אודי (קומיקס)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אודי וחד קרן

אודי הוא קומיקס ישראלי מאת אריאל ויסמן, הסובב סביב חייו של נער מתבגר לא-יוצלח. הקומיקס פורסם באופן שבועי בג'נענע, פורטל הצעירים של נענע עד אוגוסט 2008. אודי הופיע בנוסף גם ב"החוברת המסריחה הזאת", פרויקט קומיקס משותף לוויסמן וליוצרים אחרים.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמותו של אודי החלה את דרכה בקומיקס הוברט הוברט, בתור נער המגלה מנהרה המובילה לתוך ראשו של השחקן טום הנקס (בדומה לרעיון המובע בסרט להיות ג'ון מלקוביץ'). סדרת קומיקס בכיכובו של אודי הוצעה לראשונה על ידי ויסמן לעיתון מעריב לנוער אך נדחתה. הקומיקס התקבל לאחר מכן על ידי ג'נענע באתר נענע, והתפרסם בו מאז ה-6 בפברואר 2006 עד ה-5 באוקטובר 2007 וחזר ב-20 בינואר 2008 . הסדרה הפסיקה להתפרסם ב-13 באוגוסט 2010.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אודי- הדמות הראשית בקומיקס. פריק על פי הגדרתו, מעריץ חדי קרן ומשתוקק להפוך לחד קרן בעצמו, או לכל הפחות לפגוש באחד. נוהג להתבטא באופן גזעני והומופובי, אם כי לעיתים קרובות נרמז כי הוא עצמו מסתיר נטיות הומוסקסואליות חבויות. אודי מדבר לרוב באופן עילג ומבולבל, והטקסט שלו מכיל לעיתים קרובות שגיאות כתיב באופן מכוון. אודי קופץ מדת לדת באופן חופשי ודוגל באלימות.

שי גרינברג - חברו הקרוב ביותר של אודי. אודי מחשיב את שי כחבר טוב, על אף ששי לעיתים קרובות מתייחס אליו בצורה מזלזלת ואף טוען במפורש כי הוא אינו מחשיב את אודי כחבר. שי הוא בעל עור ירוק ושיער ארוך המכסה כמעט את כל פניו, אשר כמעט לעולם אינן מוצגות בגלוי בקומיקס. דמותו של שי משמשת לרוב כהנגדה לדמותו של אודי, כשהוא מנסה להשתמש בהגיון כדי לסתור את רעיונותיו השגויים של אודי ולהעמיד אותו על טעויותיו, לרוב ללא הצלחה.

זיו פינקלשטיין- חבר נוסף של אודי, המתואר על ידיו בתור "הילד הכי קרציה בשכבה". על־אף כי נראה כי זיו כופה את חברתו על אודי בניגוד לרצונו, אודי מקבל אותה בסופו של דבר. נרמז לעיתים קרובות כי זיו סובל מהתעללות מינית מצד הוריו ומוריו, והוא מתאר את חייו כ"חיים מלאים מעשי סדום". לזיו יש גם "זהות סודית" כפי שמתואר באחד הפרקים.

עמרי "הארי פוטר" פרידמן- אויבו של אודי. אודי מכנה אותו "הארי פוטר", בגלל דמיונו החיצוני לדמות הספרותית, על אף שהוא אינו מרכיב משקפיים ואין לו צלקת על המצח. אודי שונא אותו בתחילה בגלל הזיהוי המוטעה שלו עם הארי פוטר, ולאחר מכן מכיוון שהוא יוצא עם דנה. עמרי נכנס לכלא לאחר שהופלל על ידי אודי ברצח תלמידה בבית־הספר אך באחד הפרקים חוזר לנקום.

דנה- ידידתו של אודי הדוחה את חיזוריו בעקביות. הייתה חברתו של עמרי ("הארי פוטר") עד שנכלא, ולאחר מכן נעשתה לחברתו של שי. לתקופה קצרה הייתה גם בת-זוגו של אביו של אודי,של זיו בזמן שמוחו של זיו הושם בטעות בגופו של שי ושל אשכי כאשר נדחתה על ידי שי כשצמחו לה חצ'קונים רבים (על פי שי:"אודי ממין נקבה").

אבא- אביו האלים והמתעלל של אודי. נוהג להרביץ לבנו לעיתים קרובות, ומכאן נטיותיו האלימות של אודי. בדומה לבנו, גם הוא נוהג להתבטא בגסות באופן הומופובי וגזעני.

יניב- חבר נוסף של אודי, נער הטוען כי הוא ערפד.

אולג- תלמיד מגודל ממוצא אוקראיני, אשר שונא את אודי בשל התבטאויותיו הגזעניות כנגדו. מכונה על ידי אודי "אולג האילג" (השגיאה במקור).

קרקר- ילד דחוי חברתית אשר אודי מתנדב לשמש לו כ"אח גדול" במסגרת המחויבות האישית שלו. סובל מתסמונת טורט. קרקר לא נוהג לדבר במשפטים סדירים אלא במילים גסות בודדות. עם זאת, הוא מסוגל להתבטא טוב יותר בכתב.

אשכי- חבר נוסף של אודי אשר הוזכר כמקובל וכנרקומן. הוא ומשפחתו מחשיבים את אילן רמון לגיבור, ובביתם יש פינת זיכרון לכבודו.

אורי- הופיע לקראת הפרקים האחרונים של העונה הראשונה. אורי ניסה ללמד את אודי להיות נורמלי אך ללא הצלחה. כתוצאה מכך אורי אומר לו את האמת ובזכותו אודי נהיה מיליונר והעונה נגמרת ביריקה של אודי לעין של אורי. אורי לא הופיע יותר עד הפרק שפורסם ב-31.10.08.

אמא של אודי- לא ידוע באיזה חלק של חייו של אודי היא נעלמה/עזבה אך ידוע שהיא התייחסה אליו בדומה לצורה בה אביו מתייחס אליו אך היא לא השתמשה באלימות. כנראה שאביו הפך להיות כמו שהוא בקומיקס בגלל עזיבתה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]