Cool for the Summer

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
"Cool for the Summer"
סינגל בביצוע דמי לובאטו
מתוך האלבום Confident
יצא לאור 1 ביולי 2015
פורמט הורדת מוזיקה, הזרמת מוזיקה עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה פופסינת'פופדאנס-פופ
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 3:34
חברת תקליטים הוליוודאיילנדריפבליק • סייפהאוס
כתיבה לובאטו, מקס מרטין, עלי פייאמי
הפקה מרטין
כרונולוגיית סינגלים של דמי לובאטו
"Up"
(2014)
"Cool for the Summer"
(2015)
"Confident"
(2015)
דגימת קול
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"Cool for the Summer" (בעברית: קרירים לקראת הקיץ) הוא הסינגל הראשון מתוך "Confident", אלבום האולפן החמישי של הזמרת האמריקאית דמי לובאטו. הסינגל יצא לאור ב-1 ביולי 2015 בחנויות הדיגיטליות דרך חברת התקליטים ריפבליק רקורדס[1], אף על פי שדלף יום קודם לכן דרך חשבון הטוויטר של חברתה שנפרץ[2]. הוא זכה להצלחה רבה בשעתו הראשונה כאשר הגיע למקום הראשון באייטונס בארצות הברית, ובנוסף באייטונס אצל לא פחות מ-33 מדינות, ביניהן ישראל והמדינות הבאות: בריטניה, ספרד, נורווגיה, שוודיה, פינלנד, צרפת, אירלנד, פורטוגל, איטליה, לטביה, סלובניה, סלובקיה, בולגריה, קנדה, ניו זילנד, יוון, כרתים, ארגנטינה, ברזיל, קולומביה, צ'ילה, קוסטה ריקה, אקוודור, גואטמלה, פרו, מקסיקו, פנמה, טורקיה, ערב הסעודית, קמבודיה וסינגפור[3][4]. כתוצאה מכך כבש הסינגל את המקום הראשון באייטונס העולמי, ולובאטו אף שברה את השיא האמריקאי במספר ההורדות הדיגיטליות תוך שלוש וחצי שעות בלבד, במהלכו נקנו למעלה מ-400,000 עותקים והסינגל הוכרז על ידי מנהלי ויוצרי אייטונס כסינגל כסף כפול.[דרוש מקור]

השיר נכתב בין היתר על ידי המפיק וכותב השירים הידוע מקס מרטין ("So What" של פינק, "Teenage Dream" של קייטי פרי, "Problem" של אריאנה גרנדה) והוא הוקלט בסטודיו Wolf Cousins, אחד מאולפני ההקלטות המשתייכים לחברת הפקה שבבעלותו של מרטין וממוקמים בשוודיה. בריאיון לתוכנית הרדיו של ראיין סיקרסט מסבירה לובאטו על השיר כי "החלק הטריקי ביותר שלו היה לנסות להפוך אותו ללא יותר מדי 'רוקי', כדי שהוא עדיין ייחשב מיינסטרים, וגם לא יותר מדי 'פופי' כדי שהוא עדיין ייחשב רוק"[5]. בשיר מובלטת סוגת הדאנס-פופ, והוא מדבר על רומן קיצי מסעיר, בדגש על הפן המיני. מבקרים רבים חשדו שהשיר מרמז על חוויה לסבית, נוכח ההערה המרומזת על "דובדבן" ושורה בחטף על "לא לספר להורים"[6][7]. יתר על כן, מבקרים רבים, ואף המעריצים עצמם טענו שהסינגל קרוב להישמע כמו שילוב שני השירים I Kissed a Girl של הזמרת קייטי פרי, המדבר על תוכן זהה, ו-Domino של הזמרת ג'סי ג'יי, שמבקר אחד סבור כי השורה בו "Rock my world until the sunlight" מקבילה לשורה "Take me down into your paradise" בשיר[8]. דמי בתגובה טענה ש-"בכלל לא נשמע דומה, ועם כל ההתקדמות שעשינו (אמריקה) בעניין הקהילה הגאה - אני חושבת שיותר מאומנית אחת יכולה לנשק בת ולאהוב את זה"[9].

