ממפורד אנד סאנז

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ממפורד אנד סאנז
Mumford & Sons
הופעה בבריסטול, 2009
הופעה בבריסטול, 2009
מקום הקמה לונדון עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות לונדון
תקופת הפעילות מ-2007
סוגה פולק רוק, אינדי פולק, בלוגראס, פופ, אלקטרו פולק, אלקטרו רוק
חברת תקליטים איילנד רקורדס, גלאסנוט רקורדס, יוניברסל מיוזיק גרופ עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
  • פרס גראמי לאלבום השנה (2013)
  • פרס גראמי לסרט המוזיקלי הטוב ביותר (2013)
  • פרס ג'ונו לאלבום הבינלאומי של השנה (2013)
  • פרס אמריקנה לפריצת השנה (2011) עריכת הנתון בוויקינתונים
mumfordandsons.com
פרופיל ב-IMDb
חברים
מרכוס ממפורד, בן לאבט, טד דוויין
חברים לשעבר
וינסטון מרשל
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ממפורד אנד סאנזאנגלית: Mumford & Sons) היא להקה בריטית מלונדון. בלהקה 4 חברים: (מרכוס מאמפורד, וינסטון מרשל, בן לאבט וטד דוויין) מנגנת מגוון של סגנונות, בין היתר סגנונות כמו: רוק, פולק, פופ ועוד. הלהקה זכתה להצלחה אדירה, בעיקר בזכות אלבומה השני "Babel" שאף זכה בפרס היוקרתי "אלבום השנה" בטקס הגראמי במרץ 2013.

ב-20 בספטמבר 2013, הודיעו חברי הלהקה שהם מפסיקים פעילות ל"זמן ניכר".[1]

ב-9.3.15 שחררו את הסינגל "Believe", הראשון מהאלבום השלישי והחדש "Wilder Mind", שיצא ב-4.5.15.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחילת הדרך[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאמפורד אנד סאנז הוקמה בדצמבר 2007 על ידי מרכוס מאמפורד, בן לאבט, וינסטון מרשל וטד דווין. חברי הלהקה מנגנים על גיטרה אקוסטית, תופים, קלידים, גיטרה בס, וכלי נגינה פולק עממיים כמו בנג'ו, מנדולין וגיטרת רזונטור. שם הלהקה נובע מהעובדה שמרכוס מאמפורד היה החבר המזוהה ביותר עם הלהקה, מארגן הלהקה והופעותיהם. לאבט ציין כי השם אמור להעביר את התחושה של "שם עסק משפחתי עתיק".

מספר ספור של להקות דומות החלו להגביר את נוכחותם באזור מערב לונדון בתקופה ההיא, מה שהעניק להם את התיוג של "סצנת הפולק המערב לונדונית". מאמפורד מגדיר את הקריקטריזציה כהגזמה - מאמפורד אנד סאנס ולהקות פולק אחרות פשוט היו קיימות באותה תקופה ובאותו הזמן. בריאיון עם ה"הראלד סאן", מרכוס מאמפורד אמר, "זה לא באמת פולק. זאת אומרת חלק מזה כן, וזה בהחלט לא סצנה. מישהו התלהב מכמה להקות שגרו ברדיוס של כמה מאות קילומטרים ושם אותם בקופסה כדי למכור כחבילה. זו קהילה, לא סצנה. זה לא בלעדי". בגלל העובדה שהם התפתחו באותה סביבה מוזיקלית ותרבותית, הסגנון של מאמפורד אנד סאנס הושווה עם אמנים כמו "נואה אנד דה וויל", ג'וני פלין, לורה מרלינג, שלהקת הגיבוי שלהם כללה את מרשל, מאמפרד ודווין.

בתחילת שנת 2008 הלהקה החלה לעבוד עם המנהל אדם טאדהופ, שגם ניהל את קין ולורה מרלינג. זה היה בזכות קשריו של טאדהופ שמאמפרד אנד סונס החלו שהם נחשפו לחברות תקליטים וללואיס בלום שהחל לעקוב לאחר הלהקה. בלום אמר ל"היטקוורטרס" שהם עוד היו בשלב מוקדם ועוד לא היו מוכנים לחתום בחברה: "לא היה אף אחד בשבילם, רק כמה חברים, והם היו צריכים זמן להתפתח. במשך חצי השנה הבאה הלכתי לראות אותם והם אספו מעריצים בכל פעם".

