הינדר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הינדר
Hinder
מקום הקמה אוקלהומה סיטי עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2001
סוגה פוסט-גראנג' הארד רוק
חברת תקליטים יוניברסל רפובליק רקורדס עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה Oklahoma Music Hall of Fame (2007) עריכת הנתון בוויקינתונים
hindermusic.com
חברים
אוסטין ווינקלר
ג'ואי גראבי
קודי האנסון
מארק קינג
מייק רודן
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הינדראנגלית: Hinder) היא להקת הארד רוק שנוסדה בשנת 2001 באוקלהומה סיטי שבארצות הברית על ידי המתופף קודי האנסון הגיטריסט, ג'ואי גראבי והזמר אוסטין ווינקלר.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלהקה התחילה את דרכה כלהקת קאברים באוקלהומה סיטי. השיר הראשון שנכתב על ידי הלהקה היה Lips of an Angel (שפתיים של מלאך) שהגיע למקום השלישי בבילבורד הוט 100.

ב-2005 חתמה הלהקה בחברת הקלטות והתחילה את העבודה על אלבומה הראשון Extreme Behavior (התנהגות קיצונית). האלבום הוכתר על ידי כמה ממגזיני המוזיקה הנחשבים באמריקה שבראשם Almusic כאלבום הרוק הגרוע של השנה. אבל בניגוד לכל הציפיות האלבום נמכר במיליונים והכניס את הלהקה למיינסטרים האמריקאי.

הסינגל הראשון שיצא מהאלבום הוא Get Stoned (תהיה מסומם) השיר לא הצליח רבות ולא הושמע הרבה ברדיו. אבל אז יצא הסינגל Lips of an Angel (שכאמור הגיע למקום השלישי) שהכניס את הלהקה לתודעה האמריקאית. הסינגל זכה להשמעות רבות ברחבי העולם והגיע למקומות הראשונים בטבלאות רבות מסביב לעולם כולל בקנדה ואוסטרליה. הסינגל מכר יותר מ 4 מיליון עותקים באמריקה. בהמשך הוציאה הלהקה עוד 3 שירים: How Long(כמה ארוך) Better Than Me (יותר טוב ממני) אשר גם זכה להשמעה רבה ברחבי העולם וHomecoming Queen (מלכת הנשף).

האלבום מכר יותר מ 3 מיליון עותקים באמריקה מה שנתן לו מעמד של פלטינה משולשת. הוא הגיע למקום הראשון במצעד האלבומים האוסטרלי.

בשנת 2008 יצא האלבום השני של הלהקה שנקרא Take It to The Limit (קח את זה לקצה). הסינגל המוביל מהאלבום הוא Use Me (השתמש בי). הסינגל יצא כ 3 חודשים לפני האלבום והגיע למקום שלישי במצעד השירים של המיינסטרים של בילבורד. אחריו יצא הסינגל Without You (בלעדייך) שמזכיר בסגנונו את Better Than Me וLips of an Angel.

האלבום הגיע למקום רביעי במצעד האלבומים האמריקאים כאשר הוא מכר יותר מ81 אלף עותקים בשבוע הראשון ליציאתו. האלבום מכר יותר מ-500 אלף עותקים בארצות הברית וקיבל מעמד של זהב.

עם יציאת האלבום יצאה הלהקה לסיבוב הופעות עם הלהקות Rev Theory וTrapt כמופעים פותחים. בקיץ 2009 יצאה הלהקה לסיבוב הופעות נוסף אשר נקרא הפעם Dark Horse Tour שבו ניקלבק שימשה כלהקה המרכזית. בסיבוב הזה יצאו גם הלהקות Saving abel ופאפא רוץ'.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הינדר בוויקישיתוף