קייט מקינון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קייט מקינון
Kate McKinnon
לידה 6 בינואר 1984 (בת 40)
סי קליף, ניו יורק, ארצות הברית
סוגה מועדפת קומדיה
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2007 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
פרסים והוקרה פרס אמי
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קייט מקינון ברטהולדאנגלית: Kate McKinnon Berthold; נולדה ב-6 בינואר 1984) היא שחקנית, קומיקאית, תסריטאית ומדבבת אמריקאית. ידועה כחברת צוות השחקנים של סדרת המערכונים המצליחה "סאטרדיי נייט לייב", אליה הצטרפה בשנת 2012, וידועה בשל הופעתה בסרטים "כדור חוץ" (אנ'), "מכסחות השדים", "מסיבת השנה" (אנ'), "לילה קשוח", "המרגל שזרק אותי", "יסטרדיי" ו-"פצצה".

מקינון ידועה בשל הדמויות והחיקויים שהיא מבצעת. ידועה בשל חיקוייה את זמר הפופ ג'סטין ביבר, את הקומיקאית ומנחת הטלוויזיה אלן דג'נרס, ואת מזכירת המדינה של ארצות הברית לשעבר הילרי קלינטון. הייתה מועמדת ל-9 פרסי אמי: אחד עבור "מוזיקה ומילים מקוריות"(אנ') ושמונה עבור "שחקנית משנה מצטיינת בסדרה קומית" (אנ'), מתוכם זכתה פעמיים, בשנת 2016 ו-2017.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולדה בשם קת'רין מקינון ברטהולד (Kathryn McKinnon Berthold) בסי קליף (אנ'), ניו יורק.[1] היא בתם של לורה קמפבל, מדריכת הורים, ומייקל תומאס ברטהולד, אדריכל. לה אחות צעירה, אמילי.[2] אביה הלך לעולמו כאשר שהייתה מקינון בת 18.[1] משפחתה מגיעה מרקע נוצרי ממוצא סקוטי וגרמני.

כילדה, מקינון ניגנה בפסנתר, צ'לו וגיטרה.[1] היא סיימה את בית הספר התיכון "נורת' שור" בניו יורק (אנ') ב-2002,[3] ואת אוניברסיטת קולומביה ב-2006 עם תואר בחוג לתיאטרון, שם הקימה להקה קומית בשם "Tea Party", שהתמקדה בקומדיית אלתורים מוזיקלית.[1] היא הייתה גם חברה ב-"Prangstgrüp", להקה קומית של סטודנטים שיצרה והקליטה מתיחות בקולג'.[4]

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2007, הצטרפה מקינון לצוות השחקנים המקורי של התוכנית "The Big Gay Sketch Show" (אנ') בערוץ הטלוויזיה לוגו, שם הייתה חברה בצוות במשך כל שלוש העונות.[5]

מאז 2008, היא ביצעה באופן קבוע מערכונים קומיים בשידור חי בתיאטרון "Upright Citizens Brigade" (אנ') בעיר ניו יורק.[5] היא עבדה גם כשחקנית מדבבת, ועשתה את קולותיהן של דמויות בסדרות כגון ".The Venture Bros"‏ (אנ'),‏ "Robotomy" (אנ') ו-"Ugly Americans" (אנ').[6] ב-2009 זכתה מקינון בפרס "NewNowNext" (אנ') עבור הקומיקאי העולה הטוב ביותר. ב-2010 הייתה מועמדת עבור פרס "הקומיקאי המתגלה" (אנ').[5]

סאטרדיי נייט לייב[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקינון ערכה את הופעת הבכורה שלה בסאטרדיי נייט לייב ב-7 באפריל 2012. היא הלסבית המוצהרת הראשונה[7] והגיי השלישי בצוות השחקנים של התוכנית (אחרי טרי סוויני (אנ') ודניטרה ואנס (אנ'), שנטייתה המינית לא פורסמה אלא רק לאחר מותה). היא קודמה למעמד קבוע (רפרטוארי) בעונה 39 (אנ').

