Celebrity Skin

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: ויקיזציה.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: ויקיזציה.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.

Celebrity Skin (מילולית: עור של סלבריטאי) הוא אלבום האולפן השלישי במספר, של להקת הרוק האלטרנטיבי הול שפורסם ב 8 לספטמבר 1989הזה האלבום האחרון שפורסם לפני פירוק ה להקה בשנת 2002. אלבום הוא בעל סאונד יותר פופי מאשר אלבומיה הקודמים של הלהקה ובניגוד לאלבומה הקודם של הלהקה "Live Through This", הוא אינו כולל אלמנטים של גראנג'.

האלבום היה הראשון של הלהקה שהציג את הבסיסטית מליסה אוף דה מאור, שכן את הקלטת האלבומים הקודמים הקליטו בסיסטיות אחרות כאשר האחרונה לפני מליסה, קריסטין פאף, מתה ממנת יתר של הרואין. זהו האלבום האחרון של הלהקה (עד היום) להציג כל חבר להקה מלבד קורטני לאב שהקליטה את האלבום הבא "Nobody's Daughter" תחת שם הלהקה בהרכב חדש.

הרכב הלהקה באלבום זה כולל את קורטני לאב (שירה, כתיבת והלחנת שירים, מעט גיטרה), אריק ארלנדסון (גיטרה, הלחנת שירים), מליסה אוף דה מאור (בס) ופטי שמל (תופים).

רקע והקלטת האלבום[עריכת קוד מקור | עריכה]

האלבום היה האלבום הראשון של הלהקה מזה 4 שנים. האלבום הוקלט לאחר שהול פרצו למיינסטרים עם אלבומם הקודם. קורטני לאב חיזקה את מעמדה כסלבריטאית עוד יותר כאשר הייתה מועמדת לפרס גלובוס הזהב על תפקידה בסרט "לארי פלינט: האיש והסקנדל".

אלבום זה יצא 4 שנים לאחר מותו של בעלה של קורטני וסולן להקת נירוונה קורט קוביין ועל כן האווירה בו לא כבדה כמו ב"Live Through This" שהוקלט מספר חודשים לפני מותו של קוביין וסיפר בחלקו על קשיי ההתמודדות של לאב עם הנישואים ועם התקשורת. באלבום זה לאב ניסתה ליצור את הסאונד של קליפורניה וכיוון שהול לא היו מנוסים בז'אנר זה (שהיה פופי יותר) הם נעזרו בסולן להקת סמאשינג פאמפקינס בילי קורגן שהוא גם חברה לשעבר של לאב. בעקבות זה, האלבום היה בעל סאונד יותר מיינסטרימי.

יציאת האלבום וסינגלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

האלבום ראה אור ב-8 בספטמבר 1998 תחת חברת התקליטים גפן (Geffen Records) ויצאו ממנו 3 סינגלים: הסינגל הראשון, שנשא את אותו שם, זכה להצלחה ונחשב לאחד הסינגלים המצליחים ביותר של הלהקה כשהגיע למקום הראשון במצעד האלטרנטיבי ול-top 20 בבריטניה.

הסינגל השני, "Malibu", יצא ב-29 בדצמבר 1998 וזכה להצלחה גדולה גם כן כשהגיע למקום השלישי במצעד האלטרנטיבי וכן ל-top 20 באוסטרליה.

הסינגל השלישי, "Awful", יצא באפריל 1999 ולא הצליח להגיע להצלחה של שני קודמיו,אף על פי שכן נכנס ל-top 20 במצעד האלטרנטיבי.

ביקורת והצלחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

האלבום זכה לביקורות טובות מאוד ממבקרי המוזיקה, בעיקר מהמגזין Spin שנתן לאלבום ביקורת של 9/10, הכתיר אותו כאחד מאלבומי השנה וכינה אותו "אלבום פופ מצוין" ומהעיתון Los Angeles Times שנתן לאלבום ביקורת מושלמת של 4 מתוך 4 כוכבים. האלבום זכה להצלחה מסחרית כשהפך לאלבום זהב בבריטניה, אלבום פלטינה בארצות הברית וקנדה ואלבום פלטינה כפולה באוסטרליה ומכר כמעט 2 מיליון עותקים בכל העולם.

האלבום היה מועמד לאלבום הרוק של השנה בטקס פרסי גראמי ה-41.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]