טוטסי (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טוטסי
Tootsie
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי סידני פולאק
הופק בידי סידני פולאק
דיק ריצ'רדס
תסריט לארי גלברט
מורי שיסגל
בארי לוינסון
אליין מאי
עריכה פרדריק סטיינקאמפ
ויליאם סטיינקאמפ
שחקנים ראשיים דסטין הופמן
ג'סיקה לאנג
טרי גאר
דבני קולמן
צ'ארלס דרנינג
ביל מארי
מוזיקה דייב גראסין
צילום אוון רויזמן
מדינה ארצות הברית
חברת הפקה אולפני מיראז'
חברה מפיצה סרטי קולומביה
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 17 בדצמבר 1982
משך הקרנה 116 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה קומדיה רומנטית, דרמה קומית, סרט להט"בי עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב $21,000,000
הכנסות $177,200,000
הכנסות באתר מוג'ו tootsie
פרסים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טוטסיאנגלית: Tootsie) הוא סרט קולנוע קומי-רומנטי משנת 1982. בסרט מככבים דסטין הופמן, ג'סיקה לאנג, טרי גאר, דבני קולמן, צ'ארלס דרנינג, ביל מארי וסידני פולאק, שהוא גם במאי הסרט.

בשנת 1998 הגדירה ספריית הקונגרס את הסרט כסרט בעל "חשיבות תרבותית". שיר הנושא של הסרט - "It Might Be You", שנכתב על ידי סטיבן בישוף זכה להצלחה רבה בארצות הברית.

גרסת מחזמר בימתית של הסרט עלתה על במות ברודוויי באביב 2019.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

מייקל דורסי (המגולם על ידי דסטין הופמן) הוא שחקן מוערך ופרפקציוניסט המתקרב לגיל הארבעים. דורסי לא מוצא עבודה - אף מפיק אינו רוצה להעסיקו בשל הפרפקציוניזם שלו. סוכן השחקנים שלו, ג'ורג' פילדס (המגולם על ידי הבמאי, סידני פולאק), מציין כי דורסי פוטר אף מפרסומת לעגבניות מאחר שסירב לשחק עגבנייה יושבת מאחר שהדבר נראה לו "לא הגיוני". לאחר ארבעה חודשים בהם חיפש עבודה בלא הצלחה, דורסי שומע מחברתו הטובה סנדי לסטר (המגולמת על ידי טרי גאר) כי אופרת הסבון "Southwest General" מחפשת שחקניות. דורסי מחליט להתחפש לאישה ולנסות להתקבל לתפקיד כאשר הוא מזדהה בשם דורותי מייקלס.

מייקל התקבל לתפקיד, מתוך כוונה לשחק באופרת הסבון זמן קצר, עד אשר יאסוף די כסף לשלם את חובותיו, אולם הוא זוכה לפופולריות רבה בתפקיד מנהלנית בבית החולים, ומפיקי הסדרה לוחצים עליו לחתום על חוזה ארוך טווח.

חברתו של מייקל, סנדי, תופסת אותו לובש את בגדיה, ויחסיהם מסתבכים. במקביל נמשך מייקל לג'ולי ניקולס (המגולמת על ידי ג'סיקה לאנג), שחקנית ואם חד הורית לתינוקת, המשתתפת עמו באופרת הסבון. כאשר מייקל (בדמותו הוא) מנסה להתחיל עם ג'ולי, היא דוחה את חיזוריו. שחקן נוסף בצוות, ג'ון ואן הורן (המגולם על ידי ג'ורג' גריינס), מתאהב בדורותי, וכך גם אביה של ג'ולי ניקולס - לס (המגולם על ידי צ'ארלס דארנינג). לס אף מציע נישואים לדורותי.

מייקל מחליט לסיים את העמדת הפנים, וכאשר מצולמת סצנה בשידור חי, מייקל מאלתר ומגלה לכולם כי הוא למעשה אחיה התאום של דורותי, ומסיר מעליו את הפאה.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'סיקה לאנג זכתה בפרס האוסקר בקטגוריית שחקנית המשנה הטובה ביותר עבור תפקידה בסרט. כמו כן, הסרט היה מועמד לפרסי אוסקר ב-9 קטגוריות נוספות: הסרט הטוב ביותר, הבימוי, השחקן הטוב ביותר, שחקן המשנה הטוב ביותר, התסריט המקורי הטוב ביותר, שיר הנושא הטוב ביותר, הפסקול, הצילום והעריכה.

בנוסף, הסרט זכה בשלושה פרסי גלובוס הזהב, בקטגוריות הסרט הקומי/מוזיקלי הטוב ביותר, השחקן הטוב ביותר בסרט קומי/מוזיקלי (דסטין הופמן) ושחקנית המשנה הטובה ביותר בסרט קולנוע (ג'סיקה לאנג), והיה מועמד לשני פרסים נוספים, בקטגוריות הבמאי הטוב ביותר והתסריט הטוב ביותר.

צילום הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעת צילומי הסרט התעקש דסטין הופמן כי הבמאי, סידני פולאק, יגלם את דמות הסוכן. פולק סירב בתחילה, אולם לאחר התעקשות מרובה מצד הופמן הסכים לגלם את הדמות. חלק מסצנות הסרט צולמו במסעדה הידועה חדר התה הרוסי שבניו יורק.

הצלחת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט זכה להצלחה רבה, ובשבוע הראשון להצגתו גרף $5,540,470. בסך הכול הסרט גרף בבתי הקולנוע סך של $177,200,000 והיה לקומדיה הרווחית ביותר שהופקה בשנת 1982[1].

מחזמר[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2018 הועלה מחזמר בעל אותו שם המבוסס על הסרט בשיקגו. המחזמר הועלה בברודוויי בשנת 2019.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "טוטסי", במסד הנתונים Box Office Mojo (באנגלית)