הכוכבים של שלומי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הכוכבים של שלומי
Ha-Kochavim Shel Shlomi
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי שמי זרחין
הופק בידי איתן אבן
תסריט שמי זרחין
עריכה עינת גלזר-זרחין עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים אושרי כהן
אריה אליאס
אסתי זקהיים
מוזיקה יונתן בר גיורא
מדינה ישראלישראל ישראל
חברה מפיצה נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ישראלישראל 3 באפריל 2003
משך הקרנה 94 דקות
שפת הסרט עברית
סוגה דרמה קומית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב ₪2,620,000[1]
הכנסות ₪1,710,000[1]
הכנסות באתר מוג'ו bonjourmshlomi
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
איה קורן ואושרי כהן (צילם יוני המנחם)

הכוכבים של שלומי הוא סרט דרמה קומית רומנטית ישראלי, בבימויו של שמי זרחין, שיצא להקרנה בבתי הקולנוע בשנת 2003.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלומי הוא נער מוכשר, גאון שקט וצנוע שנכשל בלימודים, החש עצמו מנודה בין חבריו לספסל הלימודים. הוא אינו מבין שהסיבות למצבו הן היותו סובל מדיסלקסיה ומהזנחת הוריו. הוא נאלץ לשאת בחלק נכבד מהעול המשפחתי: דואג לאביר ואדיר, התינוקות התאומים של אחותו זיוה; מטפל בסבו, באביו ובאמו הפרודה מאביו; קונה, מבשל ומבצע חלק מעבודות הבית. איש מבני משפחתו הטרודים בבעיותיהם האישיות והקטנוניות לא מבחין בכישרונותיו ובאישיותו יוצאת הדופן.

אלא שבהגיעו לגיל 16 מגיעות לחייו שלוש דמויות והמפגש עמן מבהיר לו שהוא האדם המוכשר וסביבתו היא הבעייתית. אנשים אלה הם המורה למתמטיקה (בגילומו של ניסו כאביה) ומנהל בית הספר (יגאל נאור) החדשים ונערה בשם רונה (איה קורן) שמגיעה לגור בשכנות, מאחר שסיימה בגיל צעיר את לימודיה לתעודת בגרות. שלומי נכשל בבחינה במתמטיקה בכתב במתכונת רגילה, משום שהוא כותב רק את התשובות ולא את דרך החישוב. לא סביר שהוא העתיק את התשובות משום שהוא היה הראשון בכיתה שסיים את המבחן. הוא לא הגיש את המבחן למורה, משום שהמורה דרש לכתוב את כל תהליך ודרך החישוב. שלומי קיפל את העמוד, השאירו כך על שולחנו ויצא בזעם מהכיתה.

תהילה (רותם זיסמן-כהן) חברה של שלומי לא רוצה "לשדרג" את מערכת היחסים שביניהם וזה מכעיס אותו. המורה בדק את תוצאות המבחן ולכן פנה למנהל. המורה ומנהל בית הספר עושים לשלומי מבחן בעל פה במתמטיקה. שלומי מתגלה במבחן כבעל יכולת מתמטית חריגה. מנהל בית הספר רואה בשלומי כישרון מבוזבז ומבקש לקחת אותו תחת חסותו ולהעבירו לבית ספר למחוננים הפועל בתנאי פנימייה.

הוריו של שלומי, ובעיקר אימו, אינם מעוניינים בעזיבתו של שלומי, נוכח עזרתו המרובה בחיי היום יום. אולם רונה, חברתו החדשה של שלומי מעודדת אותו לעשות זאת. הוא והיא עוברים לגור יחדיו בשכנות לאותה פנימייה. בתום הסרט, שלומי מתמודד עם מציאות עצובה. במצב זה כל הדמויות סביבו יכולות להבחין במעמדו של שלומי וההפתעות שהוא מכין לכל אחת ואחד מהם.

פסקול[עריכת קוד מקור | עריכה]

את המוזיקה המקורית לסרט הלחין, עיבד וביצע יונתן בר גיורא. שיר הנושא "עוד אבוא" הושר פעמיים במהלך הסרט על ידי חיים אוליאל ללחן של יונתן בר גיורא ומילים של נתן אלתרמן. עוד ביצעה קטע קצר ממנו כוכבת הסרט איה קורן. מנגנים בפסקול הסרט נגן העוד, הבאס והבוזוקי גיטאר ינקלה סגל, הכנר ניצן-חן רזאל, נגן הניי והקלרינט אמיר שהסאר, נגן כלי ההקשה אורן פריד, הגיטריסט אבי בן דב, יונתן בר גיורא עצמו בקלידים וסאמפלרים וגם במאי הסרט שמי זרחין, בקאנון סינטי. זרחין גם תרם קולות רקע לשיר הנושא. בתחילת 2020 יצא בהליקון אלבום הפסקול המקורי, שכתב ועיבד מלחין הסרט יונתן בר גיורא, ואשר כולל גם רמיקסים וקטעים שלא הושמעו בסרט[2]. עם יציאת הסרט צולם גם קליפ לשיר הנושא בכיכובם של אושרי כהן וחיים אוליאל.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקנ/ית דמות
אושרי כהן שלומי
איה קורן רונה
אסתי זקהיים רוחמה, האמא
אריה אליאס בר דיין, הסבא
יגאל נאור אביהו, מנהל בית הספר
רותם אבוהב זיוה, האחות
אלברט אילוז רוברט, האבא
ניסו כאביה בגין יעיש, המורה למתמטיקה
יונתן רוזן דורון, האח
אסי כהן ששי (הגיס)
רותם זיסמן-כהן תהילה
נסים דיין פרופסור אלדד

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 אברהם כרמלי, זהר שביט, קולנוע בישראל, סיכום פעילות שנתית 2002–2003, המרכז למידע ולמחקרי תרבות, יולי 2006, עמ' 8
  2. ^ יונתן בר גיורא, Bonjour Monsieur Shlomi הכוכבים של שלומי (Original Soundtrack), באתר BarGiora