ילדי האנרכיה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ילדי האנרכיה
Sons of Anarchy
לוגו הסדרה
לוגו הסדרה
סוגה דרמה המשכית, פשע
יוצרים קורט סאטר עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים צ'ארלי האנם
קייטי סגל
מארק בון ג'וניור
דייטון קיילי
קים קואטס
טומי פלנגן
ראיין הארסט
ג'וני לואיס
ויליאם לאקינג
תיאו רוסי
מגי סיף
רון פרלמן
קנת' צ'וי
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 7 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 92 עריכת הנתון בוויקינתונים
תוכנית המשך בני המאיה
הפקה
מפיק קורט סאטר עריכת הנתון בוויקינתונים
מפיקים בפועל פריס ברקליי עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה FX Networks עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה פוקס המאה ה-20 בטלוויזיה, הולו, נטפליקס, דיסני+ עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים Polsa Rosa Movie Ranch עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה בוב ת'יל ג'וניור עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 40-50 דקות
שידור
רשת שידור FX
רשת שידור בישראל HOT3
HOT Zone
HOT Plus
תקופת שידור מקורית 3 בספטמבר 20089 בדצמבר 2014
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ילדי האנרכיהאנגלית: Sons of Anarchy) היא סדרת דרמה המשכית אמריקאית מסוגת טרגדיית פשע על אודות מועדון אופנוענים פורעי חוק הפועל בצ'ארמינג, עיירה בדיונית בסנטרל ואלי קליפורניה. הסדרה מתרכזת בדמותו של הפרוטגוניסט ג'קסון "ג'קס" טלר (צ'ארלי האנם), סגן נשיא המועדון, שמתחיל לפקפק בפעילותו של המועדון ובעצמו. יוצר הסדרה, קורט סאטר, היה שותף בהפקתה של סדרת הדרמה המשטרתית "המגן".

הסדרה החלה בשידור ב-3 בספטמבר 2008 ברשת הכבלים FX Networks. העונה השלישית משכה ממוצע של כ-4.9 מיליון צופים מדי שבוע, מה שהפך אותה לסדרה בעלת הרייטינג הגבוה ביותר באותה רשת שידור. פרקי הבכורה של עונות 4 ו-5 היו הנצפים ביותר בתולדותיה של רשת השידור. עונתה השישית של הסדרה החלה בשידור ב-10 בספטמבר 2013. לאחר רמזים על כך ממעורבים בהפקה[1], העונה השביעית והאחרונה בסדרה החלה ב-9 בספטמבר 2014 ופרק הסיום שודר ב-9 בדצמבר באותה שנה. בישראל שודרה הסדרה לאורך השנים בערוצים HOT3, HOT Zone ו-HOT Plus.

בסדרה מעורבות תמות של פורענות חוק, שחיתות שלטונית וגזענות, והיא הציגה את מועדון האופנועים פורעי החוק כאנלוגיה לשינוי התנהגותי בבני האדם. דייוויד לה-בראווה, החבר בסניף אוקלנד של מועדון האופנועים Hells Angels, שימש כיועץ טכני של הסדרה, ומשחק באחד התפקידים הראשיים בשתי העונות האחרונות שלה - בתפקיד האפי לואומן, המתנקש של המועדון.

בנובמבר 2013, סאטר התכוון ליצור סדרת פריקוול ל"ילדי האנרכיה" המתרחשת בשנות ה-60. בפברואר 2015 ציין כי לא יעבוד על סדרת פריקוול, שייתכן ותיקרא "התשעה הראשונים". בנובמבר 2016, רשת FX הודיעה על כוונתה להפיק סדרת ספין אוף בשם "בני המאיה", אשר תתמקד בתרבות האמריקנית-מקסיקנית.

סקירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סקירת סדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה
הפרק הראשוןהפרק האחרון
1133 בספטמבר 200826 בנובמבר 2008
2138 בספטמבר 20091 בדצמבר 2009
3137 בספטמבר 201030 בנובמבר 2010
4146 בספטמבר 20116 בדצמבר 2011
51311 בספטמבר 20124 בדצמבר 2012
61310 בספטמבר 201310 בדצמבר 2013
7139 בספטמבר 20149 בדצמבר 2014

רקע עלילתי[עריכת קוד מקור | עריכה]

"ילדי האנרכיה" הוא מועדון אופנוענים פורעי חוק בעל סניפים רבים בארצות הברית ומחוצה לה. הסדרה מתמקדת בקורותיה של משפחת טלר-מורו והסניף המקורי והמייסד "ילדי האנרכיה, מועדון האופנוענים רדווד אוריגינל" (SAMCRO,‏ Sons of Anarchy Motorcycle Club Redwood Original, או בכינוי "סאם קרואו"). הסדרה מציגה גם חברים נוספים במועדון, את בני משפחותיהם, אנשי העיירה, בני ברית וכנופיות יריבות, שותפים לעסקים ורשויות החוק אשר מבקשים לחתור תחת פעולתם הבלתי חוקית של חברי המועדון. הסניף ברדווד ממוקם בעיירה הבדיונית צ'ארמינג שבמחוז סן חואקין, קליפורניה, בסמוך למוסך מכוניות.

הסדרה מתרכזת באחד מחברי המועדון שמתפקד גם כסגן הנשיא בו, ג'קסון טלר, שמנסה לאזן את חייו בין המועדון לבין משפחתו. עיקר העסקים של המועדון אינם חוקיים. מקור ההכנסה העיקרי הוא סחר בנשק, והמועדון נקלע לסכסוכים רבים עם כנופיות פשע אחרות באזור, מה שמביא לפעולות אלימות רבות. אף על פי שחברי המועדון מוכרים כפורעי חוק, הם זוכים לתמיכה רבה של רוב תושבי העיירה ושל המשטרה המקומית, מאחר שהם נמנעים מפעולות אלימות בתחומה של צ'ארמינג, ומונעים הפצה של סמים בעיירה.

מייסדי המועדון[עריכת קוד מקור | עריכה]

מועדון "ילדי האנרכיה" הוקם בשנת 1967 על ידי ג'ון טלר ופייני וינסטון, עם שובם ממלחמת וייטנאם. המועדון המקורי נקרא "רדווד" משום שכאשר אשתו של ג'ון - ג'מה - הייתה בהריון עם ילדו הראשון, הם התיישבו בצ'ארמינג, עיר הולדתה. שישה מתוך תשעת המקימים המקוריים של רדווד היו ותיקי מלחמת וייטנאם. כאשר ג'ון מת בשנת 1993, ג'מה התחתנה עם הצעיר שבחבורה, קליי מורו. כשבנה ג'קס התבגר בסביבת המועדון, הוא הפך ברבות השנים לסגן הנשיא. חבר הילדות שלו, אופי וינסטון, הוא בנו של פייני, וגם הוא חבר במועדון. מועדון "ילדי האנרכיה" מבוסס על Hells Angels.

לבוש המועדון[עריכת קוד מקור | עריכה]

חברי המועדון לובשים מעילי עור חסרי שרוול הנושאים את הלוגו של המועדון - סמל של מלאך מוות האוחז בידו האחת רובה רובה M16 שבתוכו נעוץ חרמש, ובידו השנייה כדור זכוכית, כשהאות "A", המסמלת "אנרכיה", רשומה עליו. צבעי הכנופיה של המועדון הם שחור וכחול.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה הראשונה מתחילה עם הצתתו של מחסן להרכבת נשק של ילדי האנרכיה בידי מועדון היספני יריב בשם "בני המאיה". המשטרה פותחת בחקירה, והשריף של מחוז חואקין, טראמל, מוצא שתי גופות של מהגרים בלתי חוקיים. טראמל, הלוקח שוחד מסאם קרואו, מספיק להזהיר את המועדון לגבי הגופות לפני שהמשטרה המקומית תשתמש בהן כדי להרשיע את סאם קרואו. ונדי, אשתו המכורה לסמים של ג'קס טלר, נמצאת בשלב מאוחר בהריון עם ילדו, ומתמוטטת ממנת יתר. כדי להציל את התינוק, הרופאה המנתחת טארה נואלס מבצעת ניתוח קיסרי, והתינוק נולד כעשרה שבועות לפני המועד הצפוי. ונדי קוראת לתינוק בשם אייבל.

ג'קס מחפש אחר בגדי תינוקות בחדר האחסון ונתקל בקופסה ישנה המכילה דברים של אביו, ג'ון טלר, ביניהם מכתבים ישנים המתעדים את זיכרון דבריו של מייסד המועדון ושאיפתו לעתיד המועדון. מסמכים אלה מובילים את ג'קס לדילמה בנוגע למצב הנוכחי של סאם קרואו, והכיוון אליו הוא הולך, כשהוא מאמין שהמועדון צריך לחזור למקורות שלו, ולא להתעסק בפשע ובסחר בכלי נשק. אמו של ג'קס, ג'מה, מאיימת על ונדי אם היא תנסה להשיג חזקה על הילד. היא אומרת לה שמכיוון ולקחה סמים בזמן ההריון, ג'מה תדאג לכך שהתינוק לעולם לא יקרא לה "אמא". ונדי נותרת שבורת לב ולוקחת מנת יתר אותה השאירה לה ג'מה. סגן מפקד משטרת צ'ארמינג, דייוויד הייל, מוצא את גופותיהם של המהגרים, אך טיג ובובי מסלקים את הגופות מהזירה לפני הגעתם של אנשי זיהוי פלילי. טארה מקבלת שיחת טלפון מאיימת מסוכן הרשות לאכיפת נושאי האלכוהול, הטבק, הנשק וחומרי הנפץ, ג'וש קון, שניהל עימה מערכת יחסים בעבר וכעת מגיע בעקבותיה לצ'ארמינג ואורב לה.

