רודריגו דה לה סרנה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רודריגו דה לה סרנה
Rodrigo de la Serna
לידה 18 באפריל 1976 (בן 48)
בואנוס איירס, ארגנטינה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארגנטינה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1995 עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג
  • אריקה ריוואס (19992010) עריכת הנתון בוויקינתונים
  • Valentina F. Domingues (20162021) עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 3 מספר עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרס באפט"א לשחקן המשנה הטוב ביותר (2004) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רודריגו דה לה סרנה (ספרדית: Rodrigo de la Serna; נולד ב-18 באפריל 1976) הוא שחקן ארגנטינאי.

חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

דה לה סרנה נולד וגדל בבואנוס איירס, והחל להתעניין במשחק מגיל צעיר. ב-1995 השתתף לראשונה בסדרת טלוויזיה, "Cybersix", של רשת Telefe. בהמשך השתתף במספר סדרות טלוויזיה ארגנטינאיות נוספות, ונהנה מפופולריות בארצו לאחר השתתפותו בסדרה "Okupas"‏ (2000). מאז 1999 גילם תפקידים שונים גם בקולנוע, ותפקידו הראשי הראשון היה בסרט "Gallito Ciego"‏ (2001), שהקנה לו את פרס קונדור הכסף (המוענק על ידי התאחדות מבקרי הקולנוע הארגנטינאים) בקטגוריית תגלית אותה שנה.

בשנת 2004 זכה דה לה סרנה להכרה בינלאומית ולשיא הצלחתו, כשגילם את דמותו של אלברטו גרנאדו בסרט הקולנוע דרום אמריקה באופנוע, המתאר את מסעם של גרנאדו ושל צ'ה גווארה (בגילומו של גאל גארסיה ברנאל) בדרום אמריקה בראשית שנות ה-50. בעקבות השתתפותו בסרט זכה במספר פרסים, בהם פרס קונדור הכסף לשחקן הטוב ביותר, ופרס אינדפנדנט ספיריט לשחקן החדש הטוב ביותר. כן היה מועמד לפרס באפט"א בקטגוריית שחקן המשנה הטוב ביותר.

בשנים הבאות המשיך דה לה סרנה והשתתף בסרטים ובסדרות טלוויזיה שונות, בהן סדרת הטלוויזיה Hermanos y Detectives‏ (2006) וסרט הטלוויזיה Revolución: El cruce de los Andes, העוסק בחציית האנדים בידי צבא האנדים, בו גילם את דמותו של מפקד הצבא, חוסה דה סן מרטין. ביולי 2019 עלתה לאוויר העונה השנייה של הסדרה המצליחה בית הנייר בנטפליקס, בו הצטרף לחבורת השודדים בתור פאלרמו האחראי על השוד בתוך הבנק המרכזי בספרד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רודריגו דה לה סרנה בוויקישיתוף