Murdered: Soul Suspect

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נרצח: נשמה חשודה
Murdered: Soul Suspect
כרזת המשחק
כרזת המשחק
כללי
תאריך הוצאה 3 ביוני 2014 (צפון אמריקה)
4 ביוני 2014 (אוסטרליה)
5 ביוני 2014 (אירופה)
17 ביולי ו-4 בספטמבר 2014 (יפן)
סוגה הרפתקה
על-טבעי
פעולה
פיתוח Airtight Games
הוצאה לאור Square Enix עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, ספרדית, רוסית, איטלקית, גרמנית, צרפתית, פולנית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה Square Enix
עיצוב אריק סטודר
דרישות תוכנה
מנוע משחק Unreal Engine 3
מצבי משחק שחקן יחיד
פלטפורמות מחשב אישי
פלייסטיישן 3
פלייסטיישן 4
Xbox 360
Xbox One
www.murdered.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Murdered: Soul Suspect (או בתרגום חופשי נרצח: נשמה חשודה) הוא משחק פעולת הרפתקאות שפותח על ידי חברת המשחקים "Airtight Games" ושווק ופורסם בקיץ 2014 על ידי "Square Enix".

המשחק משוחק מנקודת מבט של גוף שלישי של השחקן, הנמצא בגרסה הבדיונית של העיירה סיילם. עלילת המשחק המרכזית סובבת סביב רונאן אוקונור, בלש שחזר מחיי הפשע וכעת הוא צד את הרוצח הסדרתי הידוע לשמצה "רוצח הפעמון", לאחר שנרצח על ידי "רוצח הפעמון". רונאן, המשוחק על ידי השחקן, קם לתחייה כרוח רפאים, ומגלה שיוכל "להמשיך הלאה" לעולם הבא ולהצטרף לאשתו המתה, אך בתנאי שיצוד מחדש ויביס את "רוצח הפעמון".

המשחק קיבל ביקורות מעורבות, כשרובן משבחות את מקוריות העלילה הייחודית של המשחק, אך בד בבד מבקרות את המשחקיות המקשה על השחקן להתקדם בצורה טובה יותר בעלילה.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק "Murdered: Soul Suspect" מתרחש בגרסה הבדיונית של העיירה סיילם. בנקודת מבט של גוף שלישי, השחקן מסוגל לנווט את הדמות, רונאן, סביב סיילם. ישנם אזורים רבים בסיילם שהשחקן יכול לחקור כגון כנסיות, דירות ובתי קברות. על השחקן להשלים רמות על מנת להתקדם במשחק. במשחק ישנם מאות פריטי אספנות, כגון הודעות מאביגיל ויליאמס ופיסות נייר שונות המכילות מידע על חייו של רונאן. בתור רוח רפאים, יש לשחקן מספר יכולות מגוונות, כגון טלפורטציה ושינוי זמן. בכל אזור ישנם רמזים שעל השחקן לאסוף על מנת להתקדם דרך הרמות ובעלילה. הרמזים נמצאים ברצף חקירה דומה לשל L.A. Noire.

עלילת המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסיילם, מסצ'וסטס, הבלש רונאן אוקונור נזרק מחלון בזמן שהוא רודף אחר הרוצח הסדרתי והאכזרי, "רוצח הפעמון". לאחר שקם לתחייה כרוח רפאים, רונאן פוגש את רוחה של אשתו המתה, ג'וליה, שמספרת לו שהוא לא יוכל להצטרף אליה עד שיסיים את העסק לא הגמור אותו הוא השאיר מאחוריו, מה שקושר אותו לעולם החיים. רונאן מתחיל לחקור את הרצח שלו, וזוכה להדרכה מאביגיל, רוחה של ילדה צעירה שמתה בימי הביניים. אביגיל מדריכה אותו בשימוש במספר מיכולות הרפאים החדשים שלו. החקירה מובילה את רונאן לכנסייה מקומית, על מנת למצוא נערה צעירה, ג'וי, שהיה עדה לרצח של רונאן ובנוסף, היא מדיומית, בעלת יכולת לתקשר עם מתים.