כדי לפתור בעיית סחר בנשק תחת עיניה הפקוחה של רשות ה-ATF, ילדי האנרכיה עושים את דרכם לאינדיאן הילס, נבדה, כדי להשתלט על מועדון אופנוענים יריב. בזמן אותו הם מעבירים שם, קליי שוכב עם בחורה בשם צ'רי, שמתחבבת על "חצי שק". קון עוקב אחר סאם קרואו ועד לירי ביניהם לבין בני המאיה. קליי נעצר באשמת מתן עזרה למקרה רצח משולש לאחר שאקדחים שנמכרו בידי סאם קרואו שימשו בזירת הירי. כשצ'רי מגיעה לצ'ארמינג, ג'מה מבינה כי קליי שכב איתה. היא תוקפת את צ'רי עם סקייטבורד ונעצרת.

טארה חושפת בפני ג'קס שקון ארב לה מאז נפרדה ממנו והיא נאלצה להוציא נגדו צו הרחקה. ג'קס מתעמת עם קון, וזה האחרון נעצר כיוון שהפר את צו ההרחקה, מה שמביא לסוף הקריירה שלו כסוכן פדרלי. קון פורץ לביתה של טארה ומנסה לאנוס אותה, אבל טארה מצליחה לקחת את אקדחו ולירות בו. ג'קס מגיע לעזרתה ומייעץ לה לתת למשטרה לטפל במקרה, אולם כאשר קון קורא לה "זונת אופנוענים", הוא הורג אותו. ג'קס לוקח את גופתו של קון להרים במטרה לקבור אותה, וכמעט שורף את המכתבים של אביו, אך מתחרט ברגע האחרון.

אופי נכשל במשימת ההתנקשות לטובת המחתרת האירית, ובובי נאלץ להתערב ולהשלים את המשימה. נערה בת 17 עדה לרצח, וסוכנת ה-ATF ג'וּן סטוֹל מכניסה אותה למעצר הגנתי. בנוסף, היא חוקרת את טארה, לואן, דונה וצ'רי ומנסה לגרום להן להלשין על המועדון ולשתף פעולה. סטול עוצרת את צ'רי באשמת עבירות קודמות, אך אנסר נחלץ לעזרתה והיא נמלטת מהעיירה. כשאוטו מבין שסטול מנסה להשתמש בחוק הפשע המאורגן כדי להפליל את סאם קרואו באשמת סחר, הוא תוקף אותה בברוטאליות. הנערה שהייתה עדה לרצח מספקת לרשות ה-ATF שרטוטים של בובי ואופי, שנעצרים. סטול מנסה לגרום למועדון לחשוב שאופי הפך למלשן, אפילו אם השקר הזה מסכן את חייו של אופי, וקליי וטיג נופלים במלכודת. הם בטוחים שאופי הפך למודיע, במיוחד לאחר שהם מוצאים האזנת סתר בטלפון הנייד שלו וברכבו. קליי פוקד על טיג להרוג את אופי מבלי ליידע את שאר חברי המועדון, אבל טיג הורג בטעות את דונה שנהגה ברכבו של אופי.

קליי גורם לירי להיראות כאילו כנופיית "התשיעיות" האפרו-אמריקנית ירתה בדונה. סגן השריף, דייוויד הייל, אכול אשמה על כך שעזר לסטול, ומחליט לספר לג'קס שהיא הפלילה את אופי. בעקבות כך, ג'קס גם מגלה שקליי הורה על הירי. טיג, האפי וצ'יבס מגלים את מקום הימצאה של העדה ומונעים ממנה להעיד נגדם. לבסוף, ג'קס אינו מרוצה להישאר תחת הנהגתו של קליי, משום שהוא מבין שקליי אינו מוסרי ומרחיק את המועדון משורשיו.

עונה שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העונה השנייה מתחילה עם הגעתו של איום חדש על צ'ארמינג - תנועת עליונות גזענית הקוראת לעצמה "ליגת הנאציונליזם האמריקני". המנהיג ואיש העסקים אית'ן זובל וכן אוכף החוק שלו, איי ג'יי ווסטון, מבקשים לסלק את ילדי האנרכיה מצ'ארמינג. כדי לשלוח מסר למועדון, זובל גורם לכך שווסטון וחבריו יחטפו את ג'מה ויאנסו אותה. בתו של זובל, פולי, משתתפת בתהליך חטיפתה. ג'מה מחליטה לשמור על המעשה בסוד כדי למנוע מבעלה ובנה לבצע פעולת תגמול.

אוטו יוצר קשר עם המועדון מתוך הכלא, ומבקש מחבריו לעזור לאשתו לואן ולסטודיו הפורנוגרפיה שלה, לאחר שכוחות המשטרה פשטו עליו והיא קיבלה איומים ממפיק פורנוגרפיה יריב בשם ג'ורג'י קארוזו. ג'קס מציע שסאם קרואו יהפכו לשותפים בעסק הפורנו של לואן, ויספקו הגנה לה ולבחורות שעובדות בעסק. הוא מקווה שמהלך זה יביא להגדלת תזרים המזומנים של המועדון וישנה את דרכו של המועדון בדרך לגיטימית.

אופי, שעדיין לא התגבר על מותה של אשתו, מחליט להשקיע את מלוא זמנו במועדון ומתרחק מילדיו. הקרע בין קליי וג'קס מעמיק, וג'קס קורא תיגר על החלטותיו בעקבות מעורבותו במותה של דונה. כאשר פצצה שהונחה בידי ליגת הנאציונליזם כמעט והורגת את צ'יבס, קליי דורש פעולת תגמול מיידית. אולם, פעולת תגמול היא מה שהליגה מעוניינת בו, וקליי, ג'קס, טיג, ג'וס והאפי נעצרים בידי השריפים של סן חואקין במהלך ניסיון כושל לתקוף את זובל. במהלך שהותם בכלא, סוכנת ה-ATF סטול חוזרת בניסיון לגרום לסאם קרואו להלשין על הקשרים האיריים שלהם. אף על פי שהם לא מסגירים אותם, סטול מצליחה לגרום לעימות פיזי בין ג'קס לקליי.

חברי המועדון משתחררים בערבות, והמחלוקות ביניהם רק מחריפות. המתח בין קליי לג'קס מגיע לנקודת רתיחה כאשר הסטודיו של לואן נשרף מעט לאחר שקליי מכריז שהוא רוצה לצאת מעסקי הפורנו. ג'קס מאמין שקליי הורה על שריפת המקום ומחליט להפוך לנווד, ללא כל קשרים למקום קבוע. מרבית חברי המועדון אינם מקבלים בשמחה את החדשות, אך נאלצים להצביע לטובת החלטתו. כדי לשכנע את ג'קס להישאר, ג'מה מספרת לג'קס ולקליי את מקרה האונס, מה שמאחד מחדש בין השניים.

המועדון כמעט ומתפרק לאחר שטיג אכול האשמה מתוודה בפני אופי שרצח את אשתו כיוון שסוכנת סטול וה-ATF גרמו לו להיראות כמלשין. באותו זמן, צ'יבס מחליט לעזור לסטול להפיל את המחתרת האירית ואת העומד בראשה, ג'ימי או'פאלן, שנמצא בעיירה כדי לתקן את היחסים בין המחתרת האירית לסאם קרואו. בהתבסס על מידע שסופק על ידי צ'יבס, ה-ATF עוצרים את אדמונד היינס, ובאמצעותו מתכוונים לעצור את אביו קמרון ואת ג'ימי או'. מאוחר יותר, אופי עד לכך שצ'יבס עוזב פגישה עם ה-ATF ומודיע זאת למועדון, אך אומר להם להתעמת קודם עם צ'יבס בטרם יפעלו בנדון.

בינתיים, ילדי האנרכיה מגלים שכוונותיו האמיתיות של זובל אינן מונעות מסיבה גזענית, כי אם הוא מעוניין לערוך עסקים עם בני המאיה על הברחת הרואין מהכלא. חברי המועדון מנצלים את המידע כשהם מגלים זאת לאיי ג'יי ווסטון, שדובק עמוק באמונותיו הגזעניות ולא יסבול עריכת עסקים עם בני המאיה ההיספנים. הדבר גורם לפילוג בין איי ג'יי לבין זובל. בהמשך, ווסטון נעצר באשמת קשירת קשר לשריפת הסטודיו של לואן. סאם קרואו מגיעים לחנות הסיגרים של זובל ומתעמתים איתו. בניסיון להציל אותו ואת בתו, זובל מודיע למשטרה שהוא מחזיק בסמים ונלקח למעצר. אולם, השניים משוחררים ואנסר מגלה שזובל הוא למעשה מודיע של ה-FBI במשך שלוש שנים האחרונות. ללא תמיכתו של ווסטון, זובל פונה לבני המאיה לצורך הגנתו. ווסטון פוגש את סופו לאחר עימות עם ג'קס.

הסוכנת סטול ממשיכה להחזיק באדמונד הייז, במאמץ להוציא מהמחבוא את אביו ולעצור אותו. מתוך נאמנות לאביו, אדמונד מנסה להרוג את סטול, שיורה בו כשהוא מנסה להימלט. מעט לאחר מכן, פולי מגיעה לביתו, וזאת מאחר שהשניים ניהלו קשר רומנטי. ג'מה עוקבת אחריה ויורה בה. סטול עדה לירי ומאפשרת לה להימלט, אך זורקת לעברה את האקדח ומפלילה אותה בשתי הרציחות. קמרון מאבד את עשתונותיו בעקבות אובדן בנו ומתפרץ לביתם של ג'קס וטארה. הוא דוקר את "חצי שק" למוות, מאיים על טארה וחוטף את אייבל.

