תומר יוסף

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תומר יוסף
תומר יוסף בהופעה בעכו
תומר יוסף בהופעה בעכו
לידה 8 בספטמבר 1975 (בן 48)
כפר סבא
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1994
סוגה רוקעולם
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה תופים, גיטרה
שיתופי פעולה בולטים בן הנדלר, בלקן ביט בוקס, החצר האחורית, פלטפוס
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תומר יוסף (נולד ב-8 בספטמבר 1975 בכפר סבא) הוא זמר, קומיקאי, במאי ושחקן ישראלי, סולן להקת "בלקן ביט בוקס" וחבר בלהקת "החצר האחורית" .

קריירה כשחקן[עריכת קוד מקור | עריכה]

תומר יוסף גדל בכפר סבא למשפחה יוצאת תימן.[1] החל את דרכו בתחילת שנות התשעים כאשר החל להופיע כקומיקאי במסגרת ערב הבמה הפתוחה של הקאמל קומדי קלאב. יוסף פרץ לתודעת הקהל כאשר הצטרף בשנת 1994 לצוות תוכנית המערכונים "פלטפוס", ששודרה בטלוויזיה החינוכית. לאחר מכן השתתף במופע "פליטי פלטפוס" המבוסס על התוכנית יחד עם עוד 3 ממשתתפיה - תומר שרון, חנן לדרמן ודני קרפל, איתם הופיע גם בפינה קומית קבועה בעונה האחרונה של התוכנית "זהו זה!". לאחר מכן הופיע עם תומר שרון, שותפו מימי "פלטפוס", במופע "פעמיים תומר". בסרט "הרקולס" דיבבו השניים את צמד המפלצות "כאב" ו"פחד" (משרתיו של האדס, אל השאול). בשנת 2001 השתתף יוסף בתוכנית הטלוויזיה "כוכבי השכונה" בתפקיד עובדיה, המתופף של להקת התוכנית.

מלבד משחק בתוכניות טלוויזיה, השתתף גם בסרט הקולנוע של איתן ענר "הצל של החיוך שלך" (1998), ובסרט "ביקור התזמורת" (2007).

קריירה כזמר[עריכת קוד מקור | עריכה]

תומר יוסף בפסטיבל קולנוע דרום

בשנת 2002 התפרסם יוסף לראשונה גם כזמר, עת הוציא לאור אלבום בכורה בשם "תגידו משהו". האלבום שילב רגאיי ופאנק וכלל השתתפות של אמנים כגון דנה עדיני במקהלת הליווי ועוד. עם צאת האלבום יצא לסיבוב הופעות שבו ליוותה אותו להקת "החזות העממית".

בשנת 2005 פרצו יוסף ולהקתו, בלקן ביט בוקס (Balkan Beat Box), אל השוק האמריקאי עם אלבום הנושא את שם הלהקה. מאז הופיעו בפסטיבלים ברחבי ארצות הברית, כגון פסטיבל לוטוס.

ביוני 2006 יצא אלבומו השני של יוסף, "צוחקים מתחת לאדמה", בהפקה משותפת של יוסף ותמיר מוסקט. הסינגל הראשון מתוכו לשיר "אל תטוסי" לווה בקליפ, אשר היה מועמד לפרס קליפ השנה בטקס פרסי עמ"י[1].

בשנת 2007 יצא האלבום של קבוצת הנגנים הישראליים בחו"ל "ניו מד" (Nu Med).

בשנת 2008, לרגל יום העצמאות ה-60 למדינת ישראל, השתתף יוסף בפרויקט "עבודה עברית 2" יחד עם בן הנדלר, ויחד הקליטו גרסת כיסוי לשירה של אסתר שמיר "עברתי רק כדי לראות". גרסה זו הייתה לאחת המצליחות ביותר מהפרויקט. בשנה זו שיתף יוסף פעולה עם להקת "בום פם" בגרסה מחודשת לשירו "אני רוצה לזוז", במקור מתוך האלבום "צוחקים מתחת לאדמה". גרסה זו לשיר נכללה באלבומה של הלהקה "Puerto Rican Nights".

בשנת 2009 הוציא יחד עם המוזיקאי בן הנדלר אלבום בשם "טרמפולינה", שאליו צורפה גרסתם לשיר "עברתי רק כדי לראות". באותה השנה התפרסם שירם של יוסף וה"בלקן ביט בוקס" "רמאללה-ת"א", כאחד מהשירים שליוו את התפריט הראשי במשחק המחשב "FIFA 10" של חברת EA Sports.

בשנת 2010 הוציאה להקתו בלקן ביט בוקס את אלבומה השלישי, "Blue Eyed Black Boy".

בשנת 2011 יצא אלבום הסולו השלישי של יוסף, "השחר 35", ובו הסינגלים "פרח מקומי", "כאלו מילים" ו"יפה באמת". את האלבום הפיק תמיר מוסקט, ואת רוב השירים בו כתב והלחין יוסף. בשני שירים השתתף בכתיבה דן תורן, שאף שימש כיועץ האמנותי של האלבום, ואת השיר "כפרה" כתב יעקב רוטבליט.

בשנת 2011 הוא החל לעבוד על פרויקט החצר האחורית יחד עם יענקל'ה רוטבליט, איתמר ציגלר וגדי רונן. בשנת 2013 יצא האלבום לאור לאחר שחברי הלהקה פתחו במסע גיוס כספים למימון עצמאי של האלבום, ללא חברת תקליטים. רוטבליט כתב את מילות כל ארבעה עשר השירים באלבום זה, הנושא את שם הלהקה. בשנת 2013 הופיע עם ההרכב A1 ביחד עם בנו הנדלר, ברי סחרוף, אייל תלמודי, אסף תלמודי, מיכאל אבגיל, שי פרץ, פילוני ואדיר ידידיה.

בנוסף לעבודתו הנ"ל, יוסף הוא המפיק של להקת "נערות הליווי" והפיק את האלבום הראשון של להקת A-WA.

בינואר 2020 הוציא יוסף סינגל בשם "דבש ותפוח". הוא נכלל באלבומו "כמה נורמלי", שיצא בפברואר באותה שנה. יוסף הפיק ועיבד את שירי האלבום וכתב והלחין את רובם. נכללה בו גם גרסת כיסוי לשיר "מיליון דולר" של רפי פרסקי, וכן דואט עם רביד פלוטניק בשם "עבד של המכונה".

אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

"החצר האחורית" מימין לשמאל: גדי רונן, יענקלה רוטבליט, איתמר ציגלר ותומר יוסף

אלבומי סולו[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם בלקן ביט בוקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Balkan Beat Box (בשנת 2005).
  • Nu Med (בהוצאת JDub Records בשנת 2007).
  • Nu Made (Remixes) (בהוצאת Crammed Disk בשנת 2008).
  • Blue Eyed Black Boy (בהוצאת Crammed Disk בשנת 2010).
  • Give (בהוצאת AsiaMusic בשנת 2012).
  • Shout It Out (בשנת 2016)

עם החצר האחורית[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • החצר האחורית (בהוצאה עצמית בשנת 2013)
  • החצר האחורית 2 (בהוצאה עצמית בשנת 2017)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא תומר יוסף בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ איתי שטרן, הוכרזו המועמדים לפרסי עמ"י, באתר nrg‏, 22 בינואר 2006