רוזליה לומברדו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רוזליה לומברדו
רוזליה לומברדו ב-1995
רוזליה לומברדו ב-1995
לידה 1918
פלרמו, איטליה עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 1920 (בגיל שנתיים בערך)
פלרמו, איטליה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ממלכת איטליה עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום קבורה הקטקומבות של הקפוצ'ינים.
כינויים נוספים היפהפייה הנרדמת של הקטקומבות של הקפוצ'ינים.
ידועה בשל מומיה מפורסמת בקטקומבות של הקפוצ'ינים.
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רוזליה לומברדואיטלקית: Rosalia Lombardo; ידועה גם כ"היפהפייה הנרדמת של הקטקומבות של הקפוצ'ינים") הייתה ילדה איטלקית שנולדה בשנת 1918 בפלרמו, סיציליה. היא נפטרה מדלקת ריאות בשנת 1920. גנרל לומברדו, אביה של רוזליה שהתאבל על מותה פנה אל אלפרדו סלפיה, חונט מפורסם, וביקש ממנו שיחנוט אותה. גופתה הייתה אחת הגופות האחרונות שהתקבלו לקטקומבות של מנזר הקפוצ'ינים של פלרמו בסיציליה.

החניטה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הודות לטכניקות החניטה של סלפיה נשמר הגוף היטב. צילום רנטגן של הגופה מראה שכל האיברים נשמרו ללא פגע. גופתה של רוזליה לומברדו נשמרה בקפלה קטנה יחד עם עוד שני תינוקות חנוטים, בתוך תיבה סגורה בזכוכית המונחת על שיש. תצלום מ-2009 של נשיונל ג'יאוגרפיק מראה סימנים של התפרקות, ובעיקר שינויי צבע[1] מתוך מטרה לטפל בבעיות הללו הועברה המומיה למקום אחר, יבש יותר, וארון המתים המקורי שלה הוצב במקום אטום הרמטית עם חנקן, כדי למנוע ריקבון. מומייתה של רוזליה היא אחת הגופות השמורות ביותר בקטקומבות.

טכניקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחרונה התגלו טכניקות החניטה של סלפיה בזיכרונותיו הכתובים בכתב ידו. סלפיה החליף את דמה של הילדה בנוזל עשוי פורמלין כדי להרוג את החיידקים, אלכוהול כדי לייבש את הגוף, גליצרין כדי למנוע ייבוש-יתר, חומצה סליצילית להרוג פטריות ומלחי אבץ כדי להקשות את הגופה.[2]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רוזליה לומברדו בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]