ב-2013 הייתה מקינון מועמדת לפרס אנטרטיינמנט ויקלי לשחקנית המשנה הטובה ביותר בקומדיה.[8] ב-2014 זכתה מקינון בפרס הקומדיה האמריקאית (American Comedy Awards) עבור שחקנית המשנה הטובה ביותר בטלוויזיה עבור עבודתה בסאטרדיי נייט לייב.[9] ב-2014 הייתה מועמדת לפרס אמי "לשחקנית המשנה הבולטת בסדרה קומית",[10] כמו גם "למוזיקה ומילים מקוריות", יחד עם ארבעה מעמיתיה בתוכנית, על השיר "Do It On My) Twin Bed)". ב-2015 הייתה מועמדת לפרס אמי לשחקנית המשנה הבולטת בסדרה קומית בפעם השנייה.[11] ב-2016 זכתה לבסוף בפרס, לאחר שנים רבות מאז זכה בו שחקן של סאטרדיי נייט לייב.

היא החלה להופיע בתוכנית כהילרי קלינטון, בתקופת הבחירות לנשיאות ארצות הברית 2016. קלינטון האמיתית הופיעה לצדה במערכון[12] בתוכנית הבכורה של עונה 41. מקינון אמרה על קלינטון שהיא "באופן חד משמעי רוצה שהיא תנצח" בבחירות 2016.[13] בשבת שלאחר הבחירות היא ביצעה את תפקיד הילרי קלינטון בפתיחת התוכנית עם ביצוע סולו של השיר הללויה של לאונרד כהן, שהודעה על מותו פורסמה רק יומיים לפני כן.[14] בשנת 2016 מקינון זכתה גם בפרס השחקנית הטובה ביותר בסדרה קומית עבור סאטרדיי נייט לייב בפרסי הקולנוע והטלוויזיה של בחירת המבקרים.

באוקטובר 2017, בפרק אותו הנחתה גל גדות, המגלמת את וונדר וומן, נישקה השחקנית הישראלית את מקינון במשך שניות ארוכות במהלך מערכון המתרחש על האי ממנו הגיעה גיבורת העל.[15]

ב־20 במאי 2022 פורסם כי מקינון תעזוב את התוכנית בסיום עונתה ה־47.[16]

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אוליה פובלצקי (Olya Povlatsky), אשה רוסיה המופיעה במערכון הקבוע "עדכון סופשבוע" (Weekend Update), ומשמיעה את דעותיה על אירועי היום ומשווה אותם אל הקשיים המזעזעים שהיא נתקלת בהם בכפר שלה.
  • שילה סובאג' (Sheila Sovage), אשה שיכורה מאוד בבר, שבשעת הסגירה פוגשת ומתחברת אל גבר שיכור מאוד, אותו משחק המנחה האורח.
  • דיני (Deenie), הידועה כ"אמא של מישהו", אשה בגיל העמידה המופיעה ב"עדכון סופשבוע" ומנסה לסכם אופרות סבון שצפתה בהן, אולם מכירה את הדמויות רק בכינויים שהיא עצמה העניקה להם, כמו "ציצים גדולים" ו"שפם". היא תמיד אוכלת (באמת) תבשיל מסריח מתוך קופסה, שבדרך כלל מעורר גם גועל וגם צחוק אצל הקריין קולין ג'וסט.
  • ג'ודי קורק (Jodi Cork), אחת המנחות של "נשים במקום העבודה".
  • ברברה דדרו (Barbara DeDrew), מתנדבת לסבית במקלט לחתולים בשם "שערות-שפם זה אנחנו" (Whiskers R We).
  • גברת סנטיני (Mrs. Santini), דיירת בבניין דירות הכותבת פתקים פסיביים-אגרסיביים לשכניה. במקור בוצעה הדמות כאפי וילאפולוס (Effie Villalopolus) בסדרה הקומית "!Comedy Bang! Bang" (אנ').
  • הלגה לייטלי (Helga Lately), מגישת טלוויזיה שוודית, המדברת רק בג'יבריש מוגזם שנשמע כשוודית, מדי פעם אומרת מילים גסות באנגלית.
  • גברת ראפרטי (Mrs. Rafferty), אישה בת עשרים ושבע,(למרות למראה בגיל העמידה, כנראה בשל הטראומות החוזרות) אשר מופיע פאנל עם שניים מחבריה (בגילומם של ססילי סטרונג כהיפית בשם שרון, והמנחה האורח). שלושת החברים מספרים על חוויתם מאירוע לא נורמלי משותף (כמו חטיפה על ידי חייזרים, חיים אחרי המוות, גילוי שסנטה קלאוס אמיתי, ביקור רוחות רפאים וגילוי שמסע בזמן אפשרי). לשני החברים האחרים תמיד יש חוויה אידילית, בעוד שרפרטי עוברת חוויה אחרת וטראומטית במהלך האירוע ותמיד מאבדת את מכנסייה.
  • לס דייקוויץ (Les Dykawitz), שוטרת לסבית משנות ה-70 העובדת במשטרת שיקגו יחד עם שותפתה, צ'ובינה פאצארלי (Chubina Fatzarelli), המשוחקת על ידי איידי בראיינט (אנ').
  • דבט גולדרי (Debette Goldry), כוכבת-עבר הוליוודית מבוגרת, המשתתפת בפאנלים שונים סביב שולחן עגול.