רגע לפני יציאתו, שדרן רדיו מקומי הבטיח כי "השיר לא דומה לשום דבר שהיא (דמי) עשתה קודם. לא אופתע אם הוא יהפוך ללהיט הגדול ביותר בקריירה שלה!"[10], ובזמן יציאתו קיבל הסינגל ביקורות חיוביות למדי; כתב מגזין Time הפופולרי, נולן פיני ציין כי "הקול הלוהט של לובאטו יחד עם מגע המידאס של מרטין המיסו את השיר הסינת'י הקריר לכדי פצצה רוקיסטית ולוהטת להחניק"[11], אליו הצטרף כתב בילבורד ג'ייסון ליפשיץ, אשר דירג את השיר בארבעה וחצי כוכבים מתוך חמישה באומרו "תאהבו את זה או לא, הסינגל של דמי Cool for the Summer הוא ללא ספק ההצהרה הכי מלאת ביטחון עצמי של כוכבת הפופ עד כה"[12]. לובאטו מסבירה על עצמה בהקשר לשיר כי "בזבזתי כל כך הרבה זמן בלהתמקד לרצות אנשים כשהייתי המודל לחיקוי הכי טוב שאני יכולה, ובסופו של יום אני מדברת גלויות על הדברים שאני מאמינה בהם, העבודה כשגרירה בתחום בריאות הנפש, העמותה שלי. כל אלה הופכים אותי למודל לחיקוי, אבל בו בזמן כל הדברים האלו לא באמת מייצגים עד כמה אני קשוחה. גמרתי עם הסיפורים היבבניים. פרק חדש, חיים חדשים, אלבום חדש, סינגל חדש - זו לגמרי דמי חדשה"[13].

וידאו קליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-26 ביוני 2015 פרסמה לובאטו גריין (טיזר), קטע קצר מהווידאו שנועד לעורר את סקרנותם של המעריצים ומבקרי המוזיקה, בחשבון האינסטגרם שלה לקראת הווידאו-קליפ, ויומיים לאחר מכן טיזר קצר נוסף[14][15]. ב-30 ביוני הודיעה לובאטו בחשבון הטוויטר על סיום הצילומים[16]. הווידאו-קליפ עם מילות השיר התפרסם בחשבון ה-Vevo הרשמי של לובאטו באתר יוטיוב ב-7 ביולי[17]. בסצנת הפתיחה לובאטו פושטת מעליה חלוק ורוד עליו כתוב שמו של השיר. לאחר מכן נראים צילומי אוויר אורבניים וצילומי אוויר של רצועת חוף, שלאחריהם מופיע מטוס ומלפניו מספר רכבי שטח. מילות השיר מופיעות במהרה כאשר מסיבת בריכה מתרחשת ברקע על גג בניין באמצע העיר. במהלך הווידאו משתתפי מסיבת הבריכה מוציאים את המכשירים הסלולריים שלהם, ולובאטו צצה לפתע על הבמה ומופיעה בפניהם, ובהמשך נראית מופיעה על מספר במות אחרות. כמו כן מוצגים קטעים של לובאטו ברכבי השטח ובמטוס, אשר ממנו מגיעים כביכול צילומי האוויר השונים שנראים במהלך הווידאו. בנוסף, ישנם קטעים בודדים בעלי אופי מיני בהם מתרכזים בבגדי הים החוטיניים. בהמשך נראים אנשים על אופנועי ים, וכשהם מתקרבים אל החוף לובאטו נראית ישובה על אחד מהם. בסוף הווידאו לובאטו מופיעה בשנית עם החלוק הוורוד ומסתובבת אל המצלמה, שוב למראה שם השיר.

ב-23 ביולי יצא הווידאו-קליפ הרשמי בערוץ ה-Vevo של לובאטו באתר יוטיוב[18]. בתחילת הווידאו, דמי נראית נוסעת במכונית עם גג פתוח יחד עם ארבע חברות בלבוש פרובוקטיבי ברחבי לוס אנג'לס. לאחר מכן היא נראית הולכת במרתף עם אורות ניאון בלבוש לטקס שחור ונעלי עקב גבוהים. בהמשך היא נראית שכובה על מיטה בלבוש מינימלי אחר. ברקע נראית מסיבה כאשר היא וחברותיה מגיעות אל היעד. לובאטו והחברות יורדות במדרגות אל מרתף, שם כנראה מתרחשת המסיבה במהלכה האורחים נראים קופצים על מתקן מתנפח ומתחילים מלחמת כריות אחד נגד השני. יתר על כן נראים קטעים פרובוקטיביים בין האורחים במסיבה, לרבות קטעים מיניים בין בנות. בסוף המסיבה כולם יוצאים החוצה וצופים בזיקוקים. בווידאו נראים אלמנטים של חשכה כדי להדגיש את שקורה בשעות הקטנות של הלילה. בנוסף קיימות פרסומות סמויות, כמו הבושם של לובאטו, וכלל הסצנות משולבות זו בזו לאורך כל הווידאו.