בינתיים, יתר ילדי האנרכיה אורבים לזובל ולבני המאיה ומאלצים אותם לסגת בעוד זובל נמלט לבדו. סאם קרואו עוקבים אחר זובל, שמתחבא במקום ציבורי ביודעו שהם לא יתקפו אותו בפומבי. הוא קורא להייל לעזרה, אך זוכה להתעלמות מצידו. לאחר שיחה מוזרה מטארה, ג'קס חוזר לביתו ומוצא את גופתו של "חצי שק" ואת טארה קשורה. היא אומרת לו שקמרון לקח את אייבל. ג'קס מתקשר לקליי, שמגיע לעזור ולאתר את קמרון מבלי להרוג את זובל. סאם קרואו רודפים אחר קמרון, שעושה את דרכו עם אייבל למזח ועולה על סירה. אנסר נראה כשהוא מסיע את ג'מה אל מחוץ לגבולות צ'ארמינג, ואילו זובל עולה על טיסת שכר לבודפשט ללא בתו המתה. העונה מסתיימת כשילדי האנרכיה מגיעים למזח בדיוק כשקמרון עוזב עם סירתו.

עונה שלישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר ימים לאחר מכן, ג'מה מתחבאת ברוג ריבר אורגון עם טיג, בזמן שהמועדון מנסה להסדיר את העניינים בצ'ארמינג. ג'קס הופך לשבר כלי, וחברי המועדון מנסים להתקרב אל מקום הימצאו של קמרון, אך מגלים שהוא פירק את נכסיו וככל הנראה נמלט מהארץ. ג'מה וטיג מבקרים את אביה של ג'מה, נייט, שסובל משיטיון. עם תום הלווייתו של "חצי שק", אירוע ירי מרכב חולף גורם לפציעתם של רבים מקהל המוזמנים ולדריסתו למוות של סגן המשטרה הייל.

קמרון נמלט עם אייבל לבלפסט, אירלנד ומתוודה על חטאיו בפני האב קלן אשבי, איש התיווך בין ג'ימי או'פאלן לבין מועצת המחתרת האמיתית. בעקבות כך, אשבי דואג לרציחתו של קמרון ומציע לתת את אייבל לאימוץ. סאם קרואו שוכרים את שירותיו של צייד ראשים כדי לנסות ולאתר את אייבל, ומאמינים שהוא וקמרון נמצאים בוונקובר. חברי המועדון עומדים בפני שימוע בעוון האשמות הסחר בנשק, אך הם מחליטים לברוח. הם מקבלים אימייל שמאמת את מותו של קמרון. ג'קס מתייעץ עם ג'ימי או', ומאמין שאייבל נותר בוונקובר בזמן שקמרון נמלט לבלפסט. ג'מה מחליטה להכניס את אביה לבית אבות בשל מצבו הנפשי הרעוע ולחזור לצ'ארמינג, כשהיא אינה מודעת שנכדהּ נחטף. אחותו של האב אשבי, מורין, מתקשרת לג'מה לבקשתו של אחיה ומודיעה לה שאייבל נמצא בבלפסט. בעקבות השיחה, ג'מה נתקפת בהפרעת קצב ומתמוטטת בחניון המוסך טלר-מורו.

בהמשך, טארה מתוודה בפני ג'מה שהיא בהריון מג'קס. ג'קס עורך עסקה עם סטול מאחורי גבם של סאם קרואו. בתמורה לחירותה של אמו והפחתה בעונש בעוון הסחר בנשק, ג'קס יעביר לסטול את ג'ימי או' ואת קשריו האיריים. אוסוולד מסכים להבריח את סאם קרואו לבלפסט כדי למצוא את אייבל. ג'קס נפרד מטארה, ולמחרת בבוקר היא מגלה שהוא שכב עם שחקנית פורנו עליה הגן, איימה. הנשיא לשעבר של מועדון האופנוענים קאלאברס, הקטור סלזר, מתחיל לעקוב אחרי ג'קס וטארה אחרי שהושפל ונודה מהמועדון שלו. אחרי שג'מה מגלה שלג'ון טלר היה רומן בבלפסט וכי יש לו בת מיחסיו עם מורין, היא נמלטת ממעצר בעזרתן של טארה ומרגרט, הבוסית שלה בבית החולים. טארה וליילה קובעות תור בקליניקה להפלה מלאכותית. ג'מה עוזבת עם סאם קרואו במסעם לבלפסט למצוא את אייבל, היכן שג'ימי או' כבר מצפה להגעתם.

עם הגעתם, מורין מספרת לג'קס שהמחתרת האירית מאסה בדרכו הפורענית של ג'ימי או', ומציעה לו להרוג אותו בתמורה לאייבל. סטול עוזרת לג'קס למצוא מידע על האב אשבי ומועדון האופנועים של ילדי האנרכיה בבלפסט, "סאם בל", ומזהירה את ג'קס שלא להרוג את ג'ימי או'. סאם קרואו מחליטים להפתיע את ג'ימי או' במהלך הגנה על משלוח, אך הוא מקבל אזהרה מראש. ליאם או'ניל, העובד עבורו יחד עם נשיא המועדון "סאם בל" קית' מקגי, מתקיף את חברי המועדון בעזרת פצצה שהושתלה ומחסלת כמה מחברי "סאם בל". סאם קרואו מענים את ליאם עד שהוא מגלה להם שהוא ומקגי היו שותפים להחלטותיו של ג'ימי או'. ג'קס הורג את ליאם, ומעט לאחר מכן קליי דוחף את מקגי מהגג. השניים מתגלים בפני "סאם בל" כבוגדים. אשבי מוסר לג'קס את מיקומו של אייבל, אך מציע לו לאפשר את אימוצו כדי לתת לו חיים נורמליים מחוץ למועדון. ג'קס בוחר להשאיר את התינוק עם משפחתו המאמצת, עד אשר ג'ימי או' הורג את ההורים וחוטף את אייבל מתוך כוונה להשתמש בו כקלף מיקוח עבור כניסתו לארצות הברית. אייבל מוחזר לג'קס לאחר שקלן אשבי מחליף את עצמו תמורת התינוק.

מאחר שמרבית חברי סאם קרואו נמצאים בבלפסט, היחידים שנותרו בצ'ארמינג הם טיג, פייני וקוזיק. ג'ייקוב הייל הבן משתמש בטקטיקות הפחדה ואיומים כדי להמשיך בפיתוח עירוני בצ'ארמינג. סלזר חוטף את טארה ואת מרגרט בדרכן למרפאת ההפלות. הוא אומר לפייני שימסור אותן אם סאם קרואו יהרגו את אלברז וימסרו לידיו 250 אלף דולר. תחת השפעתו של ג'ייקוב הייל הבן, השריפים של מחוז חואקין עומדים להשתלט על משטרת צ'ארמינג. טארה תוקפת את חברתו של סלזר ועורכת משא ומתן לשחרורה של מרגרט. מאוחר יותר, חברתו של סלזר מתה.

בעוד השימוע על אחזקת הנשק מתקרב, סאם קרואו חוזרים לצ'ארמינג ומחפשים אחר טארה. ג'מה מאיימת לחשוף את הירצחו של אדמונד בידי סטול אם זו האחרונה לא תסיים את עסקיה עם ג'קס. סלזר לוקח את ג'ייקוב הייל הבן כבן ערובה יחד עם טארה. אנסר מדגיש בפני חברי המועדון את החשיבות שבלכידתו של סלזר כדי להפליל את הייל ולהציל את משטרת צ'ארמינג, אולם במהלך עימות חזיתי, ג'קס הורג את סלזר. בתוך כל התוהו ובוהו, סטול יורה בשותפה שלה טיילר כדי להגן על השקר שלה. אופי מציע נישואים לליילה. עכשיו שג'ימי או' נמצא בארצות הברית, הוא מחפש את עזרתה של המאפיה הרוסית כדי להימלט לאמריקה הדרומית. סטול משקרת לחקירות פנים ואומרת שהסוכנת טיילר היא זו שהרגה את אדמונד והפלילה את ג'מה, ובכך מנקה את ג'מה מכל חשד.

ג'קס וסאם קרואו נפגשים עם הרוסים ומשלמים שני מיליון דולר עבור מסירתו של ג'ימי או', אף על פי שחלק גדול מהכסף מזויף. ג'קס אומר לסטול את מקום עסקת החליפין כדי שהיא תתערב ותעצור את ג'ימי, אך זה האחרון מועבר למיקום אחר בטרם היא תוכל לעשות זאת. ג'קס מבטיח לה שהם יעבירו לה אותו אם היא תפחית את זמנם בכלא, והיא מסכימה. סטול מגיעה למועדון כדי לעצור את ג'ימי, וכאשר קליי שואל אותה כיצד ידעה את מיקומו, היא מציינת שג'קס הוא מלשין. הדבר מכעיס את חברי המועדון, שקוראים לו "איש מת". סאם קרואו נלקחים למעצר במסחרית של ה-ATF, וג'קס יושב מבודד מכל השאר.

בעוד סטול מעבירה את ג'ימי למעצר, אנסר עוצר אותה בצידי הדרך. הוא מזהיר אותה מפני איום של המחתרת האירית בהמשך הדרך. יתר הסוכנים ממשיכים לחקור זאת, והיא נותרת לבד עם ג'ימי ואנסר. מעט לאחר מכן, פייני, צ'יבס, אופי וקוזיק מגיעים. צ'יבס מעניק לג'ימי חיוך גלאזגו והורג אותו. אופי הורג את סטול באותה דרך בה נהרגה דונה, לאחר שהזכיר לה כי היא אחראית למותה. ההוכחות לעסקיו של ג'קס עם סטול מושמדות, מה שמותיר את חברי המועדון עם המסמכים המבטיחים את הפחתת עונשם בכלא. זירת הפשע מבוימת כאילו המחתרת האירית אחראית לכך. במסחרית המובילה אותם, ג'קס לומד על הירצחם של סטול וג'ימי, כאשר חניכי המועדון רוכבים לצד המסחרית וצופרים להם בקוד מורס. הוא ושאר חברי המועדון מחייכים, ומתברר כי הם ידעו כל אותה עת על תוכניתו של ג'קס. בינתיים, טארה מוצאת את המכתבים שמורין השאירה לג'קס בתיק שלו וקוראת אותם. במכתבים אלו, ג'ון טלר מיידע את מורין בדבר התקרבותם של ג'מה וקליי ופחדו כי השניים ירצחו אותו. העונה מסתיימת כאשר ג'קס דוחה מעליו את חזונו של אביו ומאמץ את דרכו של קליי.