חיקויים מפורסמים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עבודות אחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מלבד סאטרדיי נייט לייב, היא גם יצרה ומככבת בסדרת הרשת "Notary Publix" עם אחותה אמילי לין (Emily Lynne). בנוסף לאיידי בראיינט, המככבת בסדרה, כוכבי סאטרדיי נייט לייב בקי בנט (אנ'), ג'יי פארואה (אנ') וכותבת התוכנית פולה פל (אנ'), כולם כיכבו בתפקידי אורח בעונה הראשונה בת ששת הפרקים של הסדרה.[17]

ב-2015 היא הופיעה במספר פרסומות לפורד פוקוס.[18]

ב-2016 היא הנחתה במשותף את פרס אינדפנדנט ספיריט ה-31 עם קומייל ננג'יאני.[19] עוד בשנת 2016, כיכבה מקינון בסרט "מכסחות השדים" לצדן של מליסה מקארתי ושחקניות "סאטרדיי נייט לייב" קריסטן ויג ולזלי ג'ונס. את הסרט ביים פול פייג' והוא מבוסס במקור על הזיכיון הקולנועי "מכסחי השדים" שנוצר בידי דן אקרויד. באותה שנה שיחקה בסרט "מסיבת השנה" (Office Christmas Party) לצד ג'ניפר אניסטון וג'ייסון בייטמן.

בשנת 2017 שיחקה בקומדיה השחורה "לילה קשוח" לצד סקרלט ג'והנסון וזואי קרביץ.

היא הופיעה כמדבבת בסדרות כגון "משפחת סימפסון" ו"איש משפחה", ובסרטים כמו "מוצאים את דורי" (כאשתו הדגה של סטן), "אנגרי בירדס - הסרט" (כסטלה / אווה, אם יום ההולדת) ו"פרדיננד" (כלופה, העיזה הזקנה). בפברואר 2017 פורסם שתדבב את דמותה של גברת פריזל בהפקה המחודשת של סדרת האנימציה משנות ה-90, "אוטובוס הקסמים", שנקראה "אוטובוס הקסמים נוסע שוב".[20]

בשנת 2019 שיחקה בסרט הדרמה הביוגרפי "פצצה" על פי תסריט מאת צ'ארלס רנדולף, בו היא מגלמת את דמותה של ג'ס קאר, שגם היא דמות של לסבית מוצהרת.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקינון היא לסבית[21] צמחונית. היא הייתה במערכת יחסים עם הצלמת והשחקנית ג'קי אבוט. בזמן שהעניקה לאלן דג'נרס את פרס קרול ברנט בטקס פרסי גלובוס הזהב לשנת 2020, מקינון דיברה על היותה לסבית והודתה לדג'נרס על כך שהפכה את זה לפחות מפחיד עבורה לקבל את הנטייה המינית שלה בזמן שצפתה בסיטקום שלה "אלן". בזמן שלמדה באוניברסיטת קולומביה, היא יצאה עם העיתונאית העתידית, בארי וייס.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