הקליפ נעשה בבימויה של האנה לוקס דייוויס, וצילומיו הסתיימו ב-30 ביוני[19]. הביקורות שנתקבלו על הווידאו היו חיוביות ברובן ורובן המכריע התייחסו לאופיו הפרובוקטיבי; כתבת אתר MTV שיבחה את הוודיאו באומרה:

הוא מפתה, חצוף ורותח ביותר. בבירור מתאימה את המילים הלוהטות לתוכן הווידאו, דמי ללא ספק מפליגה אל פרק חדש בקריירה שלה, כשהיא נוטפת ביטחון עצמי וסקסיות שמעולם לא ראינו קודם.

כריסטינה גריבאלדי, כתבת אתר MTV[20]

כתב אתר PopCrush התלהב מהווידאו וציין כי:

ברצינות, זו מסיבה מחתרתית אחת מטורפת, בסגנון Till the World Ends - אבל בלי האפוקליפסה והכל. מתנפחים? קצף? מלחמת כריות?! גם כולם מתמזמזים והכל. זה כמו האפטר פרטי הסקסי והמעט מפוקפק. למען האמת, היינו מתים לראות את דמי הולכת עד הסוף עם בחורה ומציתה מחלוקת, כמו שמרמז הטיזר.. אבל אנחנו גם יותר משמחים לראות אותה עושה את הכייף של החיים שלה עם הצוות שלה. זה ללא תשלום!!

בראדלי שטרן, כתב באתר PopCrush[21]

כתבת באתר של ראיין סיקרסט ציינה כי:

זה דבר טוב שדמי רוצה שנהיה "קרירים לקראת הקיץ", כי הווידאו-קליפ ל-ו-ה-ט.

קתלין פריקון, כתבת באתר של ראיין סיקרסט[22]

גם כתב האתר Fuse עם ביקורת חיובית על הווידאו:

"קרירים לקראת הקיץ" הוא לא רק שיר הפופ המושלם למסיבות חשק, הווידאו שלו בנוסף מראה את הכוכבת פורצת דרך חדשה. דמי מחבקת את הגוף שלה עד הסוף (אחרי שנים של מאבק עם בעיות לגבי תדמית הגוף והפרעות אכילה) כשהיא מפציצה עם בגדים חושפניים במספר קטעים ומתגאה בביטחון בסחורה שלה כשהיא עושה זאת.

ג'ף בנג'מין, כתב אתר Fuse[23]

באתר Entertainment Weekly מסרה הכתבת ש:

הווידאו-קליפ של "קרירים לקראת הקיץ" כאן, והוא אכן מאוד קריר בשביל הקיץ.

ג'סיקה גודמן, כתבת אתר Entertainment Weekly[24]

כתבת אתר Nylon נתנה ביקורת מעורבת והסבירה:

הווידאו לא מאכזב, אבל הוא איכשהו איבד את הסימן המסחרי שלו. זה מוזר שווידאו שנוצר עבור שיר שמדבר על התנסות בין אנשים בעלי אותו המין לא מציג אותה במסגרתו. תצטרכו להקשיב למילות השיר כדי להבין את המסר הסמוי שלו, כי הווידאו נמנע מלעשות את זה.

היידן מנדרס, כתבת אתר Nylon[25]

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר זכה להצלחה עולמית במצעדים, ובשיאו הצליח להגיע למקום ה-11 במצעד הבילבורד הוט 100.