עונה רביעית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ילדי האנרכיה משוחררים מהכלא לאחר 14 חודשי מאסר. הם מתקבלים חזרה בידי סגן איליי רוזוולט, השריף החדש של צ'ארמינג, שהגיע ממשרד השריף בסן חואקין. הוא אוסר על חברים שמשוחררים בערבות ללבוש את מדי המועדון בתוך תחום השיפוט שלו, ומצהיר עליהם כמשויכים לכנופיה. למורת רוחו של קליי, הם גם מגלים שג'ייקוב הייל החל להכשיר קרקע לבנייתו של מיזם מגורים בשם "צ'ארמינג הייטס".

התובע הכללי לינקולן פוטר מבקש את עזרתו של רוזוולט בבניית תיק פשע מאורגן נגד סאם קרואו. בערב חתונתו של אופי, ג'קס מציע נישואים לטארה, שמסכימה כאשר ג'קס אומר שהוא מתכוון לעזוב את המועדון. סאם קרואו מתכוונים לערוך עסקת נשק עם הרוסים, ולהשתמש במסווה חתונתו של אופי כדרך להתחמק מרשויות החוק. כפעולת תגמול על תקיפתו של ג'קס בכלא, סאם קרואו בוגדים ברוסים והורגים את חלקם - כולל את הסוכן הסמוי שעובד עם פוטר. לאחר שג'מה מוצאת מכתבים ממורין בחפציה של טארה, היא מבררת עם קליי את עניין נאמנותם של טארה וג'קס למועדון. בסופו של דבר, היא שואלת את טארה על המכתבים, אך טארה מכחישה כל ידע עליהם.

ג'קס וקליי נפגשים עם אלברז ועם חבר קרטל גלינדו רומרו "רומיאו" פראדה (דני טרחו) כדי לדון בהברחת נשק. להפתעתו של ג'קס, קליי מוכן להעביר קוקאין עבור הקרטל בתמורה לכסף והגנה מהרוסים. ג'קס מבין שקליי לוקח סיכונים כדי שיהיה לו מספיק כסף כשיעזוב את המועדון ויפרוש. הוא עורך עסקה פרטית עם קליי ומסכים להעברת הסמים, בתנאי שיעזוב את המועדון יחד עם קליי, ואופי יהפוך לנשיא. יתר חברי המועדון חלוקים בדעותיהם לגבי העברת הסמים. לאחר דיון מעמיק, ההצעה עוברת ברוב של 6 ל-5, והדבר יוצר פילוג בין חברי המועדון. בעוד סאם קרואו מבצעים את משלוח הנשק הראשון עבור הקרטל, דלקת הפרקים של קליי מחמירה. ג'מה מזהירה את פייני בנוגע לחקירת העבר יחד עם טארה. פוטר ממשיך לעורר צרות במועדון, ומודיע לאוטו שבובי קיים יחסים עם לואן לפני מותה. החיפוש אחר המכתבים ממשיך, ונודע כי קליי הורה להרוג את ג'ון טלר כדי לעצור אותו מלהפסיק את הסחר בנשק עם האירים. אנסר וג'מה גם הם שותפים לפשע, וזאת מאחר שידעו עליו או שטייחו את עניין ה"תאונה".

כדי להשיג ממנו שיתוף פעולה, רוזוולט חושף בפני ג'וס שאביו הביולוגי הוא אפרו-אמריקאי. ג'וס חושש שאם האמת הזו תצא לאור, הוא עלול להיזרק מהמועדון. הפרנויה שלו בנוגע למקורותיו האפרו-אמריקנים גדלה עד לנקודה בה הוא יוצר קשר עם רוזוולט, שמבהיר לו כי יש צורך בדוגמית מהקוקאין אם ג'וס חושש לחייו ורוצה הגנה. ג'וס משיג בחשאי לבנה אחת של קוקאין, אך נרדם בטרם יצליח לאסוף דוגמית ולהחזיר את הלבנה ולכן הוא חייב להסתיר אותה לפני שיתגלה. המועדון מגלה אודות הקוקאין החסר, מה שגורם לקונפליקט פנימי בין סאם קרואו לבני המאיה, ומאלץ אותם לבחון את חבריהם ולראות אם הם גנבו את הלבנה. פיל וראט-בוי, שניים מחניכי סאם קרואו, נופלים תחת החשד ונאלצים לשחק רולטה רוסית כדי לבחון את נאמנותם. ג'וס מרגיש אשם שהחניכים סובלים בגלל טעותו, מנסה להחזיר את הלבנה שגנב, אך מיילס תופס אותו. כשמיילס מנסה לקחת אותו חזרה למחסן ולחשוף את דבר הגנבה, השניים נאבקים וג'וס יורה במיילס מטווח אפס ומפליל אותו בגנבת הסמים. רומיאו מגיע למחסן ומאמת את העברת הסמים. קליי מבקש מרומיאו לעזור להרוג את טארה כדי לשמור בסוד על רצח ג'ון טלר, באומרו לו שלדוקטור יש מידע שיכול לסכן את עסקיהם.

חברי המועדון מגיעים לאחת ממעבדות הסמים של אלברז כדי להשגיח על הפעילות, אך נתקלים למארב בו נהרגים מספר מבני המאיה ואלברז נפצע. ג'קס רודף אחריהם ומגלה שמדובר בקרטל לובוס סונורה, יריביו של קרטל גלינדו. האלימות הגואה והידיעה שהפכו לחיילים במלחמה בין שני קרטלי סמים גורמים לחברי סאם קרואו לשקול מחדש את העסקה, במיוחד בובי, שקורא להצבעה חדשה לגבי החלפת הנשיא מאחר שקליי מעמיד אותם בסכנה. קליי מסכים בזעם. באותו לילה, ג'וס מנסה להתאבד על ידי תלייה, אך ענף העץ נשבר והוא נכשל. למחרת בהצבעה, קליי וטיג מצביעים נגד בובי, אולם ההצבעה מופרעת על ידי תקיפתם של הלובוס סונורה על המועדון. הם מצליחים לתפוס אחד מהתוקפים, ותחת השפעת סם אמת הוא מגלה להם שיש בוגד בקרב בני המאיה. סאם קרואו מתכננים להשתמש בבוגד כדי לשלוח מידע כוזב ללובוס סונורה ולפתות אותם למארב. כשהתוכנית נכשלת, חברי המועדון מוצאים משאית ובתוכה גופות ערופות ראש של בני המאיה ושל ארמנדו, נשיא סאם טאז, מועדון ילדי האנרכיה בטוסון, אריזונה. גילוי זה רק מוסיף למתחים לגבי עסקת הסמים.

ג'קס מתעמת עם פייני בנוגע ליחסיו עם קליי, ומאשר פעם נוספת שלא ילך בדרכי אביו. קליי מרגיש מאוים בידי פייני, לאחר שזה האחרון מבקש להראות את המכתבים למועדון. הוא מגיע לבקתה של פייני ודורש את המכתבים. כשפייני מסרב, נדמה שקליי פונה לעזוב, אך הוא פורץ את הדלת ויורה בפייני ברובה הציד שלו. בניסיון להפליל את לובוס סונורה ברצח, קליי צובע בדמו של פייני את ראשי התיבות LS על תמונתם של תשעת המייסדים. המועדון מקבל מידע מקרטל גלינדו שמציע שהתשיעיות עובדים יחד עם הלובוס סונורה. קליי מארגן מפגש בין המלכים האירים לבין גלינדו לצורך השגתם של כלי נשק חזקים יותר. המועדון מחליט לארגן פגישה עם לארוי מהתשיעיות. קרטל גלינדו מופיע והם משתמשים בלארוי כדי לפתות את הלובוס סונורה למלכודת. התוכנית נכשלת מכיוון שהלובוס סונורה מצוידים בכלי נשק רבי עוצמה ונמלטים. יד ימינו של רומיאו, לואיס, נותן לקליי טלפון חד פעמי עם איש הקשר שלו כדי להרוג את טארה, אך ג'מה משכנעת את קליי שלא לעשות זאת ואנסר מתכנן להשתמש באשמה שקליי הטפיל על לובוס סונורה לצורך תוכנית חדשה. ג'מה מדברת עם טארה על המכתבים, וטארה אומרת לה שהם יקברו את ג'קס עמוק יותר בתוך המועדון רק מתוך רגשות אשם, ולכן היא לא תראה לו אותם. הסוכן פורטר גורם לאוטו להאמין שבובי הרג את לואן, ואז נפגש עם ג'וס, ואומר שיש לו מספיק ראיות כדי לשים את כל המועדון בכלא, אבל הוא מקווה שג'וס יעזור להם להפיל את המחתרת האירית.

ג'מה מספרת לקליי על שיחתה עם טארה ושג'קס לא יידע על המכתבים, אבל קליי מחליט בכל זאת לחייג בטלפון שהוא קיבל מהקרטל ומסדר התנקשות בטארה. למחרת, הוא לוקח כסף מהחסכונות האישיים שבכספת האישית שלו כדי לשלם למתנקשים, אבל אינו מודע לכך שג'קס מלווה אותה יחד עם הבנים לאורגון, שם טארה קיבלה הצעה להשתתף בכנס רפואה. כשהוא לומד זאת, הוא מנסה נואשות לבטל את ההתנקשות אך נכשל. טארה כמעט ונחטפת על ידי המתנקשים ונפגעת קשות בידה הימנית, אך ג'קס מחלץ אותה מידי החוטפים. קליי פוגש את רומיאו ומנסה לבטל את ההתנקשות, אך רומיאו משוכנע שעדיף לטארה למות, וקליי מסכים עמו. לאחר שג'קס מוודה שטארה בטוחה בבית החולים, הוא מודיע לאופי שהוא עוזב את המועדון.

