סקאנק אנאנסי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סקאנק אנאנסי
Skunk Anansie
סקין, סולנית הלהקה
סקין, סולנית הלהקה
מקום הקמה לונדון עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות בריטניה
תקופת הפעילות 19942001
2009
סוגה רוק
רוק אלטרנטיבי
מטאל אלטרנטיבי
פאנק
חברת תקליטים ואן ליטל אינדיאן
וירג'ין רקורדס
skunkanansie.com
פרופיל ב-IMDb
חברים
סקין
קס
אייס
מארק ריצ'רדסון
חברים לשעבר
רובי פרנס
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סקאנק אנאנסי (Skunk Anansie) היא להקת רוק בריטית שפעלה מאמצע שנות התשעים עד שנת 2001, ושוב החל מ-2009.

הלהקה הוקמה ב-1994 על ידי הסולנית דברה דייר, המכונה סקין, הבסיסט ריצ'רד לואיס, המכונה קס, הגיטריסט מרטין קנט, המכונה אייס, והמתופף רובי פרנס, שהוחלף על ידי מארק ריצ'רדסון. חברי הלהקה מספרים שבחרו להיקרא על שם "אנאנסי", איש-עכביש מיתולוגי מהאיים הקריביים והוסיפו לשם את המלה "סקאנק" (בואש) כדי שהוא "יישמע מלוכלך יותר".

הלהקה הוגדרה כלהקה "פוליטית", אך חבריה העדיפו להיקרא פשוט "להקת רוק". סקין עצמה הגדירה את הלהקה כלהקת "קְליט-רוק" ("קליט" הוא קיצור של המלה Clitoris, דגדגן). שירי הלהקה מביעים דעות חזקות בנושאים כגון פמיניזם וגזענות.

היסטוריית הלהקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלהקה הופיעה לראשונה במרץ 1994 במועדון ה"ספלאש" הלונדוני. שני הסינגלים הראשונים מאלבומם הראשון, Paranoid and Sunburnt, היו "Little Baby Swastikkka" ו-"Selling Jesus", שהיו מאוד שנויים במחלוקת ועסקו בגזענות ובמסחור הדת. ב-1995 הופיעו שני שירים של הלהקה בפסקול הסרט "ימים משונים". באותה שנה קיבלה הלהקה את התואר "הלהקה הבריטית החדשה הטובה ביותר" על ידי קוראי מגזין המוזיקה קראנג!, ושנה מאוחר יותר את התואר "ההופעה הטובה ביותר" באותו מגזין.

ב-1996 הוציאה הלהקה את אלבומה השני, Stoosh, בו נכללו השירים "All I Want" ו-"(Brazen (Weep". ב-1997 היא הייתה מועמדת לפרסי "ההופעה הטובה ביותר" ו"הלהקה הטובה ביותר" בטקס פרסי המוזיקה של MTV אירופה.

ב-1999 יצא אלבומה האחרון של הלהקה לפני פירוקה, Post Orgasmic Chill בחברת וירג'ין. אלבום זה כלל את השיר "Secretly" שהופיע בפסקול הסרט "משחקי פיתוי". ב-2001 התפרקה הלהקה.

אחרי הפירוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2003 הוציאה סקין את אלבום הסולו הראשון שלה, Fleshwounds, וב-2006 יצא אלבומה השני. אייס הוציא אלבום סולו בשם Still Hungry, בו שיתף פעולה עם אמני רוק שונים. מארק ריצ'רדסון היה המתופף של להקת פידר בשנים 2002–2009.

איחוד[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2009 הלהקה התאחדה, הוציאה אלבום אוסף בשם Smashes & Trashes שכלל 3 שירים חדשים ויצאה לסיבוב הופעות באירופה.

ב-13 בספטמבר 2010 יצא אלבומה הרביעי של הלהקה, Wonderlustre. הסינגל הראשון מתוכו, My Ugly Boy, יצא ביולי 2010. הסינגל השני מתוכו, Over The Love, יצא בנובמבר 2010. הסינגל השלישי מתוכו, You Saved Me, יצא במרץ 2011.

ב-ספטמבר 2012, יצא אלבומה החמישי של הלהקה, Black Traffic, לראשונה תחת לייבל עצמאי. הסינגל Sad, Sad, Sad מתוכו, יצא מבעוד מועד ליוטיוב כבר ביוני 2012.

הופעות בישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלהקה הופיעה בישראל לראשונה בקיץ 1997 בנמל חיפה ובשנת 2000, וחיממה אותה להקת היהודים.

בחודש יוני 2013 פרסמה הלהקה בעמוד הפייסבוק שלה כי היא לקראת סיבוב הופעות בפסטיבלים ברחבי העולם, שיכלול גם את ישראל. הפרסום זכה לתגובות אנטי-ישראליות רבות, שדרשו מהלהקה לא להופיע בישראל. סולנית הלהקה הגיבה על כך, ואמרה כי הלהקה מופיעה בפני אנשים ואין בכוונתם לבטל את ההופעה. הלהקה הופיעה באמפי שוני בבנימינה, ב-20 וב-21 באוגוסט 2013[1][2].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סקאנק אנאנסי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ שי ארזואן, "סקאנק אנאנסי" בישראל: לוהטים, באתר ynet, 21 באוגוסט 2013
  2. ^ רז ישראלי, סקאנק אנאנסי בישראל: במילה אחת - וואו, באתר nrg‏, 21 באוגוסט 2013