קייט מקינון עם מילה קוניס בראיון על הסרט "המרגל שזרק אותי", 2018.
שנה סרט תפקיד הערות
2012 My Best Day הת'ר
Hannah Has a Ho-Phase
ניקי
2014 שותפות לחיים טרייסי
כדור חוץ (אנ') ויקי אלברכט
2015 טד 2 עצמה
קיץ בסטטן איילנד (אנ') מיס באנדיני ג'וניור
אחיות (אנ') סאם
2016 אנגרי בירדס - הסרט סטלה / אווה דיבוב
מוצאים את דורי אשתו של סטן הדג דיבוב
מכסחות השדים ד"ר ג'יליאן הולצמן
מאסטר מיינדס (אנ') ג'אנדיס גארטרל
מסיבת השנה (אנ') מארי וויינטוס
2017 לילה קשוח פיפה
לרקוד רג'ינה דיבוב
פרדיננד לופה דיבוב
2018 אין לך תחליף (אנ') קייט
משפחה (אנ') ג'יל
המרגל שזרק אותי[22] מורגן פרימן
2019 יסטרדיי דברה האמר
פצצה ג'ס קאר
2022 ליגת DC סופר-פטס לולו דיבוב
הקפסולה פולה
2023 ברבי ברבי המוזרה
2025 מיינקראפט
TBA In the Blink of an Eye
The Lunch Witch גרנהילדה

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה תוכנית תפקיד הערות
2010-2007 The Big Gay Sketch Show (אנ') דמויות שונות 23 פרקים
2008
Mayne Street
אולגה סוונסון הפרק "Parking Tickets"
2010
We Have to Stop Now
אנג'לה הפרק "Celesbianism"
Concierge: The Series
מרי 30 פרקים
Vag Magazine (אנ')
בת'אני סדרת רשת; 6 פרקים
2011-2010
Robotomy
דמויות שונות דיבוב; 5 פרקים
2016-2010
The Venture Bros.
ניקי ומרגרט פיקטל / דמויות שונות דיבוב; 10 פרקים
2011
The Back Room
סוזן בויל הפרק "Todd Barry"
The 40 Year-Old 20 Year-Old
קייט 5 פרקים
2012–2022 סאטרדיי נייט לייב ג'סטין ביבר / אלן דג'נרס / הילרי קלינטון / אנגלה מרקל / שאקירה / אד שירן / דמויות שונות צוות השחקנים הראשי
2013 צעצוע של סיפור: ההסתבכות חתולת פז דיבוב; סרט טלוויזיה קצר של ABC
Hudson Valley Ballers
רק ג'יימי ( Just Jamie) 2 פרקים
2014
Comedy Bang! Bang!
אפי וילאפולוס הפרק "Nick Offerman Wears a Green Flannel Shirt & Brown Boots"
2015-2014
The Awesomes
לולה גולד / דמויות שונות דיבוב; 7 פרקים
2015
China, IL (אנ')
סאנשיין דיבוב; 5 פרקים
אוצרות שלפני המוות (אנ') דאלאס בודרו[23] הפרק "That's Jazz"
אנשים קשים (אנ') אברה קדגלאס[24] הפרק "Pledge Week"[25]
Moonbeam City (אנ')
פאנאש מילר דיבוב; הפרק "Lasers and Liars"
2016-2015 איש משפחה קארן גריפין / דמויות שונות דיבוב; 3 פרקים (אנ')
2015-הווה טבע של חתול סקוויק דיבוב; 34 פרקים
2016 מאיה ומרטי (אנ') היידי קרוז פרק: "Jimmy Fallon & Miley Cyrus"
משפחת סימפסון הטי מיי פרק:: "Gal of Constant Sorrow" (אנ')
2017 חברים מהקולג' שונה פרק: "All-Nighter"
2018-2017, 2020 אוטובוס הקסמים נוסע שוב פיונה פליסיטי פריזל דיבוב; 27 פרקים
2018 רחוב סומסום אמא אווזה פרק: "Elmo's Nursery Rhyme"
2022 ג'ו אקזוטיק נגד קרול קרול בסקין מיני-סדרה

