קייט מאלגרו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קייט מאלגרו
Kate Mulgrew
קייט מאלגרו, 2009
קייט מאלגרו, 2009
לידה 29 באפריל 1955 (בת 68)
דובוק, איווה, ארצות הברית
שם לידה Katherine Kiernan Maria Mulgrew עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1975 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
בן או בת זוג
  • טים הגאן (19992014)
  • רוברט ה. איגאן (19821995) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרס סאטורן, מועמדת לפרס גלובוס הזהב
http://www.totallykate.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קת'רין קיירנאן מריה "קייט" מאלגרואנגלית: Katherine Kiernan Maria "Kate" Mulgrew; נולדה ב-29 באפריל 1955) היא שחקנית אמריקאית, הידועה בדמותה של קפטן קתרין ג'יינוויי בסדרה "מסע בין כוכבים: וויאג'ר", ומאוחר יותר כגלינה "רד" רזניקוב בסדרה הדרמה-קומית "כתום זה השחור החדש" של נטפליקס. לפני כן התפרסמה בשל תפקידה כמארי ריאן פאנלי באופרת הסבון "תקוותו של ריאן".

במהלך השנים זכתה מאלגרו בפרסים שונים בשל תפקידיה כולל פרס אובי, פרס סאטורן ושלושה פרסי גילדת שחקני המסך. היא הייתה אף מועמדת לפרס אמי ולפרס גלובוס הזהב.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קייט מאלגרו נולדה בשנת 1955 בדובוק, איווה, למשפחה אירית קתולית לתומאס ג'יימס מאלגרו השני, קבלן במקצועו ולג'ואן וירג'יניה מאלגרו (לשעבר קיירנאן), אמנית וציירת. בגיל 17, התקבלה לקונסרבטוריון למשחק סטלה אדלר בניו יורק, המשויך לאוניברסיטת ניו יורק ולמדה שם כשנה. את לימודיה מימנה כמלצרית במסעדה בשדרה השלישית.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

את תחילת הקריירה שלה ניתן לסמן באופרת הסבון של ABC, "תקוותו של ריאן" (1975) בתפקיד מארי ריאן פאנלי. תפקיד זה, אשר שיחקה עד לשנת 1978, הקנה לה פופולריות גם לאחר שהסדרה ירדה מהאקרנים. מאלגרו נשארה בידידות עם שותפתה לסדרה, איליין כריסטן והגישה עמה פרס מיוחד ליוצר הסדרה, קלייר לאבין ב-1995. במקביל, שיחקה בהפקה של המחזה "העיירה שלנו" בתיאטרון השקספירי האמריקאי בסטנפורד, קונטיקט. ב-1979 שיחקה בתפקיד קייט קולומבו בסדרה "גברת קולומבו" שנכתב במיוחד עבורה, ואף קיבלה עבורו מועמדות לפרס גלובוס הזהב לשחקנית הטובה ביותר בסדרת דרמה לשנת 1980.

בשנת 1985 שיחקה בקומדיית ההרפתקאות "רמו" של הבמאי גאי המילטון. בשנת 1986 הופיעה בסדרה "חופשי על הבר" כג'נט אלדרידג'. בשנת 1987 שיחקה בקומדיה של דני דה ויטו "לזרוק את אמא מהרכבת".

בשנת 1994 גילמה את רייצ'ל פרסקוט בסרט "קייטנה בלי הפסקה" בכיכובו של כריסטופר לויד.

מסע בין כוכבים: וויאג'ר (2001-1995)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1995 קיבלה הצעה לשחק בתפקיד קפטן קתרין ג'יינוויי בסדרה "מסע בין כוכבים: וויאג'ר" מסדרת מסע בין כוכבים. מאלגרו הייתה לאישה הראשונה המשחקת קפטן בתפקיד קבוע בסדרה. סדרה זו הפכה לסדרה הקבועה הראשונה ברשת UPN הצעירה והייתה גם לסדרה הארוכה ביותר בתולדות רשת זו. מאלגרו זכתה בפרס סאטורן בקטגוריית שחקנית הטלוויזיה הטובה ביותר לשנת 1998 על תפקידה בסדרה זו. היא גם דיבבה את דמותה זו במשחקי המחשב המבוססים על הסדרה, לאחרונה גם דיבבה במשחקים כמו סדרת Dragon Age. במקביל לסדרה, דיבבה את דמותה של טיטאניה בסדרה "הגרגולים" ב-1996.