ג'מה נחרדת לגלות שקליי ניסה להביא למותה של טארה, ומתעמתת איתו. השניים נכנסים לעימות פיזי, וקליי מכה אותה קשות. אנסר מנסה לעזור לה, אך היא מציינת בפניו שלא מגיעה לקליי כפרה והוא "ימות בידי אחד מהילדים". המועדון נפגש עם קרטל גלינדו למלחמה על הלובוס סונורה. הם אורבים לשלושה מחברי הקרטל ומגלים את מיקומם. קרב יריות מתפתח בין שני הצדדים בשדה מוקשים, וקוזיק נהרג מאחד מהם. סאם קרואו הורגים את חברי הלובוס סונורה הנותרים בעזרת משגרי טילים. אשתו לשעבר של ג'קס, ונדי, חוזרת לצ'ארמינג ממכון הגמילה ודורשת לראות את אייבל. אוטו מחליט לעשות עסקה עם הסוכן פוטר ולבגוד במועדון. המועדון מגלה מאוסוולד שג'ייקוב הייל ערך עסקה עם משקיעים מיפן, וכן מגלה שג'ורג'י קארוזו הרג את לואן, ובובי הורג אותו כנקמה. טיג נגעל ממה שקליי עשה לג'מה, ומתפטר מתפקידו כיד ימינו. אופי מגיע לבקתה של אביו ומגלה את גופתו של פייני. אנסר עוקב אחריו לשם וחושף בפני אופי את האמת, מה שמטריף את דעתו של אופי.

פגישה נערכת בין ילדי האנרכיה לבין המלכים האירים. המחתרת האירית מביעה חוסר התלהבות מהחלטתו של ג'קס להשתמש במטולי הרימונים בקרב עם כנופיית לובוס סונורה. בסופו של דבר הם מסכימים לשקול את המשך מכירת כלי הנשק, בתנאי שהמועדון יספק להם שירות מקומי. בינתיים, רומיאו וקליי נפגשים כדי לדון על אמינותם של האירים אם יעשה שימוש בכלי הנשק מצפון לגבול, בקנדה. בובי מתכוון לספר לאוטו כי הם טיפלו ברוצח של לואן, אך במקום זאת הוא מובל למעצר. אנסר דואג לשריפת גופתו של פייני בידי הקברן המקומי. קליי מבקר את טארה בבית החולים ומגלה לה שהוא יודע על המכתבים. הוא מציע לה עסקת חליפין שתאפשר לה, לג'קס ולמשפחתה לעזוב את צ'ארמינג, אך גם מאיים עליה אם היא לא תעשה זאת. בדרכו החוצה, קליי פוגש בג'מה, שמודיעה לו שאופי יודע על מות אביו וכי הוא מתכוון להתנקם בקליי. היא מסיימת את המפגש ביניהם בנשיקה על הלחי, ברומזה כי היא נפרדת ממנו לשלום.

ג'קס נפגש עם אופי, ומגלה שפייני נהרג על ידי קליי. הוא מנסה לעצור את אופי, אבל אופי מצליח להגיע למועדון לפניו ומתכוון לירות בקליי. ג'קס מסתער לחדר, אבל אופי לא מקשיב לבקשותיו להוריד את האקדח שלו ויורה בקליי. קליי מצליח לשרוד, וג'קס דורש מאופי להתחבא בבקתה, בעוד הוא ואנסר מחליטים להפליל את ה"תשיעיות" בניסיון הרצח של קליי. טיג מאשים את עצמו על כך שלא היה שם עבור קליי, ומחליט לנקום בלארוי, מנהיג ה"תשיעיות". בניסיון לדרוס את לארוי, הוא הורג בטעות את בת זוגו של לארוי, בתו של גנגסטר אכזרי בשם דיימון פופ. אף על פי שקליי נמצא בתרדמת, המועדון מחליט לעשות את העסקה עם המחתרת האירית והקרטל, וג'קס מתחיל לחשוד שמשהו אינו כשורה כשבובי וג'וס נעלמים. ג'מה מצליחה לשכנע את טארה לתת לה את המכתבים של ג'ון, כדי שקליי לא ינסה שוב להרוג את טארה. היא שורפת את הדפים שמפלילים אותה ואת אנסר, ומחליטה להראות את השאר לג'קס, ובכך חושפת בפניו שקליי הרג את אביו, את פייני וניסה להרוג את טארה. ג'מה מנסה לגרום לג'קס להרוג את קליי ולתפוס את מקומו בתור המנהיג של המועדון. טארה מגיעה למקום, וחושפת שהיא הפילה את ג'מה בפח וידעה שג'מה תראה את המכתבים לג'קס. טארה נותנת לג'קס מזרק עם רעל שיגרום לקליי לטבוע בדמו שלו, מוות שיראה כמוות טבעי ולא כרצח. היא אומרת לג'מה שהיא וג'קס עוזבים את צ'ארמינג.

פוטר מתכונן לעצור את המועדון, המחתרת האירית והקרטל ברגע שהפגישה שלהם תתקיים, ולכן מביא עשרות סוכנים נוספים ואת שריף רוזוולט. אבל לפני שהם מספיקים להתכונן למעצר, רומיאו פראדה ולואיס טורז מגיעים למקום וחושפים שהם סוכנים עבור ה-CIA, שמשתמשים בקרטל כדי להבטיח את שלומה של ארצות הברית. הפגישה מתרחשת, אבל המלכים האירים אומרים שהם לא סומכים על ג'קס ויעשו את העסקה רק מול קליי. רומיאו ולואיס אומרים לג'קס שהם צריכים שהמועדון ימשיך לסחור בסמים ובנשק, וגם לעשות את העסקה עם האירים, אחרת הם ייתנו לפוטר לעצור את המועדון. השניים אומרים שכאשר קליי ביקש מהם להרוג את טארה, הם התכוונו לקחת אותה למקום מסתור. לפיהם, על קליי להישאר בחיים כדי שהעסקה עם המחתרת האירית תצא לפועל. הם גם מספרים לג'קס שאוטו בגד במועדון, ומבטיחים שינסו להוציא את בובי מהכלא. ג'קס נפגש עם קליי בבית החולים ומתכוון להרוג אותו, אבל לבסוף אומר לקליי שהעסקה עם המחתרת האירית מונעת ממנו לעשות זאת. הוא מחייב את קליי לפרוש מהמועדון באיומי סכין, וג'קס יהפוך למנהיג החדש. פוטר מרחם על ג'וס ומחליט לשחרר אותו מהמעצר, ושריף רוזוולט מבטיח לג'וס שאיש לא ידע את האמת עליו. לאחר מכן, פוטר מתפרץ לפגישה עם ג'ייקוב הייל ומחזיקי המניות של צ'ארמינג וחושף בפניהם שהייל ערך עסקה עם ארגון יפני שתומך בפדופיליה, מה שמחבל בעסקים של הייל. ג'קס נפגש עם אופי ומבקש ממנו להיות יד ימינו. הוא אומר לו שאסור לו להרוג את קליי, אך לא חושף את האמת לגבי ה-CIA. לאחר מכן, ג'קס מבקש סליחה מטארה על כך שהוא אינו יכול לעזוב, אבל לה הוא מספר את האמת לגבי הקרטל וה-CIA, ואומר שהוא לא יכול לחיות עם העובדה שהמעשים שלו יהרגו את המועדון שאביו בנה. ג'קס מגיע למועדון ותופס את מקומו של קליי. הוא מקדם את צ'יבס להיות אחד החברים הבכירים במועדון. ג'קס, צ'יבס, טיג, ג'וס והאפי מתחילים בפגישה, וג'קס מקווה שאופי יגיע גם הוא, אבל הוא לא מגיע. טארה מגיעה לפגישה ואומרת לג'קס שהיא נשארת בצ'ארמינג והיא לא עוזבת אותו. ג'מה מגיעה גם היא, ורואה שטארה עומדת מאחורי ג'קס, שיושב בכיסא מנהיג המועדון, ונזכרת בתמונה ישנה, בה היא עצמה עמדה בדיוק איפה שטארה עומדת, כשהיא תומכת בג'ון טלר, מנהיג המועדון. ג'מה מבינה שכעת ג'קס וטארה הם המלך והמלכה החדשים של המועדון.

עונה חמישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות מותה של ורוניקה פופ, חברתו של לארוי ויין, "התשיעיות" מתקיפים את סאם קרואו ואורבים למשלוח נשק. העימות המתמשך בין שני המועדונים, בנוסף לסדרת פריצות לבתים שקשורים לחברי המועדון, מאלצים את ג'קס להפגש עם דיימון פופ. בובי משוחרר ממאסר בידי רומיאו והופך לסגן נשיא המועדון, בעוד שלושה נוודים מתקבלים לסאם קרואו.

פופ פוקד על "התשיעיות" להדוף כל מתקפה של סאם קרואו, משום שהדבר יגרום להתערבותה של המשטרה, ופופ אינו מוכן שזה ייקשר אותו אליו. כדי לנתק כל קשר עם "התשיעיות" הוא הורג את מנהיג המועדון, לארוי, ומשחית את גופתו. הוא מארגן פגישה בין התשיעיות לבין סאם קרואו ומפגין את כוחו למרחוק כאשר פוקד על הריגתו של המנהיג החדש. פופ לוכד את טיג ומאלץ אותו לצפות כאשר הוא שורף את בתו בעודה בחיים. באותו לילה, אנסר נופל קורבן לפריצה ביתית, ופופ שוכר עדי ראייה כוזבים על מנת לעצור את ג'קס, צ'יבס וטיג באשמת רצח שוטר וחבר "התשיעיות".