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קייט מקינון, 2018.
שנה פרס קטגוריה יצירה תוצאה
2009
NewNowNext
"סף התהילה": קומי[26] זכייה
2010
ECNY[5]
הקומיקאי המתגלה מועמדות
2012
Ashland Independent Film Festival (אנ')
ציון לשבח על משחק באנסמבל: סרט באורך מלא
My Best Day
זכייה
2013 פרס אנטרטיינמנט ויקלי (EWwy) שחקנית המשנה הטובה ביותר בסדרה קומית סאטרדיי נייט לייב מועמדות
Gold Derby (אנ')
פריצת השנה מועמדות
Online Film & Television Association (אנ')
הביצוע הנשי הטוב של השנה בסדרה מועמדות
2014
American Comedy (אנ')
שחקנית משנה בקומדיה - טלוויזיה[27] זכייה
Behind The Voice Actors
האנסמבל הקולי הטוב ביותר בספשל טלוויזיה
Toy Story of Terror!
מועמדות
Dorian (אנ')
"Wilde Wit"- האמן בעל האבחנות השנונות של השנה[28] מועמדות
Gold Derby
מבצע המגוון הטוב ביותר סאטרדיי נייט לייב מועמדות
Online Film & Television Association
הביצוע הנשי הטוב של השנה בסדרה מועמדות
פרס אמי[29] שחקנית המשנה הבולטת בסדרה קומית (אנ') מועמדות
מוזיקה ומילים מקוריות בולטות (אנ') סאטרדיי נייט לייב, על השיר "(Home For The Holiday (Twin Bed" מועמדות
2015
Gold Derby
מבצע המגוון הטוב ביותר סאטרדיי נייט לייב מועמדות
Online Film & Television Association
הביצוע הנשי הטוב של השנה בסדרה מועמדות
האנסמבל הטוב ביותר בתוכנית מועמדות
פרס אמי שחקנית המשנה הבולטת בסדרה קומית מועמדות
2016
Gold Derby
מבצע המגוון הטוב ביותר מועמדות
Online Film & Television Association
הביצוע הנשי הטוב של השנה בסדרה מועמדות
האנסמבל הטוב ביותר בתוכנית זכייה
פרס אמי שחקנית המשנה הבולטת בסדרה קומית זכייה
פרסי בחירת מבקרי הטלוויזיה השחקנית הטובה ביותר בסדרה קומית (אנ') זכייה
פרסי הירחון אדבוקט אישיות השנה של אדבוקט
גמר[30]
פרסי USA Today הבדרן/נית של השנה זכייה
פרסי איגוד מבקרי הקולנוע האמריקאי השחקנית הטובה ביותר בסרט קומדיה (אנ') מכסחות השדים מועמדות
סקר המבקרים של IndieWire (אנ') שחקנית המשנה הטובה ביותר מועמדות
San Diego Film Critics Society (אנ')
ביצוע הקומדיה הטוב ביותר מועמדות
Women Film Critics Circle (אנ')
שחקנית הקומדיה הטובה ביותר זכייה
גיבורת סרטי פעולה הטובה ביותר זכייה
האנסמבל הטוב ביותר מועמדות
2017 פרס מבקרי הסרטים של סיאטל שחקנית המשנה הטובה ביותר מועמדות
פרס בחירת הקהל שיתוף הפעולה האהוב בקומדיה סאטרדיי נייט לייב מועמדות
פרסי דוריאן (Dorian Awards) ההופעה המוזיקלית הטלוויזיונית של השנה זכייה
השנינות של השנה מועמדות
אמן השנה זכייה
Daytime Emmy Award שחקן בולט בתוכנית אנימציה (אנ') Nature Cat מועמדות
פרס אמי שחקנית המשנה הבולטת בסדרה קומית סאטרדיי נייט לייב זכייה
2024 פרס גילדת שחקני המסך[31] הביצוע הטוב ביותר של צוות שחקנים בסרט קולנוע ברבי מועמדות

