ראמי עייאש

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ראמי עייאש
رامي عياش
לידה 18 באוגוסט 1980 (בן 43)
בעקלין, לבנון עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה رامي أبو عياش עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות לבנון עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1996
סוגה מוזיקה ערבית, פופ ערבי
שפה מועדפת ערבית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה גיטרה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים Rotana
מספר צאצאים 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ראמי עייאשערבית: رامي عياش, תעתיק מדויק: ראמי עיאש; נולד ב- 18 באוגוסט 1980) הוא זמר לבנוני בן העדה הדרוזית.[1] עייאש הוציא שבעה אלבומים מצליחים ונחשב לאחד הזמרים הפופולריים בעולם הערבי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עייאש נולד ב-18 באוגוסט 1980 בצפון לבנון, בכפר הדרוזי בעקלין שבהרי השוף בשם ראמי אבו עיאש. לעייאש שני אחים בוגרים וידוע כי הוריו נהגו לרכוש לילדיהם כלי נגינה לימי ההולדת, ועייאש מנגן על גיטרה, עוד, פסנתר ותופים.

עייאש גילה כישרון מוזיקלי עוד בילדותו. לראשונה הוא הופיע בפני קהל בגיל 7, על במת בית ספרו. כעבור שלוש שנים, בגיל 10 הופיע עייאש בהופעה מקומית לציון האחד במאי וכישרונו הלהיב את עשרת האלפים אשר נכחו באירוע.

את הקריירה המוזיקלית המקצועית החל עייאש בשנת 1996, בגיל 16. עייאש השתתף בתחרות השירה הערבית הפופולרית "סטודיו אל פאן",[2] שנערכה בביירות ושודרה בערוץ הטלוויזיה הלבנוני LBC. התוכנית נצפתה על ידי מיליוני צופים מכל העולם הערבי. עייאש גבר על מאות מתמודדים וקטף את המקום הראשון. כפרס קיבל מדליית זהב. השיר שביצע בתחרות ("רק בשבילה") הפך ללהיט במדינות רבות וצעד כשמונה שבועות בראש מצעדי הפזמונים במדינות רבות וזכה בתואר שיר השנה לשנת 1997 בלבנון.

בשנה זו, הוציא עייאש את אלבומו הראשון "ראיח" אלבום זה נחל הצלחה רבה ונבחר לאלבום השנה בלבנון. בזכות הצלחתו של האלבום הוזמן עייאש להופיע בכ-50 הופעות ב-12 מדינות שכללו את אוסטרליה, אירופה וכל רחבי המזרח התיכון.

בשנת 1999, חתם עייאש חוזה עם חברת התקליטים הגדולה במזרח התיכון, חברת רותאנה והוציא את אלבומו השני "ולאה". עייאש כתב מספר שירים, ביניהם הלהיט "שתאתילאק" אשר זכה להצלחה עצומה בטורקיה והוביל במשך כשלושה שבועות רצופים במצעד הפזמונים הטורקי.

בשנת 2000 הוציא עייאש את אלבומו השלישי תחת השם "דיואן אל-חוב". האלבום, נחל הצלחה אף רבה יותר מקודמיו והניב מספר להיטים ביניהם השיר "עארפינו" אשר צעד בראש מצעד הפזמונים הגרמני במשך כ-4 שבועות רצופים והקליפ שודר פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה הגרמנית.

כעבור שנתיים, בשנת 2002 הוציא עייאש אלבום נוסף תחת השם "אלבי מאל". אלבום זה נחל הצלחה בכל רחבי העולם הערבי והניב ארבעה להיטים. גרסת הכיסוי שביצע עייאש לשיר "אלוילו יא לילה" שביצע במקור ואדי אל-סאפי זכה להצלחה אדירה בכל ארצות ערב והוביל שבועות בראשי מצעדי הפזמונים הערביים. על שיר זה, זכה עייאש בשני פרסים- פרס זמר השנה ופרס שיר הפופ של השנה, והקליפ לשיר "אלבי מאל" זכה בפרס הקליפ הטוב ביותר בשנה זו.

בשנת 2004 הוציא עייאש את האלבום "יא מסהר עיני" שהפך לאלבום המצליח ביותר של עייאש. להיטים כמו "מסהר עיני" ו"חליני מעכ" הובילו במשך חודשים מצעדים במדינות שונות. להיטו "מברוק" נהיה לשיר הערבי המושמע ביותר באירועים וחתונות. לאור הצלחת האלבום, יצא עייאש לסיבוב הופעות נוסף ברחבי המזרח התיכון, קנדה וארצות הברית.

בדצמבר 2006 הוציא עייאש את אלבומו השביעי תחת השם "חבייתאכ אנא". האלבום אמנם נחל הצלחה ושיר הנושא של האלבום, הנושא את אותו השם הפך ללהיט בכל רחבי העולם הערבי אך אלבום זה אינו עבר את מספר המכירות של האלבום הקודם, "יא מסהר עיני". באותה השנה, לאחר מלחמת לבנון השנייה הקליט עייאש שיר תחת השם "לבנאן" ("לבנון") שהוקדש ללבנון שאחרי המלחמה.

בשנת 2011 הוא הקליט שיר ביחד עם מאיה דיאב.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • رائع ("מדהים") 1998
  • معجزة ("נס") 1999
  • والاه (צורת ביטוי, אנחה) 2000
  • ديوان الحب ("שיר האהבה") 2001
  • قلبي مال ("מאוהב") 2002
  • يا مسهرعيني ("עיני לא נרדמות בגללך") 2004
  • حبيتك انا ("אהבתי אותך") 2006
  • غرامي ("האהבה שלי") 2010

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ראמי עייאש בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]