חטיפה נעימה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חטיפה נעימה
Ruthless People
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי ג'ים אברהמס
דייוויד צוקר
ג'רי צוקר
הופק בידי מיכאל פייסר
תסריט דייל לאונר
עריכה ג'יב יפה
ארתור שמידט
שחקנים ראשיים דני דה ויטו
בט מידלר
ג'אדג' ריינהולד
הלן סלייטר
ביל פולמן
מוזיקה מישל קולומבייה (שיר הנושא: מיק ג'אגר)
צילום יאן דה בונט
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה סרטי טאצ'סטון, Silver Screen Partners עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה Touchstone Pictures
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 26 ביוני 1986
משך הקרנה 93 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט קומדיה, סרט פשע עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות $71,233,101 (בארצות הברית)
הכנסות באתר מוג'ו ruthlesspeople
פרסים פרס American Comedy Award בעבור השחקנית המצחיקה ביותר בתפקיד ראשי בסרט באורך מלא - בט מידלר
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חטיפה נעימה (במקור: Ruthless People), הוא סרט קומדיה שחורה אמריקאי מבית היוצר של צוקר, אברהמס וצוקר (יוצרי הסרט "טיסה נעימה", ועל כן תרגום שם הסרט לעברית), בכיכובם של דני דה ויטו, בט מידלר, ג'אדג' ריינהולד, הלן סלייטר וביל פולמן.

עלילת הסרט מתארת את סיפורו של מיליונר, הזומם לרצוח את אשתו על מנת לרשת את הונה. להפתעתו - היא נחטפת על ידי צמד חוטפים, אשר מאיימים לרצוח אותה אם לא ישלם את דמי הכופר. הוא מסרב לשלם, אולם צמד החוטפים מתגלה להיות צמד של שלומיאלים טובי לב, אשר בינתיים מתיידדים עם האישה החטופה, ובסופו של דבר - השלושה מחליטים יחדיו לשתף פעולה נגד הבעל.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

המיליונר סם סטון (דני דה ויטו) מספר למאהבת שלו, קרול דוגסוורת' (אניטה מוריס), כי בכוונתו לרצוח את אשתו, ברברה סטון (בט מידלר). סם הוא חמדן רודף בצע, אשר התחתן עם אשתו רק בגלל הכסף שלה, אותו ירשה מאביה. אולם, כאשר סם מגיע הביתה על מנת לרצוח אותה - הוא מוצא את הבית ריק מאדם. מרוב תסכול הוא משליך לחצר את בקבוק הכלורופורם, שבאמצעותו תכנן להרדים את ברברה לפני שיהרוג אותה. זמן קצר לאחר מכן, סם מקבל שיחת טלפון מאדם אלמוני הטוען כי חטף את ברברה, ואם סם לא ישלם את דמי הכופר - יהרוג אותה. החוטף האלמוני מאיים על סם כי ברברה תיהרג אם יודיע על חטיפתה למשטרה או לכלי התקשורת - דבר שסם, המעוניין במותה של אשתו, עושה מיד בסיום השיחה. זמן קצר לאחר מכן מתמלא הבית בעיתונאים ובשוטרים, המחפשים אחר רמזים על מנת לפענח את מקרה חטיפתה של ברברה.

החוטפים הם קן (ג'אדג' ריינהולד) וסנדי קסלר (הלן סלייטר), זוג צעיר נשוי. השניים הם עניים מרודים הלהוטים לנקום בסם, אשר עשה את הונו על ידי גנבת עיצובי האופנה המקוריים של סנדי. השניים נועלים את ברברה, אשתו השמנה והצעקנית של סם, במרתף ביתם. מזימתם של הקסלרים נכשלת, משום שסם לא רוצה את אשתו בחזרה, ולמעשה הוא עושה כל שביכולתו על מנת לדרבן את החוטפים לממש את האיומים שלהם ולהרוג אותה. הקסלרים, שאינם מעוניינים במותה של ברברה אלא בכסף, מנסים להתמקח עם סם על גובה הכופר (בתחילה - חצי מיליון דולר. בסופו של דבר - 10,000 דולר בלבד), אולם סם עדיין מסרב לשלם, ולמעשה מתגרה בקן ודוחף אותו לעמוד באיומו ולהרוג את ברברה.

סיבוכים נוספים לעלילה מגיעים מכיוונה של קרול, והמאהב הנאה והמטומטם שלה ארל מוט (ביל פולמן, בהופעתו הקולנועית הראשונה). סם סיפר לקרול כי בכוונתו לרצוח את ברברה ולהשליך את גופתה בשכונת הוליווד הילס, ולכן קרול שולחת את ארל עם מצלמת וידאו לצלם את סם, על מנת שמאוחר יותר תוכל לסחוט ממנו את כספי הירושה. ארל יוצא לצלם את מעשה הרצח, אך בפועל, בטעות, הוא מצלם מפגש אקראי במכונית בין זונה לבין לקוח שלה, כשהוא סבור שהוא מצלם את סם חונק את אשתו למוות.

