טרק (טיול)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הנוף מסיומו של טרק המילפורד
סימון שביל ישראל ושבילי הליכה נוספים בנחל נקרות

טְרֵק הוא מסלול טיול רגלי האורך בין מספר שעות למספר ימים, ואפילו מספר חודשים. אורכו של הטרק נקבע לפי המסלול, האזור וקצב ההליכה של המטייל.

מקור השם ומשמעותו[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקור המילה טרק (Trek) או טרקינג (Trekking) בשפות סקסונית תחתית והולנדית, שבהן הפועל trekken פירושו למשוך או לסחוב (באנגלית drag או draw). השפה האנגלית שאלה את המונח מן האפריקאנס. או שמא מהמילה Tariq בערבית, שמשמעותה היא דרך.

מאפייני הטרק[עריכת קוד מקור | עריכה]

הטרק הוא מרכיב חשוב בטיול התרמילאים - בטרקים פוגשים תרמילאים ממדינות זרות ונחשפים לנופי הארץ המטויילת - שהם חלק הארי של הטיול. פעמים רבות יש לטרק שיא שהולכים לקראתו: צפייה בקרחון וטיול עליו, הגעה למעבר הרים גבוה, או מקום מעניין מבחינה גאוגרפית כגון האוורסט, או מבחינה תרבותית כגון מאצ'ו פיצ'ו.

לרוב יאופיין טרק בכך שהתרמילאי נושא את כל ציודו על גבו, אך אין זה מחייב. שכירת שירותיו של סבל מקומי אינה תופעה יוצאת דופן באזורים המיועדים לטרקים, היות שהיא גם תורמת פרנסה לאוכלוסייה המקומית הענייה. מעבר לנשיאת הציוד הוא מאיר את עיני המטיילים בכל הקשור לנוף מסביב. ניתן לקחת סבל דרך סוכנות נסיעות ואז התשלום הוא כולו מראש או לחלופין, עצמאית ואז התשלום מתחלק פר יום מסלול. קיימת הסכמה בין הפורטרים לבין בעלי הגסט האוסים במהלך הטרק, לספק להם לינה ואוכל ללא צורך בתשלום. הפורטר ערוך לטרקים מבחינה פיזית והוא מסוגל לשאת על גופו משקל רב.

טרקים ידועים בישראל ובעולם[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]