מאלגרו עברה אודישן לתפקיד קפטן קתרין ג'יינוויי, כאשר מפיקי הסדרה הכריזו עליה. תחילה הגישה אודישן מוקלט, אשר הכינה בעיר ניו יורק באוגוסט 1994. אולם היא לא הייתה מרוצה מאודישן זה, ונגשה לאודישן אישי מספר שבועות קצר לאחר מכן. ביום זה, כוכבת הסרטים ז'נבייב בוז'ולד נבחרה לתפקיד ג'יינוויי, אך עזבה את התפקיד לאחר יומיים בלבד, בשל לוח הזמנים התובעני הדרוש לסדרת טלוויזיה. מאלגרו שיחקה בתפקיד זה לאורך כל שבע עונותיה של הסדרה עד לסיומה בשנת 2001.

על תפקידה בוויאג'ר, כתבה מאלגרו: ”אני גאה בתפקיד זה. הוא היה קשה; זו הייתה עבודה קשה. אני גאה בעבודה זו, כיוון שאני חושבת שהוא שינה את היחס לנשים ומדע. למדתי לאהוב את מסע בין כוכבים: וויאג'ר, ומתוך הרכב של תשעה שחקנים, נעשיתי חברה טובה של שלושה, ובו בעת גידלתי שני ילדים.”

לאחר מסע בין כוכבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר סיום הסדרה, מאלגרו חזרה לשחק בתיאטרון וכיכבה במחזה אישי בשם "תה בשעה חמש". המחזה הוא מונולוג נוסטלגי, המבוסס על זיכרונותיה של קת'רין הפבורן, שזכה להצלחה רבה ומאלגרו זכתה בשני פרסים עבורו. ב-2005 שיחקה בסרט "תפיסה" לצד פייפר פראבו. בשנת 2006 שיחקה בהצגה המבוססת על סרט הטלוויזיה "המנוקים מפשע" בלונדון. באביב 2007, שיחקה בסדרה "האחים דונלי" ברשת NBC אשר זכתה לעונה אחת בלבד. בשנה זו, שיחקה בהצגה "איפיגניה". ב-2008 שיחקה במחזה אקווס בברודוויי וגם בדרמה קצרה המבוססת על משפטי מפרץ גואנטמו. בשנת 2009, חזרה לטלוויזיה לדרמה הרפואית "מרסי" של רשת NBC, בתפקיד אמה של הדמות הראשית (טיילור שילינג, שלאחר מכן שיחקה לצידה ב"כתום זה השחור החדש")

בשנת 2010, שיחקה בתפקיד קלאופטרה במחזה השייקספירי, "אנטוניוס וקלאופטרה". בשנת 2011 הופיעה בסרט תיעודי "הקפטנים" אשר נכתב ובוים על ידי ויליאם שטנר, העוקב אחר שטנר מראיין את הקפטנים של סדרות מסע בין כוכבים לדורותיהם. בשנה זו, החלה להופיע בסדרה המדע הבדיוני "מחסן סודי 13". בשנת 2013 החלה מאלגרו לגלם את דמותה של גלינה "רד" רזניקוב בסדרה "כתום זה השחור החדש", דרמה קומית מצליחה מבית נטפליקס. את דמות גילמה במשך 7 עונות עד לסיום הסדרה בשנת 2019. על דמותה זו קיבלה מועמדות לפרס אמי לשחקנית משנה בסדרת קומית לשנת 2014 ואף זכתה בשלושה פרסי גילדת שחקני המסך רצופים עם כל צוות השחקניות של הסדרה.

בשנת 2017 החלה לדבב את ד"ר סי בסדרת האנימציה של נטפליקס "סטרץ' ארמסטרונג ולוחמי הפלקס" במשך 2 עונות עד 2018. בשנת 2019 הצטרפה לקאסט העונה השלישית של דרמת הפשע "מר מרצדס", מבית היוצר של דייוויד אי קלי, בגילומה של אלמה ליין. והחלה לדבב בסדרת האנימציה "רכבת האינסוף" ברשת Cartoon Network.

בשנת 2021 שבה לדמותה המיתולוגית כקפטן קתרין ג'יינוויי בסדרת האנימציה ממוחשבת "מסע בין כוכבים: פרודיג'י" שתשודר בשירות הסטרימינג פרמאונט+ החל מאוקטובר 2021.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1981 נישאה לרוברט ה. איגן, ממנו יש לה שני בנים, איאן ואלק. הזוג התגרש ב-1995. מאלגרו נשואה בשנית לטים הגאן, חבר מועצת מחוז קויאהוגה, אוהיו לשעבר. אמה של קייט, ג'ואן, הכירה ביניהם והוא הציע לה נישואין על הסט של וויאג'ר. בריאיון משנת 2015, מאלגרו סיפרה שהשניים התגרשו.

מאלגרו היא קתולית. היא מתנגדת להפלות ולהטלת עונש מוות. מאלגרו היא חברה פעילה במועצה הלאומית לאלצהיימר, והדוברת של מערכת הבריאות "מטרו" בקליבלנד. אמה של קייט, ג'ואן, נפטרה ב-27 ביולי 2006, לאחר מאבק ארוך במחלה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קייט מאלגרו בוויקישיתוף