סאם קרואו מקבלים מקלט זמני ב"דיוסה אינטרנשיונל", בית בושת המנוהל בידי נרו פאדילה, החבר החדש של ג'מה. המועדון מרוויח זמן על מנת להבטיח הגנה מידיו של רומיאו. ג'קס מפתח קשרי ידידות עם נרו, ולפני שנשלח למאסר מתחתן עם טארה בטקס פרטי וצנוע. קליי מבקש מאופי להגן על ג'קס בזמן שהותם בכלא, ולכן אופי גורם למאסרו כדי להישאר קרוב אליהם. בכלא מתברר שפופ מחזיק את הסוהרים בכיסו. הוא מודיע לג'קס שטיג צריך להישאר בכלא למשך כל חייו בעקבות מה שעשה לבתו, ובנוסף על אחד מהילדים למות בכלא. בנקודה זו, ג'קס אומר לאופי את האמת על קליי. במפנה עלילתי לא צפוי, אופי מקריב את חייו למען חבריו ונרצח בכלא. ג'קס מוכה יגון על אובדן חבר ילדותו ומארגן פגישה עם פופ כדי לבדוק את נושא הפריצות לבתים וכדי לשחרר את טיג מהכלא. ג'קס משחרר את טיג מהכלא וגורם לו להבטיח לעולם לא להצביע נגדו בהחלטות המועדון.

בין ג'מה לטארה מתפתח קרע עמוק ביחסים. טארה מסרבת לאפשר לה לשלוט במשפחתה, דבר שזוכה לתמיכתו של ג'קס, במיוחד אחרי הירצחו של אופי. ג'קס גם דורש מנרו לסיים את מערכת יחסיו עם ג'מה. נרו מנסה להשלים בין ג'מה לג'קס, שנותן לה את ההזדמנות לשמור על ילדיו, אייבל ותומאס. אולם, ג'מה מעורבת בתאונת דרכים בשל היותה מסוממת, ושני הילדים כמעט ונהרגים. הפריצות לבתים ממשיכות, ואשתו ההרה של שריף רוזוולט נהרגת בטעות. הפולשים מתגלים כחברי המועדון החדשים, הנוודים, שנשכרו בידי קליי כדי ללחוץ על ג'קס לרדת מתפקידו כנשיא המועדון. בידיעה כי הנוודים יכולים לקשר אותו אליהם, קליי בוגד בהם וגורם לשניים מהם להיהרג בקרוואן של אנסר. השורד היחיד, פרנקי דיאמונדס, שוכר שחורים שיתקפו את ג'קס בלילה בו ג'מה עשתה את התאונה. קליי משקר ואומר כי הייתה זו קבוצה שהורידה את ג'מה מהכביש. ג'קס הורג את התוקפים ומגלה שפרנקי לקח את נרו ואת ליילה כבני ערובה והתוודה על מעורבותו של קליי. פרנקי נמלט עם צ'יבס ועם כספו של נרו. לאחר שג'קס לומד את האמת מנרו על התאונה של ג'מה, טארה אוסרת עליה להתקרב לילדים. אולם, ג'קס רואה בכך הזדמנות ועורך עסקה עם ג'מה - אם היא תהיה לצד קליי ותגלה את מעורבותו בפריצות, תהיה לה שוב גישה לילדים. ג'מה מסכימה לעסקה.

ג'קס עורך עסקאות עם ג'ייקוב הייל ועם דיימון פופ כדי להבטיח את המשך פיתוחו של מיזם "צ'ארמינג הייטס", ובצורה זו מבטיח למועדון בלעדיות בעבודת הפיתוח. פופ מסכים, אבל דורש מג'קס שיעביר לו את טיג כדי שיוציאו להורג לאחר שמילא את תפקידו. ג'קס מסכים. חברי סאם קרואו יוצאים בעקבות האסירים אשר רצחו את אופי. ג'וס מגלה לקליי את האמת אודות הבגידה שלו וחוק הפשע המאורגן. גם ג'קס לומד את האמת הזו מפיו של רוזוולט, והשניים מדברים עם ג'וס, שמתוודה על הכל וגם מספר שפרנקי גילה לו כי קליי אחראי לפריצות הבתים. ג'קס עורך עסקה עם ג'וס שאם הוא מוצא מסמכים המוכיחים את מעורבותו של קליי, ג'קס לא יחשוף את בגידתו של ג'וס לחברי המועדון והוא יישאר חבר. ג'וס מסכים בלית ברירה.

טארה מנסה לבקר את אוטו מספר פעמים במטרה לגרום לו לחזור בו מהצהרתו ולבטל את תיק הפשע המאורגן שרומיאו ארגן נגד סאם קרואו. אוטו עושה זאת, אך גם רוצח אחות בעזרת צלב שהיה שייך ללואן וטארה הביאה אותו, מה שהופך את טארה לשותפה לפשע. קליי מגלה על תיק הפשע המאורגן ומנסה לסגור עסקה עם רומיאו. הוא מזהיר את רומיאו שג'קס ינסה להרוס את יכולת המינוף שלהם. רומיאו מציע שקליי יחזור להיות נשיא המועדון בכך שיסיר את ג'קס מתפקידו, אך קליי מסרב ומנסה לשכנע את ג'קס לא לפעול בנושא. ג'קס אינו שועה לניסיון השכנוע ומנסה לארגן יחסי עבודה בין רומיאו לבין הנרי לין, ראש הטריאדה הסינית בסן פרנסיסקו, כדי שהם יספקו להם את כלי הנשק ולא סאם קרואו. כשג'וס מגלה את המסמכים ומתכוון להראות אותם לחברי המועדון בביתו של קליי, ג'קס נחטף בידי הקרטל. הדבר נותן לקליי מספיק זמן כדי להחביא את המסמכים במקום בטוח. ג'קס גורם לרומיאו להסכים לתוכניתו.

בעונה האחרונה ג׳קס נוסע באופנוע שלו שאחריו ניידות משטרה וג׳קס מחליט לסיים את חייו על ידי התנגשות במשאית החלפה מולו בעודו עוזב את ידיו מהאופנוע היקר שלו, פורס אותן לצדדים, ובעצם שלם עם החלטתו.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מימין לשמאל:
שורה ראשונה: צ'ארלי האנם, קייטי סגל, רון פרלמן, מארק בון ג'וניור, קים קואטס, טומי פלנגן.
שורה שנייה: תיאו רוסי, מגי סיף, דייטון קלי, ניקו ניקוטרה, דייוויד לה בראווה, ריאן הארסט ויוצר הסדרה קורט סאטר.
שחקנים ראשיים
שחקן דמות עונות
עונה ראשונה עונה שנייה עונה שלישית עונה רביעית עונה חמישית עונה שישית עונה שביעית
צ'ארלי האנם ג'קסון "ג'קס" טלר ראשי
קייטי סגל ג'מה טלר-מורו ראשי
רון פרלמן קלרנס "קליי" מורו ראשי
מארק בון ג'וניור רוברט "בובי אלביס" מונסון ראשי
קים קואטס אלכס "טיג" טרייגר ראשי
טומי פלנגן פיליפ "צ'יבס" טלפורד ראשי
תיאו רוסי חואן-קרלוס "ג'וס" אורטיז חוזר ראשי
מגי סיף טארה נואלס-טלר ראשי
דייטון קלי ויין אנסר חוזר ראשי
ראיין הארסט הארי "אופי" וינסטון חוזר ראשי
ויליאם לאקינג פירמונט "פייני" וינסטון חוזר ראשי
ג'וני לואיס קיפ "חצי שק" אפס ראשי
ג'ימי סמיטס נרון "נרו" פאדילה חוזר ראשי
דראה דה-מתאו ונדי קייס אורח אורח ראשי
דייוויד לה-בראווה האפי לואומן חוזר ראשי
ניקו ניקוטרה ג'ורג' "ראט-בוי" סקוגסטרום חוזר ראשי
שחקנים חוזרים ואורחים
שחקן דמות עונות
עונה ראשונה עונה שנייה עונה שלישית עונה רביעית עונה חמישית עונה שישית עונה שביעית
אמיליו ריברה מרקוס אלברז חוזר
מייקל מריסי אורנשטיין צ'אק מרשטיין חוזר
וינטר אייב זולי ליילה וינסטון חוזר
קנת' צ'וי הנרי לין חוזר חוזר
בילי בראון אוגוסט מארץ' חוזר
סי-סי-אייץ' פאונדר טיין פיטרסון חוזר
פיטר ולר צ'ארלס בראוסקי חוזר
רוברט פטריק לס פאקר חוזר
אנבת' גיש אלתיאה ג'ארי חוזר
מלקולם-ג'מאל וורנר סטיקי חוזר
מרילין מנסון רון טולי אורח
מיטש פילגי ארנסט דארבי חוזר אורח
קורט סאטר "ביג אוטו" דילייני חוזר
ג'ף קובר ג'ייקוב הייל הבן חוזר
מקנלי סגל מרגרט מרפי חוזר
רוקמונד דנבר סגן איליי רוזוולט חוזר
בניטו מרטינז לואיס טורז חוזר
דני טרחו רומרה "רומיאו" פראדה חוזר
קריסטן רנטון איימה אורח
פטריק סנט אספריט אליוט אוסוולד אורח
טורי קיטלס לארוי ויין אורח
טיילר שרידן דייוויד הייל חוזר
אלי ווקר הסוכנת ג'וּן סטוֹל חוזר
קני ג'ונסון הרמן קוזיק חוזר
טום ארנולד ג'ורג'י קארוזו אורח
טיטוס ווליבר ג'ימי או'פאלן אורח
דונאל לוג לי טוריק אורח
דנדרי טיילור לואן דילייני אורח
טארין מנינג צ'רי/ריטה אורח אורח
אדם ארקין אית'ן זובל אורח
הנרי רולינס איי ג'יי ווסטון אורח