בחיפוש אחר אמה הנעדרת, קסנדרה, שהייתה היועצת של המשטרה בחקירה של "רוצח הפעמון", ג'וי מסרבת לעזור לרונאן. לאחר מכן, רונאן נוסע לתחנת המשטרה, על מנת לשחרר את ג'וי לאחר שנתפסה שם. בעודו מוביל את ג'וי מחוץ לתחנה, רונאן מגלה כי בקסטר, היריב שלו, עבד עם קסנדרה. המחקר של קסנדרה מוביל את הזוג לבית הקברות של סיילם כדי לחקור על קורבן אפשרי של "רוצח הפעמון". לאחר רודף אחרי רוח הרפאים של ילדה צעירה שהוטבעה על ידיו, סופיה, רונאן משתמש ביכולת שלו להציג פלאשבקים של הרצח, ומגלה ש"רוצח הפעמון" שאל את סופיה על חוזה.

המחקר של קסנדרה מוביל את הזוג למוסד לחולי נפש כדי למצוא קורבן ששרדה את המתקפה של "רוצח הפעמון", איריס. מסתננים אל תוך המוסד, הם מוצאים את איריס, ומגלים שגם היא מדיומית. רונאן מסיק מכך ש"רוצח הפעמון" שם לו למטרה מדיומים. בנוסף, רונאן מגלה שאיריס מתקשרת באופן קבוע עם רוחה של אחותה התאומה, רוז, שנשרפה חיה לאחר שסייעה לאיריס לברוח. רוז, איריס, וג'וי חוזרים לכנסייה, ואילו רונאן חוקר תערוכה במוזיאון על ציד המכשפות סיילם. שם, הוא מסיק כי "רוצח הפעמון" מאמין שקורבנותיו הן מכשפות; מפלאשבקים נפשיים, רונאן מגלה שבקסטר הסתיר ראיות חשודות על "רוצח הפעמון" במוזיאון. מתוך אמונה שבקסטר הוא הרוצח, רונאן עוזב את המוזיאון.

בכנסייה, רונאן לומד ש"רוצח הפעמון" תקף את הבניין, ריסק את איריס למוות, ושחט כמה אנשים שעמדו בדרכו. אף על פי שג'וי בטוחה, היא נלקחת משם על ידי רקס, גיסו של רונאן והבלש הראשי בחקירה. רונאן מגלה עדויות לפעילות של "רוצח הפעמון", וחושף רמזים הרומזים כי ההרג הסדרתי מתרחש במשך מאות שנים. רונאן מגלה את גופתו של בקסטר; רוח הרפאים של בקסטר מגלה שהוא נרצח על ידי "רוצח הפעמון" בעודו חוקר בסתר את המקרה האחרון לצידה של קסנדרה, שהיא עדיין בחיים. במרתף, פלאשבקים מגלים שאביגיל הייתה כלואה שם לפני שהיא נתלתה כעונש על האשמת כמה אנשים חפים מפשע בכישוף, וכתוצאה מכך גרמה למותם. בכעס, אביגיל ציירה פעמון על הרצפה, מקללת שהיא לעולם לא תפסיק עד שהפעמונים יצלצלו לכל המכשפות בסיילם, באמונה שהן עשו חוזה עם שדים כדי לזכות בכוחות בלתי אנושיים.

בעקבות הראיות, רונאן חוזר למוזיאון כדי לגלות שרקס הוא "רוצח הפעמון", לאחר שאביגיל השתלטה עליו. כשהוא מתכונן לתלות את ג'וי, רונאן מצליח לגרש את אביגיל מתוך רקס, והשניים נלחמים ופוגעים אחד בשנייה על ידי גרימת זכרונות כואבים אחד על השנייה. מן הזיכרונות עולה כי אביגיל כפתה הרבה אנשים להפוך ל"רוצח הפעמון", לפני שהתאבדו, ובתוכם בקסטר, שרצח את רוז, ורונאן, שרצח את סופיה. אביגיל מזמנת פורטל של שדים שיבלעו את רונאן, אבל הוא מצליח לברוח מהם בזמן שבו זמנית הם גוררים את אביגיל אליהם. ג'וי ניצלת ולאחר מכן מתאחדת עם אמה, ורקס נשאר מודע לפשעים שבוצעו תוך כדי שימוש בגופו. לאחר מכן, רונאן שומע את ג'וליה קוראת לו, והוא פונה אל קולה, "ממשיך הלאה".

