סית'ר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סית'ר
סית'ר, 2008
סית'ר, 2008
מקום הקמה חאוטנג עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות פרטוריה, דרום אפריקה
תקופת הפעילות מ-1999
סוגה נו מטאל
פוסט-גראנג'
רוק אלטרנטיבי
אלטרנטיב מטאל
חברת תקליטים Wind-up Records
www.seether.com
פרופיל ב-IMDb
חברים
שון מורגן
דייל סטווארט
ג'ון האמפרי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סית'ראנגלית: Seether) היא להקת פוסט-גראנג' שנוסדה בדרום אפריקה בשנת 1999 תחת השם "סארון גס" (Saron Gas) על ידי שון (ולגמוד) מורגן, דייל סטווארט ודייב קוהו. היא שינתה את שמה לאחר שחתמה חוזה הקלטות עם Wind-up Records בשנת 2002. רבים נוטים לחשוב שהדיסק Disclaimer ("התנגדות לאחריות") הוא הדיסק הראשון שלה, למעשה הוא הדיסק השני, אך הראשון יצא בדרום אפריקה בלבד עוד לפני שהלהקה התפרסמה.

חברי הלהקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חברים לשעבר[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • דייב קוהו - תופים (עזב ב-2002)
  • ניק אושירו - תופים (עזב ב-2003)
  • קווין סופרה - תופים (עזב ב-2004)
  • פטריק קאלאהן - גיטרה מובילה (2003- 3 ביוני 2006)

על הלהקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתור "סארון גז" הם הוציאו את הדיסק Fragile ("עדין") בשנת 2000 עם חברת הקלטות מקומית (מוסקטיר רקורדס), לכן הדיסק הופץ רק בדרום אפריקה. שון הגדיר את הדיסק כ"פופ\רוק" דבר שלא השביע את רצונו ולא מתאים לאופי שהוא ודייל תכננו ללהקה, אך עם זאת אפשר להגיד שהדיסק בנה את הצד של השירים היותר רגועים של סית'ר.

בשנת 2002, אחרי שחתמו על חוזה עם וינד-אפ רקורדס, הם הוציאו את הדיסק Disclaimer ("התנגדות לאחריות") שכלל ברובו עבודות חדשות וכמה שירים מ"פרייגיל", הדיסק הצליח וכך סית'ר זכו בתחילת פרסום כלל עולמי. סית'ר נכנסה לתודעה של הציבור האמריקאי אחרי הלהיט Broken ("שבור") בגרסתו השנייה, שבה סולנית אוונסנס, איימי לי, שרה דואט עם מורגן, שלאחר כמה זמן הם נעשו לזוג ונפרדו בסוף 2005. בזכות איימי לי השיר הקנה לסית'ר את הפרסום הרצוי, אך עם זאת הוא הראה להם רק את הצד השקט יותר של סית'ר, דבר שדי הטעה את ה"מעריצים" החדשים. בשנת 2004 הם שחררו מחדש את הדיסק Disclaimer, עם השיר ברוקן (בשיתוף איימי לי) ועוד 3 או 7 שירים נוספים (תלוי בגרסה), תחת השם Disclaimer II ("התנגדות לאחריות 2") והדיסק זכה להצלחה. חלק משיריהם בתקופה הזאת (2002–2004) היו חלק מפסי-קול של סרטים.

בשנת 2005 שחררו סית'ר את האלבום Karma and Effect ("קארמה ואפקט") שכלל להיטים כמו: Remedy ("תרופה"), Truth ("אמת") ו- The Gift ("המתנה"), שירים אלו גרמו לסית'ר להיכנס לתודעה של כל העולם.

ב-11 ביולי 2006 יצא דיסק אקוסטי ללהקה, שכלל, בנוסף לשירים אקוסטיים שכבר מוכרים למעריצי סית'ר ושירים שקיבלו גרסה אקוסטית מיוחדת, גם ריאיון עם חברי הלהקה וגם קטעים מההופעה האקוסטית.

הגיטריסט פטריק קאלאהן, לפי seetherville.com, החליט לפרוש מהלהקה. סית'ר החליטו להמשיך לבינתיים כלהקה של 3 אנשים.

בשנת 2007 הוציאה הלהקה את האלבום Finding Beauty in Negative Spaces""("מציאת יופי בחללים שליליים") מהאלבום יצא הלהיט "Fake It" (זייף את זה) שהגיע למקום הראשון גם המצעד המיינסטרים האמריקאי וגם במצעד המודרן האמריקאי. מהאלבום גם יצאו הסינגלים Rise Above This (לעלות מעל זה) Breakdown (התמוטטות). בעקבות האלבום יצאה הלהקה לסיבוב הופעות גדול ברחבי אמריקה. במהלך הסיבוב טרוי מקלאו היה הגיטריסט של הלהקה ואחרי הסיבוב ההופעות הוא הפך לחבר רשמי.

ב-2009 הוציאה הלהקה גרסת כיסוי לשיר "Careless Whisper" של ג'ורג' מייקל. בניגוד לציפיות השיר הפך למצליח יחסית והגיע לחמשת המקומות הראשונים במצעד המיינסטרים והמודרן בארצות הברית. ביוני הכריזה הלהקה כי היא מתחילה לכתוב לאלבום חדש שאמור לצאת מתישהו ב-2010.

בשנת 2014 הלהקה שחררה את האלבום "Isolate and Medicate", האלבום פופי יותר משאר אלבומי הלהקה. שון האשים את חברת התקליטים בכך שכוונו את הלהקה לאלבום שיצליח בתחנות רדיו אלטרנטיביות ולכן האלבום יצא פחות כבד[1].

בשנת 2017 הלהקה שחררה את האלבום "Poison the Parish". הלהקה ניסתה לחזור לסאונד של שני האלבומים הראשונים ולכן הוא מאופיין בצליל כבד יותר מהאלבומים האחרונים של הלהקה[1].

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סית'ר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 "Interview: Seether’s Shaun Morgan talks ‘Poison the Parish’ at Carolina RebellionMetal Insider". Metal Insider (באנגלית אמריקאית). 2017-05-12. נבדק ב-2017-10-09.