‏  מצעדים ודירוגים
מדינה מצעד מיקום שיא
אוסטרליה מצעד הסינגלים האוסטרלי 20
איטליה מצעד הסינגלים האיטלקי 52[26][41]
אירלנד מצעד הסינגלים האירי 18[27]
ארצות הברית בילבורד הוט 100 11
בילבורד שירי פופ 3[28]
בילבורד שירי דאנס 1[29]
בולגריה BAMP 7[30]
ברזיל טופ 100 ברזיל 91[31]
בריטניה מצעד הסינגלים הבריטי 7[30]
הולנד מצעד 40 הסינגלים ההולנדיים 77
הונגריה Rádiós Top 40 35[32]
ולוניה אולטראטופ 40 12
יוון IFPI Greece 1[33]
ישראל מדיה פורסט ישראל 1[34]
לבנון מצעד 20 העליונים הרשמי של לבנון 10[35]
מקסיקו טופ 100 – מקסיקו 21
נורווגיה VG-lista 31[42]
ניו זילנד המצעד הניו זילנדי הרשמי 9[43]
סלובקיה ČNS IFPI 42[36]
ספרד PROMUSICAE 13[44]
סקוטלנד מצעד הסינגלים הסקוטי 3[37]
פורטוגל מצעד הסינגלים הפורטוגזי 26[30][45]
פינלנד המצעדים הפיניים הרשמיים 3[46]
פלנדריה אולטראטופ 50 7
צ'כיה Singles Digitál Top 100 10[38]
צרפת SNEP 63[39][47]
קנדה קנדה הוט 100 14[40]
שוודיה סוורייטופליסטן 63[48]
שווייץ המצעד השווייצרי 64

נתוני מכירות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקום תארים מכירות
אוסטרליה (ARIA) פלטינה 70,000
קנדה (Music Canada) פלטינה ×3 240,000
דנמרק (IFPI Danmark) זהב 45,000
גרמניה (BVMI) זהב 200,000
איטליה (FIMI) זהב 25,000
ניו זילנד (RMNZ) זהב 7,500
נורווגיה (IFPI Norway) פלטינה 60,000
פולין (ZPAV) פלטינה 50,000
פורטוגל (AFP) זהב 10,000
שוודיה (GLF) זהב 20,000
הממלכה המאוחדת (BPI) פלטינה 600,000
ארצות הברית (RIAA) פלטינה ×3 3,000,000

מועמדויות ופרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה טקס קטגוריה מועמדות הערות
2015 פרסי בחירת הנוער שיר הקיץ Cool for the Summer מועמדות
טקס פרסי הווידאו-קליפים של MTV שיר הקיץ מועמדות