פיתוח המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרעיון למשחק צץ לראשונה כאשר חברת "Square Enix" ביקשה להתאים את המשחקים שלהם לכיוון השוק המערבי. יושוקה שיאוקאווה, מנהל ב-"Square Enix", הביא את הרעיון של משחק פעולה שבו השחקן יהיה רוח רפאים ונתן אותו לצוות הפיתוח ב-"Airtight Games". לאחר מכן, "Airtight Games" הגיעו עם מושגים שונים המקיפים את רעיון של מהות רוחות הרפאים, שחלקם "היו כמעט בעלי אופי של גיבורים", כפי שנאמר על ידי מאט ברונר, המנהל האמנותי הראשי של "Airtight Games".

צוות הפיתוח התקשה להתמודד עם הפילוסופיות המערביות והמזרחיות לגבי רוחות רפאים, ובעיקר מפני שסתרו אחד את השני. מאוחר יותר, כשמאט ברונר שוחח על התהליך, הוא הצהיר:

יש הרבה פרטים שאפילו לא היינו מודעים אליהם בשני הצדדים של הפילוסופיות כשניסינו לעצב את המשחק באופן שיתמוך בבחינה הבדיונית בעובדה שאתה דמות בעולם הזה...

מאט ברונר על תהליך פיתוח המשחק

קבלה וביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

"Murdered: Soul Suspect" התקבל בביקורות מעורבות עם יציאתו; רוב הביקורות התעסקו סביב הקושי של השחקן לשלוט במשחקיות של המשחק. אתרי הסיקור "GameRankings ו-"Metacritic" נתנו לגרסת הפלייסטיישן 4 ציון של 61.29% בהתבסס על 41 ביקורות ו-59/100 בהתבסס על 60 ביקורות, ציון של 58.00% לגרסת ה-"Microsoft Windows" בהתבסס על 12 ביקורות ו-59/100 בהתבסס על 22 ביקורות וציון של 55.76% לגרסת ה-"Xbox One" בהתבסס על 17 ביקורות ו-50/100 בהתבסס על 16 ביקורות, בהתאמה לשני האתרים.

האתר "IGN" נתן למשחק ציון של 5.5 מתוך 10 וקרא למשחק "בסדר". האתר "GameSpot" היה מעט פחות שלילי ונתן למשחק את הציון 6 מתוך 10; האתר שיבח היבטים מסוימים של הסיפור וטען ש:

בשום שלב לא הייתי מאוכזב על ידי "Murdered: Soul Suspect", אף על פי שלעיתים קרובות זיהיתי כמה המשחק היה מגוחך, המשחק עדיין משקיע בסיפור ובעלילה שהוא פורש לאט ובקצב מתוזמן.

האתר "GameSpot" על המשחק

אנדרו ריינר מהאתר "Informer" נתן למשחק ציון של 6.5 מתוך 10; הוא סיכם את סקירתו:

זה אחד מאותם המשחקים שאני מוצא את עצמי משתולל במשך שנייה אחת, ומיד לאחר מכן נגרר בבוץ. האם זה שווה את הזמן שלך? אני חושב שכן. אף על פי חסרונותיו הרבים, המשחק נותן לשחקן תעלומת רצח מספקת, אך המשחקיות הן מתחת לממוצע. העלילה המרתקת ניצחה בשבילי בסופו של דבר. אם אתה מסוגל לסבול את משחק החקירה הזול, יש שפע של כיף (וניחושים שגויים) שמחכים לך...

אנדרו ריינר מהאתר "Informer"

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]