קלי רולנד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: ניסוח, חוסר מידע, חסר מקורות.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: ניסוח, חוסר מידע, חסר מקורות.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
קלי רולנד
קלי רולנד, 2011
קלי רולנד, 2011
לידה 11 בפברואר 1981 (בת 43)
אטלנטה, ג'ורג'יה, ארצות הברית
שם לידה קלינדריה טריני רולנד
מוקד פעילות יוסטון, טקסס
תקופת הפעילות מ-1990
מקום לימודים תיכון לאמאר, מיזורי
עיסוק זמרת-יוצרת, שחקנית, דוגמנית, רקדנית, מנחת טלוויזיה
סוגה R&Bפופהיפ הופדאנססול
סוג קול ספינטו סופרנו
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים קולומביה רקורדס, יוניברסל
שיתופי פעולה בולטים דסטיניז צ'יילד
מספר צאצאים 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרסים ומועמדויות
kellyrowland.com
פרופיל ב-IMDb
חתימה חתימה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קלי רולנדאנגלית: Kelly Rowland; נולדה כקלינדריה טריני רולנד ב-11 בפברואר 1981) היא זמרת, רקדנית ושחקנית אמריקאית.

רולנד חברה לשעבר בלהקת דסטיניז צ'יילד, יחד עם ביונסה נואלס ומישל ויליאמס.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רולנד הוציאה ארבעה אלבומי אולפן יחד עם דסטיניז צ'יילד. באוקטובר 2002 הוציאה רולנד אלבום סולו בשם Simply Deep, הכולל את הסינגל "Dilemma" שהוא שיתוף פעולה עם נלי. השיר נכנס לפסגת מצעד הבילבורד והמצעד הבריטי וזכה בפרס גראמי, ובכך הפכה רולנד לחברת הלהקה הראשונה שמצליחה להכניס סינגל סולו לפסגת מצעד הבילבורד. הסינגל השני, "Stole" אמנם נכנס רק למקום 27 במצעד האמריקאי, אך במצעד הבריטי הגיע למקום השני. האלבום עצמו זכה להצלחה מתונה. האלבום הגיע למעמד פלטינה בבריטניה אולם במדינות אירופאיות, באוסטרליה ובארצות הברית הגיע רק למעמד זהב. האלבום מכר כשני מיליון וחצי עותקים ברחבי העולם מתוכם כ-600,000 בארצות הברית.

רולנד עבדה על אלבום הסולו השני שלה מאז 2004. במקור שם האלבום היה My Story, אך לבסוף הוחלט על השם Ms. Kelly. אלבום זה יצא ב-3 ביולי 2007. הסינגל הראשון מתוך האלבום היה "Like This" (דואט עם איב), שמלווה בקליפ. הלהיט הגדול ביותר מהאלבום היה הסינגל "Work",שהגיע ל-Top 10 ב-8 מדינות שונות ואף הגיע למקום הראשון במצעד ה-R&B הבריטי. הסינגל הגיע למעמד כסף בבריטניה ולמעמד פלטינה באוסטרליה ובאיטליה, ומכר מעל 300,000 עותקים ברחבי העולם.

ב-2009 התארחה בסינגל "When Love Takes Over" לצד דייוויד גטה שנכנס ישירות למקום הראשון במצעד הסינגלים הבריטי והפך ללהיט בינלאומי. השיר הגיע למעמד פלטינה ב-9 מדינות.

אלבום האולפן השלישי של רולנד נקרא Here I Am, וכלל שני להיטים: "Commander" ו-"Motivation". הסינגל "Commander" זכה להצלחה באירופה (בעיקר בבלגיה ובריטניה) ונכנס למקום הראשון במצעד להיטי המועדונים האמריקאי. בדומה ל-"Work" הסינגל הגיע למעמד כסף בבריטניה על מכירות של למעלה מ-200,000 עותקים. להיטה השני של רולנד מהאלבום "Motivation" היה לאחד הסינגלים המצליחים ביותר בקריירה של רולנד (יחד עם "Dilemma" ו-"When Love Takes Over").

אף על פי שלא נחל הצלחה באירופה הסינגל כן זכה להצלחה רבה בארצות הברית, כשהגיע ל-top 20 במצעד הסינגלים האמריקאי ולמקום הראשון במצעד שירי ה-R&B/היפ-הופ. הסינגל הגיע למעמד של פלטינה כפולה בארצות הברית על מכירות של למעלה מ-2,000,000 עותקים.

ב-2013 הוציאה רולנד את אלבום האולפן הרביעי שלה Talk a Good Game, שלא זכה להצלחה רבה ואף סינגל ממנו לא הפך ללהיט. בנוסף לפעילותה בתחום המוזיקה, רולנד שיחקה בשלושה סרטים, בהם פרדי נגד ג'ייסון. בשנת 2013 הצטרפה רולנד כשופטת בגרסה האמריקאית של ריאליטי המוזיקה המצליח, "אקס פקטור", לצד סיימון קאוול, דמי לובאטו ופאולינה רוביו.

בשנת 2015 שיחקה בעונה השנייה של סדרת הדרמה "אימפריה" ברשת פוקס בתפקיד ליאה ווקר, אימו המנוחה של לושיוס ליון (טרנס הווארד) בצעירותו.

בשנת 2019 הוציאה את השיר "Love You More At Christmas Time" כחלק מפסקול הסרט "Merry Liddle Christmas" אשר שודר ברשת "LifeTime" בו רולנד שיחקה וגם הייתה המפיקה של הסרט ביחד עם בעלה, באותה שנה גילמה את זמרת הנשמה גלאדיס נייט בסדרת הטלוויזיה "נשמה אמריקאית", אשר שודרה ברשת הטלוויזיה BET.

בשנת 2020, הוציאה את השיר "Coffee". באותה שנה גם השתתפה בסרט "Black Is King" של ביונסה. בחודש אוקטובר 2020 הוציאה את השיר "Crazy".

חייה האישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2004, רולנד התחילה לצאת עם שחקן הפוטבול האמריקאי רוי ויליאמס והשניים התארסו מאוחר יותר באותה השנה, עם זאת, בני הזוג ביטלו אירוסיהם בינואר 2005.

בשנת 2011, החלה רולנד ומנהלה האישי טים ווית'רספון לצאת. היא הודיעה על אירוסיה לות'רספון במהלך תוכניתה של קווין לטיפה ב-16 בדצמבר 2013, השניים נישאו בקוסטה ריקה ב-9 במאי 2014. ב-4 בנובמבר 2014, רולנד ילדה בן. ב-7 באוקטובר 2020 שיתפה דרך אינסטגרם שהיא ובן זוגה מצפים לילד שני.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומים אחרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי וידאו[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]