טרול 2

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טרול 2
Troll 2
בימוי קלאודיו פראגאסו ('דרייק פלוייד')
הופק בידי ברנדה נוריס,
ג'ו ד'אמאטו
תסריט רוסלה דרודי
דרייק פלוייד
עריכה ואניו אמיצ'י (בשם העט "Vania Friends", מילולית" "החברים ואניה")
שחקנים ראשיים מייקל סטיבנסון,
ג'ורג' הארדי,
מארגו פריי,
קוני יאנג,
דברה ריד,
ג'ייסון רייט,
דארן יווינג,
ג'ייסון סטידמן
מוזיקה קרלו מריה קורדיו
צילום ג'אנקארלו פראנדו
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
איטליהאיטליה איטליה
חברת הפקה פילמיראז'
חברה מפיצה אפיק פרודקשן (במקור)
מטרו גולדווין מאייר (כיום)
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, direct-to-video עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 3 באוקטובר 1990 (גרמניה)
משך הקרנה 94 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט אימה, סרט פנטזיה, סרטי מפלצות, סרט קומדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
סרט קודם טרול
סרט הבא טרול 3
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טרול 2אנגלית: Troll 2) הוא סרט קולנוע פנטזיית אימה אמריקאי-איטלקי, שביים הבמאי האיטלקי קלאודיו פראגאסו בשם העט 'דרייק פלויד'. בסרט כיכבו מייקל סטיבנסון, ג'ורג' הארדי, מארגו פריי, קוני מקפארלנד, דברה ריד וג'ייסון רייט.

הסרט כשל ולימים הפך לסרט פולחן (קטעים ממנו זכו להתייחסות, לרוב מזלזלת, באינטרנט). על אף שמו, לסרט לא היה כל קשר בינו לסרט שקדם לו – "טרול", והוא כלל לא עוסק בטרולים.

התסריט נכתב על ידי פראגאסו ורעייתו רוסלה דרודי, שאינם דוברי אנגלית. השניים אסרו על השחקנים האמריקאים לתקן את התסריט ודרשו, מהם לקרוא את התסריט כמו שהוא, ולכן הסרט נודע בדיאלוגים הקלוקלים שלו. בנוסף, העדר תקשורת בין הבמאי והצלמים, כולם איטלקים, לבין השחקנים האמריקאים, הביא לכך שהסרט נחשב כיום לאחד הסרטים הגרועים ביותר בכל הזמנים. בשנת 2010 ביים מייקל סטיבנסון, אשר שיחק בסרט, את הסרט התיעודי "הסרט הרע הטוב ביותר", אודות צילום הסרט "טרול 2".

פרטי העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בראשית חופשת הקיץ החליטה משפחת וייטס לנפוש בעיירה נילבוג (Nilbog). ג'ושוע וייטס הצעיר (המגולם על ידי מייקל סטיבנסון) רואה את רוח הרפאים של סבו שנפטר סת' (המגולם על ידי רוברט אורמסבי), אשר מזהיר אותו מהגובלינים - מפלצות צימחוניות ההופכות אנשים להיבריד של אדם - צמח, על מנת לאכול אותם.

הולי, אחותו של ג'ושוע (המגולמת על ידי קוני יאנג) פוגשת את חברה אליוט (המגולם על ידי ג'ייסון רייט), השניים רבים, כאשר הולי טוענת שג'ושוע מבלה זמן רב מידי עם חבריו. אליוט מבטיח לה שהוא אוהב אותה, ומציע כי כהוכחה לכך יבלה עם המשפחה את חופשתם בנילבוג.

למחרת בבוקר אליוט לא מגיע, האב מייקל (המגולם על ידי ג'ורג' הארדי) והאם דיאנה (מגולמת על ידי מארגו פריי) מחליטים שלא להמתין והמשפחה יוצאת בלעדיו. בדרכם לנילבוג הם פוגשים את אליוט אשר הביא עמו חברים - ברנט (מגולם על ידי דייוויד מקקונל), ארנולד (מגולם על ידי דארן יווינג) ודרו (מגולם על ידי ג'ייסון סטידמן).

בהגיעם לנילבוג מגלה המשפחה כי דיירי הבית אותו שכרו השאירו להם ארוחה צמחונית גדולה. רוחו של הסב מופיעה שוב, מקפיאה את הזמן, ומזהירה את ג'ושוע שהמזון מורעל. על מנת למנוע מבני משפחתו לאכול את האוכל, ג'ושוע משתין עליו.

ארנולד, המטייל בעיירה, פוגש את סינדי אחריה רודפים גובלינים. השניים מתחבאים בכנסייה ופוגשים שם את קרידנס לאונורה גילגוד (המגולמת על ידי דברה ריד). גילגוד משקה אותה שיקוי ההופך את סינדי לאקטופלזמה ירוקה וארנולד הופך לצמח. קרידנס היא מלכת הגובלינים, המעניקה לכל הגובלינים כוח באמצעות "אבן הקסם מסטונהנג'". ארנולד רואה את הגובלינים אוכלים את מה שנותר מסידני. דרו מגיע ומנסה לשחררו אולם הוא נהרג על ידי קרידנס.