בפברואר 2008, הלהקה סיימה סיבוב הופעות מקיף בבריטניה עם תמיכתם של "אלסי'ס ארק", "סאנס אוף נואל אנד אדריאן", פגי סו ואחרים. ביוני 2008 הייתה הופעתם הראשונה שלהם בפסטיבל גלאטסונברי. הם גם עשו סיבוב הופעות באוסטרליה עם לורה מרלינג. הפרויקט הראשון שלהם היה אלבום EP שנקרא "Love Your Ground" שלקח שנה לסיים ושוחרר בנובמבר 2008 ב-Chess Club Records.

באותה תקופה הוא (מאמפרד) תופף עבור לורה מרלינג, שאז החלה להתפרסם בתור זמרת פולק, שאיתה היה בקשר רומנטי עד סוף 2010.

בתחילת הדרך מאמפורד אנד סאנז תרו את בריטניה בפולקסווגן פולו, מקשיבים בדרך ללהקה בשם "האחים אבט". כבר בשלב מוקדם החליטה הלהקה להתמקד בארצות הברית ובפינות שלה, אלא שההתחלה האמריקאית הייתה אטית. כשיצא האלבום הראשון שלהם, "Sigh No More”, לקח לו שישה חודשים למכור 200 אלף עותקים. בבריטניה העניינים נראו טוב יותר: כשהאלבום הוכרז כמועמד לפרס מרקורי הוא כבר מכר יותר מכל האלבומים המועמדים האחרים.

2009-2012: Sigh No More[עריכת קוד מקור | עריכה]

Sigh no more (בתרגום חופשי: "תפסיק להאנח") היה האלבום הרציני הראשון שהוציאה הלהקה באוקטובר 2009. האלבום, שכלל את 2 השירים הראשונים שחיברו חברי הלהקה: "White Blank Page" (דף חלק לבן) ו-"Awake My Soul" (תעיר את נשמתי), זכה להצלחה אדירה לא בין לילה, אלא לאחר עבודת שיווק קשה. לדוגמה, בחצי שנה לקח לאלבום למכור כ-200,000 עותקים בלבד.

האלבום, שהגיע למקום הראשון במצעד האוסטרלי, כלל 12 שירים, ששלושה מהם יצאו כסינגלים: The Cave, Roll Away Your Stone, Little Lion Man. בשנת 2011, הועמדה הלהקה לפרס גראמי לתגלית השנה.

2012-2013: Babel[עריכת קוד מקור | עריכה]

בספטמבר 2012 הוציאה הלהקה את אלבומה השני, "Babel", שזכה להצלחה אדירה ואף זכה בפרס היוקרתי "אלבום השנה" בטקס פרסי הגראמי של שנת 2013.

ב-20 בספטמבר 2013 החליטה הלהקה על כך שחבריה לוקחים פסק זמן לשם חייהם האישיים של חברי הלהקה. בפברואר 2014 אישר בן לובט כי הלהקה עובדת על אלבום חדש.

2015-2018: Wilder Mind[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלהקה הוציאה את אלבומה השלישי, Wilder Mind ב-4 במאי 2015. ב-9 במרץ הוציאו לאור את Believe, הסינגל הראשון מתוך האלבום. באלבום זה זנחו חברי הלהקה את מוזיקת הפולק ובפרט את כלי הבנג'ו לטובת מוזיקה אלקטרונית-מודרנית.

2018-הווה: Delta[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוקטובר 2018 הלהקה הוציאה לאור סינגל ראשון בשם "If I Say" כחלק מהאלבום "Delta". באותה השנה ביצעה הלהקה גרסת כיסוי לשירו של אלטון ג'ון "Someone Saved My Life Tonight", גרסת כיסוי שנכללה באלבום ההוקרה "Revamp: Reimagining the Songs of Elton John & Bernie Taupin" (אנ').

Gentleman of the Road[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2009 הקימה הלהקה את חברת התקליטים, Gentleman of the Road שכחלק מפעילותה עורכת פסטיבלי מוזיקה במקומות שונים בעולם, בדרך כלל באתרים לא תירותיים מתוך מטרה לקדם כלכלית עסקים מקומיים-קטנים.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ממפורד אנד סאנז בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

זוכי פרס המוזיקה של בילבורד