קייט ראיין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קייט ראיין
Kate Ryan
קייט ראיין, 2007
קייט ראיין, 2007
לידה 22 ביולי 1980 (בת 43)
בלגיהבלגיה טסנדרלו, בלגיה
שם לידה קתרין ורביק
מוקד פעילות בלגיה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2001 עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק זמרת, פזמונאית
סוגה דאנס-פופ, יורודאנס, האוס
שפה מועדפת הולנדית, קטלאנית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה פסנתר, גיטרה
חברת תקליטים EMI‏ (2002 - 2006)
ARS Entertainment‏ (2007 - הווה)
פרסים והוקרה פרסי המוזיקה העולמית (2008) עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קייט ראייןצרפתית: Kate Ryan; נולדה ב-22 ביולי 1980)[1] היא זמרת בלגית וזוכת פרס המוזיקה העולמי. היא החלה את קריירת המוזיקה שלה בשנת 2001. היא ביצעה גרסאות כיסוי רבות, בעיקר לשירים של מילן פארמר ופראנס גל. היא ייצגה את בלגיה באירוויזיון 2006 שנערך באתונה.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראיין נולדה בכפר קטן בטסנדרלו שבמחוז לימבורג, בלגיה. היא גדלה במשפחה מוזיקלית, והראתה כישרון למוזיקה כבר מגיל צעיר. בגיל 8 היא למדה לנגן בפסנתר ובגיטרה. היא למדה נגינה ושירה אצל דודתה שלימדה באקדמיה למוזיקה. ראיין למדה בבית-ספר לאומנות, שם התמחתה בעיצוב תכשיטים. היא ניגנה לעיתים קרובות בפאבים ובבתי-קפה. כשהייתה נערה, ובאחת מההופעות שלה הוצע לה חוזה הקלטות. ראיין הפכה לחברה בלהקת הפופ Melt כשהייתה בת 16.[2] הלהקה פעלה במשך שנתיים, אולם לא הוציאה כלל אלבומים.

הצלחה בקריירת מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

Different[עריכת קוד מקור | עריכה]

כשהכירה את המפיק אנדי ג'אנסנס, היא עזבה את הלהקה Melt, והצמד החל לכתוב מוזיקה ביחד. הסינגל המשותף הראשון שלהם, Scream for Mre, יצא בשנת 2001 והוא הפך להצלחה במצעדי המוזיקה. מאוחר יותר באותה השנה יצא הסינגל השני של ראיין "UR (My Love)", שהפך גם הוא להצלחה.

ראיין זכתה להכרה בינלאומית כאשר ביצעה גרסת כיסוי לשיר "Désenchantée" של מילן פארמר, שהפך להצלחה במצעדי מוזיקת הפופ במספר מדינות ברחבי אירופה. היא חתמה על חוזה עם המחלקה הבלגית של חברת התקליטים EMI, דרכה הוציאה את אלבום הבכורה שלה Different שיצא בשנת 2002 באירופה. ראיין הוציאה שני סינגלים נוספים מהאלבום: "Mon cœur résiste encore", הסינגל הראשון שהוציאה בצרפתית, ו-"Libertine" שהוא גרסת כיסוי נוספת לשיר של פארמר. שני הסינגלים זכו גם הם להצלחה רבה במצעדי המוזיקה. אלבומיה של ראיין הופצו בארצות הברית דרך חברת התקליטים Robbins Entertainment.

Stronger[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2004 ראיין הוציאה את אלבומה השני ברחבי אירופה, Stronger, אלבום בסגנון דאנס-פופ. הסינגל הראשון מהאלבום "Only If I" זכה להצלחה באירופה. הסינגל השני מהאלבום, קאבר של להקת הפופ האמריקאית קוק רובין, "The Promise You Made", זכה להצלחה אפילו גדולה יותר. לשיר הוקלטה גם גרסה בשפה הצרפתית בשם "La Promesse". הסינגל השלישי מהאלבום, בלדת הפופ "Goodbye", זכה להצלחה רבה. בשנת 2005 ראיין התפרסמה בצפון אמריקה דרך חברת Water Music Records.