בהוראת סת', ג'ושוע משמיד את כל המזון שבבית, ולכן מייקל לוקח אותו לחנות העיירה למחרת לקנות מזון. החנות סגורה מאחר שכל תושבי העיירה נמצאים בכנסייה בתפילה. הגובלינים תופסים את ג'ושוע ומנסים להאכיל אותו גלידה מורעלת, אולם מייקל מגיע ודורש שג'ושוע ישוחרר. השניים שבים לביתם ומוצאים שם רבים מתושבי העיר הרוצים לערוך להם מסיבה. ג'ושוע מנסה ליצור קשר עם סת' אולם קרידנס מפריעה להם.

סת' וג'ושוע מונעים את בני המשפחה לאכול את המזון המורעל. הכומר של העיירה מנסה לגרש את רוחו של סת' לגיהנום אולם סת' יורה בו ברק וכאשר הכומר מת רואים בני המשפחה את צורתו האמיתית - צורת גובלין. סת' נעלם ובני המשפחה מתבצרים בבית.

קרידנס לובשת צורת אישה צעירה ומפטה את ברנט לאכול תירס, המשתק את ברנט.

בני המשפחה המצויים בבית עורכים סיאנס על מנת לתקשר עם סת'. סת' נותן לג'ושוע תיק גב ובו נשק שיציל אותו, והגובלינים פורצים אל הבית וחוטפים את ג'ושוע. בכנסייה ג'ושוע פותח את תיק הגב ואוכל סנדוויץ' עם נקניק, ובכך "מזהם" את דמו בבשר ומונע מהגובלינים לאכול אותו. הוא נוגע באבן הכוח וגוזל מהגובלינים את כוחם.

למחרת בני המשפחה שבים לביתם ואוכלים את המזון במקרר ביתם מבלי שהם יודעים שהמזון הושאר שם על ידי המשפחה מנילבוג עימם החליפו את הבית. דיאנה הופכת לצמח, ונאכלת על ידי משפחת הגובלינים.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעת הפקת הסרט נקרא הסרט בשם "גובלינים" (שם העיירה בסרט הוא היפוך אותיות של המילה "גובלין"). רק בעת הפצת הסרט בארצות הברית הוצע לקרוא לו בשם "טרול 2" על מנת להתבסס על הצלחת הסרט הראשון בסדרה.

התסריט מבוסס על רעיון של אשת הבמאי, רוסלה דרודי, אשר הביעה כעס על כך שרבים מחבריה הפכו לצמחונים ולא היה לה מה לאיכול בביתם. הסרט צולם בעיירה מורגן שביוטה בקיץ 1989.

צוות ההפקה היה איטלקי, והובא לארצות הברית על ידי במאי הסרט לצורך הצילומים. היחיד מבין אנשי הצוות שידע אנגלית הייתה מעצבת התפאורה לאורה גמסר.

השחקנים היו ברובם שחקנים חובבים שהתגוררו בעיירה בה צולם הסרט ובעיירות הסמוכות. דון פקארד, אשר גלם את בעל חנות המכולת, היה דייר בבית משוגעים סמוך, ובכלל לא היה מודע לכך שהוא מצולם לסרט.

תסריט הסרט נכתב על ידי פראגאסו ודרודי אשר שלא ידעו אנגלית, ובשל התעקשותם על כך שהשחקנים לא ישנו אף מילה בתסריט, נוצרו בסרט דיאלוגים חסרי משמעות ובהם שגיאות רבות.

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט נחשב לאחד הסרטים הגרועים ביותר שצולמו אי פעם (בהתאם לדירוג אתר IMDb). עם השנים הפך הסרט לסרט פולחן.

בשנת 2007 נערך כנס המכונה "פלישת נילבוג" בעיירה מורגן, בו השתתפו הבמאים והשחקנים. באותו כנס הכריזו פראגאסו ודרודי כי הם מתכננים לצלם סרט המשך שייקרא "טרול 2: חלק 2" (מאחר שהסרט "טרול 3", שגם הוא לא קשור עלילתית לקודמיו, כבר צולם).

בשנת 2009 יוצר הקולנוע מייקל סטיבנסון שגילם את הילד ג'ושוע וייטס בסרט "טרול 2", ביים את הסרט הדוקומנטרי "הסרט הרע הטוב ביותר" שמתאר את הפקת הסרט "טרול 2", וכולל ראיונות עם הכוכבים והיוצרים של הסרט יחד עם הצגת ההקרנות וההצלחה של הסרט כסרט פולחן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]