ראפיד וינה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ראפיד וינה
SK Rapid Wien
מידע כללי
שם מלא מועדון הספורט ראפיד וינה
כינוי די גרון-וייסן (הירוקים-לבנים)
Die Grün-Weißen
הוטלדורפר
תאריך ייסוד 1899
אצטדיון אצטדיון אליאנץ,
וינה, אוסטריה
(תכולה: 28,345)
נשיא רודולף אדלינגר
מאמן זוראן בריסיץ'
ליגה הבונדסליגה האוסטרית
www.skrapid.at
תלבושת
תלבושת בית
תלבושת חוץ
סמל הקבוצה על גבי חזית מגרשה הביתי, אצטדיון אליאנץ
אוהדי ראפיד וינה באצטדיון ארנסט האפל

מועדון ספורט ראפיד וינהגרמנית: Sportklub Rapid Wien או SK Rapid Wien) הוא מועדון כדורגל מאוסטריה ואחד משני המועדונים הגדולים של וינה. המועדון השני, היריבה הנצחית של ראפיד היא קבוצת אף קיי אוסטריה וינה. הסגל של ראפיד נקרא תכופות בשם הירוקים-לבנים על-שם צבע המדים של הקבוצה, כינוי נוסף לסגל הקבוצה הוא הוטלדורפר או בגרמנית Hütteldorfer על בסיס מיקומו של אצטדיון הקבוצה אצטדיון אליאנץ, הממוקם בהוטלדורף, המהווה חלק מהמחוז ה-14 של העיר וינה.

ראפיד וינה הוא המועדון המעוטר ביותר באוסטריה, בזכות זכייתו באליפות הליגה האוסטרית 32 פעמים,

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אס קיי ראפיד וינה נוסדה בשנת 1898 בשם Erster Wiener Arbeiter-Fußball-Club שפירושו מועדון הכדורגל של הפועלים הראשון בווינה. באותו זמן צבעי המועדון היו כחול ואדום, שכיום הקבוצה משתמשת בצבעים אלו לפעמים במשחקי החוץ שלה. אחרי חודשיים של פעולה המועדון קיבל את השם שבו הוא משתמש כיום, לפי המודל הגרמני של ראפיד ברלין. בשנת 1904 המועדון גם אימץ את הצבעים שבו משתמש עד היום, ירוק ולבן.

ראפיד נהפך לאחד מן המועדונים הבכירים באוסטריה בזמן שבין מלחמות-העולם, כאשר אוסטריה הייתה אחת ממעצמות הכדורגל האירופאי. אחרי האנשלוס של אוסטריה לגרמניה ב-1938, ראפיד זכתה בגביע הגרמני באותה שנה וגם באליפות גרמניה ב-1941.

הקבוצה הגיעה פעמיים לגמר גביע אירופה למחזיקות גביע. בעונת 1984/1985 ניצחה הקבוצה בשמינית הגמר את קבוצת סלטיק. ברבע גמר ניצחה את קבוצת דינמו דרזדן. בחצי הגמר ניצחה את קבוצת דינמו מוסקבה ובמשחק הגמר הפסידה לקבוצת אברטון. בעונת 1995/1996 ניצחה הקבוצה בשמינית הגמר את קבוצת ספורטינג ליסבון. ברבע גמר ניצחה את קבוצת דינמו מוסקבה. בחצי הגמר ניצחה את קבוצת פיינורד ובמשחק הגמר הפסידה לקבוצת פריז סן-ז'רמן. בעונת 1996/1997 השתתפה לראשונה בשלב הבתים של ליגת האלופות.

בשנת 2016 חנכה הקבוצה את אצטדיונה החדש, אצטדיון אליאנץ, אשר נבנה על חורבותיו של אצטדיונה הקודם, אצטדיון גרהארד הנאפי.

תארים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כדורגלנים מפורסמים בעבר ובהווה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ראפיד וינה בוויקישיתוף


ערך זה הוא קצרמר בנושא אוסטריה ובנושא מועדוני כדורגל. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.