קרול שולחת לסם את הקלטת בצורה אנונימית, מבלי שצפתה בה קודם. סם, שאיננו מודע למזימותיה של קרול, צופה באקט המיני שמתועד בקלטת, ומיד מתקשר אליה ומודיע לי כי הוא מעוניין לבצע לה את הנעשה בקלטת - כאשר הוא מתכוון למין, אולם היא מפרשת את דבריו כאיום על חייה. קרול המבועתת מכינה עותק נוסף של הקלטת, ושולחת אותו אל מפקד המשטרה בנטון, תוך ציפייה כי יעצור את סם בגין רצח אשתו (מאחר שזה מה שהיא חושבת שמתועד על גבי הקלטת). אולם מתברר כי הלקוח של הזונה, המצולם על גבי הקלטת, הוא מפקד המשטרה בנטון בעצמו, שמפרש את דבריה של קרול כמעשה סחיטה ושהיא תפיץ לתקשורת את הקלטת, אם לא יעצור את סם. בנטון מגיע לביתו של סם עם צווי חיפוש, תוך כוונה לשתול ראיות שיפלילו את סם ברצח אשתו, אולם להפתעתו - צוות השוטרים שמגיע למקום ביחד איתו מוצא את בקבוק הכלורופורם של סם, וכן צילומים משותפים של סם ביחד עם קרול. סם נעצר כחשוד ברצח אשתו, אולם בהיעדר גופה - הוא משוחרר בערבות. מאחר שהמשטרה כבר לא מאמינה כי ברברה נחטפה, אלא נרצחה על ידי בעלה - על סם כעת להיענות לדרישות החוטפים, על מנת לקבל אותה בחזרה ובכך להוכיח את חפותו.

במקביל, על מנת להפיג את שעמומה בזמן היותה בשבי, ברברה מתחילה להתאמן ומצליחה לרדת במשקל בצורה משמעותית. ברברה וסנדי מתיידדות, ומאחר וסם מסרב לשלם את דמי הכופר - סנדי מחליטה לשחרר את ברברה. ברברה עוזבת את ביתם של הקסלרים, אולם חוזרת מדי כאשר היא מגלה ידיעה בעיתון על המאהבת של סם, והיא מבינה שהוא רוצה במותה. בדיוק באותו הזמן חודר לבית רוצח סדרתי, אשר נופל מגרם מדרגות ושובר את צווארו.

ברברה, קן וסנדי מחליטים לשתף פעולה יחדיו, על מנת לנקום בסם, שכעת הוא נואש להוכיח את חפותו וכי אשתו בחיים. סם מסכים לשלם את הכופר, אולם כעת - החוטפים דורשים ממנו 2 מיליון דולר (תוך שימוש בידע הפנימי שיש לברברה על מצבו הכלכלי של סם). סם מתקומם, אך בלית ברירה מושך את כל הכסף. הוא מזמין את המשטרה להגיע למפגש עם החוטפים, בזמן מסירת הכסף, אולם המשטרה מסרבת, משום שהשוטרים עדיין סבורים כי סם רצח את אשתו.

סם מגיע עם כל כספו למפגש עם קן, המחופש לליצן. קן נוסע במכוניתו לאורך מזח המוביל אל תוך הים, עד אשר מכוניתו עפה מעבר לקצה וטובעת בים. המשטרה מגיעה למקום, ומושה מתוך המים את המכונית, בתוכה נמצאת גופתו של הרוצח הסדרתי, בתחפושת של ליצן. סם מעמיד פנים כי הוא אבל על מותה של ברברה, אולם היא מגיעה למקום ומפתיעה אותו. ברברה מספרת לשוטרים כי הרוצח הסדרתי הוא החוטף שלה, מזהה את גופתו וטוענת כי הוא היה החוטף היחיד. על חוף הים, לא הרחק משם, קן עולה מן המים כאשר עליו ציוד צלילה, והוא נושא בידו במזוודת המזומנים של סם. סנדי רצה לקראתו ומחבקת אותו באהבה ומנשקת אותו. ברברה, לאחר שנפטרת מבעלה, חוברת אליהם, והשלושה רוקדים משמחה.

צוות השחקנים הראשי[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
דני דה ויטו סם סטון בעלה של ברברה
בט מידלר ברברה סטון אשתו של סם
ג'אדג' ריינהולד קן קסלר בעלה של סנדי, מחוטפיה של ברברה
הלן סלייטר סנדי קסלר אשתו של קן, מחוטפיה של ברברה
אניטה מוריס קרול דוגסוורת' המאהבת של סם
ביל פולמן ארל מוט המאהב של קרול

ביקורות ותגובות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט זכה לביקורות חיוביות, ציון 90% באתר ריכוז הביקורות Rotten Tomatoes, מתוך 21 ביקורות[1].

מועמדויות וזכיות בפרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט זכה בפרס American Comedy Award בעבור השחקנית המצחיקה ביותר בתפקיד ראשי בסרט באורך מלא - בט מידלר.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Ruthless People‎", באתר ביקורות הסרטים Rotten Tomatoes (באנגלית)