תקיפה גלובלית מיידית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך זה עוסק במוצר מתוכנן שעתיד לצאת לשוק
ייתכן שישנם פרטים שהם בגדר הערכה, העשויים להשתנות כאשר המוצר יופץ ומידע נוסף אודותיו יהיה זמין.
ערך זה עוסק במוצר מתוכנן שעתיד לצאת לשוק
ייתכן שישנם פרטים שהם בגדר הערכה, העשויים להשתנות כאשר המוצר יופץ ומידע נוסף אודותיו יהיה זמין.

תקיפה גלובלית מיידיתאנגלית: Prompt Global Strike או PGS) הוא שם קוד למאמץ צבאי אמריקאי לפיתוח מערכת המסוגלת לבצע התקפה קונבנציונלית מדויקת בכל מקום בעולם בתוך שעה בודדת, בדומה לטיל בליסטי בין-יבשתי (ICBM).

באפריל 1999 ציין גנרל ההאחראי ג'יימס קארטרייט כי: "כיום אם אתה מעוניין להימנע מפעולה גרעינית, זמן תגובה קונבנציונלית צבאית הוא ימים, אולי שבועות". מערכת PGS יכולה להיות יעילה בעת עימות גרעיני, ויכולה להחליף את פעולת הנשק הגרעיני עבור כ־30% מהמטרות. PGS מכילה מגוון רב של טכנולוגיות כולל רקטות המשוגרות מהקרקע וטילים שגא-קוליים (Hypersonic - מהירות של מעל 5 מאך) המשוגרים מהאוויר אולם אף אחת מהטכנולוגיות עדיין לא הגיעה לבשלות מבצעית.

המערכת[עריכת קוד מקור | עריכה]

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תגובה רוסית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדצמבר 2010 מומחים בצבא הרוסי הודיעו כי המערכת המתוכננת להגנה מפני טילים, S-500, תכלול הגנה מפני טילים שגא-קוליים. בדצמבר 2012 אמר סרגיי קראקייב ראש מערך הטילים האסטרטגיים של רוסיה כי המערכת שתחליף את R-36M2 Voevoda ICBM תאפשר לרוסיה "לממש הזדמנויות כמו יצירת נשק אסטרטגי מדויק עם ראש קרב קונבנציונלי וטווח פרקטי חובק עולם. רוסיה תוכל לממש נשק לא אטומי מדויק מבוסס על רקטות בין-יבשתיות במקרה שארצות הברית תשאף לתכנן נשק כזה.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]