קתי בייקר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קתי בייקר
Kathy Baker
קתי בייקר בטקס האמי, 1993
קתי בייקר בטקס האמי, 1993
לידה 8 ביוני 1950 (בת 73)
מידלנד, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1983 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים אוניברסיטת קליפורניה בברקלי עריכת הנתון בוויקינתונים
בן זוג סטיבן רובמן
פרסים והוקרה
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קתרין ויטון "קתי" בייקראנגלית: Katherine Whitton "Kathy" Baker; נולדה ב-8 ביוני 1950) היא שחקנית קולנוע וטלוויזיה אמריקאית זוכת פרס גלובוס הזהב ושלושה פרסי אמי על תפקידה כד"ר ג'יל ברוק בסדרה "סודות העיר".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בייקר נולדה בעיר מידלנד שבטקסס, בתם של הלן אנדרה, ילידת צרפת, וג'ון סיוונד בייקר. גדלה בקהילת אגודת הידידים. בייקר למדה משחק בבית ספר לאומנויות שבולנסיה קליפורניה, קיבלה תואר בצרפתית ב"אוניברסיטת קליפורניה בברקלי". לאחר מכן נסעה לצרפת כדי ללמוד בישול ב"קורדון בלו". כשחזרה לארצות הברית עבדה בתור עוזרת שף והתאמנה ב"תיאטרון הקסם" שבסן פרנסיסקו. הופעותיה מצאו חן בעיניי המחזאי-שחקן סם שפרד שהחליט ללהק אותה מיידית בהפקותיו.

לבייקר שני ילדים מנישואיה הראשונים לדונלד קאלימיירי. נישאה בפעם השנייה ב-2003 לבמאי סטיבן רובמן.

קריירת משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

בייקר החלה את דרכה בהוליווד בסרט "הצוות המובחר" בתפקיד לואיס אשתו של האסטרונאוט אלן שפרד (סקוט גלן). בייקר זכתה להכרה ראשונה ב-1987 כשהועמדה לפרס אינדפנדנט ספיריט על הופעתה בתור פונצ'י, הפרוצה של הסרסור פאסט בלאק (מורגן פרימן) בהפקתם של מנחם גולן ויורם גלובוס "עיתונות שחורה". ב-1989 זכתה לשחק בתפקידים משמעותיים לצידם של כוכבי קולנוע כמו ג'ק למון בדרמה הקומית "אבא" ורוברט דה נירו בדרמה "ג'ק סכינאי".

בייקר זכתה לפרסום משמעותי ראשון ב-1990 בפנטזיה הקודרת של טים ברטון "המספריים של אדוארד" בזכות תפקידה בתור ג'ויס מונרו השכנה המטופחת של פג בוגס (דיאן ויסט) שמנסה לפתות את אדוארד החריג בעל ידי המספריים (ג'וני דפ) ולאחר מכן מסיתה את העיירה כולה כנגדו. את הצלחתה המקצועית המרשימה (שלושה פרסי אמי, פרס גלובוס הזהב ופרס גילדת שחקני המסך לשחקנית הטובה ביותר בסדרת דרמה) קצרה בייקר על תפקידה בארבע עונות סדרת הדרמה "סודות העיר" בתור רופאת העיירה רומא שבויסקונסין ד"ר ג'יל ברוק.

ב-1997 שיחקה בייקר את הלן אמם של המתבגרים ג'סיי (בילי קרודופ) ודאג הולט (חואקין פיניקס) בדרמה הרומנטית "להמציא את האהבה". ב-1999 הופיעה בעיבוד הקולנועי של לאסה הלסטרם לרומן "תקנות בית השכר" בתור אחות בית היתומים המסורה אנג'לה. בשנת 2000 השתתפה בייקר בסרטו הראשון של רודריגו גרסיה "דברים שאפשר לדעת עליה" וגילמה את האם החד הורית רוז. ב-2003 שיחקה בדרמת המלחמה התקופתית "קולד מאונטן" בתור סאלי סוונגר שכנה של אדה מונרו (ניקול קידמן), ב-2004 גילמה את בברלי אמה של ג'נה ריינק (ג'ניפר גארנר) בקומדיה "פתאום 30". ב-2008 שיחקה בייקר את ג'ין אשתו לשעבר של הארווי שיין (דאסטין הופמן) בסרט "הזדמנות אחרונה לאהבה". מחוץ לתעשיית הסרטים הופיעה בייקר בסדרות "בוסטון פאבליק" בתור המורה מרדית' פיטרס ו"מדיום" בתור אמה של הדמות הראשית אליסון דובואה (פטרישה ארקט).

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קתי בייקר בוויקישיתוף