צבי סובולובסקי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

צבי סובולובסקי (באנגלית: Zvi Sobolofsky) הוא ראש ישיבה בישיבת רבינו יצחק אלחנן של ישיבה יוניברסיטי בניו יורק.

הרב סובולובסקי למד בישיבת כרם ביבנה ובישיבה יוניברסיטי. לאחר שסיים את לימודיו לתואר ראשון בשנת 1987, מונה להיות התלמיד הנושא נאום הפרידה של תוכנית ישיבה ע"ש מייזר. לאחר מכן, הוא למד בישיבת רבינו יצחק אלחנן (RIETS), וקיבל סמיכה לרבנות בשנת 1990; בנוסף, סיים את לימודיו בבית הספר לחינוך יהודי ומינהל ע"ש עזריאלי (אנ') בשנת 1996.[1]

באביב 2002 התמנה לראש ישיבה והתחיל ללמד תלמוד בישיבה יוניברסיטי ובישיבת רבינו יצחק אלחנן המסונפת אליה בסתיו של אותה שנה. שיעורו זכה לפופולריות רבה תוך זמן קצר, וכיום הוא אחד השיעורים הפופולריים בישיבה. יש המבקשים להסביר את הפופולריות הזו ביכולתו למזג את סגנונות ההוראה של שני מוריו, הרב מרדכי וויליג והרב צבי שכטר. הרב וויליג ידוע בהתמקדותו בהבנה מעשית, והרב שכטר ידוע ביכולתו להציג נושאים בתלמוד בהקשר רחב יותר. הרב סובולובסקי ממזג בין שני הסגנונות הללו ליצירת צירוף ייחודי שתלמידים רבים רואים בו כמתגמל ביותר. בנוסף לתפקידו כראש ישיבה בישיבת רבינו יצחק אלחנן, משמש הרב סובולובסקי גם כמנהיג הרוחני של הקהילה אור התורה בברגנפילד, ניו ג'רזי (אנ'), שם הוא מתגורר.[1] [2] בית הכנסת שלו משך יהודים אורתודוקסים רבים לקהילה. הרב סובולובסקי מרצה גם בתוכנית בית המדרש במחוז ברגן (באנגלית: Bergen County Beis Medrash) שמשכנה הוא בקהילת בני ישורון בטינק, ניו ג'רזי .

לפני מינויו כראש ישיבה בישיבת רבינו יצחק אלחנן, היה הרב סובולובסקי עמית בכולל עליון ע"ש גרוס, ולאחר מכן למד בתוכנית בית מדרש ע"ש סטון בישיבה יוניברסיטי במשך שבע שנים.

במהלך חודשי הקיץ שימש הרב סובולובסקי כראש הכולל בתוכנית בית מדרש במחנה מורשה. בקיץ 2008 הצטרף לראשי הישיבה, הרב צבי שכטר והרב מאיר טברסקי בכולל של NCSY בישראל.

עבודות שפורסמו[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרב סובולובסקי הוציא ספר ראשית כח על מסכת בכורות. הוא גם הוציא ספר באנגלית על הלכות נידה בשם The Laws and Concepts of Niddah. הוא גם תורם באופן קבוע ל-TorahWeb, ופרסם שם מאמרים רבים על פרשת השבוע וימים טובים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 "About Us". Congregation Ohr Torah. אורכב מ-המקור ב-2019-05-17. נבדק ב-17 במאי 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Leichman, Abigail Klein. "New Jersey NCSY teens encounter Israel: From yeshivas and public schools, they meet Israelis — and each other", The Jewish Standard, July 30, 2010. Accessed September 25, 2011. "Rabbi Zvi Sobolofsky, a Bergenfield resident and camp rabbi, taught part of his morning class while the boys stood outside."