חברי המועדון[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'קסון (ג'קס) טלר - החל מסוף העונה הרביעית מתפקד כנשיא של מועדון האופנוענים "ילדי האנרכיה" לאחר ששימש כסגן הנשיא. בנם של ג'ון וג'מה טלר, וחי את חיי המועדון מאז ילדותו משום שאלה הם החיים היחידים שאותם הוא מכיר. לג'קס נולד בתחילת הסדרה בן (אייבל), אירוע שמשנה את תפיסת עולמו. בעקבות כך, ג'קס מעוניין לשנות את התנהלות המועדון בנוגע לעסקים לא חוקיים, ונקלע עקב כך לסכסוך מתמשך עם קליי, נשיא המועדון. מושפע מאוד ממכתביו של אביו המנוח שתפקד בעבר כנשיא המועדון, ולומד מהם על מנת לשנות את הדרך של המועדון. ג'קס יוצא במהלך הסדרה עם טארה, רופאה מנתחת בבית החולים המקומי, לה הוא נישא בהמשך ומוליד איתה עוד ילד בשם תומאס.בעונה החמישית הפך לנשיא לאחר שאילץ את קליי לפרוש. בעונה השביעית רצח את גורי - נשיא של הילדים באינדיאן הילס מכיוון שחשב שבגד בו, בעקבות כך נקבע עונשו למות על ידי ראשי כל המועדונים והתאבד כדי לא להכריח את אנשי המועדון שלו להרוג אותו.
  • פיליפ (צ'יבס) טלפורד - סגן הנשיא של מועדון סאם קרואו החל מהעונה השישית. נאמן ביותר לג'קס. נולד במקור בגלאזגו, סקוטלנד אולם גדל בבלפסט, צפון אירלנד ושירת כחובש בצבא הבריטי למשך חמישה חודשים בטרם סולק ונשפט במשפט צבאי. ניסיונו בשדה הקרב הופך אותו לחובש המועדון במקרי חירום. היה חבר במחתרת האירית, אבל עימות עם ג'ימי או'פאלן בנוגע לאשתו פיונה גרם לצילוקו בפנים וגירושו מאירלנד. בסוף עונה שלישית, צ'יבס זוכה לפעולת תגמול נגד ג'ימי או' תוך הפללתה של סוכנת ה-ATF סטול. בסוף העונה שביעית ג'קס מביא לו את תואר הנשיא שאיתו נמצא בסדרת הבת בני המאיה.
  • האפי - המתנקש הראשי של סאם קרואו החל מעונה שישית, לאחר שצ'יבס נטל את תפקיד סגן הנשיא. רוצח חסר רחמים אשר נושא קעקועי סמיילי עבור כל אחת מההתנקשויות שלו. כמו טיג, גם האפי נשכר לבצע את העבודות שאף אחד לא רוצה לבצע. לה-בראווה במציאות הוא חבר רשמי בכנופיית האופנוענים Hells Angels. משחק בכנופיית המאיה שם רצח לפני תשע שנים את אמם של איזי ואנגל רייס ואלה חטפו אותו עד שהוציאו ממנו מידע.
  • אלכסנדר (טיג) טרייגר - חייל לשעבר מחיל הנחתים האמריקני ששימש כיד ימינו של קליי ועושה דברו לצורך השלטת סדר. ויתר על תפקידו בעונה רביעית לאחר שנודע לו על מעשיו של קליי. היה נאמן לקליי ונחשב לאחד החברים האלימים ביותר במועדון. אף על פי שהוא רוחש כבוד לג'קס, הוא מפקפק ביכולתו להנהיג את המועדון, וזאת משום ההיסטוריה העקובה מדם בין סאם קרואו לבני המאיה והנורדים. טיג היה זה שביצע את ההתנקשות בדונה בעונה הראשונה, לאחר שטעה לחשוב שמדובר באופי. בסוף העונה השביעית, כאשר צ׳יבס מקבל את התואר ״נשיא המועדון״ הוא ממונה רישמית כסגן הנשיא.
  • בובי מונסון - הבחור הרגוע שבחבורה. משמש כמזכיר האחראי על ענייני הכספים, ונשאר בעמדה זו גם לאחר שקליי הודח מתפקידו. בובי הוא ממוצא יהודי שעושה חיקויים של אלביס פרסלי. משמש לרוב כדמות אבהית עבור ג'קס. בעונה השנייה מונסון בחר לצדד בג'קס, כשג'קס נכנס לעימות עם קליי. אוגוסט הרג אותו בעונה השביעית
  • ג'וס אורטיז - האקר המחשבים וקצין המודיעין של סאם קרואו. אחראי למעקבים ולתקשורת. עקב אופיו המבודח, הוא אינו זוכה להערכה מצד קליי, וניתנות לו משימות שוליות. פורטוריקני במקור, ובעל תסרוקת מוהיקן. נאלץ לספק מידע בעונה רביעית עבור שריף רוזוולט לאחר שאיים עליו לחשוף את מקורו האפרו-אמריקני. נרצח בעונה השביעית בפקודתו של ג'קס על ידי טולי.

חברי מועדון לשעבר/כלואים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קלרנס (קליי) מורו - אביו החורג של ג'קס ונשיא המועדון לשעבר. קליי הוא הצעיר מבין תשעת מייסדי המועדון, שכללו את ג'ון טלר ופייני וינסטון. היה נשוי לג'מה מאז מות בעלה הראשון, ג'ון טלר, בשנת 1993. מאמין שמקור ההכנסה העיקרי של המועדון צריך להיות סחר בנשק ובסמים, עקב כך נקלע לסכסוך מתמשך עם ג'קס. במהלך הסדרה נראה לעין שקליי מתקשה בעקבות גילו המתקדם ודלקת הפרקים שלו לתפקד כנשיא, והוא נותן לג'קס לנהל כמה מעסקי המועדון. לאחרונה, קליי הודח מהמועדון לאחר שהתבררה מעורבותו ברציחות של ג'ון טלר, פייני וינסטון ואיום ברצח על טארה. נכנס לכלא בעונה השישית לאחר שג'קס הפליל אותו ברצח דיימון פופ/ אמור היה לברוח מהכלא ולעבור לגור בבלפסט אבל גקס הרג אותו בחדר עם האירים.
  • פייני וינסטון - אחד ממייסדי המועדון ואביו של אופי. ותיק מלחמת וייטנאם וחייב לשאת מכל חמצן בכל עת עקב מחלת ריאות חסימתית כרונית. לא אהב את הכיוון שבו המועדון הולך, במיוחד בעקבות מותה של דונה. בסוף עונה ראשונה מתגלה כי הוא קיבל עותק מזיכרון הדברים של ג'ון טלר, שאותו העביר לג'קס. בעונה רביעית הוא מאיים על קליי שימסור לג'קס את מכתביו של ג'ון טלר אם קליי לא יבטל את עסקת הסמים עם הקרטל. פרצופו האמיתי של קליי נחשף, והוא נרצח ע״י קליי
  • הארי (אופי) וינסטון - בנו של מייסד המועדון פייני וינסטון. חבר המועדון וחברו הטוב של ג'קס מאז ילדותם. אמו של אופי לקחה אותו הרחק מצ'ארמינג ומאביו כשהיה בן 16, אבל הוא עזב אותה וחזר לאביו ולמועדון. העביר חמש שנים במאסר לאחר שהגן על חבר מועדון שסרח, ונאבק לתמוך במשפחתו. היה נתון ללחצים מצד אשתו דונה, שדרשה ממנו לעזוב את המועדון, ומצד חבריו למועדון, שביקשו שישתתף בפעולותיהם הבלתי חוקיות. היה בדיכאון עמוק לאחר מותה של אשתו, והתרחק רגשית מילדיו. החל במערכת יחסים עם שחקנית פורנו, גם היא חד הורית. נהרג בתחילת עונה חמישית לאחר שהשתתף בקרב בכלא שאורגן בידי הגנגסטר דיימון פופ כאקט של ״חינוך״ לאנשי המועדון.
  • "ביג אוטו" דילייני - חבר ותיק במועדון שכלוא בבית הסוהר באשמת רצח מדרגה שנייה וגנבת כלי רכב, אך בשל נאמנותו למועדון ביצע פשעים נוספים ונדון למאסר עולם. איש חזק וכוחני בתוך כותלי הכלא ומנהיג כנופיה המורכבת מחברים כלואים של ילדי האנרכיה. בתקופת מאסרו, אוטו סבל מפציעות רבות, מה שהותיר אותו כמעט עיוור לחלוטין. נהרג בכלא ע״י הסוהרים.
  • לני "הסרסור" ג'נוביץ - חבר ותיק במועדון שהיה אחד ממייסדיו ונדון למאסר ממושך בשל רצח שלושה סוכני ATF. מקושר עם המאפיה הרוסית. השחקן שמגלם את דמותו, סוני ברגר, הוא הנשיא לשעבר של מועדון Hells Angels.
  • הרמן קוזיק - חבר סניף טקומה לשעבר שהפך לחבר רשמי במועדון רק בעונה הרביעית. חייל חיל הנחתים האמריקני לשעבר ונרקומן בגמילה. לקוזיק ולטיג יש יריבות ארוכת שנים, אך הוא ניסה לזכות באמונו מחדש. נהרג בעונה הרביעית בהתפוצצות מוקש.
  • קיפ "חצי שק" אפס - נלחם במלחמת עיראק לפני שהצטרף למועדון. זכה להתעמרות חוזרת ונשנית מצד חברי המועדון בעקבות פציעה מעיראק שבה איבד את אחד מהאשכים שלו. נהרג בעונה השנייה.
  • ג'ון טלר - אחד ממייסדי המועדון ואביו של ג'קס. נהרג לאחר תאונת דרכים מכוונת שתוכננה על ידי קליי. קולו מדובב על ידי ניקולס גסט.

