קליסטה פלוקהארט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קליסטה פלוקהארט
Calista Flockhart
פלוקהארט, 2009
פלוקהארט, 2009
לידה 11 בנובמבר 1964 (בת 59)
פריפורט, אילינוי, ארצות הברית
שם לידה Calista Kay Flockhart עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1989
מקום לימודים
בן או בת זוג האריסון פורד (15 ביוני 2010–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קליסטה קיי פלוקהארטאנגלית: Calista Kay Flockhart; נולדה ב-11 בנובמבר 1964) היא שחקנית אמריקאית, הידועה בעיקר בזכות גילום הדמות הראשית בסדרת הטלוויזיה "אלי מקביל"; תפקיד אשר הקנה לה פרס גלובוס הזהב מתוך 5 מועמדויות ו-3 מועמדויות לפרס אמי.

נעוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פלוקהארט נולדה באילינוי שבארצות הברית. אחות לגארי ובתם של קיי ורונאלד פלוקהארט, מורה לאנגלית ומפקח בתאגיד המזון קראפט. בגלל עבודתו של אביה במפעל המזון נאלצה המשפחה לעבור מיקום פעמים רבות. בילדותה כתבה מחזה בשם "ארץ הצעצועים" והופיעה לפני קהל קטן באירועים משפחתיים.

פלוקהארט למדה בתיכון מקומי בעיירה בניו ג'רזי. לאחר סיום לימודיה בשנת 1983 התקבלה לבית ספר לאמנויות ולמשחק בניו ג'רזי. המורה שלה למשחק זיהה את כישרון המשחק שלה ונתן לה תפקיד ראשי במחזה בשנתה השנייה באוניברסיטה, תפקיד ששמור בדרך כלל לבוגרי השנה האחרונה. פלוקהארט סיימה את לימודיה בשנת 1988 עם תואר בתיאטרון, אחת מתוך מעטים שסיימו את הקורס.

בשנת 1989 עברה להתגורר בניו יורק, שם גרה עד 1997 עם עוד שלוש שותפות ועבדה כמלצרית ומדריכת אירובי.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראשית דרכה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ההופעה הראשונה שלה על המסך הייתה הופעת אורח קטנה בסדרה "אור מנחה" בשנת 1989, ובסדרה "סיפורי חיים: משפחות במשבר". לאחר מכן שיחקה בסרטים "Naked in New York" ו"Getting In". לאחר מכן שיחקה בסרטו של רוברט רדפורד "חידון האשליות",

פלוקהארט הופיעה לראשונה בברודוויי בשנת 1994 בתפקיד לאורה במחזה "ביבר הזכוכית". פלוקהארט התחברה לשחקניות דיאן ויסט ופיי דאנאוויי במהלך עבודתה בסרטים "שתויים" ו"Jane Doe". בשנת 1996 הופיעה בסרט "כלוב הציפורים" והמשיכה להופיע ברודוויי במחזה "שלוש אחיות".

"אלי מקביל"[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1997 קיבלה הצעה לשחק בסדרה של דייוויד אי קלי, "אלי מקביל" כדמות הראשית. היא התקבלה לתפקיד ושנה לאחר מכן קיבלה את פרס גלובוס הזהב על התפקיד. ב-29 ביוני 1998 הופיעה על שער ה"טיים מגזין".

המשך דרכה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פלוקהארט שיחקה בתפקיד הלנה בגרסה של שנת 1999 של הסרט "חלום ליל קיץ". בשנת 2000 שיחקה בסרט "דברים שאפשר לדעת עליה". ובמחזה "מונולוגים מהווגינה".

בשנת 2004 הופיעה בסרט "הצילום האחרון" ולאחר מכן נסעה לספרד לצילומי הסרט "Frágiles" שיצא לאקרנים בשנת 2005. הציעו לה לגלם את דמותה של סוזן מאייר בסדרה "עקרות בית נואשות", אך היא סירבה.

מ-2006 עד 2011 שיחקה בסדרת הדרמה "אחים ואחיות". ב-2014 הופיעה פלוקהארט בעונה השנייה של הסדרה "Full Circle".

מ-2015 עד 2017 שיחקה בסדרה "סופרגירל" בתפקיד קאט גרנט. באותה שנה התארחה בעונה השנייה של סדרת הדרמה "מעגל שלם" בתפקיד אלן קלי.

בשנת 2024 גילמה את אשת החברה האמריקנית לי רדזיוויל בסדרת הדרמה האנתולוגית "אויבות: קפוטה נגד הנשים" שיצר ראיין מרפי עבור רשת FX Networks.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

החל משנת 2002 היא בת זוגו של השחקן האמריקאי-יהודי האריסון פורד ולשניים יש בן שאימצה פלוקהארט בשנת 2001 בשם ליאם. במרץ 2009 הודיעו השניים על אירוסיהם. ב-15 ביוני 2010 הם נישאו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קליסטה פלוקהארט בוויקישיתוף