אירוויזיון[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-9 במרץ 2006 ראיין השתתפה בתחרות הקדם אירוויזיון של בלגיה, Eurosong, על-מנת לנסות ולייצג את בלגיה באירוויזיון 2006 שנערך באתונה שביוון. היא נבחרה לייצג את המדינה עם השיר "Je t'adore", איתו התמודדה בשלב חצי הגמר ב-18 במאי 2006. על-אף כל ההערכות, ראיין לא העפילה לשלב הגמר, והיא סיימה בשלב חצי הגמר כשהיא ממוקמת במקום ה-12 עם 69 נקודות. לאחר האירוויזיון נבחרה ראיין כנציגה שהתלבשה הכי יפה על ידי אתר האירוויזיון esctoday. הבגדים שסך עלותם היא כ-14,000 אירו, נמכרו וכל הרווחים נתרמו לצדקה.[3]

לאחר האירוויזיון הוציאה סינגל נוסף בשם "Alive", הקרוי על שם האלבום השלישי שלה. האלבום הכיל מספר גרסאות בצרפתית לשירים כמו "Je t'adore",‏ "Alive" והסינגל השלישי "All for You". למרות שהאלבום זכה לביקורות חיוביות, הוא לא זכה לאותה הצלחה כמו שני האלבומים הקודמים של ראיין.

Free[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2007 זכתה ראיין להצלחה נוספת כאשר הוציאה את הסינגל עם האיי-סייד ובי-סייד שנקרא "Voyage Voyage / We All Belong". השיר "Voyage, voyage" הוא גרסת כיסוי לשיר דיזיירלס משנת 1986, והשיר "We All Belong" נבחר בתור שיר הנושא של המשחקים הגאים של אירופה לשנת 2007 שנערכו באנטוורפן. בשנת 2008 ראיין הוציאה שני סינגלים נוספים: "L.I.L.Y (Like I Love You)" ו-"Ella, elle l'a" שהוא גרסת כיסוי לשיר של פראנס גל. כל הסינגלים האלו נכללו באלבום שלה Free, שיצא באמצע שנת 2008. בנוסף, האלבום הכיל בתוכו דואט עם הזמרת הספרדיה סוראיה ארנלס.

ביולי 2008 הוציאה ראיין את האלבום Essential שזכה להצלחה. באוגוסט היא השתתפה בתחרות המוזיקה הפולנית Sopot Hit Festiwal. בהופעה היא קיבלה פרס זהב על אלבומה Free. ב-9 בנובמבר 2008 היא זכתה בטקס פרסי המוזיקה העולמיים שנערך במונקו בקטגוריית "הזמרת עם הכי הרבה מכירות".

המשך הקריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2009 היא הוציאה את אלבום הקונספט French Connection. האלבום כלל שירים רק בשפה הצרפתית והוא הכיל להיטים קודמים של ראיין לצד שירים חדשים. השירים "Évidemment" ו-"Babacar" של פראנס גל יצאו כסינגלים מהאלבום שלה, אולם הם לא זכו להצלחה רבה כמו האלבום עצמו. ראיין ציינה שהאלבום הזה מציין סוף של עידן, ושמעתה והלאה היא מתכננת להוציא שירים שהיא כתבה בעצמה. היא קיבלה פרס מולטי פלטינום בספרד לאחר שמכרה למעלה מ-300,000 שירים דיגיטליים.

ראיין דיווחה דרך הרשת החברתית פייסבוק, שהאלבום הבא שלה Electroshock, יצא במהלך שנת 2011, אולם הוא צפוי לצאת במרץ 2012. הסינגל הראשון מהאלבום הרביעי הוא Lovelife.[4] האלבום יכיל שירים באנגלית ובצרפתית והוא לא יכלול גרסאות כיסוי.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Different – יצא ב-21 ביוני 2002
  • Stronger – יצא ב-26 במרץ 2004
  • Alive – יצא ב-15 בספטמבר 2006
  • Free – יצא ב-30 במאי 2008

אוספים:

  • Essential – יצא ביוני 2008
  • French Connection – יצא ב-13 באוקטובר 2009

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קייט ראיין בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Kate Ryan באתר last.fm
  2. ^ Sopot Hit Festiwal 2008 באתר TVP,‏ 3 באוקטובר 2008 (בפולנית)
  3. ^ esctoday.com awards - the costumes and more results באתר esctoday,‏ 5 בינואר 2007
  4. ^ Kate Ryan on Facebook באתר פייסבוק, 7 באוקטובר 2010