סטיבן בראסט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סטיבן בראסט
סטיבן בראסט בשנת 2004 בכנס מיניקון במיניאפוליס, מינסוטה
סטיבן בראסט בשנת 2004 בכנס מיניקון במיניאפוליס, מינסוטה
לידה 23 בנובמבר 1955 (בן 68)
הונגריה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות היצירה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מדע בדיוני עריכת הנתון בוויקינתונים
www.dreamcafe.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סטיבן קארל זולטן ברוסטאנגלית Steven Karl Zoltán Brust) (נולד ב-23 בנובמבר 1955) הוא סופר פנטזיה ומדע בדיוני אמריקאי ממוצא הונגרי. הוא ידוע בזכות סדרת ספריו על ולאד טאלטוס. ספריו של ברוסט תורגמו לגרמנית, רוסית, פולנית, צ'כית, הולנדית, ספרדית, צרפתית ועברית. ברוסט גם תופף בלהקת פולק-רוק Cats Laughing והוציא אלבום אחד A Rose for Iconoclastes בשנת 1993.

סטיבן ברוסט ביקר בישראל במסגרת הפסטיבל אייקון 2008.

שם משפחתו מופיע בתרגום העברי לספריו בצורה שגויה ("בראסט"), בעוד בכנס אייקון 2008, העיד בקולו שלו, ששמו "סטיבן ברוסט".

יצירותיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרת ולאד טאלטוס של סטיבן ברוסט מתרחשת באימפריית דרגארייה, המאוכלסת בדרגאריינים, יצורים דמויי-אדם גבוהים אשר חיים אלפי שנים, ובני-אנוש, המכונים "מזרחיים" בפי דרגאריינים. הדרגאריינים מחולקים לשבעה עשר בתים, כאשר לכל בית חיה המייצגת אותו, ותכונות אופי ותחומי עיסוק האופייניים לאותו בית בלבד. הסדרה עוסקת בחייו של ולאד טאלטוס, בן-אנוש המשתייך לבית ג'הרג, המריץ את כל תחום הפשע המאורגן באימפריית דרגארייה. ולאד הוא מתנקש ואחראי על עסקים בלתי-חוקיים באזור מסוים באָדרִילָנקָה, עיר הבירה של האימפריה. למרות היותו מזרחי, גזע חלש התופס את המעמד התחתון של החברה הדרגאריינית, ולאד הצליח להתחבר עם מספר דראריינים בעלי השפעה והוא מעורב לעיתים במאורעות חשובים הנוגעים לגורלה של אימפריה כולה. עד כה נכתבו 11 ספרים בסדרה, המתוכננת לכלול 19 ספרים - אחד על שם כל אחד משבעה עשר הבתים, אחד על טאלטוס עצמו, וספר אחרון, שייקרא The Last Contract.

סדרה נוספת פרי עטו של סטיבן ברוסט, Khaavren Romances, מחווה ל"שלושת המוסקטרים" של אלכסנדר דיומא האב, מתרחשת גם היא בעולם של דרגארייה, כ-1000 שנים לפני האירועים של סדרת ולאד טאלטוס.

בין הספרים האחרים שכתב יש לציין את To Reign in Hell, ספר על מרד מלאכים בגן עדן אשר הושפע מיצירותיו של ג'ון מילטון, ו-Agyar, ספר אפל על ערפד בעולם המודרני. ברוסט גם כתב ספרים וסיפורים בשיתוף עם סופרים אחרים, כגון The Gypsy שנכתב בשיתוף פעולה עם רובין הוב.

מספריו שתורגמו לעברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • "ג'הרג" (1983) - יצא בעברית בהוצאת מודן בשנת 2003, בתרגומו של דוד חנוך.
  • "ינדי" (1984) - יצא בהוצאת מודן בשנת 2003, בתרגומו של דוד חנוך.
  • "טקלה" (1987) - יצא בהוצאת מודן בשנת 2004, בתרגומו של דוד חנוך.
  • "טאלטוס" (1988) - יצא בהוצאת מודן בשנת 2006, בתרגומו של דוד חנוך.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סטיבן בראסט בוויקישיתוף