רנה רוסו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רנה רוסו
Rene Russo
רוסו, 1996
רוסו, 1996
לידה 17 בפברואר 1954 (בת 70)
ברבנק, קליפורניה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Rene Marie Russo עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית
תקופת הפעילות מ-1987
מקום לימודים תיכון ג'ון בורוז עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג דן גילרוי (1992–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים רוז גילרוי עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
רוסו, 2011

רנה מארי רוסואנגלית: Rene Marie Russo; נולדה ב-17 בפברואר 1954) היא שחקנית ודוגמנית אמריקאית. התפרסמה בזכות הופעותיה בסרטים "כופר", "התפרצות", "בקו האש", "השוד המושלם", "תפוס את שורטי" ובסדרת סרטי "נשק קטלני".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוסו נולדה בברבנק, קליפורניה שבארצות הברית, למשפחה נוצרית ממוצא איטלקי, גרמני, ובריטי. הוריה הם שירלי (לבית באלוקה) ונינו רוסו. אביה עזב את הבית כשרוסו הייתה בת שנתיים והיא גדלה לצד אמה ואחותה טוני. רוסו נשרה מלימודיה; בעקבות הבעיות הכלכליות של משפחתה, נאלצה לעבוד בעבודות מזדמנות.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דוגמנות[עריכת קוד מקור | עריכה]

את רוסו גילה צייד הכישרונות ג'ייסון קרוסבי בעת הופעה של "הרולינג סטונז". לאחר משא ומתן קצר חתמה על חוזה דוגמנות עם סוכנות "פורד מודלס". רוסו הפכה באמצע ולקראת סוף שנות ה-70 לאחת הדוגמניות המצליחות ביותר בארצות הברית, והופיעה על שלל שערי מגזינים, בין היתר על שער המגזין "ווג", ובפרסומות טלוויזיה.

משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

בגיל 30 עזבה רוסו את תחום הדוגמנות והתחילה ללמוד משחק ותיאטרון. היא החלה את דרכה בתחום במספר תפקידים בתיאטרונים קטנים בקליפורניה. עשתה את הופעת הבכורה שלה בקומדיית הספורט "ליגה לאומית", בתור לין וולס, חברתו של שחקן הבייסבול ג'ק טיילור (טום ברנג'ר). רוסו הצליחה להרשים בהופעתה הראשונה וקיבלה תפקידים בפנטזיה הקומית "צחוק הגורל" ובמותחן הבדיוני "פריג'ק".

רוסו שיחקה בשוברי הקופות הראשונים שלה בתחילת שנות ה-90, בתור סוכנת השירות החשאי לילי ריינס במותחן הפעולה "בקו האש"; וב"נשק קטלני 3" בתור הבלשית הקשוחה לורנה, בה מתאהב שוטר משטרת לוס אנג'לס מרטין ריגס (מל גיבסון). ב-1995 הופיעה במותחן הפעולה "התפרצות" בתור המדענית רובי קיאו שחוקרת את הווירוס המסוכן. כן הופיעה באותה שנה בקומדיית הפשע "תפוס את שורטי", בתור השחקנית קארן פלורס.

ב-1996 שיחקה רוסו בדרמה של רון הווארד "כופר" וגילמה את קייט מולן, שבנה שון נחטף ונדרש עבורו כופר; כן שיחקה בקומדיית הגולף "גביע הפח", בתור הפסיכולוגית ד"ר מולי גריסוולד, המבקשת שיעור מהאלוף הגולף לשעבר רוי מקאבוי (קווין קוסטנר).

ב-1998 גילמה בפעם השנייה את הבלשית לורנה בריגס בחלק הרביעי בסדרת סרטי "נשק קטלני". ב-1999 הופיעה במותחן הפשע הקומי "השוד המושלם" בתפקיד החוקרת קת'רין באנינג, לצד השחקן פירס ברוסנן. ב-2002 שיחקה בקומדיות "צרה גדולה" בתור אנה אשתו המרוחקת של ארתור הרק (סטנלי טוצ'י); וב"שואוטיים" בתור מפיקת הטלוויזיה צ'ייס רנזי המגייסת את השוטר מיץ' פרסטון (רוברט דה נירו) לתוכנית ריאליטי משטרתית.

רוסו הופיעה ב-2005 בדרמת ההימורים "כוח הכסף" בתור טוני, אשתו של סוכן ההימורים וולטר אברמס (אל פצ'ינו). כן הופיעה בקומדיה "שלי, שלך, שלנו" בתור הלן נורת', אלמנה שמתחתנת למורת רוחם של ילדיה עם האדמירל האלמן פרנק ברדסליי (דניס קווייד).

בשנת 2011 הופיעה רוסו בסרט הקומיקס "ת'ור" בתפקיד פריגה, אימם של ת'ור ולוקי ואשתו של אבי האלים אודין. היא חזרה על תפקיד זה בסרט ההמשך.

בשנת 2014 רוסו גילמה נינה רומינה, מנהלת חדשות בוקר, לצד ג'ייק ג'ילנהול בסרט מותחן הפשע "חיית הלילה" שנכתב ובוים על ידי בעלה דן גילרוי. הסרט זכה לשבחים רבים וכמה מבקרים רשמו אותו כאחד הסרטים הטובים של שנת 2014, ורוסו קיבלה מספר מועמדויות וזכיות על תפקידה בין היתר זכתה בפרס סאטורן וקיבלה מועמדות לפרס באפט"א לשחקנית הטובה ביותר בתפקיד משנה. אתר אינדיאווייר אמר: "רוסו היא חלק בלתי נפרד מהנרטיב והיא נותנת טוב ככל שהיא מקבלת. התפקיד הוא ללא ספק הכי טוב שלה מזה כמה שנים והחומר העשיר מעניק שפע של המצאות מהשחקנית. אין הרבה תפקידים לנשים מזדקנות, אבל רוסו שוקעת את שיניה בתפקיד של ערפד עם דם קר המגן על האחיזה הלא וודאית שלה בחדר החדשות". הסרט יצא עם רווח עולמי של מעל 50 מיליון דולר ביחס לתקציב של 8.5 מיליון דולר.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוסו נישאה לתסריטאי דן גילרוי ב-14 במרץ 1992. הם נפגשו בזמן שעבדו על הסרט "פריג'ק" ב-1992. יש להם בת אחת, רוז (ילידת 31 באוגוסט 1993), שהחלה לדגמן, וגרה בלוס אנג'לס, קליפורניה.

רוסו חשפה במהלך תוכנית ראיונות בשנת 2014 כי יש לה הפרעה דו-קוטבית. בעוד שהמצב הציק לה מאז ילדותה, סערות רגשיות במהלך החיים גרמו לה להתחיל ליטול תרופות, למרות החשש הראשוני. רוסו היא נוצרית אדוקה.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רנה רוסו בוויקישיתוף