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קייט מקינון בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 3 4 Yelena Shuster, One Funny Voice at a Time, מרץ-אפריל 2007, באתר Colombia College(הקישור אינו פעיל, 6.4.2020)
  2. ^ Marcelle S. Fischler, Impossibly Appealing Views of Main Street,‏ 14 במאי 2000, באתר הניו יורק טיימס
  3. ^ Frank Lovece, Kate McKinnon returning to North Shore High School for fundraiser,‏ 29 במאי 2013, באתר Newsday
  4. ^ Orli Matlow, Spectrum investigates: The club graveyard,‏ 19 בנובמבר 2014, באתר Columbia Spectator
  5. ^ 1 2 3 4 Katla McGlynn, Kate McKinnon Joining ‘SNL’ As Featured Player, 29.3.2012, באתר The Huffington Post
  6. ^ Kate Mckinnon, באתר UCB Comedy
  7. ^ ?Kate McKinnon: Who is SNL's first openly lesbian cast member,‏ 30 במרץ 2012, באתר The Week
  8. ^ Mandy Bierly, Best Supporting Actress, Comedy, באתר אנטרטיינמנט ויקלי, 13 בספטמבר 2013(הקישור אינו פעיל, 6.4.2020)
  9. ^ Trish Bendix, Kate McKinnon wins American Comedy Award, באתר After Ellen,‏ 9 במאי 2014
  10. ^ Matthew Jacobs, Emmy Nominations 2014, באתר Huffington Post,‏ 10 ביולי 2014
  11. ^ 67th Emmy Awards Nominees and Winners, באתר פרסי האמי
  12. ^ רויטרס, בתפקיד הברמנית: הילרי קלינטון. צפו, באתר ynet, 4 באוקטובר 2015
  13. ^ Maureen Dowd, Kate McKinnon Hates Letting Her Hair Down, באתר הניו יורק טיימס, 16 בספטמבר 2015
  14. ^ וואלה! תרבות‏, לא מוותרים: "סאטרדיי נייט לייב" מגיבה לנצחון טראמפ, באתר וואלה!‏, 13 בנובמבר 2016
  15. ^ עמי פרידמן, דיברה בעברית ונישקה בחורה: גל גדות ב"סאטרדיי נייט לייב", באתר ynet, 8 באוקטובר 2017
  16. ^ Peter White,Nellie Andreeva, Peter White, Nellie Andreeva, ‘SNL’: Kate McKinnon, Aidy Bryant & Kyle Mooney To Exit Alongside Pete Davidson As Major Cast Shake-Up Set For Season Finale, Deadline, ‏2022-05-20 (באנגלית אמריקאית)
  17. ^ Kayla Kumari Upadhyaya, Kate McKinnon’s new web series is about notaries, because why not, באתר AV Club,‏ 8 באפריל 2015
  18. ^ Adam Salandra, Kate McKinnon Is Hilarious In The New Ford Focus Ads, באתר NewNowNext,‏ 27 בספטמבר 2015
  19. ^ 'Spirit Awards: Kumail Nanjiani, Kate McKinnon Parody 'Room, באתר Hollywood Reporter,‏ 27 בפברואר 2016
  20. ^ גיא מרגלית, קייט מקינון תדבב את גברת פריזל בחידוש לסדרה של אוטובוס הקסמים, באתר IGN,‏ 12 בפברואר 2017
  21. ^ Dana Piccoli, 10 Reasons Why Kate McKinnon is Hollywood’s New Queer Heartthrob, באתר After Ellen,‏ 18 ביולי 2016
  22. ^ אמיר בוגן, מילה קוניס מתבכיינת שהיא לא גל גדות. צפו, באתר ynet, 3 באוגוסט 2018 – קייט מקינון ומילה קוניס בריאיון לקראת צאת הסרט.
  23. ^ ”Emily L. Stephens, The Spoils Before Dying: “That’s Jazz, באתר AV Club,‏ 9 ביולי 2015
  24. ^ David Wiegand, It’s not ‘Difficult’ to love Hulu’s new comedy, באתר SF Gate,‏ 1 באוגוסט 2015
  25. ^ ”Alexa Planje, Difficult People: “Pledge Week, באתר AV Club,‏ 13 באוגוסט 2015
  26. ^ The 2009 NewNowNext Awards, באתר NewNowNext‏ 21 במאי 2009
  27. ^ Amber Ray, Amy Poehler, Seth Rogen win American Comedy Awards, באתר אנטרטיינמנט ויקלי, 9 במאי 2014
  28. ^ Dorian Awards: Gay and Lesbian Critics Announce TV and Film Nominations, באתר The Wrap,‏ 14 בינואר 2014
  29. ^ קייט מקינון, באתר פרס אמי
  30. ^ Person of the Year: The Finalists, באתר Advocate,‏ 11 בנובמבר 2016
  31. ^ Alli Rosenbloom, Lisa Respers France, SAG Awards 2024: Winners list, CNN, ‏2024-02-25 (באנגלית)