן, הסמל הנמצא על מקש הפקודה הנמצא על מקלדות אפל.[4][5]

אחרי עזיבת אפל[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שקאר עזבה את אפל, היא עברה לנקסט כמעצבת, ועבדה עם לקוחות כגון, מיקרוסופט וIBM. הפרויקטים שלה לחברת מיקרוסופט כללו קלפים למשחק הסוליטר לווינדוז 3.0, בנוסף היא עיצבה מספר רב של אייקונים ואלמנטים עיצוביים לווינדוז 3.0. רבים מהאייקונים שעיצבה קאר, כגון האייקונים של Notepad, ומבחר של לוחות בקרה, לא עברו שינוי על ידי מיקרוסופט עד שיצא Windows XP, לחברת IBM היא יצרה אייקונים ואלמנטים עיצוביים לOS/2. ל-Eazel היא תרמה איקונוגרפיה למנהל הקבצים נאוטילוס.

בשנת 2003, היא הייתה אחת מצוות המייסדים ב- GLAM MEDIA ‏ (MODE MEDIA כיום). ב-7 בפברואר 2007 היא יצרה אייקונים לסממן "מתנות", באתר המדיה החברתית, פייסבוק. תחילה הרווחים ממכירת המתנות נתרמו לסוזן ג. קומן לקרן הריפוי, למאבק נגד סרטן השד. לאחר יום הוולנטיין, מבחר המתנות שונה וכלל מהדורת מתנות מוגבלת שלא בהכרח משתייכת ליום הוולנטיין. אחד מהאייקונים של המתנות, הנקרא "הנשיקה הגדולה", גם הוא הוצג בכמה גרסאות של MAC OS X כתמונת חשבון המשתמש.

באוגוסט 2012, קאר נקראה להיות עדה מומחית של אפל, וזאת במשפט הפרת פטנט נגד המתחרה של אפל בתעשייה, סמסונג.[6]

Kareprints.com[עריכת קוד מקור | עריכה]

קאר כיום מנהלת עסק עיצוב דיגיטלי בסן פרנסיסקו ומוכרת הדפסים חתומים ב kareprints.com. פה היא מעצבת מהדורה מוגבלת של הדפסים אומנותיים שאפשר לרכוש.[7]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סוזן קאר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Wolf, Ron. "The mother of the Mac trash can". San Jose Mercury News. אורכב מ-המקור ב-2007-07-01. נבדק ב-2007-08-15.
  2. ^ MHC Vista: Creative Classrooms, www.mtholyoke.edu (ארכיון)
  3. ^ Soojung-Kim Pang, Alex (2001-02-19). "Interview with Susan Kare". Making the Macintosh. Stanford University. אורכב מ-המקור ב-2010-03-11. נבדק ב-2007-08-13.
  4. ^ Mackintosh, Hamish (12 ביוני 2003). "Talk Time". the Guardian (באנגלית). נבדק ב-2017-06-25. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ Lemmons, Phil (בפברואר 1984). "An Interview: The Macintosh Design Team". BYTE (interview) (באנגלית). p. 58. נבדק ב-2017-06-25. {{cite news}}: (עזרה)
  6. ^ Susan Kare – User Interface Graphics, kare.com (באנגלית)
  7. ^ Ex-Apple Designer Says Samsung Phones Mimic IPhone Patent - Businessweek, ‏2014-09-09