הופעות חיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Demi Lovato "Cool for the Summer", http://www.josepvinaixa.com/, פורסם ב-1 ביולי 2015
  2. ^ Demi Lovato’s “Cool For the Summer” Leaks Early, http://www.cdschart.com/, פורסם ב-30 ביוני 2015
  3. ^ Cool for the Summer - Single, https://itunes.apple.com, פורסם ב-1 ביולי 2015
  4. ^ Demi Lovato’s “Cool For The Summer” Is Already Number One On iTunes, http://www.idolator.com/, פורסם ב-1 ביולי 2015
  5. ^ Demi Lovato On Making New Single "Cool For The Summer", On Air with Ryan Seacrest, https://www.youtube.com, פורסם ב-1 ביולי 2015
  6. ^ Demi Lovato Talks ‘Cool for the Summer,’ New Album: ‘This Is a Completely New Demi’, http://www.ryanseacrest.com/, פורסם ב-1 ביולי 2015
  7. ^ Demi Lovato’s New Song ‘Cool For The Summer': Fans Accuse Her Of Ripping Off Katy Perry, http://hollywoodlife.com/, פורסם ב-30 ביוני 2015
  8. ^ Fans Accuse Demi Lovato of Ripping Off Katy Perry & Jessie J in 'Cool for the Summer', http://www.etonline.com/, פורסם ב-1 ביולי 2015
  9. ^ 'Sounds nothing like it': Demi Lovato hits back after her new single is compared to Katy Perry song I Kissed A Girl, http://www.dailymail.co.uk/, פורסם ב-1 ביולי 2015
  10. ^ Demi Lovato “Cool For the Summer”, http://www.josepvinaixa.com/, פורסם ב-1 ביולי 2015
  11. ^ Demi Lovato’s New Song ‘Cool for the Summer’ Is Seriously Hot, http://time.com/, פורסם ב-1 ביולי 2015
  12. ^ Demi Lovato Gets Aggressive on Red-Hot ‘Cool For The Summer’: Single Review, http://www.billboard.com/, פורסם ב-1 ביולי 2015
  13. ^ Demi Lovato Previews Upcoming Album; Reveals "New Chapter, New Demi", https://www.youtube.com, פורסם ב-1 ביולי 2015
  14. ^ Demi Lovato Instagram, https://instagram.com, פורסם ב-26 ביוני 2015
  15. ^ Demi Lovato Instagram, https://instagram.com, פורסם ב-28 ביוני 2015
  16. ^ Demi Lovato Twitter, https://twitter.com, פורסם ב-30 ביוני 2015
  17. ^ Demi Lovato - Cool for the Summer (Official Lyric Video), https://www.youtube.com, פורסם ב-7 ביולי 2015
  18. ^ Demi Lovato - Cool for the Summer (Official Video), https://www.youtube.com, פורסם ב-23 ביולי 2015
  19. ^ The Countdown Begins: Demi Lovato Teases Her Mega-Fun New Music Video, http://www.twistmagazine.com/, פורסם ב-1 ביולי 2015
  20. ^ Demi Lovato Is Sexier Than Ever In Her ‘Cool For The Summer’ Video: Watch, http://www.mtv.com/, פורסם ב-23 ביולי 2015
  21. ^ Demi Lovato’s ‘Cool For The Summer’ Video Is, In FACT, QUITE HOT, http://popcrush.com/, פורסם ב-23 ביולי 2015
  22. ^ Demi Lovato Is H-O-T in ‘Cool for the Summer’ Music Video, http://www.ryanseacrest.com/, פורסם ב-23 ביולי 2015
  23. ^ Demi Lovato Slays in Skimpy Outfits for Makeout-Heavy New Video, http://www.fuse.tv/, פורסם ב-23 ביולי 2015
  24. ^ Demi Lovato releases 'Cool For The Summer' music video, http://www.ew.com/, פורסם ב-23 ביולי 2015
  25. ^ demi lovato's queer "cool for the summer" song gets a non-queer video, http://www.nylon.com/, פורסם ב-23 ביולי 2015
  26. ^ FIMI, המצעד האיטלקי
  27. ^ [1]
  28. ^ Billboard Pop Songs, טופ שירי פופ
  29. ^ Dance Club Songs, מיינסטרים טופ 40
  30. ^ 1 2 3 GEOGRAPHIC SUMMARY, מיקומי שיא בעולם
  31. ^ Hot 100 Airplay, המצעד בברזיל
  32. ^ Hungary Single Top 40
  33. ^ [2]
  34. ^ מידע על Cool for the Summer, המצעד הישראלי
  35. ^ Lebanese Chart, המצעד הלבנוני
  36. ^ [3]
  37. ^ Scottish Charts, המצעד בסקוטלנד
  38. ^ [4]
  39. ^ France Albums Charts, ארכיון
  40. ^ Billboard Canadian Top 100, מצעד בילבורד 100 קנדה
  41. ^ מידע על Cool for the Summer, באתר המצעד האיטלקי, ארכיון
  42. ^ מידע על Cool for the Summer, באתר המצעד הנורווגי
  43. ^ מידע על Cool for the Summer, באתר המצעד של ניו זילנד
  44. ^ מידע על Cool for the Summer, באתר המצעד הספרדי
  45. ^ מידע על Cool for the Summer, באתר המצעד הפורטוגזי, ארכיון
  46. ^ מידע על Cool for the Summer, באתר המצעד הפיני
  47. ^ מידע על Cool for the Summer, באתר המצעד הצרפתי, ארכיון
  48. ^ מידע על Cool for the Summer, באתר המצעד השוודי
  49. ^ She's got some front! Demi Lovato wears a tiny and very risque bikini top as she celebrates new single Cool For The Summer at NYC pool party, http://www.dailymail.co.uk/, פורסם ב-1 ביולי 2015
  50. ^ Cool For the Summer (Live) - Demi Lovato, https://www.youtube.com, פורסם ב-12 ביולי 2015
  51. ^ Demi Lovato Performs 'Cool For The Summer' With An All-Female Band On 'The Voice' Australia, http://www.billboard.com/, פורסם ב-10 באוגוסט 2015
  52. ^ Demi Lovato Stays 'Cool For The Summer' with Special Guest Iggy Azalea at MTV VMAs, http://www.billboard.com/, פורסם ב-30 באוגוסט 2015
  53. ^ Demi Lovato Oozes Confidence as she Performs 'Cool For The Summer' and 'Neon Lights' for 'Kimmel', http://www.billboard.com/, פורסם ב-1 בספטמבר 2015
  54. ^ Demi Lovato Delivers Haunting Cover of Hozier’s ‘Take Me to Church': Watch, http://www.ryanseacrest.com/, פורסם ב-9 בספטמבר 2015
  55. ^ Alan Carr: Chatty Man - Episode Guide, http://www.channel4.com/, ארכיון
  56. ^ See Demi Lovato's Confident 'SNL' Performances, http://www.rollingstone.com/, פורסם ב-18 באוקטובר 2015