נשות המועדון[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'מה טלר-מורו - אשתו לשעבר של קליי ואלמנתו של ג'ון טלר, אביו של ג'קס. אשה מלאת ביטחון ואסרטיבית, שעושה הכל כדי להגן על המשפחה שלה, גם במחיר של שקרים ושתלטנות. העריצה את קליי והייתה מוכנה לעשות הכל לשביעות רצונו עד שגילתה שהאמת בנוגע לעברו פגעה בג'קס ובטארה. ג'מה יודעת את כל הסודות שיש במועדון ובעלת השפעה בו. מגוננת מאוד על בנה ג'קס ועל בניו אייבל ותומאס ושואפת לבוא היום בו ג'קס ייטול את המנהיגות על המועדון. רצחה את טרה כי חשבה שהיא הלשינה על המועדון וכתוצאה מכך גקס הרג אותה
  • טארה נואלס-טלר - מושא אהבתו של ג'קס ואשתו לעתיד. אמו של תומאס ואם חורגת לאייבל. בצעירותם, ג'קס וטארה היו נאהבים, אך היא עזבה את צ'ארמינג בגיל 19 כדי ללמוד רפואה בשיקגו ופגעה בג'קס. עקב כך, ג'מה נטרה לה טינה. חזרה לצ'ארמינג והחלה לעבוד בבית החולים המקומי. עם חזרתה חידשה טארה את הקשר הרומנטי עם ג'קס, ואף החלה להתקרב למועדון. בעקבות האונס הקבוצתי אותו עברה ג'מה, היחסים בינה לבין טארה השתפרו לטובה. מספקת עזרה רפואית לחברי המועדון. סגרה עסקה עם פטרסון שג'קס ייכנס לכלא ל-7 שנים והבנים שלה יגדלו מחוץ לעיר. ג'מה חשבה שהיא הלשינה ורצחה אותה.
  • ליילה וינסטון - אשתו של אופי, שחקנית פורנו שעבדה עבור לואן דילייני והוצגה בעונה השנייה של הסדרה. אם חד-הורית שאימצה את שני ילדיו של אופי לאחר מותו וכעת עובדת ב"דיוסה אינטרנשיונל" בניהולו של נרו פאדילה.
  • ונדי קייס - אשתו לשעבר של ג'קס, שלקחה מנת יתר בזמן שהייתה בהריון עם בנו וכתוצאה מכך הוא חלה בגסטרוסכיזיס. בנס, ונדי והתינוק ניצלו, אבל לאחר המקרה הזה היא גורשה מצ'ארמינג על ידי ג'מה. לבסוף ונדי חזרה לאחר שנגמלה מהסמים, ובעונה הרביעית איימה לקחת מג'קס את בנם המשותף, אייבל.
  • לואן דילייני - אשתו של ביג אוטו. חברתה הטובה ביותר של ג'מה. ניהלה סטודיו לפורנוגרפיה שמומן בידי אוטו. איבדה את הסטודיו לאחר פשיטה של ה-ATF וזכתה לעזרתם של ילדי האנרכיה בהמשך מימון העסק. בובי מונה למנהל החשבונות של העסק וגילה שלואן מעלה בכספי המועדון. כדי להשתיקו, היא מסכימה להעניק לו טובות הנאה. הוכתה קשות ונרצחה בסוף עונה שנייה.
  • דונה וינסטון - אשתו לשעבר של אופי. לשניים יש שני ילדים. דונה לא רצתה שאופי יהיה חלק מהמועדון, לאחר שאופי היה במאסר במשך חמש שנים. בגלל העובדה הזו, אופי ודונה עברו תקופת נישואים קשה, אבל לבסוף הצליחו לשקם את חיי הנישואים שלהם. נהרגה בשוגג בעונה הראשונה על ידי טיג, לאחר שקליי וטיג האמינו שאופי הלשין על המועדון.

רשויות החוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ויין אנסר - השריף לשעבר של משטרת צ'ארמינג. בבעלותו גם חברת הובלות, והוא משתמש בשירותם של סאם קרואו לצורך הגנה ופעולות מפוקפקות אחרות בעסק שלו. תושב ותיק של העיירה צ'ארמינג ובן בריתו של קליי מורו. מאמין שילדי האנרכיה טובים לעיירה, או לפחות רוע הכרחי. סובל ממחלת הסרטן, מה שמאלץ אותו לפרוש מתפקידו, ומשתמש במריחואנה להקלת כאבים. ותיק מלחמת וייטנאם. היה מאוהב בג'מה בצעירותו ועדיין אוהב אותה אף על פי שהיא לא מחזירה לו אהבה באותה דרך. בעונה השביעית אנסר מגלה שגמה רצחה את טרה ובעקבות כך מגן עליה וגקס הורג אותו.
  • סגן איליי רוזוולט - חבר במחוז השריפים של סן חואקין ועומד בראש רשויות החוק בצ'ארמינג בעקבות פירוק המשטרה בעונה שלישית. במשך 15 השנים האחרונות לפני הגעתו לצ'ארמינג, רוזוולט לקח חלק בכוח תקיפה אנטי-כנופייתי באוקלנד. קצין נוקשה וחסר הומור, בעל מוסר ערכי גבוה ובלתי ניתן להשחתה. התעמת עם סאם קרואו מרגע שחרורם מהכלא כדי להבהיר להם את כוונותיו. גויס לכוח התקיפה של התובע הכללי לינקולן פוטר כדי לשים קץ להברחות הנשק. ראה את גמה הורגת את טרה ובעקבות כך גוס הרג אותו
  • אלתיאה ג'ארי - שריף העיירה בעונה השביעית, מחליפה את איליי רוזוולט לאחר הירצחו.
  • הסוכנת ג'ון סטול - סוכנת לשעבר של הרשות לאכיפת נושאי האלכוהול, הטבק, הנשק וחומרי הנפץ שחקרה את מעורבותם של ילדי האנרכיה במכירת נשק. מניפולטיבית ותככנית, שגרמה למועדון להאמין שאופי וינסטון הוא מלשין ועקב כך קליי נשיא המועדון החליט להתנקש בו, מה שגרם למותה של דונה אישתו דל אופי, וכן הפלילה את ג'מה טלר ברצח. ערכה עסקה עם ג'קס בעונה השלישית לבטל את האישומים נגד אמו ולהפחית את זמנם בכלא תמורת מסירתו של מנהיג המחתרת האירית ג'ימי או'פאלן לידיה. נהרגה בידי אופי בסוף עונה שלישית כפעולת תגמול על רצח אשתו.
  • דייוויד הייל - שוטר בכיר לשעבר במשטרת צ'ארמינג, שהיה אמור להחליף את ויין אנסר כשריף העיירה. קיבל מאנסר את הכינוי קפטן אמריקה בשל תפיסת עולם בשחור-לבן וחזותו המצוחצחת והנקייה. תושב מקומי של צ'ארמינג, בנו של שופט מחוזי אמיד וחזק. הייל שם לעצמו למטרה להפיל את המועדון, ולא מוכן להעלים עין כמו אנסר. נהרג בתחילת העונה השלישית.
  • לינקולן פוטר - עוזר התובע המחוזי בעונה הרביעית מנסה לגרום למועדון האופנועים ילדי האנרכיה ליפול בעקבות מניפולציות רגשיות שמפעיל על איילי רוזוולט השריף גרם לגוס לבגוד במועדון ובסוף העונה מגלה שרומיאו פרדה וקרטל גלינדו עובדים בשביל הCIA הוא עוזב את צארימנג ומגיע בסדרת הבת לעיירה של בני המאיה שם משחק הנבל הראשי של העונה השנייה סוחט את איזי ואנגל שלבסוף סוחטים אותו חזרה בעקבות כך שגילו שיש לו בן .

חברי כנופיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מרקוס אלברז - מנהיג "בני המאיה", מועדון אופנוענים היספנים. בתחילה הייתה יריבות בינו לבין קליי ומועדון סאם קרואו, אך עם התפתחות העלילה הם כרתו ביניהם ברית. שלאחר התאבדות גקס טלר מגיעה לכל סניף בני המאיה וילדי האנרכיה בסדרת הבת בני המאיה מרקוס עובר להיות יד ימינו של מיגל גלינדו לאחר שפורש מנשיא בני המאיה ומעביר את התפקיד לבישופ בן דודו. ככל הנראה ההסכם בין בני המאיה לילדי האנרכיה עומד להיות מופר מכיוון שבאחת הפשיטות ווסט נהרג ע״י חברים מבני המאיה.
  • אוגוסט מארץ' - מנהיג "התשיעיות" בעונה השישית והשביעית, היה סגנו של דיימון פופ. בעונה השביעית גקס הורג אותו בעקבות סגירת חשבונות לפני שגקס מתאבד.
  • לארוי ויין - מנהיג לשעבר של "התשיעיות", מועדון אופנוענים אפרו-אמריקנים שהיה יריבם של ילדי האנרכיה. נהרג בעונה חמישית בידי הגנגסטר דיימון פופ.
  • ארנסט דארבי - מנהיג "הנורדים", כנופיית רחוב הסוחרת בסמים ומאמינה בעליונותו של הכוח הלבן. אחד האנטגוניסטים בשלוש העונות הראשונות של הסדרה.
  • הנרי לין - מנהיג הטריאדה הסינית בסן פרנסיסקו. כנופייתו רדפה אחרי צ'אק, מנהל החשבונות הבלתי חוקיים שלהם שגנב מהם. אולם, לאחר שסאם קרואו סיפקו לו הגנה, הוא וקליי מגיעים להבנה בנוגע לעסקים משותפים. נרצח על ידי גוס בכלא
  • ג'ימי או'פאלן - מנהיג המחתרת האירית שנהג למכור נשק לילדי האנרכיה. בעל היסטוריה ארוכה עם צ'יבס, כיוון שסילק אותו מהמחתרת האירית וגירש אותו מאירלנד. עמד מאחורי חטיפת בנו של ג'קס בעונה שלישית. נרצח ע״י צ׳יבס בסיום העונה השלישית
  • רומרו "רומיאו" פראדה - חבר בכיר בקרטל הסמים גלינדו, בעל קשרים עם אלברז ובני המאיה. מתגלה בהמשך כי הוא וסגנו לואיס טורז הם סוכני CIA.
  • אית'ן זובל - מנהיג "ליגת הנאציונליזם האמריקני", כנופיה גזענית המאמינה בעליונותו של הכוח הלבן ומבקשת לפתוח עסקים בצ'ארמינג ולסלק את סאם קרואו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]