Shalom

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Shalom
אלבום אולפן מאת שלום חנוך
יצא לאור 1971
סוגה רוק
אורך 48:19
חברת תקליטים DJM Records
הפקה דיק ג'יימס וקפלן קיי
כרונולוגיית אלבומים של שלום חנוך
פלסטלינה
(1970)
Shalom
(1971)
אדם בתוך עצמו
(1977)

Shalom הוא אלבום הסולו הראשון של הזמר שלום חנוך. האלבום ראה אור בשנת 1971 באנגליה.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר כשלוש שנים של עבודה מצליחה ומוערכת עם השלושרים, אריק איינשטיין וחבורת לול בישראל, החליט חנוך לנסות להצליח גם מחוץ לישראל. בסוף 1970 עבר יחד עם אשתו ובתו להתגורר בלונדון, העיר המרכזית בתעשיית המוזיקה באותם ימים. לאחר כמה חודשי הסתגלות הצליחה אשתו ליצור קשר עם דיק ג'יימס (אנ'), המייסד והבעלים של חברת התקליטים תקליטי DJM (אנ') ומי שהיה האמרגן של הביטלס בעבר, ושל אלטון ג'ון עד 1976. לאחר שהאזין לשירים, הביע ג'יימס התלהבות והחליט להחתים את חנוך על חוזה הקלטות. לאחר שלא היה מרוצה מהכותבים שהוצמדו לו, חנוך עצמו כתב תוך זמן קצר מילים באנגלית ל־11 מלחניו, והחל להקליט. ג'יימס גייס את המפיק קפלן קיי, המעבד רוברט קירבי ואת טובי נגני האולפן של אותה תקופה, ביניהם קיילב קוואיי (אנ'), דייב גלובר, איאן דאק ורוג'ר פופ, שעבדו עם אלטון ג'ון באלבומיו הראשונים, וזכו לפרסום עקב הצלחתו.

האלבום כלל חידושים באנגלית לשיריו של חנוך עם אריק איינשטיין: הקטע האינסטרומנטלי "פלסטלינה" הפך ל־"End of the Road", "אבשלום" הפך ל־"Here & Now", "אל תוותרי עליי" – ל־"Take Off My Shoes", ו"מאיה" תורגם לאנגלית. בנוסף כתב שירים חדשים: "Peaceful Love" (שהפך ב־1976 ל"אהבה שקטה" של להקת תמוז), "You Do Need Sleep" (שהפך כעבור 26 שנה ל"מת לישון" והופיע באלבומו של חנוך ערב ערב), ‏"So Long", ‏"Never Kissed the Sun", ‏"God Knows", ‏"Lihi's Song" והשיר שהיה אמור להפוך ללהיט, "Under Tropical Moon Light".

על אף הביקורות הנלהבות של מגזיני המוזיקה באנגליה, האלבום לא הצליח מסחרית, ודיק ג'יימס (ששילם משכורת חודשית לחנוך) ביטל את החוזה ביניהם. עד 1973 ניסה חנוך לעניין חברות תקליטים בצרפת ובאנגליה, אך לאחר שלא הצליח בכך חזר לישראל והקים יחד עם אריאל זילבר את להקת תמוז. האלבום מעולם לא עבר לפורמט דיגיטלי – קיימים עותקים בודדים ממנו בפורמט ויניל, והוא נגיש כולו ביוטיוב.

רצועות[עריכת קוד מקור | עריכה]

כל השירים נכתבו והולחנו על ידי שלום חנוך

Shalom
מס' שם משך
1. End of the Road 2:57
2. Here and Now 2:52
3. So Long 4:45
4. Take Off My Shoes 5:22
5. Maya 1:53
6. Never Kissed the Sun 2:23
7. Peaceful Love 4:10
8. God Knows 3:35
9. Lihi's Song 2:15
10. Under Tropical Moon Light 4:12
11. You Do Need Sleep 4:24
משך כולל:
38:48

קרדיטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]